EuroFlota
strona główna
o nas prenumerata szkolenia/konferencje 2018

szkolenia/archiwum
BEZPŁATNE
e-wydanie
dylematy
prawne
kontakt archiwum
 
 
      Numer 176/177, październik/listopad 2017
     
 
Solidny filar
20 lat Volkswagen Leasing w Polsce
2018 – rok kolejnych zmian
Bezpieczny kierowca pracuje na wizerunek firmy
BZ WBK Leasing wyłącznym partnerem finansowym Subaru
Flotowy pakiet bezpieczeństwa
Infiniti Q30 – Premium Active Compact, czyli indywidualizacja we flocie
Infiniti Q50 – najchętniej kupowany model
Infiniti Q70 – ekspresyjna limuzyna
Infiniti QX30 – wszechstronny crossover
Infiniti QX70 – przebojowy sportowiec
Infiniti: diametralna zmiana strategii
Jak dobrze ubezpieczyć flotę
Jak ujarzmić flotę i zostać bohaterem w swojej firmie
Mandat – przyjąć czy iść do sądu?
Nie piłeś, nie jedź!
Odmłodzony crossover: Nissan Qashqai
Przygoda z Infiniti
Q60 – klasyka coupé
Rośnie w Land Roverach
Stale doskonalimy jakość obsługi
UBEZPIECZENIE FLOTY SAMOCHODOWEJ: PRAKTYCZNE ASPEKTY OPTYMALIZACJI KOSZTÓW cz.1
Zwinny mieszczuch: Citroën C3
PSPA: 7 tys. punktów ładowania aut elektrycznych w Polsce do 2020 r.
e-Golfy w ABB Polska
Niebezpieczne polskie drogi
200 000 aut sprzedała Grupa PGD
Agata Chowaniec dyrektorem zarządzającym w Car-Port
Cena najważniejsza
Auto elektryczne za prawie 1 mln zł
Podyplomowe studia zarządzania flotą
Przegląd prasy
Coraz więcej firm oferuje auta na minuty
Sprzedaż na kilka sposobów
Przemyślana konstrukcja: Kia Stonic
Auto z charakterem: Skoda Karoq
Więcej technologii: Peugeot 308
Mały i bardzo przestronny: Ford KA+
Nieduży wielki samochód: Fiat 500
Magia mocy Lexusów
Nowa era popularnego kompaktu: Honda Civic
Komfortowa i ekologiczna: Kia Optima Plug-in Hybrid
Z kosmicznym kokpitem: Toyota Prius
Ekologiczny w trzech opcjach: Hyundai Ioniq
Maksymalnie funkcjonalna: Skoda Octavia
Zgodnie z życzeniami klientów: VW Crafter
Przewiezie wszystko: Mercedes Sprinter
LoJack chroni skutecznie
Ubezpieczenie w CFM
Skuteczna likwidacja szkody
Renault: lakier do paznokci naprawi rysy na karoserii
Okulary w stylu Nissana Micra
Renault Trezor sensacją targów
„Inteligentne” ławki Forda
Innowacyjna Toyota
Robert Lewandowski w Audi RS 6 Avant
Z rynku - Piotr Bryński
Z rynku - Bernadeta Stożek
Nowe Audi A8 jeździ autonomicznie
Volkswagen rozpoczął sprzedaż dłuższego Tiguana Allspace
Nowość Hyundaia – Kona
Mobilny salon Renault
Dacia odmłodziła Dustera
Audi A1 z pilotem jazdy w korkach
Compass, czyli nowa terenówka Jeepa
Skoda Kodiaq Scout w Polsce
Europejski debiut Forda Mustanga GT4
Fiat 500X – kolejna wersja ikony
Ford Tourneo Custom – uniwersalny mikrobus
   
home.kpmg.com
  pokaż wszystkie numery
 
Z optymizmem w drugie półrocze
 
Rozmowa z Michałem Bałakierem, dyrektorem generalnym DKV Euro Service Polska
   
Redakcja: Jak ocenia Pan sytuację firmy w bieżącym roku obrotowym?

Michał Bałakier: W porównaniu z rokiem ubiegłym obserwujemy wzrost na wszystkich najważniejszych rynkach. Jeśli chodzi o obrót generowany ze sprzedaży paliw, w Polsce udało nam się zwiększyć sprzedaż łącznie o ponad 10% w stosunku do ubiegłego roku, w przypadku opłat drogowych wzrost wyniósł 3%, co stanowi nie najgorszy wynik. Wbrew prognozom ceny paliw są na tak samo niskim poziomie jak w zeszłym roku. Mimo to w odniesieniu do zwrotów podatku bezpośrednio powiązanych z cenami paliw udało się nam uzyskać całkiem niezłe wyniki. Podsumowując, w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku nasze wyniki są bardzo dobre, co nastraja nas optymistycznie przed drugim półroczem.

Czym jest spowodowany ten wzrost?

W Polsce nasza sieć usługowa obejmuje już 4033 stacje, co świadczy o jej atrakcyjności. Ponadto z dobrym przyjęciem spotkała się nasza oferta tworzonych oddolnie tanich sieci. W całej Europie bardzo dobrze rozwija się sprzedaż opłat drogowych. W tym zakresie wiele rynków wykazuje jeszcze znaczny potencjał wzrostowy. Od kwietnia jako pierwszy zagraniczny usługodawca możemy rozliczać opłaty drogowe w Chorwacji w systemie post paid. Równie ważnym czynnikiem jest znaczne obniżenie wskaźnika migracji klientów, co zawdzięczamy m.in. doskonałej jakości obsługi klienta. Potwierdziła to również nasza coroczna analiza poziomu zadowolenia klientów. 61,5% z nich, tj. o 1,9% więcej niż w roku ubiegłym, poleciłoby nas innym.

Dominującym tematem w pierwszym półroczu 2016 roku było wprowadzenie nowego systemu opłat drogowych w Belgii. Czy rok 2017 będzie miał swój kamień milowy?

W przeciwieństwie do ubiegłego roku, tym razem nie będzie wielkiego przełomu. Jednak w perspektywie średnio- oraz długoterminowej będziemy inwestować w kilka projektów, które zaprocentują dopiero w 2018 roku lub później. Zalicza się do nich na przykład nasza nowa struktura informatyczna, która zdecydowanie ułatwi wymianę informacji z partnerami handlowymi oraz zapewni nam dostęp do nowych segmentów działalności. Z tym są z kolei ściśle powiązane takie produkty jak planowane Cyfrowe Biuro Obsługi Klienta, które w przyszłości zastąpi dotychczasowe elektroniczne konto klienta i pozwoli zaoferować wiele dodatkowych funkcji. Dzięki zintegrowanemu narzędziu Toll Online Manager będzie można szybko i łatwo zamawiać dodatkowe opcje rozliczania opłat drogowych w innych krajach. Jest to funkcja, która będzie miała ogromne znaczenie zwłaszcza w przypadku naszego urządzenia DKV BOX EUROPE. Przygotowania do wprowadzenia urządzenia pokładowego EETS idą pełną parą.

Na początku 2018 roku na rynku pojawi się również urządzenie DKV BOX ITALIA. We Włoszech, gdzie 80% rodzimych przewoźników operuje na terenie własnego kraju, oznacza to, że wszyscy użytkownicy (w tym także międzynarodowi) po raz pierwszy będą mogli wybrać alternatywnego i niezależnego dostawcę usług rozliczania myta.

Ponadto planujemy rozszerzenie naszej oferty dla użytkowników pojazdów z napędem elektrycznym.

Kolejną inwestycją w przyszłość będzie rozbudowa sieci w Eurazji na terenie krajów WNP. To pozwoli nam zwiększyć udział w dynamicznie rozwijającym się rynku transportu lądowego, którego wzrost jest również spowodowany boomem w handlu elektronicznym między Chinami a Europą.

Wygląda więc na to, że DKV Group ma doskonałą pozycję…

Tak, mamy ugruntowaną pozycję na rynku, ale projekty, o których wspomniałem, nie dają gwarancji sukcesu. Poruszamy się w obszarze wyjątkowo silnej konkurencji i rywalizujemy z bardzo szybko rozwijającymi się przedsiębiorstwami. Aby nasze inwestycje przyniosły wymierne korzyści, musimy być konsekwentni w dążeniu do wyznaczonych celów. A także każdorazowo upewniać się, że na produkty i usługi, które chcemy wprowadzić do naszej oferty, będzie zapotrzebowanie na rynku.

W jaki sposób firma chce to osiągnąć?

Uwzględniając potrzeby klienta już na etapie opracowania produktu. Często zdarza się to już teraz. Jednak wraz z podejmowanymi działaniami musimy znacznie zintensyfikować i usystematyzować prowadzone badania rynkowe.

Dziękujemy za rozmowę.
(ww)
 
  powrót wersja do druku
   
    Zapisz się na NEWSLETTER

 EuroFlota PTL MEDIA © 1999-2018  •  Regulamin strony  •  Ochrona danych osobowych  •  designed by MOUTON interactive