EuroFlota
strona główna
o nas prenumerata szkolenia/konferencje 2018

szkolenia/archiwum
BEZPŁATNE
e-wydanie
dylematy
prawne
kontakt archiwum
 
 
      Numer 174/175, sierpień/wrzesień 2017
     
 
Barometr koniunktury
Flotowe Prawo 2018 w eksperckim wydaniu
Bezpiecznie w teren: Volvo V90 CC
Cena bezpieczeństwa
Drugie, lepsze wcielenie: Volvo XC60
Europa odwraca się od diesla
Flota do wymiany
frameLOGIC umacnia swoją pozycję na krajowym rynku
Frankfurt 2017: przyszłość w elektryczności
Koncertowa firma
Nasze auta są nadal najbezpieczniejsze na świecie
Po kolizji – utrata wartości handlowej
Postępująca cyfryzacja wyzwaniem dla rynku
PSPA: Polacy za strefami niskoemisyjnymi w miastach
Skandynawski charakter: Volvo XC90
Volvo czyli piękno, wygoda i bezpieczeństwo
W kręgu problematyki ubezpieczeń
Wartość rezydualna po naprawie samochodu
Wolność i pasja: Jeep
Wyjątkowo luksusowy: Volvo V90
Z optymizmem w drugie półrocze
Zapewniamy bezproblemową eksploatację aut
Zbudowany od podstaw: Volvo S90
Przegląd prasy
Raport Banku HSBC - Już za 5 lat przestaniemy podróżować
Jakie auta wybierają kobiety?
Euro Repar Car Service w Polsce
Nowe oznaczenia mocy samochodów Audi
FLEX Rent – 10 tys. rezerwacji
PTF SKFS 2017
PSA dla branży CFM
Wyzwaniem nowe technologie
Smutne piosenki... poprawiają nastrój kierowców
Nowe logo 99rent
Siedem tysięcy klientów na 25-lecie DKV w Polsce
Patryk Tryzubiak koordynatorem ds. PR & Corporate Affairs w VW
Paweł Powalski dyrektorem komunikacji Nissan Sales Central & Eastern Europe
Szymon Sołtysik dyrektorem PR Mazda Polska
Ilona Ochęduszko nową dyrektor Departamentu Account Management w Carefleet SA
Pożądana wiedza: FLOTOWE TRENDY 2017 – SAMOCHODY UŻYTKOWE I DOSTAWCZE
Ekonomia w baku
W kręgu spraw flotowych
Auto z wyjątkowym charakterem: Nissan Qashqai
Małe, ale jak wyposażone: Ford Fiesta
Praktyczne auto miejskie: Skoda Citigo
W skandynawskim stylu: Volvo XC60
Mocarny i elegancki SUV: Renault Koleos
Auto marzeń: Hybrydowy Mercedes S 500 e
Elektryzująca jazda: MINI Cooper S E Countryman
Bliski ideału: Ford Kuga
Do wielu zadań: Kia Carens
Praktyczne kombi: Peugeot 308 SW
Do wielu zadań: Opel Adam
DNA marki: Hyundai i30
Bardziej elegancka: Mazda 3
DKV zmienia oblicze kart paliwowych
Transportowe dylematy
Jakość gwarantowana: Nissan Navara
Tytan pracy: Fiat Ducato
Solidny i niezawodny: VW Amarok
Ubezpieczenia – istotny element leasingu
Flotę ubezpieczaj z głową
Wskazówki i porady dla flotowca
Sposób na szkodowość
Car sharing Skody
VW Golf najchętniej kupowany
Drony pomogą policji?
4Mobility rozszerza ofertę
Marka Alpine oficjalnie w Polsce
95 Renault Clio Grandtour dla PepsiCO
Pomocna aplikacja
Skuteczna ochrona
Z rynku: Łukasz Piwowarczyk
Z rynku: Marcin Kardas
Opel Grandland X – dynamiczny i kompaktowy
Nowe MPV Mitsubishi
Ford Mustang królem sprzedaży
Hyundaia SUV na wodór
Golfy „Performance”
Koncepcyjne VW Amarok
   
ikol.pl
Fiat professional
kpmg.pl
  pokaż wszystkie numery
 
Skandynawski charakter: Volvo XC90
 
Pojawienie się modelu XC90 otworzyło nowy rozdział stylizacji Volvo. Zmieniło się logo auta, wraz z charakterystyczną poprzeczką na atrapie chłodnicy. Zarówno z zewnątrz, jak i w środku utrzymano idealny porządek linii, łącząc luksus ze skandynawskim minimalizmem.
   
XC90 wprost oczarował pasjonatów szwedzkiej marki designem oraz wieloma nowatorskimi rozwiązaniami w zakresie bezpieczeństwa i komfortu jazdy. Płyta podłogowa i zawieszenie zostały od podstaw zbudowane z myślą o nowym XC90. Nic więc dziwnego, że ten model ma zupełnie inną charakterystykę prowadzenia niż pozostałe auta w ofercie. Auto świetnie sprawdza się w mieście, na autostradzie, ale także poza utwardzonymi nawierzchniami.

W XC90 zastosowano wyłącznie silniki 4-cylindrowe. Mimo to jego osiągi są znacznie lepsze niż poprzedniej generacji tego auta, gdzie stosowano większe jednostki napędowe. Pod maską XC90 znajdziemy silniki o mocy od 190 do 400 KM. Klienci mogą wybierać wersje przednionapędowe lub z napędem na cztery koła, auta benzynowe lub diesle. Flagowa jednostka to hybrydowy model XC90 T8 Twin Engine. To auto ma łączną moc 427 KM mocy, emitując przy tym jedynie 49 g CO2/km. To najczystszy tak mocny SUV w segmencie premium. W rozwoju odmiany XC90 Twin Engine T8 uczestniczyła firma Siemens.

Volvo od lat pozostaje liderem systemów bezpieczeństwa w branży motoryzacyjnej. Także XC90 udowadnia, że tak jest. Jego konstruktorzy, czerpiąc obficie z doświadczeń marki w tym zakresie, wprowadzili cały pakiet rozwiązań IntelliSafe. Po raz pierwszy na świecie zastosowano system Run-off Road Protection dociągający pasy bezpieczeństwa tuż przed niezamierzonym opuszczeniem drogi. Drugą innowacją jest system zapobiegający zderzeniom czołowym, szczególnie podczas wykonywania skrętu w lewo na skrzyżowaniach. Właśnie dlatego, do 2020 roku Volvo Car Group chce zredukować liczbę wypadków śmiertelnych w samochodach marki Volvo do zera.

Historia hybrydowych samochodów marki Volvo sięga kilkudziesięciu lat. Pierwszy koncepcyjny hybrydowy samochód tej marki – model ECC – został wyprodukowany w 1992 roku. W 2011 roku została natomiast przedstawiona hybryda typu plug-in – Volvo V60 PHEV. Istotną zmianą jest to, że w V60 silnik elektryczny współpracował z dieslem. W hybrydowym XC90 T8 znajdziemy turbodoładowany silnik benzynowy.

Podstawowy model XC90 D4 FWD w wersji Momentum kosztuje 258 100 zł. (ww)
 
  powrót wersja do druku
   
    Zapisz się na NEWSLETTER

 EuroFlota PTL MEDIA © 1999-2017 | designed by mouton