EuroFlota
strona główna
o nas prenumerata szkolenia/konferencje 2019

szkolenia/archiwum
BEZPŁATNE
e-wydanie
dylematy
prawne
kontakt archiwum
 
 
      Numer 184/185, czerwiec/lipiec 2018
     
 
Elektromobilna rewolucja
FLOTOWE TRENDY 2019
Najlepsze rozwiązanie dla flot
Aplikacja pomoże w zarządzaniu flotą
Auto Katalog SAMAR – pożyteczne narzędzie
Blaski i cienie elektromobilności
BZ WBK Leasing: karta paliwowa bez numeru rejestracyjnego i wyższe limity
Czysta energia: Nissan Leaf
DKV Euro Service i innogy wspólnie w elektromobilności
Dosłupkowanie Warszawy
Dostawcze Fordy – różnorodne, komfortowe i bezpieczne
Dzielny gracz: Kia Stonic
Komfortowy kompakt: Citroën C4 Cactus
Kuszące kombi: Seat Leon ST
Nie boimy się wyzwań
Plebiscyt Mobility Trends – trwa głosowanie na najlepsze produkty i usługi z branży IT i Telcom za 2018 roku
Poczta Polska testuje samochody elektryczne
Potencjał kart paliwowych
Powiew luksusu: Alfa Romeo Stelvio
SEAT dla przedsiębiorców
Sportowy, elegancki i obszerny: Opel Grandland X
Telemityka, czyli o mitach telematyki
W teren i do miasta: Fiat 500X
Drogowa dżungla
Lasy Państwowe stawiają na elektromobilność
Bosch inwestuje w rozwój w Polsce
Cyfrowa rewolucja
Przegląd prasy
Gdy kierowca patrzy, a nie widzi
Olejowa waga ciężka
Firmowy samochód może mniej kosztować
Dobra passa CFM
Skuteczna polisa
Wschodząca gwiazda: Mercedes kl. A
Mustangi opanowały Warszawę
Zielona fala: Renault Zoe
Trzy cylindry na dopalaczach: Skoda Karoq
Miejski wojownik: Hyundai Kona
Nowe otwarcie: DS7 Crossback
W dobrej cenie: Dacia Duster
Oszczędna jazda: Peugeot 308
Król polskich dróg: VW Golf
Pikap w klasie premium: Mercedes kl. X
Mistrz jest jeden: Renault Master
Ford Tourneo Custom: w celach firmowych lub do odpoczynku
Ford Transit Custom: wygoda w pracy
Na wiele okazji: Fiat Ducato
Przebieg kontrolowany
Auto z odzysku
RV i TCO, czyli czas na ważne decyzje
Problemy prawne kierowców zawodowych
Atrakcyjny segment pikapów
Przesiądziemy się do aut elektrycznych?
Przełomowy rok dla rozwoju ekotransportu
innogy e-Car Sharing
Syntetyki królują
Z rynku - Elektryfikacja motoryzacji
Z rynku - Rynek leasingu z solidną dynamiką wzrostu
Z rynku - Czyste paliwo
Z rynku - Udogodnienia dla samochodów elektrycznych w praktyce
Z rynku - Agnieszka Himel
Dwumilionowy Fiat 500 wyjechał z zakładu FCA w Tychach
50 wodorowych Toyot Mirai trafi na ulice Londynu
Sportowe Mégane R.S. już w salonach
Fiesta Active – nowy crossover Forda
800 tys. ekologicznych Audi
Opel wyprzedza czas
Jeep Grand Cherokee Trackhawk w Polsce
   
Advertisement
  pokaż wszystkie numery
Szkolenia 2014
   
 



III edycja
- 5 listopada 2014
- Warszawa

SPOSOBY ROZWIĄZANIA MOŻLIWOŚCI ZAGROŻENIA
serwis oponiarski, mechaniczny i poszkodowy w firmowych flotach - studia przypadków, nietypowe i praktyczne rozwiązania, skuteczne zapisy umów, aktualne problemy, interpretacje i nowości prawne, networking i wymiana doświadczeń.

Podczas 3. edycji Fleet Management FORUM administratorzy i kierownicy flot samochodowych spotkali się w Centrum Konferencyjnym Airport Hotel Okęcie w Warszawie, by w ramach warsztatów szkoleniowych omówić tematy dotyczące serwisowania floty, zarządzania serwisem i ograniczania jego kosztów.

FORUM, którego organizatorem był magazyn „EuroFlota”, stało się miejscem twórczej dyskusji i wymiany doświadczeń między uczestnikami, tak w trakcie poszczególnych wykładów, jak i warsztatów networkingowych w przerwach między prelekcjami. W spotkaniu i wykładach merytorycznych uczestniczyło blisko 100 przedstawicieli firm, które na co dzień użytkują floty aut firmowych.

W fachowo poprowadzonych prelekcjach każdy mógł znaleźć interesujące elementy, które nawet dla doświadczonych osób działających na rynku flotowym okazały się zupełnie czymś nowym – podsumował Ryszard Windyga, Business Consultant AUTO GT i wiceprezes SKFS.

Wprowadzenie, w ramach wystąpienia otwierającego Fleet Management FORUM, wygłosił Marek Jarocki, dyrektor w Dziale Doradztwa Podatkowego EY w Zespole Human Capital. Podczas wykładu poinformował m.in., do czego operatorzy flot samochodowych i użytkownicy aut powinni przygotować się w nadchodzących tygodniach i miesiącach w zakresie regulacji podatkowych.



  
  




Zdaniem uczestników:



Adam Legutowski

kierownik Sekcji Obsługi PKO BP


Zarówno Fleet Management FORUM „Serwisowe praktyki we flotach”, jak i organizację tego typu spotkań oceniam bardzo pozytywnie. Jest to szczególny moment, by spotkać się z kolegami z branży, wymienić poglądy. Pod względem merytorycznym i organizacyjnym bardzo wysoko oceniam III edycję FMF. Poszczególne panele i moduły Forum profesjonalnie przygotowane i przeprowadzone przez zaproszonych ekspertów.


Anna Hajok

opiekun klienta Auto-Elements M.A. Sklorz Sp.j.

Z pewnością menedżerowie flot powinni korzystać z tego typu szkoleń. Nawał pracy i wiele obowiązków nie pozwala na częsty i bezpośredni kontakt ze specjalistami. Udział we Fleet Management FORUM pozwolił nam nawiązać bardzo wiele interesujących znajomości biznesowych. Bardzo wysoko oceniam poziom prezentowanych tematów.



 

Hubert Czerwiński

specjalista ds. administracyjnych Qumak SA

Po raz pierwszy uczestniczyłem w tego typu spotkaniu szkoleniowym. Bardzo mi się podobała formuła Forum, zwłaszcza zawartość merytoryczna bloków tematycznych oraz możliwość przedyskutowania prezentowanych zagadnień w panelach networkingowych. Szczególnie chciałbym się odnieść do wysokiego poziomu części dotyczącej spraw podatkowych. Już teraz wiem, że wiele zdobytych informacji nt. regulacji GVO wykorzystam w swojej firmie np. w zakresie serwisowania poza ASO.



  BEZPŁATNIE 

Wykład na temat odliczania podatku VAT w kontekście serwisu i części samochodowych przedstawiła Marta Szafarowska, doradca podatkowy MDDP. Ekspert zwróciła uwagę na zmiany w przepisach i odliczeniu VAT, obowiązujące od 1 kwietnia 2014 roku, i interpretacje dotychczas obowiązujących regulacji. Zaprezentowała też nowości interpretacyjne i wskazała, co dzisiaj kontroluje i co w przyszłości może kontrolować urząd skarbowy.

Praktyczny wymiar zarządzania flotą przedstawili reprezentujący Stowarzyszenie Kierowników Flot Samochodowych: Jacek Częścik, prezes SKFS, i Tomasz Michta, członek SKFS. Interesujący wykład prezesa Jacka Częścika dotyczył optymalizacji użytkowania aut flotowych w wybranych aspektach serwisowych, m.in. doboru serwisu mechanicznego, oponiarskiego i likwidacji szkód. Wiele interesujących wątków i praktycznych rozwiązań znaleźć można było także w prelekcji Tomasza Michty. Na podstawie własnych doświadczeń wyniesionych z zarządzania flotą kilkudziesięciu pick-upów przy budowie autostrady A1 prelegent zaprezentował rzetelną analizę procesu efektywnego zarządzania flotą samochodową.

Także Maciej Kryda, menedżer Działu Administracji w grupie Sanofi, przedstawił praktyczny wymiar zarządzania flotą. Zapoznał uczestników spotkania z rozwiązaniami stosowanymi w serwisie floty w umowie CFM. Atutem wykładu był fakt, że prelegent podzielił się doświadczeniem wynikającym z nadzoru i zarządzania flotą ponad 800 samochodów.



  




Z dużym zainteresowaniem uczestnicy Forum przyjęli wykład Marka Koniecznego, prezesa Związku Dealerów Samochodowych i partnera zarządzającego w firmie doradczej DCG Dealer Consulting. Autor, uznany ekspert w dziedzinie przepisów GVO, przedstawił wykładnię i najnowszą interpretację przepisów dotyczących napraw gwarancyjnych i pogwarancyjnych prowadzonych w ASO bądź warsztatach niezależnych.

Partnerem głównym FORUM „Serwisowe praktyki we flotach” była firma Nissan oraz Masterlease, Moto Flota oraz Polski Serwis Floty. Na sali obrad japoński producent wystawił dwa swoje najnowsze modele: X-Trail oraz wchodzący na rynek Pulsar, które z zainteresowaniem zostały przyjęte przez klientów flotowych.

W grupie partnerów branżowych znalazły się firmy i stowarzyszenia: Związek Polskiego Leasingu, Polski Związek Wynajmu i Leasingu Pojazdów, Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR, Stowarzyszenie Kierowników Flot Samochodowych, KERALLA RESEARCH  Instytut Badań i Rozwiązań B2B oraz EY (Ernst & Young).

Zdaniem uczestników:




Artur Pisarek

koordynator floty samochodowej Macrologic SA

Rynek flotowy dynamicznie rozwija się i wciąż zmienia. Aby zarządzać flotą na odpowiednim poziomie, trzeba zdobywać nowoczesną, fachową wiedzę. Podczas FMF Serwisowe Praktyki we Flotach zdobyłem bardzo wiele ciekawych i praktycznych informacji. Zwłaszcza w zakresie podatkowym mogłem podnieść swoją wiedzę dotyczącą zapowiadanych zmian, które czekają rynek aut firmowych w 2015 roku.






Iwona Wójcicka

Key Account Manager DynaFleet

Takie spotkanie jest potrzebne głównie, by podnieść swoją wiedzę na temat zarządzania flotą, jak i zdobyć nowe doświadczenia i kontakty. Mam nadzieję, że po nawiązaniu nowych znajomości, właśnie na tym spotkaniu znajdę swoich przyszłych klientów biznesowych.



 

Mirosław Makurat

Auto MIRAS

Bardzo dobrze oceniam 3. edycję Fleet Management FORUM. Zwłaszcza w aspekcie oszczędności we flotach. Dzięki wiedzy i doświadczeniu fleet managerów, którzy wystąpili z wykładami, można było dowiedzieć się o ciekawych i praktycznych rozwiązaniach stosowanych w innych firmach. To jest bardzo dobre doświadczenie, które z pewnością będzie przekładać się na konkretne oszczędności czy optymizację kosztów w firmie.






 

Michał Nowak

prezes zarządu On Road Truck Services SA

Warto zbierać doświadczenia na tego typu spotkaniach. Uważam, że wystąpienia prelegentów dostarczyły mi bardzo dużo ciekawych i praktycznych informacji. Wprawdzie na co dzień mam do czynienia z samochodami ciężarowymi, ale wśród prelekcji znalazłem wiele wspólnych zagadnień i tematów, które uda mi się zastosować we własnej firmie.

– Zorganizowane przez magazyn „EuroFlota” już 3. Fleet Management FORUM zostało przyjęte z zainteresowaniem przez członków SKFS, którzy w nim także uczestniczyli, głównie ze względu na wysoki poziom merytoryczny. Uczestnicy szkolenia mieli niepowtarzalną okazję, aby w jednym miejscu, podczas jednego warsztatu poszerzyć wiedzę z obszaru serwisowania aut flotowych oraz poznać rekomendowane praktyki stosowane przez prelegentów, członków naszego stowarzyszenia – powiedziała Halszka Gwiżdż, dyrektor biura SKFS, dyrektor biura SKFS.



– Z uznaniem odnoszę się do wyrażonych opinii uczestników 3. edycji Fleet Managment FORUM. Osobiste rozmowy oraz ankietowe oceny na poziomie pięciu i czterech punktów w pięciopunktowej skali ocen, to ponownie dowód, że nasz pomysł na szkolenie oraz jego przygotowanie i realizacja, trafiły w stu procentach w oczekiwania uczestników tego wydarzenia – podsumował Paweł Baran, redaktor naczelny magazynu „EuroFlota”.


Już teraz zapowiadamy spotkanie szkoleniowe, które odbędzie się 14 stycznia 2015 roku. Zainicjuje ono jednocześnie nowy cykl naszych szkoleń dedykowanych wyłącznie zagadnieniom flotowym w ujęciu prawnym, stąd nazwa FLOTOWE PRAWO.



Na początku stycznia, przy współudziale ekspertów EY (Ernst & Young) w Centrum Konferencyjnym Airport Hotel Okęcie w Warszawie, zaprezentujemy np. założenia nowego systemu rozliczania podatku dochodowego z tytułu użytkowania samochodów służbowych do celów prywatnych w uproszczonym systemie ryczałtowym. Eksperci podatkowi EY (Ernst & Young) wyjaśnią również m.in. w jaki sposób nowe przepisy ryczałtowe wpłyną na rozliczenia PIT pracowników oraz gdzie można znaleźć realne oszczędności podatkowe. Więcej informacji na temat merytoryki styczniowego FLOTOWEGO PRAWA już niebawem.