EuroFlota
strona główna
o nas prenumerata szkolenia/konferencje 2020

szkolenia/archiwum
BEZPŁATNE
e-wydanie
dylematy
prawne
kontakt archiwum
 
 
      Numer 194/195/196, kwiecień/maj/czerwiec 2019
     
 
Używane z flot
DKV z ofertą dla flot. Karta bez limitów
Flotowi Liderzy Innowacyjności
SUV dla blondynek
Van, jakich mało: Renault Espace
25 lat leasingu w Polsce
60 premier i ponad 146 tys. widzów na Poznań Motor Show
Awangardowy crossback: Citroen DS 3 Crossback
Blisko 5 tys. aut elektrycznych w Polsce
Cichy i oszczędny: Nissan Qashqai
Dobrze zarządzana flota
Elektryczna rzeczywistość
Elektryczne w leasingu
Firmowa flota nie dla samozatrudnionych
Flotowe Prawo 2020 w eksperckim wydaniu
Łączenie i digitalizacja – trendy nr 1 w motoryzacji
Mocne wejście: Skoda Scala
Na minuty, godziny czy doby...
Na szutry i bezdroża: Kia Sportage
Nowe Volvo S60 – prosto z USA do Polski
Nowe zasady, a co ze „starymi” samochodami?
Radosław Kraciuk prezesem SKFS
Renault: z lidera regionalnego liderem światowym
Samochody idealne do pracy
Samochód mało pijący: VW Passat Variant
Te zasady trzeba znać
W nowym stylu: Peugeot 508 GT
Warto liczyć
Wielki powrót: BMW serii 8
Kamery wykryją fanów telefonowania w czasie jazdy
Nowi członkowie PZWLP
„Elektryki” w lotniskowych flotach
Rafał Krajewski dyrektorem w Hyundai Motor Poland
Hubert Niedzielski szefem PR Volkswagena w Polsce
FLOTOWE TRENDY 2019
Najtańsze w abonamencie
Wizja niedalekiej przyszłości: Opel GT X Experimental
Mocny zawodnik: Citroen C3 Aircross
Dobrze wyposażony kombivan: Citroen Berlingo
Do miasta i na leśne dukty: Fiat 500 X
Skazany na sukces: Volvo XC60
Do pracy i na wakacje: Peugeot Rifter
Zwinny crossover: Seat Arona
Czy pracownik może decydować o wyborze auta?
Surowe kary za „kręcenie liczników”
NIK przeciw „korkom” na drogach
Niebezpieczne floty
Toyoty sterowane głosowo
Nowości Opla do 2020 r.
„Latający samochód”
Przegląd prasy
Bezpieczne skrzyżowania
Bridgestone przejmuje TomTom Telematics
innogy go!
DKV laureatem Great Place to Work
Volkswagen cyfryzuje sprzedaż
Opel wraca do Rosji
Największy luksus to Audi A7 Sportback
Tipo dla młodszych klientów
Toyota najbardziej wartościową marką motoryzacyjną
Alfa Romeo Tonale – piękny hybrydowy SUV plug-in marki
Z rynku - Inwestycja w telematykę
Z rynku - Elektromobilna flota
Z rynku - Wsparcie w procesie likwidacji szkody
Z rynku - Skuteczne wsparcie dla flot
Z rynku - Kompleksowa oferta finansowania
Z rynku - Jak wybrać kartę paliwową dla flot osobowych
Z rynku - Daniel Mrozek
Z rynku - Innowacyjne rozwiązania COMPET w zakresie likwidacji szkód komunikacyjnych
   
  pokaż wszystkie numery
Szkolenia 2014
   
 



III edycja
- 5 listopada 2014
- Warszawa

SPOSOBY ROZWIĄZANIA MOŻLIWOŚCI ZAGROŻENIA
serwis oponiarski, mechaniczny i poszkodowy w firmowych flotach - studia przypadków, nietypowe i praktyczne rozwiązania, skuteczne zapisy umów, aktualne problemy, interpretacje i nowości prawne, networking i wymiana doświadczeń.

Podczas 3. edycji Fleet Management FORUM administratorzy i kierownicy flot samochodowych spotkali się w Centrum Konferencyjnym Airport Hotel Okęcie w Warszawie, by w ramach warsztatów szkoleniowych omówić tematy dotyczące serwisowania floty, zarządzania serwisem i ograniczania jego kosztów.

FORUM, którego organizatorem był magazyn „EuroFlota”, stało się miejscem twórczej dyskusji i wymiany doświadczeń między uczestnikami, tak w trakcie poszczególnych wykładów, jak i warsztatów networkingowych w przerwach między prelekcjami. W spotkaniu i wykładach merytorycznych uczestniczyło blisko 100 przedstawicieli firm, które na co dzień użytkują floty aut firmowych.

W fachowo poprowadzonych prelekcjach każdy mógł znaleźć interesujące elementy, które nawet dla doświadczonych osób działających na rynku flotowym okazały się zupełnie czymś nowym – podsumował Ryszard Windyga, Business Consultant AUTO GT i wiceprezes SKFS.

Wprowadzenie, w ramach wystąpienia otwierającego Fleet Management FORUM, wygłosił Marek Jarocki, dyrektor w Dziale Doradztwa Podatkowego EY w Zespole Human Capital. Podczas wykładu poinformował m.in., do czego operatorzy flot samochodowych i użytkownicy aut powinni przygotować się w nadchodzących tygodniach i miesiącach w zakresie regulacji podatkowych.



  
  




Zdaniem uczestników:



Adam Legutowski

kierownik Sekcji Obsługi PKO BP


Zarówno Fleet Management FORUM „Serwisowe praktyki we flotach”, jak i organizację tego typu spotkań oceniam bardzo pozytywnie. Jest to szczególny moment, by spotkać się z kolegami z branży, wymienić poglądy. Pod względem merytorycznym i organizacyjnym bardzo wysoko oceniam III edycję FMF. Poszczególne panele i moduły Forum profesjonalnie przygotowane i przeprowadzone przez zaproszonych ekspertów.


Anna Hajok

opiekun klienta Auto-Elements M.A. Sklorz Sp.j.

Z pewnością menedżerowie flot powinni korzystać z tego typu szkoleń. Nawał pracy i wiele obowiązków nie pozwala na częsty i bezpośredni kontakt ze specjalistami. Udział we Fleet Management FORUM pozwolił nam nawiązać bardzo wiele interesujących znajomości biznesowych. Bardzo wysoko oceniam poziom prezentowanych tematów.



 

Hubert Czerwiński

specjalista ds. administracyjnych Qumak SA

Po raz pierwszy uczestniczyłem w tego typu spotkaniu szkoleniowym. Bardzo mi się podobała formuła Forum, zwłaszcza zawartość merytoryczna bloków tematycznych oraz możliwość przedyskutowania prezentowanych zagadnień w panelach networkingowych. Szczególnie chciałbym się odnieść do wysokiego poziomu części dotyczącej spraw podatkowych. Już teraz wiem, że wiele zdobytych informacji nt. regulacji GVO wykorzystam w swojej firmie np. w zakresie serwisowania poza ASO.



  BEZPŁATNIE 

Wykład na temat odliczania podatku VAT w kontekście serwisu i części samochodowych przedstawiła Marta Szafarowska, doradca podatkowy MDDP. Ekspert zwróciła uwagę na zmiany w przepisach i odliczeniu VAT, obowiązujące od 1 kwietnia 2014 roku, i interpretacje dotychczas obowiązujących regulacji. Zaprezentowała też nowości interpretacyjne i wskazała, co dzisiaj kontroluje i co w przyszłości może kontrolować urząd skarbowy.

Praktyczny wymiar zarządzania flotą przedstawili reprezentujący Stowarzyszenie Kierowników Flot Samochodowych: Jacek Częścik, prezes SKFS, i Tomasz Michta, członek SKFS. Interesujący wykład prezesa Jacka Częścika dotyczył optymalizacji użytkowania aut flotowych w wybranych aspektach serwisowych, m.in. doboru serwisu mechanicznego, oponiarskiego i likwidacji szkód. Wiele interesujących wątków i praktycznych rozwiązań znaleźć można było także w prelekcji Tomasza Michty. Na podstawie własnych doświadczeń wyniesionych z zarządzania flotą kilkudziesięciu pick-upów przy budowie autostrady A1 prelegent zaprezentował rzetelną analizę procesu efektywnego zarządzania flotą samochodową.

Także Maciej Kryda, menedżer Działu Administracji w grupie Sanofi, przedstawił praktyczny wymiar zarządzania flotą. Zapoznał uczestników spotkania z rozwiązaniami stosowanymi w serwisie floty w umowie CFM. Atutem wykładu był fakt, że prelegent podzielił się doświadczeniem wynikającym z nadzoru i zarządzania flotą ponad 800 samochodów.



  




Z dużym zainteresowaniem uczestnicy Forum przyjęli wykład Marka Koniecznego, prezesa Związku Dealerów Samochodowych i partnera zarządzającego w firmie doradczej DCG Dealer Consulting. Autor, uznany ekspert w dziedzinie przepisów GVO, przedstawił wykładnię i najnowszą interpretację przepisów dotyczących napraw gwarancyjnych i pogwarancyjnych prowadzonych w ASO bądź warsztatach niezależnych.

Partnerem głównym FORUM „Serwisowe praktyki we flotach” była firma Nissan oraz Masterlease, Moto Flota oraz Polski Serwis Floty. Na sali obrad japoński producent wystawił dwa swoje najnowsze modele: X-Trail oraz wchodzący na rynek Pulsar, które z zainteresowaniem zostały przyjęte przez klientów flotowych.

W grupie partnerów branżowych znalazły się firmy i stowarzyszenia: Związek Polskiego Leasingu, Polski Związek Wynajmu i Leasingu Pojazdów, Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR, Stowarzyszenie Kierowników Flot Samochodowych, KERALLA RESEARCH  Instytut Badań i Rozwiązań B2B oraz EY (Ernst & Young).

Zdaniem uczestników:




Artur Pisarek

koordynator floty samochodowej Macrologic SA

Rynek flotowy dynamicznie rozwija się i wciąż zmienia. Aby zarządzać flotą na odpowiednim poziomie, trzeba zdobywać nowoczesną, fachową wiedzę. Podczas FMF Serwisowe Praktyki we Flotach zdobyłem bardzo wiele ciekawych i praktycznych informacji. Zwłaszcza w zakresie podatkowym mogłem podnieść swoją wiedzę dotyczącą zapowiadanych zmian, które czekają rynek aut firmowych w 2015 roku.






Iwona Wójcicka

Key Account Manager DynaFleet

Takie spotkanie jest potrzebne głównie, by podnieść swoją wiedzę na temat zarządzania flotą, jak i zdobyć nowe doświadczenia i kontakty. Mam nadzieję, że po nawiązaniu nowych znajomości, właśnie na tym spotkaniu znajdę swoich przyszłych klientów biznesowych.



 

Mirosław Makurat

Auto MIRAS

Bardzo dobrze oceniam 3. edycję Fleet Management FORUM. Zwłaszcza w aspekcie oszczędności we flotach. Dzięki wiedzy i doświadczeniu fleet managerów, którzy wystąpili z wykładami, można było dowiedzieć się o ciekawych i praktycznych rozwiązaniach stosowanych w innych firmach. To jest bardzo dobre doświadczenie, które z pewnością będzie przekładać się na konkretne oszczędności czy optymizację kosztów w firmie.






 

Michał Nowak

prezes zarządu On Road Truck Services SA

Warto zbierać doświadczenia na tego typu spotkaniach. Uważam, że wystąpienia prelegentów dostarczyły mi bardzo dużo ciekawych i praktycznych informacji. Wprawdzie na co dzień mam do czynienia z samochodami ciężarowymi, ale wśród prelekcji znalazłem wiele wspólnych zagadnień i tematów, które uda mi się zastosować we własnej firmie.

– Zorganizowane przez magazyn „EuroFlota” już 3. Fleet Management FORUM zostało przyjęte z zainteresowaniem przez członków SKFS, którzy w nim także uczestniczyli, głównie ze względu na wysoki poziom merytoryczny. Uczestnicy szkolenia mieli niepowtarzalną okazję, aby w jednym miejscu, podczas jednego warsztatu poszerzyć wiedzę z obszaru serwisowania aut flotowych oraz poznać rekomendowane praktyki stosowane przez prelegentów, członków naszego stowarzyszenia – powiedziała Halszka Gwiżdż, dyrektor biura SKFS, dyrektor biura SKFS.



– Z uznaniem odnoszę się do wyrażonych opinii uczestników 3. edycji Fleet Managment FORUM. Osobiste rozmowy oraz ankietowe oceny na poziomie pięciu i czterech punktów w pięciopunktowej skali ocen, to ponownie dowód, że nasz pomysł na szkolenie oraz jego przygotowanie i realizacja, trafiły w stu procentach w oczekiwania uczestników tego wydarzenia – podsumował Paweł Baran, redaktor naczelny magazynu „EuroFlota”.


Już teraz zapowiadamy spotkanie szkoleniowe, które odbędzie się 14 stycznia 2015 roku. Zainicjuje ono jednocześnie nowy cykl naszych szkoleń dedykowanych wyłącznie zagadnieniom flotowym w ujęciu prawnym, stąd nazwa FLOTOWE PRAWO.



Na początku stycznia, przy współudziale ekspertów EY (Ernst & Young) w Centrum Konferencyjnym Airport Hotel Okęcie w Warszawie, zaprezentujemy np. założenia nowego systemu rozliczania podatku dochodowego z tytułu użytkowania samochodów służbowych do celów prywatnych w uproszczonym systemie ryczałtowym. Eksperci podatkowi EY (Ernst & Young) wyjaśnią również m.in. w jaki sposób nowe przepisy ryczałtowe wpłyną na rozliczenia PIT pracowników oraz gdzie można znaleźć realne oszczędności podatkowe. Więcej informacji na temat merytoryki styczniowego FLOTOWEGO PRAWA już niebawem.