EuroFlota
strona główna
o nas prenumerata szkolenia/konferencje 2018

szkolenia/archiwum
BEZPŁATNE
e-wydanie
dylematy
prawne
kontakt archiwum
 
 
      Numer 174/175, sierpień/wrzesień 2017
     
 
Barometr koniunktury
Flotowe Prawo 2018 w eksperckim wydaniu
Bezpiecznie w teren: Volvo V90 CC
Cena bezpieczeństwa
Drugie, lepsze wcielenie: Volvo XC60
Europa odwraca się od diesla
Flota do wymiany
frameLOGIC umacnia swoją pozycję na krajowym rynku
Frankfurt 2017: przyszłość w elektryczności
Koncertowa firma
Nasze auta są nadal najbezpieczniejsze na świecie
Po kolizji – utrata wartości handlowej
Postępująca cyfryzacja wyzwaniem dla rynku
PSPA: Polacy za strefami niskoemisyjnymi w miastach
Skandynawski charakter: Volvo XC90
Volvo czyli piękno, wygoda i bezpieczeństwo
W kręgu problematyki ubezpieczeń
Wartość rezydualna po naprawie samochodu
Wolność i pasja: Jeep
Wyjątkowo luksusowy: Volvo V90
Z optymizmem w drugie półrocze
Zapewniamy bezproblemową eksploatację aut
Zbudowany od podstaw: Volvo S90
Przegląd prasy
Raport Banku HSBC - Już za 5 lat przestaniemy podróżować
Jakie auta wybierają kobiety?
Euro Repar Car Service w Polsce
Nowe oznaczenia mocy samochodów Audi
FLEX Rent – 10 tys. rezerwacji
PTF SKFS 2017
PSA dla branży CFM
Wyzwaniem nowe technologie
Smutne piosenki... poprawiają nastrój kierowców
Nowe logo 99rent
Siedem tysięcy klientów na 25-lecie DKV w Polsce
Patryk Tryzubiak koordynatorem ds. PR & Corporate Affairs w VW
Paweł Powalski dyrektorem komunikacji Nissan Sales Central & Eastern Europe
Szymon Sołtysik dyrektorem PR Mazda Polska
Ilona Ochęduszko nową dyrektor Departamentu Account Management w Carefleet SA
Pożądana wiedza: FLOTOWE TRENDY 2017 – SAMOCHODY UŻYTKOWE I DOSTAWCZE
Ekonomia w baku
W kręgu spraw flotowych
Auto z wyjątkowym charakterem: Nissan Qashqai
Małe, ale jak wyposażone: Ford Fiesta
Praktyczne auto miejskie: Skoda Citigo
W skandynawskim stylu: Volvo XC60
Mocarny i elegancki SUV: Renault Koleos
Auto marzeń: Hybrydowy Mercedes S 500 e
Elektryzująca jazda: MINI Cooper S E Countryman
Bliski ideału: Ford Kuga
Do wielu zadań: Kia Carens
Praktyczne kombi: Peugeot 308 SW
Do wielu zadań: Opel Adam
DNA marki: Hyundai i30
Bardziej elegancka: Mazda 3
DKV zmienia oblicze kart paliwowych
Transportowe dylematy
Jakość gwarantowana: Nissan Navara
Tytan pracy: Fiat Ducato
Solidny i niezawodny: VW Amarok
Ubezpieczenia – istotny element leasingu
Flotę ubezpieczaj z głową
Wskazówki i porady dla flotowca
Sposób na szkodowość
Car sharing Skody
VW Golf najchętniej kupowany
Drony pomogą policji?
4Mobility rozszerza ofertę
Marka Alpine oficjalnie w Polsce
95 Renault Clio Grandtour dla PepsiCO
Pomocna aplikacja
Skuteczna ochrona
Z rynku: Łukasz Piwowarczyk
Z rynku: Marcin Kardas
Opel Grandland X – dynamiczny i kompaktowy
Nowe MPV Mitsubishi
Ford Mustang królem sprzedaży
Hyundaia SUV na wodór
Golfy „Performance”
Koncepcyjne VW Amarok
   
ikol.pl
Fiat professional
kpmg.pl
  pokaż wszystkie numery
 
Wolność i pasja: Jeep
 
Camp Jeep PL, spotkanie pasjonatów marki Jeep, które w dniach 8–11 czerwca odbyło się w malowniczych Karkonoszach, niedaleko Łomnicy, zgromadziło 150 załóg, które w trudnym terenie sprawdzały dzielność specjalnie przygotowanych aut. Stan techniczny prezentowanych pojazdów oraz zaangażowanie uczestników zlotu potwierdziły jedynie, że Jeep to nie tylko marka samochodu do specjalnych zadań, ale również wolność i pasja na każdym odcinku przebytej drogi. Atrakcją tegorocznego spotkania była premierowa prezentacja nowego modelu Jeep Compass.
   
Autor: Władysław Wilkiel

Podobnie jak w poprzednich edycjach Camp Jeep PL, ważnym celem trzeciego już spotkania była wspaniała zabawa i rywalizacja w duchu fair play w trakcie pokonywania malowniczych i trudnych technicznie tras terenowych. To właśnie z myślą o uczestnikach, którzy zasiedli za kierownicą zarówno cywilnej wersji Grand Cherokee jak i profesjonalnie zrobionego Wranglera, organizatorzy zlotu przygotowali pięć tras: Jeep Compass, Jeep Trial, Jeep Adventure, Jeep Castle i Jeep River.

Do najtrudniejszych aktywności należał Jeep Trial, podczas którego auta musiały zmierzyć się z bardzo wymagającą trasą, usytuowaną na rozległych terenach byłego poligonu wojsk rakietowych. Przeprawa obfitowała w wodne i błotne przeszkody oraz strome podjazdy i zjazdy. Organizatorzy zadbali również o kilka wariantów przejazdu prób terenowych, w zależności od ambicji kierowców i przygotowania technicznego ich samochodów.

Najbardziej malowniczą była trasa Jeep Castle, na której uczestnicy zaliczyli kilkudziesięciokilometrową pętlę wokół Kotliny Jeleniogórskiej, przejeżdżając obok zamków oraz przez miejscową żwirownię i nieczynny tunel kolejowy pod Przełączą Kowarską. Równie atrakcyjnie było na trasie prowadzącej do Huty Julia – tam uczestnicy mogli poczuć żar hutniczego pieca i zobaczyć, jak przebiega produkcja kryształu.

Kolejna trasa – Jeep River – to tradycyjny element zlotu, czyli przesiadka z Jeepów na pojazdy wodne. Tym razem otaczającą przyrodę można było podziwiać z pontonu.

Ostatnia z aktywności nosiła nazwę Jeep Compass i odbywała się na bazie Jeep Village w pobliżu kompleksu wypoczynkowego Osada Śnieżka, gdzie zakwaterowano uczestników zlotu. Na terenie bazy Jeep Village znajdował się m.in. tor off-roadowy, kącik wystawców, duży namiot kateringowy, który swobodnie pomieścił blisko 500 uczestników zlotu. W Jeep Village wytyczono również strefę militarną z Willysem, dziadkiem dzisiejszych modeli na czele, a także strefę z nowymi, testowymi pojazdami, za sterami których uczestnicy mogli sprawdzić się na torze off-roadowym. Do dyspozycji oddano modele Renegade, Wrangler i Cherokee. Podczas gdy samochody „odpoczywały”, można było sprawdzić swoje możliwości na różnorodnych próbach, wymagających zarówno sprawności fizycznej, zręczności, pracy zespołowej, jak i wiedzy technicznej. Zainteresowani historią marki Jeep mogli zasiąść za kierownicą doskonale utrzymanego Jeep Grand Wagoneer 5,9 l V8 o mocy 129 KM. W prostej linii jego następcą został Jeep Grand Cherokee.

Z dużym zainteresowaniem przyjęto prezentację całkowicie nowego Jeepa Compass. To jakby zderzenie tradycji z innowacyjnością. Pod maską tego auta do wyboru jest jeden z czterech silników. Motor benzynowy o pojemności 1,4 litra dysponuje mocami 140 KM lub 170 KM. Dwie jednostki wysokoprężne – pierwsza 1.6 MJD ma 120 KM, a druga 2.0 MJD, dostarczają odpowiednio 140 KM lub 170 KM. Do wyboru są też manualne skrzynie 6-biegowe (przekazujące moc na 2 lub 4 koła) oraz automatyczne 9-biegowe, łączone wyłącznie z napędem na cztery koła. W topowej odmianie ze 170-konnym dieslem dostępna jest offroadowa wersja wyposażenia Trailhawk.

Karkonoskie spotkanie potwierdziło wysoką jakość aut marki
Jeep oraz ich przydatność do firm realizujących zadania w trudnych warunkach terenowych.
 
  powrót wersja do druku
   
    Zapisz się na NEWSLETTER

 EuroFlota PTL MEDIA © 1999-2017 | designed by mouton