EuroFlota
strona główna
o nas prenumerata szkolenia/konferencje 2018

szkolenia/archiwum
BEZPŁATNE
e-wydanie
dylematy
prawne
kontakt archiwum
 
 
      Numer 174/175, sierpień/wrzesień 2017
     
 
Barometr koniunktury
Flotowe Prawo 2018 w eksperckim wydaniu
Bezpiecznie w teren: Volvo V90 CC
Cena bezpieczeństwa
Drugie, lepsze wcielenie: Volvo XC60
Europa odwraca się od diesla
Flota do wymiany
frameLOGIC umacnia swoją pozycję na krajowym rynku
Frankfurt 2017: przyszłość w elektryczności
Koncertowa firma
Nasze auta są nadal najbezpieczniejsze na świecie
Po kolizji – utrata wartości handlowej
Postępująca cyfryzacja wyzwaniem dla rynku
PSPA: Polacy za strefami niskoemisyjnymi w miastach
Skandynawski charakter: Volvo XC90
Volvo czyli piękno, wygoda i bezpieczeństwo
W kręgu problematyki ubezpieczeń
Wartość rezydualna po naprawie samochodu
Wolność i pasja: Jeep
Wyjątkowo luksusowy: Volvo V90
Z optymizmem w drugie półrocze
Zapewniamy bezproblemową eksploatację aut
Zbudowany od podstaw: Volvo S90
Przegląd prasy
Raport Banku HSBC - Już za 5 lat przestaniemy podróżować
Jakie auta wybierają kobiety?
Euro Repar Car Service w Polsce
Nowe oznaczenia mocy samochodów Audi
FLEX Rent – 10 tys. rezerwacji
PTF SKFS 2017
PSA dla branży CFM
Wyzwaniem nowe technologie
Smutne piosenki... poprawiają nastrój kierowców
Nowe logo 99rent
Siedem tysięcy klientów na 25-lecie DKV w Polsce
Patryk Tryzubiak koordynatorem ds. PR & Corporate Affairs w VW
Paweł Powalski dyrektorem komunikacji Nissan Sales Central & Eastern Europe
Szymon Sołtysik dyrektorem PR Mazda Polska
Ilona Ochęduszko nową dyrektor Departamentu Account Management w Carefleet SA
Pożądana wiedza: FLOTOWE TRENDY 2017 – SAMOCHODY UŻYTKOWE I DOSTAWCZE
Ekonomia w baku
W kręgu spraw flotowych
Auto z wyjątkowym charakterem: Nissan Qashqai
Małe, ale jak wyposażone: Ford Fiesta
Praktyczne auto miejskie: Skoda Citigo
W skandynawskim stylu: Volvo XC60
Mocarny i elegancki SUV: Renault Koleos
Auto marzeń: Hybrydowy Mercedes S 500 e
Elektryzująca jazda: MINI Cooper S E Countryman
Bliski ideału: Ford Kuga
Do wielu zadań: Kia Carens
Praktyczne kombi: Peugeot 308 SW
Do wielu zadań: Opel Adam
DNA marki: Hyundai i30
Bardziej elegancka: Mazda 3
DKV zmienia oblicze kart paliwowych
Transportowe dylematy
Jakość gwarantowana: Nissan Navara
Tytan pracy: Fiat Ducato
Solidny i niezawodny: VW Amarok
Ubezpieczenia – istotny element leasingu
Flotę ubezpieczaj z głową
Wskazówki i porady dla flotowca
Sposób na szkodowość
Car sharing Skody
VW Golf najchętniej kupowany
Drony pomogą policji?
4Mobility rozszerza ofertę
Marka Alpine oficjalnie w Polsce
95 Renault Clio Grandtour dla PepsiCO
Pomocna aplikacja
Skuteczna ochrona
Z rynku: Łukasz Piwowarczyk
Z rynku: Marcin Kardas
Opel Grandland X – dynamiczny i kompaktowy
Nowe MPV Mitsubishi
Ford Mustang królem sprzedaży
Hyundaia SUV na wodór
Golfy „Performance”
Koncepcyjne VW Amarok
   
ikol.pl
Fiat professional
kpmg.pl
  pokaż wszystkie numery
 
Volvo czyli piękno, wygoda i bezpieczeństwo
 
Wybór samochodów służbowych to ważna decyzja dla kierownictwa firmy, często poprzedzona długim i trudnym procesem negocjacji, testów i porównań. Postanowiliśmy pomóc menedżerom w podjęciu decyzji, organizując specjalny, dwudniowy, redakcyjny test samochodów Volvo – marki operującej w segmencie premium. W końcu sierpnia nasz magazyn zorganizował spotkanie menedżerów reprezentujących wyższą kadrę kierowniczą firm, w której są wykorzystywane samochody zaliczane do segmentu premium.
   
W kolejnej edycji „Flotowa Gama Premium – test jednej marki” – poddaliśmy ocenie samochody marki Volvo. Przeprowadzony jeszcze w warunkach lata test jest jednym z ważniejszych wydarzeń na mapie organizowanych przez „EuroFlotę” imprez edukacyjno-szkoleniowych dla naszej branży. Na spotkanie z marką Volvo, która z sukcesem operuje na rynku flotowym, zaprosiliśmy grupę przedstawicieli wyższej kadry zarządzającej firm działających na polskim rynku.

– W ramach projektu „Flotowa Gama Premium” zdecydowaliśmy się zaprezentować grupie managerów, piastujących stanowiska kierownicze i zarządcze w firmach, gamę modelową marki Volvo oraz umożliwić kontakt z przedstawicielami działu flotowego importera szwedzkiej marki. Sądzę, że bezpośredni kontakt osób decydujących o firmowych flotach z konkretnymi autami i wiedzą o nich, którą posiadają przedstawicile prezentowanej marki, to wyjątkowo efektywna metoda na doskonałe zapoznanie się z zaprezentowaną gamą – powiedział Paweł Baran, redaktor naczelny magazynu „EuroFlota”.

Test Volvo odbył się na trasie Warszawa – Janów Podlaski – Warszawa (łącznie ponad 420 km). Wraz z działem flotowym marki stworzyliśmy uczestnikom możliwość jazdy najnowszymi modelami tej marki, dysponującymi dużym potencjałem, jeżeli chodzi o ich wykorzystywanie przez kadrę zarządzającą firm.

Ruszamy w trasę...

Przygoda z Volvo, bo tak można śmiało określić zrealizowany projekt, polegała na ocenie poszczególnych modeli i ich przydatności w parku aut firmowych. Uczestnicy skrzętnie notowali swoje spostrzeżenia dotyczące przebiegu testu. Wielu spośród nich nie miało wcześniej kontaktu z marką Volvo. Taki też był zamysł, aby zaprosić do uczestnictwa w teście reprezentantów firm, które użytkują samochody klasy premium, ale nie są to auta szwedzkiej marki. Do testu firma Volvo Cars Poland udostępniła najnowsze modele, które od razu wzbudziły duże zainteresowanie jeszcze na parkingu przed Dom Volvo przy ul. Puławskiej w Warszawie. Do dyspozycji uczestników testu oddano modele: XC 60 D5 AWD Inscription, V90 D5, XC90 T8, XC90 D5, S90 R-Design, S90 D4, V90 CC T6 AWD oraz V90 Cross Country D4.

Wszystkie testowane samochody miały ponadstandardowe, bogate wyposażenie (skórzana tapicerka, nawigacja, rozbudowane systemy bezpieczeństwa itp.). Udostępnione samochody wywarły na testujących pozytywne wrażenie.

– Widać, że Volvo odrobiło zadanie domowe w zakresie stylistyki i designu. Cała seria 90 to atrakcyjne linie nadwozia i bardzo komfortowe wnętrza, a do tego wszystkiego wyróżniająca się na tle konkurencji wysoka jakość wykonania. Nie bez znaczenia są także rozwiązania z zakresu bezpieczeństwa, które od lat są wyróżnikiem marki Volvo – podkreślił Daniel Mrozek, dyrektor marketingu i wsparcia sprzedaży BZ WBK Leasing SA.

Wszyscy uczestnicy testu zgodnie podkreślali, że Podlasie to superkierunek na taki wypad, fantastyczne warunki pogodowe, no i oczywiście świetnie przygotowane auta testowe marki Volvo.

– Każde auto było godne uwagi. Nowe, fantastyczne XC60 w mocnej wersji t6, kilka aut w stylizacji R-Design i właśnie S90 w stylizacji R-Design najbardziej przypadł mi do gustu. To świetnie zaprojektowany samochód, dający poczucie panowania nad każda chwilą. R-Design dodaje S90 fantastycznego smaczku i „klasowego” wyglądu. Auto prowadzi się rewelacyjnie, czujesz jakby fotele były customizowane specjalnie dla Ciebie, i jest świetnie wyciszone, co daje także możliwość czerpania z perfekcyjnego nagłośnienia Bowers@Wilkins – ocenił Łukasz Zembowicz, członek zarządu i dyrektor ds. sprzedaży i marketingu DPD Polska.

Zaraz po inauguracji testu dobrały się dwuosobowe zespoły, które później na trasie dokonywały zmian samochodów testowych. Przyjazna atmosfera zachęcała do rozpoczęcia przygody z Volvo. Piotr Wielgat, dyrektor techniczny Inter Profmax Sp. z o.o., zwrócił uwagę, że „od wielu lat przekaz kierowany przez Volvo to poczucie ciepła rodzinnego i bezpieczeństwa użytkownika. Aktualna polityka firmy umacnia nas w tym odczuciu, w związku z czym spodziewam się wzrostu liczby klientów tej marki”.

Na trasie przejazdom poszczególnymi modelami towarzyszyli handlowcy punktów dilerskich Volvo Car Poland, którzy z zaangażowaniem prezentowali uczestnikom zaawansowane rozwiązania technologiczne wprowadzone przez producenta. Pełny przegląd nowinek technologicznych, jak również główne założenia polityki producenta przedstawił podczas interesującej prezentacji Marcin Kubasik z Volvo Car Poland. Prezentację rozpoczął od sztandarowego produktu Volvo, jakim od zawsze były systemy bezpieczeństwa. Na przykład zmodernizowany system City Safety zapobiega teraz najechaniu na inny pojazd nawet wtedy, gdy różnica prędkości wynosi 50 km/h. Nowy system bezpieczeństwa montowany w samochodach Volvo rozpoznaje też pieszych i rowerzystów. Nawet nocą. Samochód wykrywa również ruch z przeciwka.

– Jeśli komputer obliczy, że na skrzyżowaniu nie zdążymy skręcić w lewo przed nadjeżdżającym samochodem, system automatycznie zatrzyma auto. W sytuacji gdy system obliczy, że na jednojezdniowej drodze nie zdążymy wyprzedzić poprzedzającego auta przed nadjeżdżającymi z przeciwka, również na ten manewr nam nie pozwoli – wyjaśniał Marcin Kubasik.

Jeszcze przed wykładem w kolumnie aut odwiedziliśmy stadninę w Janowie Podlaskim, która istnieje od 1817 roku. Jest to najstarsza państwowa stadnina koni w Polsce. Malowniczo położona wśród bujnych nadbużańskich łąk, jest prawdziwym „końskim rajem”. Stadnina słynie głównie z hodowli koni czystej krwi arabskiej oraz koni angloarabskich. Dojazd do stadniny, jak też powrót do bazy noclegowej w Centrum Konferencyjnym na Zamku Biskupów w Janowie Podlaskim, stały się okazją do odcinkowych jazd testowych po okolicznych szlakach. Pokonywanie szutrów i leśnych duktów było doskonałą okazją do sprawdzenia systemów AWD.

Wzdłuż Bugu do Warszawy

Droga powrotna przebiegała malowniczym szlakiem w bliskiej granicy rzeki Bug w kierunku Drohiczyna i dalej na Wyszków i do Warszawy. Przemieszczając się potężnym XC 90, zwracano uwagę nie tylko na właściwości jezdne auta, ale również komfort jazdy. Nasi kierowcy chwalili efektownie prezentujący się zainstalowany w środkowej konsoli duży, dotykowy ekran o przekątnej 12,3 cala. Pomimo że jest ekranem pojemnościowym, można go obsługiwać w zwykłych rękawiczkach. Rozpoznaje też gesty. Ikony można konfigurować w dogodny dla siebie sposób, jak w tablecie. Z jego pomocą możemy sterować większością funkcji i wyposażenia samochodu. To pozwoliło wyeliminować przyciski. Analogowe zegary w desce rozdzielczej również można zastąpić dużym wyświetlaczem. Po raz pierwszy na pokładzie w Volvo wykorzystano też head-up display.

W podsumowaniu uczestnicy eventu nie ukrywali zadowolenia i satysfakcji z udziału w teście. Piotr Wielgat, dyrektor techniczny Inter Profmax Sp. z o.o., zwrócił uwagę, że wszystkie z zaprezentowanych samochodów wyposażone zostały w najnowsze rozwiązania wspierające użytkownika, dzięki którym jazda Volvo jest bardzo komfortowa, co pozwala kierowcy skupić się wyłącznie na celu podróży.

– Według mojej oceny, faworytem testu było Volvo V90 Cross Country T6 AWD. Model ten to idealne połączenie ergonomii, przestrzeni, osiągów i parametrów jezdnych. Na drugim miejscu ex aequo XC90 T8 (dynamika silników, pozycja kierowcy, ergonomia) i XC60  T6 (design, dynamika) – dodał Piotr Wielgat.

W podobnym tonie wypowiedział się również Ireneusz Dudek, Sales Manager, Furniko Concept. Przyznał, że do tej pory nie posiadał samochodu marki Volvo i miał raczej ogólne wyobrażenie jako o marce, której samochody są bezpieczne, o ciekawym designie i bardzo dobrej jakości.

– Po teście wiem już, co się kryje pod hasłami na temat bezpiecznej jazdy. Bardzo pozytywnie zaskoczyła mnie dostępność w standardzie wszystkich systemów poprawiających bezpieczeństwo. Co ważne, wszystko to, o czym się mówi, naprawdę działa. Auta są w połowie autonomicznymi pojazdami i widać, że jest to kierunek, z którego nie ma już odwrotu. Przesiadka do kolejnego Volvo to regulacja fotela i lusterek, a później człowiek czuje się już w znajomym środowisku. Na wyróżnienie zasługuje jednak jeden model V90 Cross Country T6 AWD. Samochód nie tylko bezpieczny, ale niesamowicie dynamiczny i posłuszny kierowcy. Duży i pakowny, dzięki czemu bardzo uniwersalny, a podwyższenie to nie tylko stylistyka, ale bardzo przydatne rozwiązanie w trudniejszym terenie. Po testach i prezentacji rozwiązań zyskałem przekonanie, że marka bardzo dobrze komunikuje się również z moimi wartościami – podkreślił Ireneusz Dudek.

Mamy nadzieję, że program Flotowa Gama Premium z marką Volvo przybliżył uczestnikom samochody szwedzkiego producenta, co przełoży się na jeszcze bardziej owocne kontrakty zakupowe. (ww)
 
  powrót wersja do druku
   
    Zapisz się na NEWSLETTER

 EuroFlota PTL MEDIA © 1999-2017 | designed by mouton