EuroFlota
strona główna
o nas prenumerata szkolenia/konferencje 2018

szkolenia/archiwum
BEZPŁATNE
e-wydanie
dylematy
prawne
kontakt archiwum
 
 
      Numer 184/185, czerwiec/lipiec 2018
     
 
Elektromobilna rewolucja
Poznaj SKUTECZNE PRAKTYKI FLOTOWE
Aplikacja pomoże w zarządzaniu flotą
Auto Katalog SAMAR – pożyteczne narzędzie
Blaski i cienie elektromobilności
BZ WBK Leasing: karta paliwowa bez numeru rejestracyjnego i wyższe limity
Czysta energia: Nissan Leaf
DKV Euro Service i innogy wspólnie w elektromobilności
Dosłupkowanie Warszawy
Dostawcze Fordy – różnorodne, komfortowe i bezpieczne
Dzielny gracz: Kia Stonic
Komfortowy kompakt: Citroën C4 Cactus
Kuszące kombi: Seat Leon ST
Nie boimy się wyzwań
Poczta Polska testuje samochody elektryczne
Potencjał kart paliwowych
Powiew luksusu: Alfa Romeo Stelvio
SEAT dla przedsiębiorców
Sportowy, elegancki i obszerny: Opel Grandland X
Telemityka, czyli o mitach telematyki
W teren i do miasta: Fiat 500X
Drogowa dżungla
Lasy Państwowe stawiają na elektromobilność
Bosch inwestuje w rozwój w Polsce
Cyfrowa rewolucja
Przegląd prasy
Gdy kierowca patrzy, a nie widzi
Olejowa waga ciężka
Firmowy samochód może mniej kosztować
Dobra passa CFM
Skuteczna polisa
Wschodząca gwiazda: Mercedes kl. A
Mustangi opanowały Warszawę
Zielona fala: Renault Zoe
Trzy cylindry na dopalaczach: Skoda Karoq
Miejski wojownik: Hyundai Kona
Nowe otwarcie: DS7 Crossback
W dobrej cenie: Dacia Duster
Oszczędna jazda: Peugeot 308
Król polskich dróg: VW Golf
Pikap w klasie premium: Mercedes kl. X
Mistrz jest jeden: Renault Master
Ford Tourneo Custom: w celach firmowych lub do odpoczynku
Ford Transit Custom: wygoda w pracy
Na wiele okazji: Fiat Ducato
Przebieg kontrolowany
Auto z odzysku
RV i TCO, czyli czas na ważne decyzje
Problemy prawne kierowców zawodowych
Atrakcyjny segment pikapów
Przesiądziemy się do aut elektrycznych?
Przełomowy rok dla rozwoju ekotransportu
innogy e-Car Sharing
Syntetyki królują
Z rynku - Elektryfikacja motoryzacji
Z rynku - Rynek leasingu z solidną dynamiką wzrostu
Z rynku - Czyste paliwo
Z rynku - Udogodnienia dla samochodów elektrycznych w praktyce
Z rynku - Agnieszka Himel
Dwumilionowy Fiat 500 wyjechał z zakładu FCA w Tychach
50 wodorowych Toyot Mirai trafi na ulice Londynu
Sportowe Mégane R.S. już w salonach
Fiesta Active – nowy crossover Forda
800 tys. ekologicznych Audi
Opel wyprzedza czas
Jeep Grand Cherokee Trackhawk w Polsce
   
  pokaż wszystkie numery
 
Skandynawski charakter: Volvo XC90
 
Pojawienie się modelu XC90 otworzyło nowy rozdział stylizacji Volvo. Zmieniło się logo auta, wraz z charakterystyczną poprzeczką na atrapie chłodnicy. Zarówno z zewnątrz, jak i w środku utrzymano idealny porządek linii, łącząc luksus ze skandynawskim minimalizmem.
   
XC90 wprost oczarował pasjonatów szwedzkiej marki designem oraz wieloma nowatorskimi rozwiązaniami w zakresie bezpieczeństwa i komfortu jazdy. Płyta podłogowa i zawieszenie zostały od podstaw zbudowane z myślą o nowym XC90. Nic więc dziwnego, że ten model ma zupełnie inną charakterystykę prowadzenia niż pozostałe auta w ofercie. Auto świetnie sprawdza się w mieście, na autostradzie, ale także poza utwardzonymi nawierzchniami.

W XC90 zastosowano wyłącznie silniki 4-cylindrowe. Mimo to jego osiągi są znacznie lepsze niż poprzedniej generacji tego auta, gdzie stosowano większe jednostki napędowe. Pod maską XC90 znajdziemy silniki o mocy od 190 do 400 KM. Klienci mogą wybierać wersje przednionapędowe lub z napędem na cztery koła, auta benzynowe lub diesle. Flagowa jednostka to hybrydowy model XC90 T8 Twin Engine. To auto ma łączną moc 427 KM mocy, emitując przy tym jedynie 49 g CO2/km. To najczystszy tak mocny SUV w segmencie premium. W rozwoju odmiany XC90 Twin Engine T8 uczestniczyła firma Siemens.

Volvo od lat pozostaje liderem systemów bezpieczeństwa w branży motoryzacyjnej. Także XC90 udowadnia, że tak jest. Jego konstruktorzy, czerpiąc obficie z doświadczeń marki w tym zakresie, wprowadzili cały pakiet rozwiązań IntelliSafe. Po raz pierwszy na świecie zastosowano system Run-off Road Protection dociągający pasy bezpieczeństwa tuż przed niezamierzonym opuszczeniem drogi. Drugą innowacją jest system zapobiegający zderzeniom czołowym, szczególnie podczas wykonywania skrętu w lewo na skrzyżowaniach. Właśnie dlatego, do 2020 roku Volvo Car Group chce zredukować liczbę wypadków śmiertelnych w samochodach marki Volvo do zera.

Historia hybrydowych samochodów marki Volvo sięga kilkudziesięciu lat. Pierwszy koncepcyjny hybrydowy samochód tej marki – model ECC – został wyprodukowany w 1992 roku. W 2011 roku została natomiast przedstawiona hybryda typu plug-in – Volvo V60 PHEV. Istotną zmianą jest to, że w V60 silnik elektryczny współpracował z dieslem. W hybrydowym XC90 T8 znajdziemy turbodoładowany silnik benzynowy.

Podstawowy model XC90 D4 FWD w wersji Momentum kosztuje 258 100 zł. (ww)
 
  powrót wersja do druku
   
    Zapisz się na NEWSLETTER

 EuroFlota PTL MEDIA © 1999-2018  •  Regulamin strony  •  Ochrona danych osobowych  •  designed by MOUTON interactive