EuroFlota
strona główna
o nas prenumerata szkolenia/konferencje 2017

szkolenia/archiwum
BEZPŁATNE
e-wydanie
dylematy
prawne
kontakt archiwum
 
 
      Numer 168/169, luty/marzec 2017
     
 
Rok na sporym plusie
FLOTOWE TRENDY 2017 - EKOMOBILNOŚĆ
5 lat więzienia
iTuran: algorytmy najwyższej jakości
Nissan wspiera Polski Program Elektryfikacji Motoryzacji
Oceny, refleksje, perspektywy
PEUGEOT 3008 zdobył tytuł „Car of the Year 2017”!
Peugeot sprosta każdemu wyzwaniu
Pierwszy z „siedmiu wspaniałych”: Opel Insignia Grand Sport
Pikapy – auta do wielu zadań
PRAWO 2017: istotne zmiany i ich konsekwencje
Pułapki podatku VAT – nowa szansa dla sektora firm flotowych i leasingowych
Skutecznie chronią
Ścieżki kariery
To był najlepszy rok od 16 lat
Udana rodzina w komplecie: Fiat Tipo 5D i kombi
Z nowym sercem: Nissan XTrail
PSA przejmuje Opla
BMW Group Polska liderem segmentu
Rok sukcesów Toyoty
Zmiany personalne w Alphabet Polska
Sławomir Bekier dyrektorem w FCA Poland
Magda Węglewska w regionalnych strukturach Mazdy
Ewa Milczarek-Vaubourg dyrektorem marketingu Grupy PSA w Polsce
Kolejny dobry rok Mercedesa
Nie tylko flotowe rekordy Renault
Rabaty DKV na 1200 stacjach w Rosji i 23 na Białorusi
Blokady na pijanych kierowców
Długoterminowy, więc korzystny
Samochód do wykorzystania
CFM już nie niszowe
Sięgniemy głębiej do kieszeni
Nowa odsłona: Kia Rio
Liczne możliwości personalizacji: Citroen C3
Bestseller marki: Mitsubishi ASX 2017
Dacia odnowiła niemal całą gamę swych modeli
Kolorowa i praktyczna: Skoda Fabia
Ponadczasowy styl: Toyota Corolla
Klasyk na szutry i bezdroża: Kia Sportage
Magia czterech kółek: BMW serii 7
Sprawdzona konstrukcja: Mazda CX3
Dziarski wojownik: Nissan Juke
Perfekcyjny w każdym calu: Mini Cooper S Clubman
Dostawczak w klasie premium: Mercedes Sprinter
Nowe w zarządzaniu flotą
Ufając kontrolować
Auto na minuty
Mali idą śladem dużych
Gotowi na pojazdy autonomiczne
Przyjadą, by zatankować czy umyć twoje Volvo
Nagroda dla Hitachi Capital Polska
Hybryda z wypożyczalni
Kangoo Z.E. z większym o 50% zasięgiem
Sygnalizacja wyświetlana w... aucie
Efektywna współpraca
Z rynku: Premiera Volvo V90 Cross Country
Całkowicie elektryczny SUV Forda
VW Allspace – większa wersja Tiguana
Ford Fiesta nowej generacji
   
Fiat professional
kpmg.pl
skycashdlafirm.com
  pokaż wszystkie numery
 
iTuran: algorytmy najwyższej jakości
 
Rozmowa z Piotrem Nawrockim, prezesem spółki iTuran Europe
   
Redakcja – Czy rozwiązania telematyczne mogą wspomóc administratorów flot samochodowych, a tym samym wpłynąć na bezpieczeństwo w ruchu drogowym? Sejm przystąpił do prac nad ustawą, która uzależniałaby stawki obowiązkowego ubezpieczenia OC od ilości punktów karnych na koncie kierowcy...

Piotr Nawrocki – Tak, ale muszą to być systemy dobrej jakości, systemy, które potrafią prawidłowo i rzetelnie zbierać, oceniać i raportować styl jazdy. Wbrew pozorom jest ich niewiele, a wynika to z faktu, że kluczem do prawidłowej oceny stylu jazdy i generowania prawidłowych wniosków jest zbudowanie algorytmów, które dokonują analizy, bazując na podstawie dużych próbek statystycznych. Próbki rzędu kilku czy nawet kilkunastu tysięcy pojazdów nie są wystarczające. Tak naprawdę tylko najwięksi gracze na rynku, tacy, którzy mogą pochwalić się bazami danych dziesiątek lub nawet setek tysięcy pojazdów, mają faktycznie wystarczający zasób wiedzy, aby mówić, że ich algorytmy prawidłowo dokonują ocen i podpowiadają właściwe wnioski. Potwierdzeniem tego jest fakt, że firmy ubezpieczeniowe, które pracują nad wdrożeniem systemów typu PayHowYouDrive, najpierw ciężko pracują nad statystycznie wiarygodnymi próbkami składającymi się z dziesiątków tysięcy klientów zanim implementują produkt do szerokiej sprzedaży. To po prostu nie jest takie proste, jak mogłoby się wydawać. Co do punktów karnych... cóż… moim zdaniem, jak każda dodatkowa sankcja, może wpłynąć na poprawę bezpieczeństwa, ale pamiętajmy, że przekroczenia prędkości to tylko jeden z czynników ocenianych. Do tego wszystkiego czemu złe parkowanie ma wpływać na moją stawkę ubezpieczeniową? Chyba jednak nie tędy droga…

iTuran stworzył unikalne algorytmy, które mierzą i oceniają styl jazdy kierowców. W jaki sposób przekłada się to na styl jazdy kierowców Waszych klientów?

iTuran to jedna z największych firm telematycznych na świecie. Ma ponad 1,1 miliona pojazdów, które obsługuje, i jest notowany na NASDAQ. Mając taką bazę wiedzy, tak dużą próbkę statystyczną, ITuran stworzył algorytmy, które naprawdę są najwyższej jakości. Dlatego też takie firmy jak AIG czy Qualitas wybrały właśnie ITuran do projektu PayHowYouDrive. Dzięki naszemu systemowi zarówno kierowcy jak i menedżerowie floty dostają jasne i przejrzyste informacje na temat bezpieczeństwa floty oraz które elementy stylu jazdy wymagają korekty. Do tego wszystkiego mogę dołożyć fakt, iż to ITuran jest globalnym partnerem MOBILEYE przy najważniejszych projektach i to nasz system jest najlepiej zintegrowaną platformą telematyczną. Zatem razem z ITuran klienci mogą u nas nabyć również systemy MOBILEYE, czym jeszcze bardziej podnoszą bezpieczeństwo swojej floty, a nasz system jeszcze lepiej zobrazuje bieżącą sytuację.

Jaką pozycję w strukturze klientów zajmują firmy dysponujące flotą pojazdów służbowych?

Nasze działania obejmują głównie floty, ale widzimy, że klienci indywidualni w programach ubezpieczeniowych typu PHYD zaczynają stawać się znaczącą grupą użytkowników naszych systemów i widzimy rosnący trend w tym kierunku. Nie zdziwię się jeśli za rok lub dwa od teraz to właśnie klienci indywidualni będą większością.

Które z rozwiązań oferowanych przez iTuran rekomendowałby Pan klientom instytucjonalnym?

Oczywiście rekomenduję wszystkie nasze narzędzia, ale niewątpliwie te typu BI (Business Intelligence) i te analizujące bezpieczeństwo są naszym największym skarbem. Zaawansowany zakres raportów, a jednocześnie prostota i automatyzacja systemu raportowego sprawiają, iż system iTuran jest prosty w użyciu, a przy dobrej konfiguracji automatycznych raportów może być prawie bezobsługowy. A już niedługo pojawią się nowe aplikacje na telefony komórkowe, które sprawią, że korzystanie z systemu ITURAN stanie się jeszcze bardziej dostępne i intuicyjne.

Dziękujemy za rozmowę.
(ww)

Dowiedz się więcej - czytaj BEZPŁATNIE E-WYDANIE EuroFloty: dostęp TUTAJ
 
  powrót wersja do druku
   
    Zapisz się na NEWSLETTER

 EuroFlota PTL MEDIA © 1999-2017 | designed by mouton