EuroFlota
strona główna
o nas prenumerata szkolenia/konferencje 2018

szkolenia/archiwum
BEZPŁATNE
e-wydanie
dylematy
prawne
kontakt archiwum
 
 
      Numer 174/175, sierpień/wrzesień 2017
     
 
Barometr koniunktury
Flotowe Prawo 2018 w eksperckim wydaniu
Bezpiecznie w teren: Volvo V90 CC
Cena bezpieczeństwa
Drugie, lepsze wcielenie: Volvo XC60
Europa odwraca się od diesla
Flota do wymiany
frameLOGIC umacnia swoją pozycję na krajowym rynku
Frankfurt 2017: przyszłość w elektryczności
Koncertowa firma
Nasze auta są nadal najbezpieczniejsze na świecie
Po kolizji – utrata wartości handlowej
Postępująca cyfryzacja wyzwaniem dla rynku
PSPA: Polacy za strefami niskoemisyjnymi w miastach
Skandynawski charakter: Volvo XC90
Volvo czyli piękno, wygoda i bezpieczeństwo
W kręgu problematyki ubezpieczeń
Wartość rezydualna po naprawie samochodu
Wolność i pasja: Jeep
Wyjątkowo luksusowy: Volvo V90
Z optymizmem w drugie półrocze
Zapewniamy bezproblemową eksploatację aut
Zbudowany od podstaw: Volvo S90
Przegląd prasy
Raport Banku HSBC - Już za 5 lat przestaniemy podróżować
Jakie auta wybierają kobiety?
Euro Repar Car Service w Polsce
Nowe oznaczenia mocy samochodów Audi
FLEX Rent – 10 tys. rezerwacji
PTF SKFS 2017
PSA dla branży CFM
Wyzwaniem nowe technologie
Smutne piosenki... poprawiają nastrój kierowców
Nowe logo 99rent
Siedem tysięcy klientów na 25-lecie DKV w Polsce
Patryk Tryzubiak koordynatorem ds. PR & Corporate Affairs w VW
Paweł Powalski dyrektorem komunikacji Nissan Sales Central & Eastern Europe
Szymon Sołtysik dyrektorem PR Mazda Polska
Ilona Ochęduszko nową dyrektor Departamentu Account Management w Carefleet SA
Pożądana wiedza: FLOTOWE TRENDY 2017 – SAMOCHODY UŻYTKOWE I DOSTAWCZE
Ekonomia w baku
W kręgu spraw flotowych
Auto z wyjątkowym charakterem: Nissan Qashqai
Małe, ale jak wyposażone: Ford Fiesta
Praktyczne auto miejskie: Skoda Citigo
W skandynawskim stylu: Volvo XC60
Mocarny i elegancki SUV: Renault Koleos
Auto marzeń: Hybrydowy Mercedes S 500 e
Elektryzująca jazda: MINI Cooper S E Countryman
Bliski ideału: Ford Kuga
Do wielu zadań: Kia Carens
Praktyczne kombi: Peugeot 308 SW
Do wielu zadań: Opel Adam
DNA marki: Hyundai i30
Bardziej elegancka: Mazda 3
DKV zmienia oblicze kart paliwowych
Transportowe dylematy
Jakość gwarantowana: Nissan Navara
Tytan pracy: Fiat Ducato
Solidny i niezawodny: VW Amarok
Ubezpieczenia – istotny element leasingu
Flotę ubezpieczaj z głową
Wskazówki i porady dla flotowca
Sposób na szkodowość
Car sharing Skody
VW Golf najchętniej kupowany
Drony pomogą policji?
4Mobility rozszerza ofertę
Marka Alpine oficjalnie w Polsce
95 Renault Clio Grandtour dla PepsiCO
Pomocna aplikacja
Skuteczna ochrona
Z rynku: Łukasz Piwowarczyk
Z rynku: Marcin Kardas
Opel Grandland X – dynamiczny i kompaktowy
Nowe MPV Mitsubishi
Ford Mustang królem sprzedaży
Hyundaia SUV na wodór
Golfy „Performance”
Koncepcyjne VW Amarok
   
ikol.pl
Fiat professional
kpmg.pl
  pokaż wszystkie numery
 
Postępująca cyfryzacja wyzwaniem dla rynku
 
Rozmowa z Piotrem Bryńskim, dyrektorem Departamentu Ubezpieczeń Komunikacyjnych Klienta Kluczowego Compensa TU S.A. Vienna Insurance Group
   
Redakcja: Jak kształtuje się rynek ubezpieczeń w Polsce AD 2017?

Piotr Bryński: W porównaniu z rokiem 2016 znacząco zmienił się rynek ubezpieczeń flotowych w Polsce. Stawki ubezpieczeniowe i składki zwiększyły się średnio o 30%, a w niektórych segmentach pojazdów w OC komunikacyjnym podwyżki zbliżyły się nawet do 100%. Największe z nich dotyczą w szczególności samochodów dostawczych, ponieważ cały rynek ma wielki problem z rentownością w tym segmencie. Wynika to szczególnie ze zwiększonej liczby szkód zagranicznych, gdyż coraz częściej duże samochody dostawcze są używane w transporcie międzynarodowym. Dla uzupełnienia należy przypomnieć, że średnia szkoda zagraniczna jest około czterech razy wyższa niż szkoda krajowa. Zmiany te spowodowały, że rynek ubezpieczeń komunikacyjnych powraca do rentowności.

Jak skutecznie ubezpieczyć pojazd, by uniknąć zbędnych trudności podczas likwidacji szkody?

Najważniejszym zadaniem osoby zarządzającej ubezpieczeniami dla floty jest wnikliwe zapoznanie się z OWU potencjalnego ubezpieczyciela, a w szczególności z wyłączeniami, jakie są w nich zawarte. Aby dobrze wykonać to zadanie, taka osoba musi mieć odpowiednio wysokie kwalifikacje. Tylko odpowiednia wiedza pozwoli uniknąć trudności podczas likwidacji szkód. Jeżeli klient nie zatrudnia osoby o odpowiednich kwalifikacjach, to powinien skorzystać z usług renomowanego brokera ubezpieczeniowego. Ponadto ubezpieczenia flotowe najczęściej finalizowane są w formie umowy generalnej i należy w ramach tej umowy negocjować z zakładem ubezpieczeń zmianę zapisów w OWU, które są niewygodne dla ubezpieczonego i mogą prowadzić do ewentualnych problemów przy likwidacji szkód. Konieczne jest także rzetelne rozeznanie, czy dany ubezpieczyciel ma dobry serwis w zakresie likwidacji szkód.

Jakie są najczęstsze błędy popełniane przez klientów firm ubezpieczeniowych?

Podstawowym błędem jest mało wnikliwe zapoznanie się z OWU i wszelkiego rodzaju wyłączeniami. Brak rzetelnej wiedzy o zakresie ochrony powoduje, że pojawiają się problemy podczas likwidacji szkód. Ponadto klienci firm ubezpieczeniowych często nie zwracają uwagi na udziały własne i franszyzy integralne, które coraz częściej mają zastosowanie w ubezpieczeniach flotowych. Dlatego klienci powinni pamiętać tym, że bardzo ważna jest współpraca z zakładem ubezpieczeń – rzetelne opisanie przebiegu zdarzenia, przekazanie posiadanych materiałów, w tym zdjęć z miejsca zdarzenia.

Jak kształtują się perspektywy rozwoju rynku ubezpieczeń?


Wyzwaniem dla rynku jest postępująca cyfryzacja. W przypadku ubezpieczeń komunikacyjnych w dobie cyfryzacji rozwiązaniem, które prędzej czy później będzie implementowane i wykorzystywane u wszystkich ubezpieczycieli na rynku, jest telematyka. Istniejące na świecie rozwiązania telematyczne pozwalają na wykorzystanie oceny stylu jazdy kierowcy w taryfikacji ubezpieczeń komunikacyjnych.

Aplikacje telematyczne można instalować na urządzeniach mobilnych (smartphone, tablet itp.), a ocena stylu jazdy kierowcy jest możliwa dzięki lokalizacji użytkowników przez aplikację. W większości przypadków współpracują one z komputerem samochodu, dzięki czemu można uzyskać dodatkowe informacje o pojeździe, które w połączeniu z oceną stylu jazdy dają całkiem nowy obraz ryzyka ubezpieczeniowego. W przypadku flot podejście do telematyki musi być trochę inne niż w odniesieniu do klienta indywidualnego. Z drugiej strony jej zastosowanie zmusi kierowców do ekonomicznej i spokojnej jazdy, co w konsekwencji będzie miało przełożenie na liczbę i rozmiar szkód w ramach całej floty. Będzie miało także przełożenie na niższą szkodowość, a co za tym idzie na niższą składkę.

Jak prezentuje się oferta Compensy dla klientów flotowych – nowe rozwiązania?

Compensa się zmienia wraz z postępującą cyfryzacją. Jednym z jej elementów jest wdrożenie rozwiązania telematycznego. Obecnie badamy możliwości oferowanych na rynku rozwiązań i oceniamy możliwości ich wykorzystania w ubezpieczeniach flotowych.

Dziękujemy za rozmowę.
(WW)
 
  powrót wersja do druku
   
    Zapisz się na NEWSLETTER

 EuroFlota PTL MEDIA © 1999-2017 | designed by mouton