EuroFlota
strona główna
o nas prenumerata szkolenia/konferencje 2017

szkolenia/archiwum
BEZPŁATNE
e-wydanie
dylematy
prawne
kontakt archiwum
 
 
      Numer 168/169, luty/marzec 2017
     
 
Rok na sporym plusie
FLOTOWE TRENDY 2017 - EKOMOBILNOŚĆ
5 lat więzienia
iTuran: algorytmy najwyższej jakości
Nissan wspiera Polski Program Elektryfikacji Motoryzacji
Oceny, refleksje, perspektywy
PEUGEOT 3008 zdobył tytuł „Car of the Year 2017”!
Peugeot sprosta każdemu wyzwaniu
Pierwszy z „siedmiu wspaniałych”: Opel Insignia Grand Sport
Pikapy – auta do wielu zadań
PRAWO 2017: istotne zmiany i ich konsekwencje
Pułapki podatku VAT – nowa szansa dla sektora firm flotowych i leasingowych
Skutecznie chronią
Ścieżki kariery
To był najlepszy rok od 16 lat
Udana rodzina w komplecie: Fiat Tipo 5D i kombi
Z nowym sercem: Nissan XTrail
PSA przejmuje Opla
BMW Group Polska liderem segmentu
Rok sukcesów Toyoty
Zmiany personalne w Alphabet Polska
Sławomir Bekier dyrektorem w FCA Poland
Magda Węglewska w regionalnych strukturach Mazdy
Ewa Milczarek-Vaubourg dyrektorem marketingu Grupy PSA w Polsce
Kolejny dobry rok Mercedesa
Nie tylko flotowe rekordy Renault
Rabaty DKV na 1200 stacjach w Rosji i 23 na Białorusi
Blokady na pijanych kierowców
Długoterminowy, więc korzystny
Samochód do wykorzystania
CFM już nie niszowe
Sięgniemy głębiej do kieszeni
Nowa odsłona: Kia Rio
Liczne możliwości personalizacji: Citroen C3
Bestseller marki: Mitsubishi ASX 2017
Dacia odnowiła niemal całą gamę swych modeli
Kolorowa i praktyczna: Skoda Fabia
Ponadczasowy styl: Toyota Corolla
Klasyk na szutry i bezdroża: Kia Sportage
Magia czterech kółek: BMW serii 7
Sprawdzona konstrukcja: Mazda CX3
Dziarski wojownik: Nissan Juke
Perfekcyjny w każdym calu: Mini Cooper S Clubman
Dostawczak w klasie premium: Mercedes Sprinter
Nowe w zarządzaniu flotą
Ufając kontrolować
Auto na minuty
Mali idą śladem dużych
Gotowi na pojazdy autonomiczne
Przyjadą, by zatankować czy umyć twoje Volvo
Nagroda dla Hitachi Capital Polska
Hybryda z wypożyczalni
Kangoo Z.E. z większym o 50% zasięgiem
Sygnalizacja wyświetlana w... aucie
Efektywna współpraca
Z rynku: Premiera Volvo V90 Cross Country
Całkowicie elektryczny SUV Forda
VW Allspace – większa wersja Tiguana
Ford Fiesta nowej generacji
   
Fiat professional
kpmg.pl
skycashdlafirm.com
  pokaż wszystkie numery
 
Pierwszy z „siedmiu wspaniałych”: Opel Insignia Grand Sport
 
Strategia firmy Opel na bieżący rok to ambitna ofensywa modelowa „7 w 17”, czyli siedem premier w 2017 roku. Tego w historii firmy jeszcze nie było. Pierwszą spośród nich będzie model Opel Insignia Grand Sport, który rozpocznie proces wprowadzania na rynek nowej generacji tego flagowego auta marki.
   
Ten największy, flagowy samochód osobowy marki będzie oferowany jako pięciodrzwiowy sedan Grand Sport i jako kombi z niezmienioną nazwą Sports Tourer. Trzecią odmianą będzie uterenowiony Country Tourer.

Zanim ujawniona zostanie cała gama, poznajmy pierwszego nowego Opla, czyli Insignię Grand Sport. To następca udanej Insigni pierwszej generacji, Samochodu Roku 2009, sprzedanego dotychczas w liczbie ponad 900 000 egzemplarzy. Jednak ta nowa wersja opiera się na zupełnie zmienionej architekturze pojazdu. Rozstaw osi wydłużono
o 92 mm, co przekłada się na znacznie przestronniejsze wnętrze. Odczują to zwłaszcza pasażerowie podróżujący z tyłu. Projektanci nadali nowej Insigni Grand Sport sportowe proporcje, dzięki którym samochód optycznie wydaje się jeszcze dłuższy i szerszy niż jest w rzeczywistości, ma smukłą i dynamiczną sylwetkę coupé, a przy tym nie brakuje mu dostojności charakterystycznej dla pojazdów klasy wyższej. To wszystko zapewnia wysoki komfort podróżowania, tak ważny dla szefów firm i instytucji. Na uwagę zasługuje także jeden z najlepszych w tej klasie współczynnik oporu aerodynamicznego CD, wynoszący zaledwie 0,26.

Nowa Insignia Grand Sport nie tylko wygląda bardziej dynamicznie, lecz jest też taka w rzeczywistości. Zoptymalizowana konstrukcja nadwozia oraz zastosowanie lżejszych materiałów pozwoliły zmniejszyć masę pojazdu nawet o 175 kg, z pożytkiem dla precyzji prowadzenia i zwrotności. Nowe rozwiązania techniczne, takie jak opcjonalnie dostępny napęd na wszystkie koła z najnowocześniejszym w tym segmencie systemem wektorowania momentu obrotowego czy nowa ośmiobiegowa przekładnia automatyczna, pozwalają kierowcy w pełni wykorzystać atuty samochodu.

Ponadto Insignia Grand Sport jest wyposażona w wiele technologii najwyższej klasy, dzięki którym prowadzenie pojazdu jest znacznie bezpieczniejsze oraz jeszcze bardziej relaksujące i komfortowe. Wykorzystując doświadczenia z wysoko ocenianym matrycowym systemem oświetlenia adaptacyjnego LED zastosowanym w Astrze, inżynierowie firmy Opel opracowali drugą generację systemu LED IntelliLux przeznaczoną do Insigni. Reflektory w tym samochodzie reagują jeszcze szybciej, działają z jeszcze większą precyzją i świecą z jeszcze większą mocą, a wiązka świateł drogowych ma zasięg do 400 metrów. Asystent pasa ruchu z funkcją automatycznej korekty toru jazdy, nowy wyświetlacz Head-up oraz kamery obserwujące otoczenie pojazdu, zapewniające widok 360°, wraz z funkcjami podnoszącymi komfort, takimi jak unikatowe fotele premium z atestem AGR, maty grzejne w przednich i tylnych fotelach czy podgrzewana szyba czołowa, dodatkowo zwiększają wygodę. Na pokładzie nie mogło oczywiście zabraknąć systemu multimedialnego i opcji łączności dostępnych za pośrednictwem systemu IntelliLink najnowszej generacji oraz osobistego opiekuna kierowcy Opel OnStar. Doradcy OnStar zaczną też teraz świadczyć nową usługę osobistego asystenta, jak np. rezerwacja pokoju w hotelu.

Nowa Insignia Grand Sport dba o bezpieczeństwo nie tylko pasażerów, ale i pieszych. W przypadku kolizji aluminiowa maska silnika w ciągu milisekund unosi się, aby zwiększyć odległość od twardych elementów, które osłania, ograniczając w ten sposób ryzyko poważnych urazów u pieszego.

Dbałość o najdrobniejsze szczegóły jest widoczna również we wnętrzu. Kokpit wyraźnie odzwierciedla filozofię projektowania Opla, czyli „połączenia rzeźbiarskiego artyzmu z niemiecką precyzją”. Tablica wskaźników ma rzeźbione powierzchnie, wyodrębnioną przestrzeń dla kierowcy i szerokie poziome linie. Cała konstrukcja daje poczucie efektywności, precyzji i przestronności. Bagażnik o pojemności 490 l można powiększyć do 1450 l. Wiele uwagi poświęcono elementom sterowania i interfejsowi systemu multimedialnego. Bezramkowy ekran dotykowy zaawansowanego systemu IntelliLink wyróżnia się szczególną estetyką. Wieloma funkcjami steruje się właśnie przez ekran dotykowy.

Samochód będzie dostępny z szeroką gamą turbodoładowanych silników i skrzyń
biegów najnowszej generacji. Nowością w ofercie jest wysoce wydajna ośmiobiegowa przekładnia automatyczna o zoptymalizowanym tarciu wewnętrznym. To, co ją wyróżnia, to najwyższy w tej klasie komfort zmiany przełożeń. Początkowo będzie ona dostępna tylko w połączeniu z napędem na wszystkie koła. Nowy inteligentny system napędu na wszystkie koła z wektorowaniem momentu obrotowego należy do najnowocześniejszych w tej klasie pojazdów. Zestawiono go z zupełnie nowym, pięciowahaczowym, zaawansowanym konstrukcyjnie tylnym zawieszeniem. Dwa sterowane elektronicznie sprzęgła wielotarczowe w systemie napędu zastępują tradycyjny mechanizm różnicowy w tylnej osi, zapewniając znacznie większą precyzję przekazywania mocy na każde z tylnych kół, niezależnie od rodzaju podłoża, w tym na nawierzchni szutrowej, mokrej, oblodzonej lub zaśnieżonej. W trakcie pokonywania zakrętu dodatkowy moment obrotowy trafia do tylnego zewnętrznego koła, aby subtelnie ograniczyć podsterowność i poprawić precyzję prowadzenia. System reaguje w ułamku sekundy na naciśnięcie pedału przyspieszenia, gwarantując zachowanie lepszej stabilności i ułatwiając zapanowanie nad kierunkiem jazdy w każdej sytuacji. Udoskonalone zawieszenie FlexRide zapewnia optymalne właściwości jezdne w każdych warunkach. System dostosowuje charakterystykę amortyzatorów, układu kierowniczego, przepustnicy oraz punkty zmiany przełożenia (w pojazdach z automatyczną skrzynią biegów) – niezależnie lub zgodnie z wybranym przez kierowcę trybem Standard, Sport lub Tour.

Samochód niebawem pojawi się również na polskim rynku.    (ms)

Dowiedz się więcej - czytaj BEZPŁATNIE E-WYDANIE EuroFloty: dostęp TUTAJ
 
  powrót wersja do druku
   
    Zapisz się na NEWSLETTER

 EuroFlota PTL MEDIA © 1999-2017 | designed by mouton