EuroFlota
strona główna
o nas prenumerata szkolenia/konferencje 2018

szkolenia/archiwum
BEZPŁATNE
e-wydanie
dylematy
prawne
kontakt archiwum
 
 
      Numer 184/185, czerwiec/lipiec 2018
     
 
Elektromobilna rewolucja
Poznaj SKUTECZNE PRAKTYKI FLOTOWE
Aplikacja pomoże w zarządzaniu flotą
Auto Katalog SAMAR – pożyteczne narzędzie
Blaski i cienie elektromobilności
BZ WBK Leasing: karta paliwowa bez numeru rejestracyjnego i wyższe limity
Czysta energia: Nissan Leaf
DKV Euro Service i innogy wspólnie w elektromobilności
Dosłupkowanie Warszawy
Dostawcze Fordy – różnorodne, komfortowe i bezpieczne
Dzielny gracz: Kia Stonic
Komfortowy kompakt: Citroën C4 Cactus
Kuszące kombi: Seat Leon ST
Nie boimy się wyzwań
Poczta Polska testuje samochody elektryczne
Potencjał kart paliwowych
Powiew luksusu: Alfa Romeo Stelvio
SEAT dla przedsiębiorców
Sportowy, elegancki i obszerny: Opel Grandland X
Telemityka, czyli o mitach telematyki
W teren i do miasta: Fiat 500X
Drogowa dżungla
Lasy Państwowe stawiają na elektromobilność
Bosch inwestuje w rozwój w Polsce
Cyfrowa rewolucja
Przegląd prasy
Gdy kierowca patrzy, a nie widzi
Olejowa waga ciężka
Firmowy samochód może mniej kosztować
Dobra passa CFM
Skuteczna polisa
Wschodząca gwiazda: Mercedes kl. A
Mustangi opanowały Warszawę
Zielona fala: Renault Zoe
Trzy cylindry na dopalaczach: Skoda Karoq
Miejski wojownik: Hyundai Kona
Nowe otwarcie: DS7 Crossback
W dobrej cenie: Dacia Duster
Oszczędna jazda: Peugeot 308
Król polskich dróg: VW Golf
Pikap w klasie premium: Mercedes kl. X
Mistrz jest jeden: Renault Master
Ford Tourneo Custom: w celach firmowych lub do odpoczynku
Ford Transit Custom: wygoda w pracy
Na wiele okazji: Fiat Ducato
Przebieg kontrolowany
Auto z odzysku
RV i TCO, czyli czas na ważne decyzje
Problemy prawne kierowców zawodowych
Atrakcyjny segment pikapów
Przesiądziemy się do aut elektrycznych?
Przełomowy rok dla rozwoju ekotransportu
innogy e-Car Sharing
Syntetyki królują
Z rynku - Elektryfikacja motoryzacji
Z rynku - Rynek leasingu z solidną dynamiką wzrostu
Z rynku - Czyste paliwo
Z rynku - Udogodnienia dla samochodów elektrycznych w praktyce
Z rynku - Agnieszka Himel
Dwumilionowy Fiat 500 wyjechał z zakładu FCA w Tychach
50 wodorowych Toyot Mirai trafi na ulice Londynu
Sportowe Mégane R.S. już w salonach
Fiesta Active – nowy crossover Forda
800 tys. ekologicznych Audi
Opel wyprzedza czas
Jeep Grand Cherokee Trackhawk w Polsce
   
  pokaż wszystkie numery
 
Z optymizmem w drugie półrocze
 
Rozmowa z Michałem Bałakierem, dyrektorem generalnym DKV Euro Service Polska
   
Redakcja: Jak ocenia Pan sytuację firmy w bieżącym roku obrotowym?

Michał Bałakier: W porównaniu z rokiem ubiegłym obserwujemy wzrost na wszystkich najważniejszych rynkach. Jeśli chodzi o obrót generowany ze sprzedaży paliw, w Polsce udało nam się zwiększyć sprzedaż łącznie o ponad 10% w stosunku do ubiegłego roku, w przypadku opłat drogowych wzrost wyniósł 3%, co stanowi nie najgorszy wynik. Wbrew prognozom ceny paliw są na tak samo niskim poziomie jak w zeszłym roku. Mimo to w odniesieniu do zwrotów podatku bezpośrednio powiązanych z cenami paliw udało się nam uzyskać całkiem niezłe wyniki. Podsumowując, w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku nasze wyniki są bardzo dobre, co nastraja nas optymistycznie przed drugim półroczem.

Czym jest spowodowany ten wzrost?

W Polsce nasza sieć usługowa obejmuje już 4033 stacje, co świadczy o jej atrakcyjności. Ponadto z dobrym przyjęciem spotkała się nasza oferta tworzonych oddolnie tanich sieci. W całej Europie bardzo dobrze rozwija się sprzedaż opłat drogowych. W tym zakresie wiele rynków wykazuje jeszcze znaczny potencjał wzrostowy. Od kwietnia jako pierwszy zagraniczny usługodawca możemy rozliczać opłaty drogowe w Chorwacji w systemie post paid. Równie ważnym czynnikiem jest znaczne obniżenie wskaźnika migracji klientów, co zawdzięczamy m.in. doskonałej jakości obsługi klienta. Potwierdziła to również nasza coroczna analiza poziomu zadowolenia klientów. 61,5% z nich, tj. o 1,9% więcej niż w roku ubiegłym, poleciłoby nas innym.

Dominującym tematem w pierwszym półroczu 2016 roku było wprowadzenie nowego systemu opłat drogowych w Belgii. Czy rok 2017 będzie miał swój kamień milowy?

W przeciwieństwie do ubiegłego roku, tym razem nie będzie wielkiego przełomu. Jednak w perspektywie średnio- oraz długoterminowej będziemy inwestować w kilka projektów, które zaprocentują dopiero w 2018 roku lub później. Zalicza się do nich na przykład nasza nowa struktura informatyczna, która zdecydowanie ułatwi wymianę informacji z partnerami handlowymi oraz zapewni nam dostęp do nowych segmentów działalności. Z tym są z kolei ściśle powiązane takie produkty jak planowane Cyfrowe Biuro Obsługi Klienta, które w przyszłości zastąpi dotychczasowe elektroniczne konto klienta i pozwoli zaoferować wiele dodatkowych funkcji. Dzięki zintegrowanemu narzędziu Toll Online Manager będzie można szybko i łatwo zamawiać dodatkowe opcje rozliczania opłat drogowych w innych krajach. Jest to funkcja, która będzie miała ogromne znaczenie zwłaszcza w przypadku naszego urządzenia DKV BOX EUROPE. Przygotowania do wprowadzenia urządzenia pokładowego EETS idą pełną parą.

Na początku 2018 roku na rynku pojawi się również urządzenie DKV BOX ITALIA. We Włoszech, gdzie 80% rodzimych przewoźników operuje na terenie własnego kraju, oznacza to, że wszyscy użytkownicy (w tym także międzynarodowi) po raz pierwszy będą mogli wybrać alternatywnego i niezależnego dostawcę usług rozliczania myta.

Ponadto planujemy rozszerzenie naszej oferty dla użytkowników pojazdów z napędem elektrycznym.

Kolejną inwestycją w przyszłość będzie rozbudowa sieci w Eurazji na terenie krajów WNP. To pozwoli nam zwiększyć udział w dynamicznie rozwijającym się rynku transportu lądowego, którego wzrost jest również spowodowany boomem w handlu elektronicznym między Chinami a Europą.

Wygląda więc na to, że DKV Group ma doskonałą pozycję…

Tak, mamy ugruntowaną pozycję na rynku, ale projekty, o których wspomniałem, nie dają gwarancji sukcesu. Poruszamy się w obszarze wyjątkowo silnej konkurencji i rywalizujemy z bardzo szybko rozwijającymi się przedsiębiorstwami. Aby nasze inwestycje przyniosły wymierne korzyści, musimy być konsekwentni w dążeniu do wyznaczonych celów. A także każdorazowo upewniać się, że na produkty i usługi, które chcemy wprowadzić do naszej oferty, będzie zapotrzebowanie na rynku.

W jaki sposób firma chce to osiągnąć?

Uwzględniając potrzeby klienta już na etapie opracowania produktu. Często zdarza się to już teraz. Jednak wraz z podejmowanymi działaniami musimy znacznie zintensyfikować i usystematyzować prowadzone badania rynkowe.

Dziękujemy za rozmowę.
(ww)
 
  powrót wersja do druku
   
    Zapisz się na NEWSLETTER

 EuroFlota PTL MEDIA © 1999-2018  •  Regulamin strony  •  Ochrona danych osobowych  •  designed by MOUTON interactive