EuroFlota
strona główna
o nas prenumerata szkolenia/konferencje 2017

szkolenia/archiwum
BEZPŁATNE
e-wydanie
dylematy
prawne
kontakt archiwum
 
 
      Numer 172/173, czerwiec/lipiec 2017
     
 
Instrument korzystny dla wszystkich
Rasowy SUV: Peugeot 5008
SZKOLENIE: Ubezpieczenie i zarządzanie flotą samochodową: praktyczne aspekty optymalizacji kosztów (cz.2)
Adaptacje i zabudowy na miarę potrzeb
Auta „na minuty” w Warszawie – niebawem wersja dla firm
Circle K wkracza na polski rynek
Droga na szczyty
Dzielny i pracowity: Fiat Fullback
Elektryczna ofensywa
FLOTOWE TRENDY 2017 – EKOMOBILNOŚĆ
Karty paliwowe: wsparcie, ochrona, kontrola
Mobilny pomocnik: Citroën Jumpy
Peugeot dla flot
Rośnie wynajem aut dostawczych
Sprzedawca – to zdecydowanie za mało
Stawiamy na jakość
Sztuczne łabędzie mają wzięcie
Wymyślony na nowo: Nissan Micra
Z DKV łatwiej na Wschód
Zachowania na drodze – sam kodeks to za mało
Przegląd prasy
Ford przedsiębiorcom
Prezydencki Citroën DS 7 Crossback
Koniec bieli – szary najmodniejszym kolorem auta
Polacy w największym badaniu zachowań kierowców
Eurocash stawia na hybrydowe Toyoty
Alphabet podwaja wyniki
Złe nawyki i pomocna technologia
Samochód firmowy: ekonomiczny i funkcjonalny
Odwrót od diesla
Służbowym autem na wakacje
Nowocześnie i bezpiecznie: Skoda Rapid
Zelektryfikowana flota BMW
Wyczekiwana turbo premiera: Honda Civic
Na drogi i bezdroża: VW Passat Alltrack
Odlotowe kombi: Kia Optima
Wiecznie młoda: Opel Zafira
W przyjaźni z naturą: Toyota Auris
Auta dostawcze w służbie flot
Jazda pod napięciem: Mercedes Sprinter
Bat na kierowców
Auto z drugiej ręki
Od 2018 r. – większe korzyści z ulgi na badania i rozwój
RV – renoma, niezawodność, walory użytkowe
Wynajem aut dostawczych coraz popularniejszy
Ford proponuje wirtualne zakupy aut
Hyundai z 4Mobility car sharing
Austriacy nakładają kary na przewoźników
Z rynku - Mirosław Michna
Z rynku - SkyCash dla firm, czyli lifehack dla firm z flotą samochodową
Z rynku - Grywalizacja we flocie
Omnicraft – nowa marka Forda
Nowy Captur w salonach Renault
Nowy Koleos bogato wyposażony
Nowa wersja Fiata 500L
VW pokazał w Szanghaju studyjnego I.D. CROZZ
Ciężarówka Toyoty napędzana ogniwami paliwowymi
PSA bliżej flot
Przyszłość logistyki
Renault: bezprzewodowe ładowanie w czasie jazdy
   
ikol.pl
Fiat professional
kpmg.pl
  pokaż wszystkie numery
 
Z DKV łatwiej na Wschód
 
Wraz z ponownym otwarciem rynku rosyjskiego dla polskich przewoźników wraca zainteresowanie tym kierunkiem. Firmy starają się nadrobić straty. Wymiana towarowa z Rosją spadła w czasie kryzysu wokół zezwoleń o ok. 20%, w efekcie czego duża część firm przeniosła się na Zachód. To jednak przedsiębiorstwa małe i elastyczne, które potrafią szybko reagować na zmieniające się realia.
   
Znaczącą pomocą jest wprowadzenie w Rosji i na Białorusi zachodnich standardów usług w obszarze zakupu paliwa i rozliczania opłat drogowych. W 2016 r. operator kart paliwowych DKV Euro Service zaoferował polskim kierowcom dostęp do 1200 stacji paliw Gazpromneft, a także rozliczanie myta w obu krajach.

– Mimo napiętej sytuacji geopolitycznej, Rosja pozostaje ogromnym rynkiem zbytu dla zagranicznych producentów. Warunki rozliczeń kosztów transportu były tam do tej pory trudne. Wejście oferty DKV przyniosło zachodnie standardy, to duża zmiana jakościowa – mówi Michał Bałakier, dyrektor zarządzający DKV Euro Service Polska.

Stacje Gazpromneft dostępne dla polskich klientów są sprzężone z systemem informatycznym DKV, który na bieżąco podaje ceny paliwa i raportuje o transakcjach dokonywanych przez kierowców. Stacje te oferują paliwo klasy EURO 5 i działają 24 h. Po raz pierwszy też oferta zachodnioeuropejskiego operatora kart jest konkurencyjna dla lokalnych emitentów. Średnia wysokość rabatów to 200 rubli za każde zakupione 100 l oleju napędowego.

– Biorąc pod uwagę 135 tysięcy klientów oraz 2,5 miliona kart i urządzeń pokładowych DKV w obiegu, współpraca z DKV oferuje duży potencjał rynkowy. Oprócz punktów marki Gazpromneft, posiadacze kart DKV mogą tankować na podobnych warunkach na stacjach Neftika oraz 23 stacjach Belorusneft na Białorusi – mówi Dmitry Guzeev, dyrektor generalny w Gazpromneft-Corporate Sales.

Nowe ułatwienia w opłatach drogowych zdejmują natomiast z przewoźników ciężar skomplikowanych rozliczeń. Teraz wystarczy jedna karta paliwowa, aby opłacać drogi w Rosji i na Białorusi. Jedna karta to też jedna faktura za wszystkie rodzaje myta i włączenie do ogólnoeuropejskiego programu do zarządzania kosztami transportu online. W Rosji mowa o systemie elektronicznego myta Platon, który obowiązuje na ponad 50 tys. km dróg federalnych, oraz o płatnych odcinkach dróg w Rejonie Pskova (obowiązkowe dla pojazdów powyżej 12 ton). Na Białorusi chodzi o system BellToll, gdzie opłaty można dziś uiszczać za pośrednictwem urządzeń pokładowych od DKV. (ww)
 
  powrót wersja do druku
   
    Zapisz się na NEWSLETTER

 EuroFlota PTL MEDIA © 1999-2017 | designed by mouton