EuroFlota
strona główna
o nas prenumerata szkolenia/konferencje 2018

szkolenia/archiwum
BEZPŁATNE
e-wydanie
dylematy
prawne
kontakt archiwum
 
 
      Numer 176/177, październik/listopad 2017
     
 
Solidny filar
20 lat Volkswagen Leasing w Polsce
2018 – rok kolejnych zmian
Bezpieczny kierowca pracuje na wizerunek firmy
BZ WBK Leasing wyłącznym partnerem finansowym Subaru
Flotowy pakiet bezpieczeństwa
Infiniti Q30 – Premium Active Compact, czyli indywidualizacja we flocie
Infiniti Q50 – najchętniej kupowany model
Infiniti Q70 – ekspresyjna limuzyna
Infiniti QX30 – wszechstronny crossover
Infiniti QX70 – przebojowy sportowiec
Infiniti: diametralna zmiana strategii
Jak dobrze ubezpieczyć flotę
Jak ujarzmić flotę i zostać bohaterem w swojej firmie
Mandat – przyjąć czy iść do sądu?
Nie piłeś, nie jedź!
Odmłodzony crossover: Nissan Qashqai
Przygoda z Infiniti
Q60 – klasyka coupé
Rośnie w Land Roverach
Stale doskonalimy jakość obsługi
UBEZPIECZENIE FLOTY SAMOCHODOWEJ: PRAKTYCZNE ASPEKTY OPTYMALIZACJI KOSZTÓW cz.1
Zwinny mieszczuch: Citroën C3
PSPA: 7 tys. punktów ładowania aut elektrycznych w Polsce do 2020 r.
e-Golfy w ABB Polska
Niebezpieczne polskie drogi
200 000 aut sprzedała Grupa PGD
Agata Chowaniec dyrektorem zarządzającym w Car-Port
Cena najważniejsza
Auto elektryczne za prawie 1 mln zł
Podyplomowe studia zarządzania flotą
Przegląd prasy
Coraz więcej firm oferuje auta na minuty
Sprzedaż na kilka sposobów
Przemyślana konstrukcja: Kia Stonic
Auto z charakterem: Skoda Karoq
Więcej technologii: Peugeot 308
Mały i bardzo przestronny: Ford KA+
Nieduży wielki samochód: Fiat 500
Magia mocy Lexusów
Nowa era popularnego kompaktu: Honda Civic
Komfortowa i ekologiczna: Kia Optima Plug-in Hybrid
Z kosmicznym kokpitem: Toyota Prius
Ekologiczny w trzech opcjach: Hyundai Ioniq
Maksymalnie funkcjonalna: Skoda Octavia
Zgodnie z życzeniami klientów: VW Crafter
Przewiezie wszystko: Mercedes Sprinter
LoJack chroni skutecznie
Ubezpieczenie w CFM
Skuteczna likwidacja szkody
Renault: lakier do paznokci naprawi rysy na karoserii
Okulary w stylu Nissana Micra
Renault Trezor sensacją targów
„Inteligentne” ławki Forda
Innowacyjna Toyota
Robert Lewandowski w Audi RS 6 Avant
Z rynku - Piotr Bryński
Z rynku - Bernadeta Stożek
Nowe Audi A8 jeździ autonomicznie
Volkswagen rozpoczął sprzedaż dłuższego Tiguana Allspace
Nowość Hyundaia – Kona
Mobilny salon Renault
Dacia odmłodziła Dustera
Audi A1 z pilotem jazdy w korkach
Compass, czyli nowa terenówka Jeepa
Skoda Kodiaq Scout w Polsce
Europejski debiut Forda Mustanga GT4
Fiat 500X – kolejna wersja ikony
Ford Tourneo Custom – uniwersalny mikrobus
   
home.kpmg.com
  pokaż wszystkie numery
 
Postępująca cyfryzacja wyzwaniem dla rynku
 
Rozmowa z Piotrem Bryńskim, dyrektorem Departamentu Ubezpieczeń Komunikacyjnych Klienta Kluczowego Compensa TU S.A. Vienna Insurance Group
   
Redakcja: Jak kształtuje się rynek ubezpieczeń w Polsce AD 2017?

Piotr Bryński: W porównaniu z rokiem 2016 znacząco zmienił się rynek ubezpieczeń flotowych w Polsce. Stawki ubezpieczeniowe i składki zwiększyły się średnio o 30%, a w niektórych segmentach pojazdów w OC komunikacyjnym podwyżki zbliżyły się nawet do 100%. Największe z nich dotyczą w szczególności samochodów dostawczych, ponieważ cały rynek ma wielki problem z rentownością w tym segmencie. Wynika to szczególnie ze zwiększonej liczby szkód zagranicznych, gdyż coraz częściej duże samochody dostawcze są używane w transporcie międzynarodowym. Dla uzupełnienia należy przypomnieć, że średnia szkoda zagraniczna jest około czterech razy wyższa niż szkoda krajowa. Zmiany te spowodowały, że rynek ubezpieczeń komunikacyjnych powraca do rentowności.

Jak skutecznie ubezpieczyć pojazd, by uniknąć zbędnych trudności podczas likwidacji szkody?

Najważniejszym zadaniem osoby zarządzającej ubezpieczeniami dla floty jest wnikliwe zapoznanie się z OWU potencjalnego ubezpieczyciela, a w szczególności z wyłączeniami, jakie są w nich zawarte. Aby dobrze wykonać to zadanie, taka osoba musi mieć odpowiednio wysokie kwalifikacje. Tylko odpowiednia wiedza pozwoli uniknąć trudności podczas likwidacji szkód. Jeżeli klient nie zatrudnia osoby o odpowiednich kwalifikacjach, to powinien skorzystać z usług renomowanego brokera ubezpieczeniowego. Ponadto ubezpieczenia flotowe najczęściej finalizowane są w formie umowy generalnej i należy w ramach tej umowy negocjować z zakładem ubezpieczeń zmianę zapisów w OWU, które są niewygodne dla ubezpieczonego i mogą prowadzić do ewentualnych problemów przy likwidacji szkód. Konieczne jest także rzetelne rozeznanie, czy dany ubezpieczyciel ma dobry serwis w zakresie likwidacji szkód.

Jakie są najczęstsze błędy popełniane przez klientów firm ubezpieczeniowych?

Podstawowym błędem jest mało wnikliwe zapoznanie się z OWU i wszelkiego rodzaju wyłączeniami. Brak rzetelnej wiedzy o zakresie ochrony powoduje, że pojawiają się problemy podczas likwidacji szkód. Ponadto klienci firm ubezpieczeniowych często nie zwracają uwagi na udziały własne i franszyzy integralne, które coraz częściej mają zastosowanie w ubezpieczeniach flotowych. Dlatego klienci powinni pamiętać tym, że bardzo ważna jest współpraca z zakładem ubezpieczeń – rzetelne opisanie przebiegu zdarzenia, przekazanie posiadanych materiałów, w tym zdjęć z miejsca zdarzenia.

Jak kształtują się perspektywy rozwoju rynku ubezpieczeń?


Wyzwaniem dla rynku jest postępująca cyfryzacja. W przypadku ubezpieczeń komunikacyjnych w dobie cyfryzacji rozwiązaniem, które prędzej czy później będzie implementowane i wykorzystywane u wszystkich ubezpieczycieli na rynku, jest telematyka. Istniejące na świecie rozwiązania telematyczne pozwalają na wykorzystanie oceny stylu jazdy kierowcy w taryfikacji ubezpieczeń komunikacyjnych.

Aplikacje telematyczne można instalować na urządzeniach mobilnych (smartphone, tablet itp.), a ocena stylu jazdy kierowcy jest możliwa dzięki lokalizacji użytkowników przez aplikację. W większości przypadków współpracują one z komputerem samochodu, dzięki czemu można uzyskać dodatkowe informacje o pojeździe, które w połączeniu z oceną stylu jazdy dają całkiem nowy obraz ryzyka ubezpieczeniowego. W przypadku flot podejście do telematyki musi być trochę inne niż w odniesieniu do klienta indywidualnego. Z drugiej strony jej zastosowanie zmusi kierowców do ekonomicznej i spokojnej jazdy, co w konsekwencji będzie miało przełożenie na liczbę i rozmiar szkód w ramach całej floty. Będzie miało także przełożenie na niższą szkodowość, a co za tym idzie na niższą składkę.

Jak prezentuje się oferta Compensy dla klientów flotowych – nowe rozwiązania?

Compensa się zmienia wraz z postępującą cyfryzacją. Jednym z jej elementów jest wdrożenie rozwiązania telematycznego. Obecnie badamy możliwości oferowanych na rynku rozwiązań i oceniamy możliwości ich wykorzystania w ubezpieczeniach flotowych.

Dziękujemy za rozmowę.
(WW)
 
  powrót wersja do druku
   
    Zapisz się na NEWSLETTER

 EuroFlota PTL MEDIA © 1999-2018  •  Regulamin strony  •  Ochrona danych osobowych  •  designed by MOUTON interactive