EuroFlota
strona główna
o nas prenumerata szkolenia/konferencje 2018

szkolenia/archiwum
BEZPŁATNE
e-wydanie
dylematy
prawne
kontakt archiwum
 
 
      Numer 174/175, sierpień/wrzesień 2017
     
 
Barometr koniunktury
Flotowe Prawo 2018 w eksperckim wydaniu
Bezpiecznie w teren: Volvo V90 CC
Cena bezpieczeństwa
Drugie, lepsze wcielenie: Volvo XC60
Europa odwraca się od diesla
Flota do wymiany
frameLOGIC umacnia swoją pozycję na krajowym rynku
Frankfurt 2017: przyszłość w elektryczności
Koncertowa firma
Nasze auta są nadal najbezpieczniejsze na świecie
Po kolizji – utrata wartości handlowej
Postępująca cyfryzacja wyzwaniem dla rynku
PSPA: Polacy za strefami niskoemisyjnymi w miastach
Skandynawski charakter: Volvo XC90
Volvo czyli piękno, wygoda i bezpieczeństwo
W kręgu problematyki ubezpieczeń
Wartość rezydualna po naprawie samochodu
Wolność i pasja: Jeep
Wyjątkowo luksusowy: Volvo V90
Z optymizmem w drugie półrocze
Zapewniamy bezproblemową eksploatację aut
Zbudowany od podstaw: Volvo S90
Przegląd prasy
Raport Banku HSBC - Już za 5 lat przestaniemy podróżować
Jakie auta wybierają kobiety?
Euro Repar Car Service w Polsce
Nowe oznaczenia mocy samochodów Audi
FLEX Rent – 10 tys. rezerwacji
PTF SKFS 2017
PSA dla branży CFM
Wyzwaniem nowe technologie
Smutne piosenki... poprawiają nastrój kierowców
Nowe logo 99rent
Siedem tysięcy klientów na 25-lecie DKV w Polsce
Patryk Tryzubiak koordynatorem ds. PR & Corporate Affairs w VW
Paweł Powalski dyrektorem komunikacji Nissan Sales Central & Eastern Europe
Szymon Sołtysik dyrektorem PR Mazda Polska
Ilona Ochęduszko nową dyrektor Departamentu Account Management w Carefleet SA
Pożądana wiedza: FLOTOWE TRENDY 2017 – SAMOCHODY UŻYTKOWE I DOSTAWCZE
Ekonomia w baku
W kręgu spraw flotowych
Auto z wyjątkowym charakterem: Nissan Qashqai
Małe, ale jak wyposażone: Ford Fiesta
Praktyczne auto miejskie: Skoda Citigo
W skandynawskim stylu: Volvo XC60
Mocarny i elegancki SUV: Renault Koleos
Auto marzeń: Hybrydowy Mercedes S 500 e
Elektryzująca jazda: MINI Cooper S E Countryman
Bliski ideału: Ford Kuga
Do wielu zadań: Kia Carens
Praktyczne kombi: Peugeot 308 SW
Do wielu zadań: Opel Adam
DNA marki: Hyundai i30
Bardziej elegancka: Mazda 3
DKV zmienia oblicze kart paliwowych
Transportowe dylematy
Jakość gwarantowana: Nissan Navara
Tytan pracy: Fiat Ducato
Solidny i niezawodny: VW Amarok
Ubezpieczenia – istotny element leasingu
Flotę ubezpieczaj z głową
Wskazówki i porady dla flotowca
Sposób na szkodowość
Car sharing Skody
VW Golf najchętniej kupowany
Drony pomogą policji?
4Mobility rozszerza ofertę
Marka Alpine oficjalnie w Polsce
95 Renault Clio Grandtour dla PepsiCO
Pomocna aplikacja
Skuteczna ochrona
Z rynku: Łukasz Piwowarczyk
Z rynku: Marcin Kardas
Opel Grandland X – dynamiczny i kompaktowy
Nowe MPV Mitsubishi
Ford Mustang królem sprzedaży
Hyundaia SUV na wodór
Golfy „Performance”
Koncepcyjne VW Amarok
   
ikol.pl
Fiat professional
kpmg.pl
  pokaż wszystkie numery
 
Nasze auta są nadal najbezpieczniejsze na świecie
 
Rozmowa z Ryszardem Zdanowskim, Fleet Sales Manager Volvo Car Poland
   
Redakcja: W 2017 roku Volvo świętuje jubileusz 90-lecia działalności. Wiele w tym czasie zmieniło się na rynku motoryzacyjnym przy znacznym udziale szwedzkiej marki?

Ryszard Zdanowski: Świat motoryzacji zmienia się bardzo szybko. Jeszcze nigdy nie było w tej branży tak wielkiej dynamiki zmian, która okazała się zabójcza dla wielu marek. Co ciekawe, Volvo doskonale odnalazło się w nowej rzeczywistości. Nasze samochody nadal są najbezpieczniejsze na świecie, ale osiągamy ten cel sięgając po nowe technologie. Już nie wystarczy gruba, szwedzka stal, której nam nigdy nie brakowało. Teraz samochody muszą rozpoznawać przeszkody i hamować przed nimi, omijać je, a w przyszłości coraz częściej wyręczać kierowcę w prowadzeniu pojazdu. Zmienia się także myślenie o funkcjach pokładowych samochodu. Dzisiaj w segmencie premium klienci wymagają od samochodu podobnych funkcji, jakie mamy w smartfonach.

Volvo jako pierwszy duży producent postawił na centralny ekran dotykowy, pozostawiając na desce rozdzielczej jedynie kilka przycisków. Byliśmy też pionierami systemu Volvo On Call, który debiutował wiele lat zanim w Europie wprowadzono system e-call. Nasz system jest połączony z aplikacją w telefonie i pozwala zdalnie kontrolować wybrane funkcje samochodu, a nawet włączyć silnik. To rozwiązanie sprawi, że w przyszłości będzie można używać telefonu komórkowego zamiast kluczyka. Jesteśmy także pierwszym producentem segmentu premium, który uznał, że era wielocylindrowych silników dobiega końca. Nasza konkurencja już zaczęła dostrzegać, że był to właściwy ruch, i widzimy, jak podąża naszym śladem. I takie właśnie jest Volvo – zawsze znajduje własną drogę.

Trwa hossa na rynku sprzedaży samochodów klasy premium. Także klienci instytucjonalni zabiegają o dobre kontrakty zakupowe z marką Volvo. Jakimi wynikami może pochwalić się Volvo Car Poland?

Volvo w ciągu kilku lat całkowicie wymieniło niemal wszystkie modele w swojej ofercie. Mamy obecnie bardzo mocne modele w tych segmentach, w których byliśmy dotąd słabo obecni. Nowe Volvo XC90, S90, V90, V90 Cross Country czy XC60 to auta, które debiutowały w ciągu ostatnich 2 lat. Stąd też bijemy swoje rekordy sprzedaży kolejny rok z rzędu. W ubiegłym roku sprzedaliśmy niemal 8000 aut w Polsce. W tym roku znów poprawimy ten wynik. Hossa trwa także na innych rynkach. W ubiegłym roku Volvo Car Group sprzedało ponad
530 000 aut. To również historyczny rekord. I to zapewne nie jest nasze ostatnie słowo.

W jaki sposób wyniki sprzedaży przekładają się na udział marki Volvo na rynku flotowym?

Od lat mamy mocno ugruntowaną pozycję na rynku flotowym i z roku na rok odnotowujemy wzrost wolumenu sprzedanych samochodów dla klientów flotowych. Szczególnie teraz, kiedy zmienia się cała nasza gama samochodów i rośnie sprzedaż, otwierają się przed nami nowe możliwości dotarcia z naszą ofertą do kolejnych grup klientów. Jest to duże wyzwanie, zdecydowaliśmy zatem o przebudowie modelu sprzedaży flotowej, tworząc w naszej sieci autoryzowanych dilerów stanowiska sprzedawców wyłącznie aut dla flot. Jesteśmy już na półmetku szkoleń i certyfikacji zatrudnionych osób i po ocenie wstępnych wyników dokonanej przez nich sprzedaży uważamy, że jest to właściwy kierunek. Będziemy go nadal rozwijali, podnosząc w ten sposób poziom naszych usług. Takie są po prostu wymagania rynku.

Wyzwania przed marką Volvo w Polsce?

Konkurencja w segmencie premium jest bardzo duża, ale my z optymizmem patrzymy w przyszłość. Naszym celem jest dalsze zwiększanie sprzedaży, rozwój sieci oraz wprowadzanie kolejnych, nowych modeli. Jako jedyna marka w branży zadeklarowaliśmy, że w ciągu czterech lat wymienimy wszystkie modele w ofercie. Właśnie przekroczyliśmy półmetek, ale przed nami jeszcze premiery w serii 40 i 60. Te samochody trzeba odpowiednio umiejętnie wprowadzić na rynek. Dużym wyzwaniem będzie także przystosowanie się do nowych realiów w naszej branży. W najbliższych latach zyskają na znaczeniu hybrydy i samochody elektryczne. Klienci będą coraz większą wagę przykładać do elektronicznych funkcji pojazdu. Konkurencja na rynku będzie coraz większa, a my musimy być wciąż pół kroku z przodu. Od 90 lat idziemy własną drogą i zachowujemy swój odrębny, skandynawski charakter. I tą drogą będziemy podążać.

Dziękujemy za rozmowę.
(ww)
 
  powrót wersja do druku
   
    Zapisz się na NEWSLETTER

 EuroFlota PTL MEDIA © 1999-2017 | designed by mouton