EuroFlota
strona główna
o nas prenumerata szkolenia/konferencje 2018

szkolenia/archiwum
BEZPŁATNE
e-wydanie
dylematy
prawne
kontakt archiwum
 
 
      Numer 174/175, sierpień/wrzesień 2017
     
 
Barometr koniunktury
Flotowe Prawo 2018 w eksperckim wydaniu
Bezpiecznie w teren: Volvo V90 CC
Cena bezpieczeństwa
Drugie, lepsze wcielenie: Volvo XC60
Europa odwraca się od diesla
Flota do wymiany
frameLOGIC umacnia swoją pozycję na krajowym rynku
Frankfurt 2017: przyszłość w elektryczności
Koncertowa firma
Nasze auta są nadal najbezpieczniejsze na świecie
Po kolizji – utrata wartości handlowej
Postępująca cyfryzacja wyzwaniem dla rynku
PSPA: Polacy za strefami niskoemisyjnymi w miastach
Skandynawski charakter: Volvo XC90
Volvo czyli piękno, wygoda i bezpieczeństwo
W kręgu problematyki ubezpieczeń
Wartość rezydualna po naprawie samochodu
Wolność i pasja: Jeep
Wyjątkowo luksusowy: Volvo V90
Z optymizmem w drugie półrocze
Zapewniamy bezproblemową eksploatację aut
Zbudowany od podstaw: Volvo S90
Przegląd prasy
Raport Banku HSBC - Już za 5 lat przestaniemy podróżować
Jakie auta wybierają kobiety?
Euro Repar Car Service w Polsce
Nowe oznaczenia mocy samochodów Audi
FLEX Rent – 10 tys. rezerwacji
PTF SKFS 2017
PSA dla branży CFM
Wyzwaniem nowe technologie
Smutne piosenki... poprawiają nastrój kierowców
Nowe logo 99rent
Siedem tysięcy klientów na 25-lecie DKV w Polsce
Patryk Tryzubiak koordynatorem ds. PR & Corporate Affairs w VW
Paweł Powalski dyrektorem komunikacji Nissan Sales Central & Eastern Europe
Szymon Sołtysik dyrektorem PR Mazda Polska
Ilona Ochęduszko nową dyrektor Departamentu Account Management w Carefleet SA
Pożądana wiedza: FLOTOWE TRENDY 2017 – SAMOCHODY UŻYTKOWE I DOSTAWCZE
Ekonomia w baku
W kręgu spraw flotowych
Auto z wyjątkowym charakterem: Nissan Qashqai
Małe, ale jak wyposażone: Ford Fiesta
Praktyczne auto miejskie: Skoda Citigo
W skandynawskim stylu: Volvo XC60
Mocarny i elegancki SUV: Renault Koleos
Auto marzeń: Hybrydowy Mercedes S 500 e
Elektryzująca jazda: MINI Cooper S E Countryman
Bliski ideału: Ford Kuga
Do wielu zadań: Kia Carens
Praktyczne kombi: Peugeot 308 SW
Do wielu zadań: Opel Adam
DNA marki: Hyundai i30
Bardziej elegancka: Mazda 3
DKV zmienia oblicze kart paliwowych
Transportowe dylematy
Jakość gwarantowana: Nissan Navara
Tytan pracy: Fiat Ducato
Solidny i niezawodny: VW Amarok
Ubezpieczenia – istotny element leasingu
Flotę ubezpieczaj z głową
Wskazówki i porady dla flotowca
Sposób na szkodowość
Car sharing Skody
VW Golf najchętniej kupowany
Drony pomogą policji?
4Mobility rozszerza ofertę
Marka Alpine oficjalnie w Polsce
95 Renault Clio Grandtour dla PepsiCO
Pomocna aplikacja
Skuteczna ochrona
Z rynku: Łukasz Piwowarczyk
Z rynku: Marcin Kardas
Opel Grandland X – dynamiczny i kompaktowy
Nowe MPV Mitsubishi
Ford Mustang królem sprzedaży
Hyundaia SUV na wodór
Golfy „Performance”
Koncepcyjne VW Amarok
   
ikol.pl
Fiat professional
kpmg.pl
  pokaż wszystkie numery
 
Z optymizmem w drugie półrocze
 
Rozmowa z Michałem Bałakierem, dyrektorem generalnym DKV Euro Service Polska
   
Redakcja: Jak ocenia Pan sytuację firmy w bieżącym roku obrotowym?

Michał Bałakier: W porównaniu z rokiem ubiegłym obserwujemy wzrost na wszystkich najważniejszych rynkach. Jeśli chodzi o obrót generowany ze sprzedaży paliw, w Polsce udało nam się zwiększyć sprzedaż łącznie o ponad 10% w stosunku do ubiegłego roku, w przypadku opłat drogowych wzrost wyniósł 3%, co stanowi nie najgorszy wynik. Wbrew prognozom ceny paliw są na tak samo niskim poziomie jak w zeszłym roku. Mimo to w odniesieniu do zwrotów podatku bezpośrednio powiązanych z cenami paliw udało się nam uzyskać całkiem niezłe wyniki. Podsumowując, w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku nasze wyniki są bardzo dobre, co nastraja nas optymistycznie przed drugim półroczem.

Czym jest spowodowany ten wzrost?

W Polsce nasza sieć usługowa obejmuje już 4033 stacje, co świadczy o jej atrakcyjności. Ponadto z dobrym przyjęciem spotkała się nasza oferta tworzonych oddolnie tanich sieci. W całej Europie bardzo dobrze rozwija się sprzedaż opłat drogowych. W tym zakresie wiele rynków wykazuje jeszcze znaczny potencjał wzrostowy. Od kwietnia jako pierwszy zagraniczny usługodawca możemy rozliczać opłaty drogowe w Chorwacji w systemie post paid. Równie ważnym czynnikiem jest znaczne obniżenie wskaźnika migracji klientów, co zawdzięczamy m.in. doskonałej jakości obsługi klienta. Potwierdziła to również nasza coroczna analiza poziomu zadowolenia klientów. 61,5% z nich, tj. o 1,9% więcej niż w roku ubiegłym, poleciłoby nas innym.

Dominującym tematem w pierwszym półroczu 2016 roku było wprowadzenie nowego systemu opłat drogowych w Belgii. Czy rok 2017 będzie miał swój kamień milowy?

W przeciwieństwie do ubiegłego roku, tym razem nie będzie wielkiego przełomu. Jednak w perspektywie średnio- oraz długoterminowej będziemy inwestować w kilka projektów, które zaprocentują dopiero w 2018 roku lub później. Zalicza się do nich na przykład nasza nowa struktura informatyczna, która zdecydowanie ułatwi wymianę informacji z partnerami handlowymi oraz zapewni nam dostęp do nowych segmentów działalności. Z tym są z kolei ściśle powiązane takie produkty jak planowane Cyfrowe Biuro Obsługi Klienta, które w przyszłości zastąpi dotychczasowe elektroniczne konto klienta i pozwoli zaoferować wiele dodatkowych funkcji. Dzięki zintegrowanemu narzędziu Toll Online Manager będzie można szybko i łatwo zamawiać dodatkowe opcje rozliczania opłat drogowych w innych krajach. Jest to funkcja, która będzie miała ogromne znaczenie zwłaszcza w przypadku naszego urządzenia DKV BOX EUROPE. Przygotowania do wprowadzenia urządzenia pokładowego EETS idą pełną parą.

Na początku 2018 roku na rynku pojawi się również urządzenie DKV BOX ITALIA. We Włoszech, gdzie 80% rodzimych przewoźników operuje na terenie własnego kraju, oznacza to, że wszyscy użytkownicy (w tym także międzynarodowi) po raz pierwszy będą mogli wybrać alternatywnego i niezależnego dostawcę usług rozliczania myta.

Ponadto planujemy rozszerzenie naszej oferty dla użytkowników pojazdów z napędem elektrycznym.

Kolejną inwestycją w przyszłość będzie rozbudowa sieci w Eurazji na terenie krajów WNP. To pozwoli nam zwiększyć udział w dynamicznie rozwijającym się rynku transportu lądowego, którego wzrost jest również spowodowany boomem w handlu elektronicznym między Chinami a Europą.

Wygląda więc na to, że DKV Group ma doskonałą pozycję…

Tak, mamy ugruntowaną pozycję na rynku, ale projekty, o których wspomniałem, nie dają gwarancji sukcesu. Poruszamy się w obszarze wyjątkowo silnej konkurencji i rywalizujemy z bardzo szybko rozwijającymi się przedsiębiorstwami. Aby nasze inwestycje przyniosły wymierne korzyści, musimy być konsekwentni w dążeniu do wyznaczonych celów. A także każdorazowo upewniać się, że na produkty i usługi, które chcemy wprowadzić do naszej oferty, będzie zapotrzebowanie na rynku.

W jaki sposób firma chce to osiągnąć?

Uwzględniając potrzeby klienta już na etapie opracowania produktu. Często zdarza się to już teraz. Jednak wraz z podejmowanymi działaniami musimy znacznie zintensyfikować i usystematyzować prowadzone badania rynkowe.

Dziękujemy za rozmowę.
(ww)
 
  powrót wersja do druku
   
    Zapisz się na NEWSLETTER

 EuroFlota PTL MEDIA © 1999-2017 | designed by mouton