EuroFlota
strona główna
o nas prenumerata szkolenia/konferencje 2018

szkolenia/archiwum
BEZPŁATNE
e-wydanie
dylematy
prawne
kontakt archiwum
 
 
      Numer 184/185, czerwiec/lipiec 2018
     
 
Elektromobilna rewolucja
Poznaj SKUTECZNE PRAKTYKI FLOTOWE
Aplikacja pomoże w zarządzaniu flotą
Auto Katalog SAMAR – pożyteczne narzędzie
Blaski i cienie elektromobilności
BZ WBK Leasing: karta paliwowa bez numeru rejestracyjnego i wyższe limity
Czysta energia: Nissan Leaf
DKV Euro Service i innogy wspólnie w elektromobilności
Dosłupkowanie Warszawy
Dostawcze Fordy – różnorodne, komfortowe i bezpieczne
Dzielny gracz: Kia Stonic
Komfortowy kompakt: Citroën C4 Cactus
Kuszące kombi: Seat Leon ST
Nie boimy się wyzwań
Poczta Polska testuje samochody elektryczne
Potencjał kart paliwowych
Powiew luksusu: Alfa Romeo Stelvio
SEAT dla przedsiębiorców
Sportowy, elegancki i obszerny: Opel Grandland X
Telemityka, czyli o mitach telematyki
W teren i do miasta: Fiat 500X
Drogowa dżungla
Lasy Państwowe stawiają na elektromobilność
Bosch inwestuje w rozwój w Polsce
Cyfrowa rewolucja
Przegląd prasy
Gdy kierowca patrzy, a nie widzi
Olejowa waga ciężka
Firmowy samochód może mniej kosztować
Dobra passa CFM
Skuteczna polisa
Wschodząca gwiazda: Mercedes kl. A
Mustangi opanowały Warszawę
Zielona fala: Renault Zoe
Trzy cylindry na dopalaczach: Skoda Karoq
Miejski wojownik: Hyundai Kona
Nowe otwarcie: DS7 Crossback
W dobrej cenie: Dacia Duster
Oszczędna jazda: Peugeot 308
Król polskich dróg: VW Golf
Pikap w klasie premium: Mercedes kl. X
Mistrz jest jeden: Renault Master
Ford Tourneo Custom: w celach firmowych lub do odpoczynku
Ford Transit Custom: wygoda w pracy
Na wiele okazji: Fiat Ducato
Przebieg kontrolowany
Auto z odzysku
RV i TCO, czyli czas na ważne decyzje
Problemy prawne kierowców zawodowych
Atrakcyjny segment pikapów
Przesiądziemy się do aut elektrycznych?
Przełomowy rok dla rozwoju ekotransportu
innogy e-Car Sharing
Syntetyki królują
Z rynku - Elektryfikacja motoryzacji
Z rynku - Rynek leasingu z solidną dynamiką wzrostu
Z rynku - Czyste paliwo
Z rynku - Udogodnienia dla samochodów elektrycznych w praktyce
Z rynku - Agnieszka Himel
Dwumilionowy Fiat 500 wyjechał z zakładu FCA w Tychach
50 wodorowych Toyot Mirai trafi na ulice Londynu
Sportowe Mégane R.S. już w salonach
Fiesta Active – nowy crossover Forda
800 tys. ekologicznych Audi
Opel wyprzedza czas
Jeep Grand Cherokee Trackhawk w Polsce
   
  pokaż wszystkie numery
FMF 2018 (11)
   
 



szkolenie-warsztaty-networking
CZĘŚĆ DRUGA:


► 13 listopada 2018
(część druga) Warszawa - hotel Airport Okęcie ****
FINANSOWANIE, ZARZĄDZANIE, MOBILNOŚĆ





Już 13 listopada 2018 r. w Warszawie odbędzie się druga niezależna część, organizowanego przez magazyn EuroFlota, spotkania szkoleniowo-networkingowego z cyklu FLEET MANAGEMENT FORUM. Obydwie części szkolenia organizujemy pod wspólnym tytułem "SKUTECZNE PRAKTYKI FLOTOWE". Pozwolą one zdobyć unikalną wiedzę i poznać sprawdzone praktyki w zakresie efektywnego obniżania kosztów flotowych ubezpieczeń oraz zarządzania parkiem samochodowym, a także kształtujące się w tym obszarze trendy. Tradycyjnie już, będzie też okazją do twórczej dyskusji i wymiany doświadczeń między uczestnikami oraz nawiązania ważnych branżowych i zawodowych kontaktów. Zapraszam i do zobaczenia.

Paweł Baran redaktor naczelny magazynu EuroFlota



 


ADRESATAMI październikowej oraz listopadowej części Fleet Management Forum
"SKUTECZNE PRAKTYKI FLOTOWE",są:


Fleetmenedżerowie, administratorzy flot, pracownicy działów zakupowych, działów księgowych, pracownicy rozliczający samochody w firmie oraz osoby, które bezpośrednio lub pośrednio zarządzają flotą samochodową firmy lub koordynują procesy związane z użytkowaniem aut w firmie.

Członkowie kadry kierowniczej firm - dyrektorzy finansowi, administracyjni, ds. transportu i logistyki, zarządzający; prezesi, członkowie zarządu - którzy poszukują precyzyjnych i optymalnych metod zarządzania flotą oraz obniżania kosztów działalności przedsiębiorstwa.


Osoby zainteresowane poszerzeniem wiedzy z zakresu ubezpieczeń i metod obniżania kosztów oraz zarządzania samochodową flotą.




 
Obydwie części spotkania szkoleniowo-networkingowego z cyklu "FLEET MANAGEMENT FORUM" WAŻNE, gdyż powiemy na nich m.in. o:


Niekorzystne zmiany zasad zaliczania do kosztów podatkowych wydatków związanych z najmem, leasingiem i użytkowaniem samochodów osobowych?

Czy dzięki bezpieczniejszej jeździe zapłacimy mniej za ubezpieczenie floty?

Redukcja ilości szkód o 50%? Czy to możliwe?

Czy i ile środków należy przeznaczyć na inwestycje w kierunku podnoszenia bezpieczeństwa we flocie?

Obszary i metody optymalizacji floty i kosztów jej funkcjonowania w firmie

Czy warto jest rozważyć rejestrację swojej floty samochodowej w kraju, gdzie firma skorzysta z pełnego odliczenia VAT bez konieczności prowadzenia ewidencji?

Przegląd rynku w zakresie dostępnych metod finansowania flot samochodowych ze szczególnym uwzględnieniem zmian w oferowanych produktach oraz nowych rozwiązań i usług finansowych.

Lessons learned, czyli o czym warto pamiętać i czego unikać przy tworzeniu programu motywacyjnego?

Czy warto rozmawiać ze wszystkimi zakładami ubezpieczeń? Jak napisać dobre zapytanie ofertowe?

Jak długo umowy leasingu i najmu zawarte dotychczas będą mogły być rozliczane według dotychczasowych zasad? Co z umowami zawartymi po ogłoszeniu nowej ustawy, ale przed jej wejściem w życie?

Lista kryteriów, jakie warto wziąć pod uwagę przy wyborze ubezpieczyciela.




Już 13 listopada 2018 r.
druga część spotkania szkoleniowo-networkingowego z cyklu


Fleet Management Forum
edycja 11
 SKUTECZNE PRAKTYKI FLOTOWE


Warszawa - Novotel Warszawa Airport ****












 
PROGRAM

CZĘŚĆ II - 13 listopada 2018

FLEET MANAGEMENT FORUM edycja XI

SKUTECZNE PRAKTYKI FLOTOWE
FINANSOWANIE, ZARZĄDZANIE, MOBILNOŚĆ



I. 13 listopada 2018 r. (część druga FMF)


Wewnętrzne programy motywacyjne dla kierowców – szansa na poprawę bezpieczeństwa i obniżenie kosztów eksploatacyjnych floty (Case Study)

Studium przypadku dotyczące wdrażania w firmie rozwiązań, które zachęcają użytkowników do poprawy kultury jazdy, co przekłada się na mniejszą ilość kolizji/szkód, niższe średnie spalania i dzięki temu niższe koszty eksploatacji.
Bezpieczeństwo - dlaczego jest ono takie istotne?.
Redukcja ilości szkód o 50%? Czy to możliwe?
Nagrody czy kary – co bardziej motywuje kierowców.
Nowoczesne technologie – jak je wykorzystać w celu zwiększenia bezpieczeństwa w naszej flocie.
Grywalizacja – sposobem na budowanie zaangażowania pracowników w doskonaleniu techniki jazdy.
Lessons learned czyli o czym warto pamiętać i czego unikać przy tworzeniu programu motywacyjnego.



Wykład szkoleniowy i panel problemowo-dyskusyjny poprowadzi ekspert i praktyk, Michał Gryczko - Office Manager w Bayer Sp. z o.o.

 

II. 13 listopada 2018 r. (część druga FMF)

Niekorzystne zmiany zasad zaliczania do kosztów podatkowych wydatków związanych z najmem, leasingiem i użytkowaniem samochodów osobowych 


Szykują się kolejne bardzo niekorzystne zmiany dla firm posiadających samochody służbowe. Przygotowany przez Ministerstwo Finansów projekt zmian ustaw o PIT i CIT w zakresie wydatków dotyczących samochodów osobowych, jest bardzo źle oceniany przez wszystkie biznesowe i branżowe organizacje. W ankiecie przeprowadzonej przez BCC niemal połowa firm twierdzi też, że w związku z zakładaną modyfikacją przepisów, planuje bądź rozważa rejestrację swojej floty samochodowej w kraju, gdzie skorzysta z pełnego odliczenia VAT bez konieczności prowadzenia ewidencji.

1. Obecne zasady - samochody własne a wykorzystywane na podstawie umowy najmu długoterminowego bądź leasingu:

Limit 20 tys. EUR dla odpisów amortyzacyjnych zaliczanych do kosztów podatkowych,
Ograniczenia dotyczące zaliczania do kosztów ubezpieczenia pojazdów – czy mają zastosowanie do samochodów wykorzystywanych w ramach najmu długoterminowego?
Ograniczenia związane z najmem krótko i średnioterminowym – zakres wydatków objętych tym ograniczeniem - czy czynsz najmu winien być traktowany analogicznie jak wydatki eksploatacyjne?

2. Projekt zmian ustaw o PIT i CIT w zakresie wydatków dotyczących samochodów osobowych.

Podwyższenie limitu odpisów amortyzacyjnych w odniesieniu do samochodów osobowych do 150 tys. złotych.
Wprowadzenie ograniczeń w zakresie zaliczania do kosztów rat leasingowych i czynszu najmu do limitu 150 tys. złotych.
Przepisy przejściowe – jak długo umowy leasingu i najmu zawarte dotychczas będą mogły być rozliczane według dotychczasowych zasad? Co z umowami zawartymi po ogłoszeniu ustawy, ale przed jej wejściem w życie?.
Ograniczenia możliwości zaliczenia do kosztów podatkowych wydatków eksploatacyjnych do 50% - czy samochody już nabyte bądź wykorzystywane na podstawie umów leasingu bądź najmu podlegają tym ograniczeniom? Kiedy ograniczenia nie będą stosowane?
Czy jednoczesne limitowanie kosztów podatkowych wynikających z nabycia auta po stronie finansującego, wynajmującego (limitowanie odpisów amortyzacyjnych) oraz po stronie korzystającego najemcy (limitowanie rat leasingowych) spowoduje kumulacje kosztów niepodatkowych i obciąży większymi kosztami przedsiębiorców korzystających z samochodów.



Wykład szkoleniowy i panel problemowo-dyskusyjny poprowadzi ekspert i praktyk,
Marta Szafarowska - doradca podatkowy,
partner w GEKKO Taxens Doradztwo Podatkowe.

III. 13 listopada 2018 r. (część druga FMF)

Wybierz sobie ubezpieczyciela. Aspekty praktyczne

Na tym warsztacie można będzie zobaczyć – na przykładzie konkretnej floty, jak wygląda modelowanie kosztu ubezpieczenia floty w zależności od tego, czy decydujemy się na pełną ochronę autocasco, czy wprowadzamy udziały własne i na jakim poziomie. Z jednej strony koszt składek przy pełnej ochronie, z drugiej – obniżony koszt składek, ale także potrzeba dopłat warsztatom do obniżonych odszkodowań.

Czy warto rozmawiać ze wszystkimi zakładami ubezpieczeń?
Kto specjalizuje się w obsłudze flot?
Jak napisać dobre zapytanie ofertowe?
Jakie parametry ubezpieczyciela brać pod uwagę (wskaźniki ekonomiczne, doświadczenie)?
Jaki tryb negocjacyjny zastosować?
Jak zbudować sobie kryteria oceny ofert?

 Wykład szkoleniowy i panel problemowo-dyskusyjny poprowadzi ekspert i praktyk Piotr Gortatowicz, broker ubezpieczeniowy i szkoleniowiec, właściciel firmy Gort Business Service. 

IV. 13 listopada 2018 r. (część druga FMF)

Meandry nowoczesnego finansowania floty

Przegląd rynku w zakresie dostępnych metod finansowania flot samochodowych, ze szczególnym uwzględnieniem zmian w oferowanych produktach oraz nowych rozwiązań i usług finansowych.

Wybór konkretnych rozwiązań, a ich potencjalny wpływ na flotę, firmę i pracę flotowych decydentów.


V. 13 listopada 2018 r. (część druga FMF)

Optymalizacja firmowej floty

(panel dyskusyjny)

Dyskusja praktyków nad wybranymi obszarami i metodami optymalizacji floty i kosztów jej funkcjonowania w firmie.

 Już niebawem przekażemy informacje o znakomitych ekspertach i praktykach, którzy poprowadzą wykład na temat meandrów nowoczesnego finansowania floty oraz wezmą udział w panelu dyskusyjnym na listopadowej części FLEET MANAGEMENT FORUM.

VI. 13 listopada 2018 r. (część druga FMF)

Networking i przerwy kawowo-dyskusyjne

Po każdym z wykładów, przewidziane są dwudziestominutowe przerwy kawowo-dyskusyjne. W ich trakcie, przy filiżance aromatycznej kawy, można wymienić się z prelegentami spostrzeżeniami oraz poglądami, a także przedyskutować je z innymi uczestnikami Fleet Management Forum. Jest to, także znakomity czas i miejsce na nawiązanie ważnych branżowych i biznesowych kontaktów oraz wymianę doświadczeń zawodowych związanych z efektywnym zarządzaniem firmowym parkiem samochodowym. Na stoiskach naszych Partnerów nie zabraknie też atrakcyjnych upominków dla uczestników tego szkoleniowego spotkania.



Poniżej relacje z poprzednich edycji naszych szkoleń i konferencji (kliknij na zdjęcia by zobaczyć całą relację z tych spotkań):

FLOTOWE PRAWO


FLEET MANAGEMENT FORUM


ARCHIWUM NASZYCH SZKOLEŃ I KONFERENCJI




 



TERMIN I MIEJSCE SZKOLENIA
Fleet Management Forum (edycja 11)



Terminy:
 CZĘŚĆ DRUGA
13 LISTOPADA 2018

Miejsce:
WARSZAWA
AIRPORT Hotel Okęcie  ****
Ul. Komitetu Obrony Robotników 24
(dawniej 17 Stycznia)

 Hotel AIRPORT pokaż na mapie >>>








KOSZT UCZESTNICTWA
w listopadowej części
Fleet Management Forum:

Cena regularna: 499 zł

Do 2 listopada 2018 - RABAT 35%

Cena po rabacie: 324 zł
(oszczędzasz 175 zł)






Podane ceny są cenami netto - zostaną powiększone o 23% VAT

Cena obejmuje: uczestnictwo w jednym wybranym dniu lub dwóch dniach szkolenia, materiały szkoleniowe, certyfikaty uczestnictwa, lunch, napoje oraz całodzienny serwis kawowy, prawo udziału w konkursach z atrakcyjnymi upominkami.

Liczba miejsc ograniczona.


 
  KLIKNIJ I WYPEŁNIJ ONLINE formularz zgłoszeniowy:




lub pobierz formularz do wydruku
-
kliknij poniżej na ikonę PDF i wybierz opcję
"Zapisz element docelowy jako" aby pobrać formularz



 
 
Najlepsi wykładowcy
- eksperci i praktycy posiadający ogromną wiedzę
i doświadczenie zawodowe

 


Marta Szafarowska
Doradca Podatkowy, Partner w Gekko Taxens M. Sobońska-Szylińska i Wspólnicy Kancelaria Adwokatów i Radców Prawnych sp.k. Jako specjalista w zakresie zagadnień podatku od towarów i usług pracuje od 1998 r. Od listopada 2002 r. do lipca 2004 r. pracowała w zespole VAT, ceł i akcyzy w Ernst & Young, a poprzednio od 1998 r. w zespole VAT PricewaterhouseCoopers. Od 2004 do października 2016 r. - partner w MDDP. Doradza klientom przy opracowywaniu efektywnych podatkowo sposobów prowadzenia działalności gospodarczej, reprezentuje podatników w postępowaniach podatkowych i sądowo-administracyjnych, w tym w postępowaniach przed Trybunałem Sprawiedliwości Unii Europejskiej w Luksemburgu. W rankingu organizowanym przez międzynarodowy magazyn Intenational Tax Review została kilkukrotnie uznana za jednego z najlepszych w Polsce doradców podatkowych w obszarze podatków pośrednich. Jest autorką szeregu publikacji z zakresu podatku VAT w prasie codziennej i specjalistycznej, a także cenionym wykładowcą na szkoleniach i konferencjach poświęconych tematyce podatkowej.
Piotr Gortatowicz
Broker ubezpieczeniowy, specjalizujący się od 20 lat w tematyce ubezpieczeń komunikacyjnych. Odpowiadał za ubezpieczenia flotowe w PZU oraz firmach brokerskich: Aon, Gras Savoye, Promesa CDU, KBU Protektor; aktualnie związany z Marsh. Specjalizuje się we wdrażaniu rozwiązań, które pozwalają na długoterminową obniżkę i stabilizację cen ubezpieczenia. Oprócz tego prowadzi aktywną działalność szkoleniową, zarówno na tematy ubezpieczeniowe, jak i szkolenia miękkie, sprzedażowe, nastawione na rozwój kompetencji osobistych. Team coach i life coach wg metody Norman Bennett Academy.
 
 Jacek Mleczek
Od 24 lat w spółce Coca – Cola HBC Polska , gdzie zaczynał od stanowiska kierownika magazynu, następnie był kierownikiem ds. logistyki. W kolejnych latach zajmował kolejno stanowiska Regionalnego Kierownika ds. Dystrybucji, oraz Regionalnego Kierownika Logistyki. Od 2014 jest kierownikiem ds. floty samochodowej. Zarządza flotą 850 samochodów. Od początku pracy na tym stanowisku wdraża systemy bezpieczeństwa floty i programy budujące świadomość eko jazdy wśród pracowników, które zostały zauważone i docenione wyróżnieniami, przyznawanymi przez zewnętrzne organizacje, tj. trzy z rzędu tytuły „ Bezpieczna Flota” Polskiego Związku Wynajmu i Leasingu Pojazdów, w latach 2015, 2016 i 2017. W 2018 otrzymał tytuł Fleet Manager Roku w ramach Plebiscytu Fleet Derby 2018, równocześnie odbierając nagrodę Ekologiczna Flota dla firmy Coca- Cola HBC Polska. Regularnie podejmuje działania na rzecz zmniejszania emisji CO2 do środowiska m.in. przez leasingowanie samochodów hybrydowych, elektrycznych i napędzanych LPG. Ma wykształcenie wyższe ukończone na kierunku zarządzania i specjalności zarządzanie w logistyce. Prywatnie "mąż i ojciec dwóch dorosłych synów ". Jego hobby to wędrówki górskie, fotografia i podróże. Swoje wrażenia z podróży publikuje w czasopiśmie wewnętrznym spółki.
 Katarzyna Brener
Dyrektor ds. administracji i floty OEX Cursor S.A. Absolwentka Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie na kierunku Ekonomia oraz Wyższej Szkoły Finansów i Zarządzania na kierunku Zarządzanie. Z branżą motoryzacyjną jest związana od ponad 14 lat. Swoją karierę zawodową rozpoczęła od pracy w dziale likwidacji szkód TU HDI Samopomoc. Kolejne doświadczenia zdobywała jako specjalista ds. ubezpieczeń m.in. w firmie BRE Leasing, u brokera ubezpieczeniowego Progres Services oraz u dealera samochodów BMW i Mini. W Motors jednocześnie jako administrator sprzedaży zgłębiła wiedzę w zakresie procesów i procedur produkcyjnych samochodów, standardów jakości ISO, procesów sprzedażowych i serwisowych samochodów. W 2010 roku objęła stanowisko Fleet Managera w firmie świadczącej usługi outsourcingowe. Stworzyła od podstaw dział i politykę flotową w Cursor S.A., wykorzystując wcześniej zdobytą wiedzę i doświadczenie. Z sukcesami wdrożyła ISO 9000:2015 oraz system Zarządzania Flotą samochodową i urządzeniami telekomunikacyjnymi. Jest autorką programu OEX Bezpieczna Flota. Obecnie zarządza kilkuosobowym działem floty, który m.in. obejmuje 550 samochodów i ponad 1000 urządzeń telekomunikacyjnych. Jest aktywnym członkiem SKFS oraz wykładowcą studiów podyplomowych na kierunku Zarządzenie Flotą Samochodową i Mobilnością Politechniki Warszawskiej.
 
 Piotr Bryński
Dyrektor Departamentu Ubezpieczeń Komunikacyjnych Klienta Kluczowego w Compensa TU S.A. Vienna Insurance Group Od ponad 20 lat związany z rynkiem ubezpieczeń, pracując na stanowiskach menadżerskich w firmach ubezpieczeniowych na polskim rynku. W Compensie od ponad 10 lat. Od 1990 roku ekspert techniki samochodowej i ruchu drogowego, zrzeszony w Stowarzyszeniu Rzeczoznawców Techniki Samochodowej i Ruchu Drogowego - aktualnie rzeczoznawca certyfikowany, biegły sądowy z zakresu techniki samochodowej i ruchu drogowego Sądu Okręgowego w Radomiu. Od 1998 roku członek Komisji Ubezpieczeń Komunikacyjnych Polskiej Izby Ubezpieczeń. Jest autorem wielu publikacji poświęconych ubezpieczeniom komunikacyjnym.W latach 1979 do 1992 był pracownikiem naukowo-badawczym Politechniki Radomskiej w Zakładzie Silników Spalinowych pod kierunkiem profesora Andrzeja Kowalewicza. Jeden z autorów prototypu silnika szybkoobrotowego dla samochodów dostawczych na bazie silnika Perkins AD.3-152.
Anna Ziemnicka
Adwokat, Młodszy Partner w GEKKO Taxens. Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Gdańskiego. Prezes Zarządu Międzynarodowego ELSA International z siedzibą w Brukseli (2008/2009) oraz Zarządu Międzynarodowego ELSA Lawyers Society (2014). Posiada kilkuletnie doświadczenie z zakresu Litigation oraz w prawa własności intelektualnej. W latach 2011 – 2016 pracowała w Kancelarii MDDP Sobońska Olkiewicz w zespole Litigation, zajmując stanowiska od Młodszego Prawnika i Prawnika. Od 2017 r. współpracuje z Gekko Taxens. Posiada doświadczenie związane z obsługą branży motoryzacyjnej, IT, wydawniczej, leasingowej, faktoringowe. Prowadzi postępowania cywilne w szczególności z zakresu praw autorskich, zakazu konkurencji, spory z zakresu prawa pracy (reprezentowanie głównie pracodawców); postępowania podatkowe i karne skarbowe dot. nieprawidłowości rozliczenia podatku VAT od transakcji, których przedmiotem są zarówno dobra materialne jak i niematerialne; spory administracyjne i sądowo-administracyjne, m. in. z zakresu ochrony środowiska. Zajmuje się również bieżącym doradztwem dla przedsiębiorców – zagadnienia korporacyjne, ubezpieczenia, umowy, obowiązki wynikające z przepisów regulujących funkcjonowanie danego rynku – w szczególności dla branży motoryzacyjnej, IT, wydawniczej, leasingowej, faktoringowej.
 
 Michał Gryczko
Absolwent Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, kierunek Zarządzanie. Specjalizuje się w zarządzaniu flotami od ponad 11 lat. Swoje doświadczenie zawodowe zdobywał w takich firmach jak: Grupa Pracuj, Carrefour, Polbang EFG, Grupa Adamed. Od 2013 roku związany z firmą Bayer gdzie początkowo odpowiedzialny był za zarządzanie flotą a obecnie zarządza całym obszarem administracji spółki.

Konrad Owsiński
Posiada ponad dwudziestoletnie doświadczenie w branży finansowej w sektorze ubezpieczeń. Pracował w takich firmach jak: Link4, Gothaer, Compensa, Generali i Gerling. Karierę zaczynał w sektorze bankowym, w PKO BP. Posiada zdany egzamin brokera ubezpieczeniowego i doświadczenie w kierowaniu polskim oddziałem międzynarodowej firmy brokerskiej. W firmach ubezpieczeniowych pełnił wysokie funkcje menadżerskie, gdzie odpowiadał za piony ubezpieczeń dla biznesu, relacje z pośrednikami oraz innowacje. Obecnie pracuje w PZU, gdzie odpowiada za rentowność w obszarze ubezpieczeń flot pojazdów i leasingów oraz rozwiązania telematyczne dla flot. Entuzjasta nowych technologii i internetu rzeczy (IoT). Komentator bieżących zagadnień i trendów rynku finansowego oraz sektora ubezpieczeniowego dla prasy branżowej i finansowej. Ukończył Wyższą Szkołę Ubezpieczeń i Bankowości, Politechnikę Radomską oraz studia doktoranckie w Szkole Głównej Handlowej w Kolegium Ekonomiczno-Społecznym. Ma żonę i dwoje dzieci. W wolnych chwilach jest pasjonatem książek, interesuje się zabytkami, malarstwem, meblami stylowymi i chętnie gra tenisa oraz golfa.
 

 
Wojciech Drzewiecki
Prezes Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR. Absolwent wydziału Samochodów i Maszyn Roboczych Politechniki Warszawskiej. Od początku lat 90-tych pracował najpierw w firmie Nissan Poland, a później Ford Polska, gdzie był m.in odpowiedzialny za planowanie sprzedaży oraz dystrybucji aut. Równolegle rozwijał działalność analityczną tworząc Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR. Jest autorem wielu artykułów i opracowań dotyczących rynku. Odpowiada też za rozwój kolejnych produktów w firmie, obejmujących nie tylko comiesięczne raporty i analizy wydawane w formie papierowej i elektronicznej, ale także za opracowanie projektów aplikacji ułatwiających analizę rynku, w tym analizę lokalnych potencjałów sprzedażowych i serwisowych oraz wspomagających poszukiwanie potencjalnych klientów flotowych. Z opracowań Samaru korzystają nie tylko producenci i dealerzy, ale także jednostki reprezentujące rząd, banki, instytucje leasingowe oraz duże firmy branży flotowej.

Jarosław Knop
Posiada jedenastoletnie doświadczenie w branży ubezpieczeniowej, które zdobywał będąc odpowiedzialnym za obszar ubezpieczeń i likwidację szkód jako Członek Zarządu multiagencji BIK Serwis.
Od 2016 roku zarządza sprzedażą w kanale detalicznym BIK Brokers.
 
 
Michał Soćko
Członek, założyciel SKFS, szef floty Carlsberg. Ponad 20 lat doświadczeń w zarządzaniu dużymi flotami pojazdów. Dzięki członkostwu w SKFS – którego jest współzałożycielem a obecnie, Członkiem Honorowym – posiada szersze spojrzenie na sprawy flotowe – wykraczający poza specyfikę zarządzanych przez siebie flot.



 
 

 
 
   
 
   
  powrót wersja do druku
  
   
    Zapisz się na NEWSLETTER

 EuroFlota PTL MEDIA © 1999-2018  •  Regulamin strony  •  Ochrona danych osobowych  •  designed by MOUTON interactive