EuroFlota
strona główna
o nas prenumerata szkolenia/konferencje 2018

szkolenia/archiwum
BEZPŁATNE
e-wydanie
dylematy
prawne
kontakt archiwum
 
 
      Numer 176/177, październik/listopad 2017
     
 
Solidny filar
20 lat Volkswagen Leasing w Polsce
2018 – rok kolejnych zmian
Bezpieczny kierowca pracuje na wizerunek firmy
BZ WBK Leasing wyłącznym partnerem finansowym Subaru
Flotowy pakiet bezpieczeństwa
Infiniti Q30 – Premium Active Compact, czyli indywidualizacja we flocie
Infiniti Q50 – najchętniej kupowany model
Infiniti Q70 – ekspresyjna limuzyna
Infiniti QX30 – wszechstronny crossover
Infiniti QX70 – przebojowy sportowiec
Infiniti: diametralna zmiana strategii
Jak dobrze ubezpieczyć flotę
Jak ujarzmić flotę i zostać bohaterem w swojej firmie
Mandat – przyjąć czy iść do sądu?
Nie piłeś, nie jedź!
Odmłodzony crossover: Nissan Qashqai
Przygoda z Infiniti
Q60 – klasyka coupé
Rośnie w Land Roverach
Stale doskonalimy jakość obsługi
UBEZPIECZENIE FLOTY SAMOCHODOWEJ: PRAKTYCZNE ASPEKTY OPTYMALIZACJI KOSZTÓW cz.1
Zwinny mieszczuch: Citroën C3
PSPA: 7 tys. punktów ładowania aut elektrycznych w Polsce do 2020 r.
e-Golfy w ABB Polska
Niebezpieczne polskie drogi
200 000 aut sprzedała Grupa PGD
Agata Chowaniec dyrektorem zarządzającym w Car-Port
Cena najważniejsza
Auto elektryczne za prawie 1 mln zł
Podyplomowe studia zarządzania flotą
Przegląd prasy
Coraz więcej firm oferuje auta na minuty
Sprzedaż na kilka sposobów
Przemyślana konstrukcja: Kia Stonic
Auto z charakterem: Skoda Karoq
Więcej technologii: Peugeot 308
Mały i bardzo przestronny: Ford KA+
Nieduży wielki samochód: Fiat 500
Magia mocy Lexusów
Nowa era popularnego kompaktu: Honda Civic
Komfortowa i ekologiczna: Kia Optima Plug-in Hybrid
Z kosmicznym kokpitem: Toyota Prius
Ekologiczny w trzech opcjach: Hyundai Ioniq
Maksymalnie funkcjonalna: Skoda Octavia
Zgodnie z życzeniami klientów: VW Crafter
Przewiezie wszystko: Mercedes Sprinter
LoJack chroni skutecznie
Ubezpieczenie w CFM
Skuteczna likwidacja szkody
Renault: lakier do paznokci naprawi rysy na karoserii
Okulary w stylu Nissana Micra
Renault Trezor sensacją targów
„Inteligentne” ławki Forda
Innowacyjna Toyota
Robert Lewandowski w Audi RS 6 Avant
Z rynku - Piotr Bryński
Z rynku - Bernadeta Stożek
Nowe Audi A8 jeździ autonomicznie
Volkswagen rozpoczął sprzedaż dłuższego Tiguana Allspace
Nowość Hyundaia – Kona
Mobilny salon Renault
Dacia odmłodziła Dustera
Audi A1 z pilotem jazdy w korkach
Compass, czyli nowa terenówka Jeepa
Skoda Kodiaq Scout w Polsce
Europejski debiut Forda Mustanga GT4
Fiat 500X – kolejna wersja ikony
Ford Tourneo Custom – uniwersalny mikrobus
   
home.kpmg.com
  pokaż wszystkie numery
 
Wolność i pasja: Jeep
 
Camp Jeep PL, spotkanie pasjonatów marki Jeep, które w dniach 8–11 czerwca odbyło się w malowniczych Karkonoszach, niedaleko Łomnicy, zgromadziło 150 załóg, które w trudnym terenie sprawdzały dzielność specjalnie przygotowanych aut. Stan techniczny prezentowanych pojazdów oraz zaangażowanie uczestników zlotu potwierdziły jedynie, że Jeep to nie tylko marka samochodu do specjalnych zadań, ale również wolność i pasja na każdym odcinku przebytej drogi. Atrakcją tegorocznego spotkania była premierowa prezentacja nowego modelu Jeep Compass.
   
Autor: Władysław Wilkiel

Podobnie jak w poprzednich edycjach Camp Jeep PL, ważnym celem trzeciego już spotkania była wspaniała zabawa i rywalizacja w duchu fair play w trakcie pokonywania malowniczych i trudnych technicznie tras terenowych. To właśnie z myślą o uczestnikach, którzy zasiedli za kierownicą zarówno cywilnej wersji Grand Cherokee jak i profesjonalnie zrobionego Wranglera, organizatorzy zlotu przygotowali pięć tras: Jeep Compass, Jeep Trial, Jeep Adventure, Jeep Castle i Jeep River.

Do najtrudniejszych aktywności należał Jeep Trial, podczas którego auta musiały zmierzyć się z bardzo wymagającą trasą, usytuowaną na rozległych terenach byłego poligonu wojsk rakietowych. Przeprawa obfitowała w wodne i błotne przeszkody oraz strome podjazdy i zjazdy. Organizatorzy zadbali również o kilka wariantów przejazdu prób terenowych, w zależności od ambicji kierowców i przygotowania technicznego ich samochodów.

Najbardziej malowniczą była trasa Jeep Castle, na której uczestnicy zaliczyli kilkudziesięciokilometrową pętlę wokół Kotliny Jeleniogórskiej, przejeżdżając obok zamków oraz przez miejscową żwirownię i nieczynny tunel kolejowy pod Przełączą Kowarską. Równie atrakcyjnie było na trasie prowadzącej do Huty Julia – tam uczestnicy mogli poczuć żar hutniczego pieca i zobaczyć, jak przebiega produkcja kryształu.

Kolejna trasa – Jeep River – to tradycyjny element zlotu, czyli przesiadka z Jeepów na pojazdy wodne. Tym razem otaczającą przyrodę można było podziwiać z pontonu.

Ostatnia z aktywności nosiła nazwę Jeep Compass i odbywała się na bazie Jeep Village w pobliżu kompleksu wypoczynkowego Osada Śnieżka, gdzie zakwaterowano uczestników zlotu. Na terenie bazy Jeep Village znajdował się m.in. tor off-roadowy, kącik wystawców, duży namiot kateringowy, który swobodnie pomieścił blisko 500 uczestników zlotu. W Jeep Village wytyczono również strefę militarną z Willysem, dziadkiem dzisiejszych modeli na czele, a także strefę z nowymi, testowymi pojazdami, za sterami których uczestnicy mogli sprawdzić się na torze off-roadowym. Do dyspozycji oddano modele Renegade, Wrangler i Cherokee. Podczas gdy samochody „odpoczywały”, można było sprawdzić swoje możliwości na różnorodnych próbach, wymagających zarówno sprawności fizycznej, zręczności, pracy zespołowej, jak i wiedzy technicznej. Zainteresowani historią marki Jeep mogli zasiąść za kierownicą doskonale utrzymanego Jeep Grand Wagoneer 5,9 l V8 o mocy 129 KM. W prostej linii jego następcą został Jeep Grand Cherokee.

Z dużym zainteresowaniem przyjęto prezentację całkowicie nowego Jeepa Compass. To jakby zderzenie tradycji z innowacyjnością. Pod maską tego auta do wyboru jest jeden z czterech silników. Motor benzynowy o pojemności 1,4 litra dysponuje mocami 140 KM lub 170 KM. Dwie jednostki wysokoprężne – pierwsza 1.6 MJD ma 120 KM, a druga 2.0 MJD, dostarczają odpowiednio 140 KM lub 170 KM. Do wyboru są też manualne skrzynie 6-biegowe (przekazujące moc na 2 lub 4 koła) oraz automatyczne 9-biegowe, łączone wyłącznie z napędem na cztery koła. W topowej odmianie ze 170-konnym dieslem dostępna jest offroadowa wersja wyposażenia Trailhawk.

Karkonoskie spotkanie potwierdziło wysoką jakość aut marki
Jeep oraz ich przydatność do firm realizujących zadania w trudnych warunkach terenowych.
 
  powrót wersja do druku
   
    Zapisz się na NEWSLETTER

 EuroFlota PTL MEDIA © 1999-2018  •  Regulamin strony  •  Ochrona danych osobowych  •  designed by MOUTON interactive