EuroFlota
strona główna
o nas prenumerata szkolenia/konferencje 2018

szkolenia/archiwum
BEZPŁATNE
e-wydanie
dylematy
prawne
kontakt archiwum
 
 
      Numer 176/177, październik/listopad 2017
     
 
Solidny filar
20 lat Volkswagen Leasing w Polsce
2018 – rok kolejnych zmian
Bezpieczny kierowca pracuje na wizerunek firmy
BZ WBK Leasing wyłącznym partnerem finansowym Subaru
Flotowy pakiet bezpieczeństwa
Infiniti Q30 – Premium Active Compact, czyli indywidualizacja we flocie
Infiniti Q50 – najchętniej kupowany model
Infiniti Q70 – ekspresyjna limuzyna
Infiniti QX30 – wszechstronny crossover
Infiniti QX70 – przebojowy sportowiec
Infiniti: diametralna zmiana strategii
Jak dobrze ubezpieczyć flotę
Jak ujarzmić flotę i zostać bohaterem w swojej firmie
Mandat – przyjąć czy iść do sądu?
Nie piłeś, nie jedź!
Odmłodzony crossover: Nissan Qashqai
Przygoda z Infiniti
Q60 – klasyka coupé
Rośnie w Land Roverach
Stale doskonalimy jakość obsługi
UBEZPIECZENIE FLOTY SAMOCHODOWEJ: PRAKTYCZNE ASPEKTY OPTYMALIZACJI KOSZTÓW cz.1
Zwinny mieszczuch: Citroën C3
PSPA: 7 tys. punktów ładowania aut elektrycznych w Polsce do 2020 r.
e-Golfy w ABB Polska
Niebezpieczne polskie drogi
200 000 aut sprzedała Grupa PGD
Agata Chowaniec dyrektorem zarządzającym w Car-Port
Cena najważniejsza
Auto elektryczne za prawie 1 mln zł
Podyplomowe studia zarządzania flotą
Przegląd prasy
Coraz więcej firm oferuje auta na minuty
Sprzedaż na kilka sposobów
Przemyślana konstrukcja: Kia Stonic
Auto z charakterem: Skoda Karoq
Więcej technologii: Peugeot 308
Mały i bardzo przestronny: Ford KA+
Nieduży wielki samochód: Fiat 500
Magia mocy Lexusów
Nowa era popularnego kompaktu: Honda Civic
Komfortowa i ekologiczna: Kia Optima Plug-in Hybrid
Z kosmicznym kokpitem: Toyota Prius
Ekologiczny w trzech opcjach: Hyundai Ioniq
Maksymalnie funkcjonalna: Skoda Octavia
Zgodnie z życzeniami klientów: VW Crafter
Przewiezie wszystko: Mercedes Sprinter
LoJack chroni skutecznie
Ubezpieczenie w CFM
Skuteczna likwidacja szkody
Renault: lakier do paznokci naprawi rysy na karoserii
Okulary w stylu Nissana Micra
Renault Trezor sensacją targów
„Inteligentne” ławki Forda
Innowacyjna Toyota
Robert Lewandowski w Audi RS 6 Avant
Z rynku - Piotr Bryński
Z rynku - Bernadeta Stożek
Nowe Audi A8 jeździ autonomicznie
Volkswagen rozpoczął sprzedaż dłuższego Tiguana Allspace
Nowość Hyundaia – Kona
Mobilny salon Renault
Dacia odmłodziła Dustera
Audi A1 z pilotem jazdy w korkach
Compass, czyli nowa terenówka Jeepa
Skoda Kodiaq Scout w Polsce
Europejski debiut Forda Mustanga GT4
Fiat 500X – kolejna wersja ikony
Ford Tourneo Custom – uniwersalny mikrobus
   
home.kpmg.com
  pokaż wszystkie numery
 
Skandynawski charakter: Volvo XC90
 
Pojawienie się modelu XC90 otworzyło nowy rozdział stylizacji Volvo. Zmieniło się logo auta, wraz z charakterystyczną poprzeczką na atrapie chłodnicy. Zarówno z zewnątrz, jak i w środku utrzymano idealny porządek linii, łącząc luksus ze skandynawskim minimalizmem.
   
XC90 wprost oczarował pasjonatów szwedzkiej marki designem oraz wieloma nowatorskimi rozwiązaniami w zakresie bezpieczeństwa i komfortu jazdy. Płyta podłogowa i zawieszenie zostały od podstaw zbudowane z myślą o nowym XC90. Nic więc dziwnego, że ten model ma zupełnie inną charakterystykę prowadzenia niż pozostałe auta w ofercie. Auto świetnie sprawdza się w mieście, na autostradzie, ale także poza utwardzonymi nawierzchniami.

W XC90 zastosowano wyłącznie silniki 4-cylindrowe. Mimo to jego osiągi są znacznie lepsze niż poprzedniej generacji tego auta, gdzie stosowano większe jednostki napędowe. Pod maską XC90 znajdziemy silniki o mocy od 190 do 400 KM. Klienci mogą wybierać wersje przednionapędowe lub z napędem na cztery koła, auta benzynowe lub diesle. Flagowa jednostka to hybrydowy model XC90 T8 Twin Engine. To auto ma łączną moc 427 KM mocy, emitując przy tym jedynie 49 g CO2/km. To najczystszy tak mocny SUV w segmencie premium. W rozwoju odmiany XC90 Twin Engine T8 uczestniczyła firma Siemens.

Volvo od lat pozostaje liderem systemów bezpieczeństwa w branży motoryzacyjnej. Także XC90 udowadnia, że tak jest. Jego konstruktorzy, czerpiąc obficie z doświadczeń marki w tym zakresie, wprowadzili cały pakiet rozwiązań IntelliSafe. Po raz pierwszy na świecie zastosowano system Run-off Road Protection dociągający pasy bezpieczeństwa tuż przed niezamierzonym opuszczeniem drogi. Drugą innowacją jest system zapobiegający zderzeniom czołowym, szczególnie podczas wykonywania skrętu w lewo na skrzyżowaniach. Właśnie dlatego, do 2020 roku Volvo Car Group chce zredukować liczbę wypadków śmiertelnych w samochodach marki Volvo do zera.

Historia hybrydowych samochodów marki Volvo sięga kilkudziesięciu lat. Pierwszy koncepcyjny hybrydowy samochód tej marki – model ECC – został wyprodukowany w 1992 roku. W 2011 roku została natomiast przedstawiona hybryda typu plug-in – Volvo V60 PHEV. Istotną zmianą jest to, że w V60 silnik elektryczny współpracował z dieslem. W hybrydowym XC90 T8 znajdziemy turbodoładowany silnik benzynowy.

Podstawowy model XC90 D4 FWD w wersji Momentum kosztuje 258 100 zł. (ww)
 
  powrót wersja do druku
   
    Zapisz się na NEWSLETTER

 EuroFlota PTL MEDIA © 1999-2018  •  Regulamin strony  •  Ochrona danych osobowych  •  designed by MOUTON interactive