EuroFlota
strona główna
o nas prenumerata szkolenia/konferencje 2018

szkolenia/archiwum
BEZPŁATNE
e-wydanie
dylematy
prawne
kontakt archiwum
 
 
      Numer 184/185, czerwiec/lipiec 2018
     
 
Elektromobilna rewolucja
Poznaj SKUTECZNE PRAKTYKI FLOTOWE
Aplikacja pomoże w zarządzaniu flotą
Auto Katalog SAMAR – pożyteczne narzędzie
Blaski i cienie elektromobilności
BZ WBK Leasing: karta paliwowa bez numeru rejestracyjnego i wyższe limity
Czysta energia: Nissan Leaf
DKV Euro Service i innogy wspólnie w elektromobilności
Dosłupkowanie Warszawy
Dostawcze Fordy – różnorodne, komfortowe i bezpieczne
Dzielny gracz: Kia Stonic
Komfortowy kompakt: Citroën C4 Cactus
Kuszące kombi: Seat Leon ST
Nie boimy się wyzwań
Poczta Polska testuje samochody elektryczne
Potencjał kart paliwowych
Powiew luksusu: Alfa Romeo Stelvio
SEAT dla przedsiębiorców
Sportowy, elegancki i obszerny: Opel Grandland X
Telemityka, czyli o mitach telematyki
W teren i do miasta: Fiat 500X
Drogowa dżungla
Lasy Państwowe stawiają na elektromobilność
Bosch inwestuje w rozwój w Polsce
Cyfrowa rewolucja
Przegląd prasy
Gdy kierowca patrzy, a nie widzi
Olejowa waga ciężka
Firmowy samochód może mniej kosztować
Dobra passa CFM
Skuteczna polisa
Wschodząca gwiazda: Mercedes kl. A
Mustangi opanowały Warszawę
Zielona fala: Renault Zoe
Trzy cylindry na dopalaczach: Skoda Karoq
Miejski wojownik: Hyundai Kona
Nowe otwarcie: DS7 Crossback
W dobrej cenie: Dacia Duster
Oszczędna jazda: Peugeot 308
Król polskich dróg: VW Golf
Pikap w klasie premium: Mercedes kl. X
Mistrz jest jeden: Renault Master
Ford Tourneo Custom: w celach firmowych lub do odpoczynku
Ford Transit Custom: wygoda w pracy
Na wiele okazji: Fiat Ducato
Przebieg kontrolowany
Auto z odzysku
RV i TCO, czyli czas na ważne decyzje
Problemy prawne kierowców zawodowych
Atrakcyjny segment pikapów
Przesiądziemy się do aut elektrycznych?
Przełomowy rok dla rozwoju ekotransportu
innogy e-Car Sharing
Syntetyki królują
Z rynku - Elektryfikacja motoryzacji
Z rynku - Rynek leasingu z solidną dynamiką wzrostu
Z rynku - Czyste paliwo
Z rynku - Udogodnienia dla samochodów elektrycznych w praktyce
Z rynku - Agnieszka Himel
Dwumilionowy Fiat 500 wyjechał z zakładu FCA w Tychach
50 wodorowych Toyot Mirai trafi na ulice Londynu
Sportowe Mégane R.S. już w salonach
Fiesta Active – nowy crossover Forda
800 tys. ekologicznych Audi
Opel wyprzedza czas
Jeep Grand Cherokee Trackhawk w Polsce
   
  pokaż wszystkie numery
 
Frankfurt 2017: przyszłość w elektryczności
 
Spojrzenie w przyszłość wyrażające się hasłem „Future now” było głównym motywem tegorocznego Salonu Frankfurckiego (67th International Motor Show, IAA).
   
W tym roku postawiono na przyszłość, która okazała się elektryczną. Większość z ok. 300 światowych, europejskich i niemieckich premier nowych aut to obraz tego, co już jest i co nas czeka w przyszłości.

Miało też miejsce kilka ciekawych premier samochodów w pełni elektrycznych oraz hybrydowych. BMW, które do 2025 r. chce wypuścić na rynek 25 modeli aut elektrycznych, przedstawiło m.in. odświeżone i3, produkcyjną wersję BMW X2 oraz sportowe BMW M5. Z kolei Audi pokazało nowy, supertechnologiczny model Audi A8. Koncern Daimler zaprezentował pierwszy kompaktowy samochód pod logo EQ, czyli nowej marki produktów w obszarze mobilności elektrycznej, oraz zasilaną ogniwami paliwowymi hybrydę typu plug-in – Mercedesa GLC F-CELL EQ Power. Daimler zaprezentował ponadto smarta vision EQ fortwo – mający 2,7 m długości, w pełni autonomiczny, elektryczny pojazd koncepcyjny oraz hybrydowego Mercedesa-AMG Project ONE. Ten samochód ma dysponować mocą przekraczającą 1000 KM i prędkością maksymalną ponad 350 km/h.

Honda przedstawiła europejską wersję swojego bestsellera w segmencie SUV – CR-V hybrid oraz model Urban EV Concept. Toyota zaprezentowała koncept C-HR Hy-Power. Renault pokazał napędzany prądem samochód koncepcyjny SYMBIOZ oraz zaprezentował po raz pierwszy nowe Mégane R.S. i nową Dacię Duster. Ford pokazał nową wersję kultowego Mustanga, bardziej uniwersalny i komfortowy SUV EcoSport oraz wszechstronniejszy mikrobus Tourneo Custom.
Koreańskie nowości to miejskie crossovery Hyundai Kona oraz Kia Stonic, które wejdą na rynek w tym roku. Hyundai zaprezentował też przeznaczoną na Europę linię modeli i30: i30 N oraz i30 Fastback.

Opel to nowy Grandland X oraz Insignia Country Tourer, czyli uterenowione kombi. Nowości Grupy Volkswagena to m.in. SEAT Arona, Skoda Karoq, Volkswagen Polo po zmianach oraz kompaktowy crossover Volkswagen T-Roc.

Z listy obecności – we Frankfurcie zabrakło takich marek, jak: Nissan, Infiniti, Fiat, Jeep i Alfa Romeo oraz Mitsubishi i Volvo. Podobno było dla nich za drogo. Przybyły natomiast dwie marki chińskie: WEY i Chery, oraz firmy z Egiptu, Finlandii i Peru. (opr. ms)
 
  powrót wersja do druku
   
    Zapisz się na NEWSLETTER

 EuroFlota PTL MEDIA © 1999-2018  •  Regulamin strony  •  Ochrona danych osobowych  •  designed by MOUTON interactive