EuroFlota
strona główna
o nas prenumerata szkolenia/konferencje 2018

szkolenia/archiwum
BEZPŁATNE
e-wydanie
dylematy
prawne
kontakt archiwum
 
 
      Numer 184/185, czerwiec/lipiec 2018
     
 
Elektromobilna rewolucja
Poznaj SKUTECZNE PRAKTYKI FLOTOWE
Aplikacja pomoże w zarządzaniu flotą
Auto Katalog SAMAR – pożyteczne narzędzie
Blaski i cienie elektromobilności
BZ WBK Leasing: karta paliwowa bez numeru rejestracyjnego i wyższe limity
Czysta energia: Nissan Leaf
DKV Euro Service i innogy wspólnie w elektromobilności
Dosłupkowanie Warszawy
Dostawcze Fordy – różnorodne, komfortowe i bezpieczne
Dzielny gracz: Kia Stonic
Komfortowy kompakt: Citroën C4 Cactus
Kuszące kombi: Seat Leon ST
Nie boimy się wyzwań
Poczta Polska testuje samochody elektryczne
Potencjał kart paliwowych
Powiew luksusu: Alfa Romeo Stelvio
SEAT dla przedsiębiorców
Sportowy, elegancki i obszerny: Opel Grandland X
Telemityka, czyli o mitach telematyki
W teren i do miasta: Fiat 500X
Drogowa dżungla
Lasy Państwowe stawiają na elektromobilność
Bosch inwestuje w rozwój w Polsce
Cyfrowa rewolucja
Przegląd prasy
Gdy kierowca patrzy, a nie widzi
Olejowa waga ciężka
Firmowy samochód może mniej kosztować
Dobra passa CFM
Skuteczna polisa
Wschodząca gwiazda: Mercedes kl. A
Mustangi opanowały Warszawę
Zielona fala: Renault Zoe
Trzy cylindry na dopalaczach: Skoda Karoq
Miejski wojownik: Hyundai Kona
Nowe otwarcie: DS7 Crossback
W dobrej cenie: Dacia Duster
Oszczędna jazda: Peugeot 308
Król polskich dróg: VW Golf
Pikap w klasie premium: Mercedes kl. X
Mistrz jest jeden: Renault Master
Ford Tourneo Custom: w celach firmowych lub do odpoczynku
Ford Transit Custom: wygoda w pracy
Na wiele okazji: Fiat Ducato
Przebieg kontrolowany
Auto z odzysku
RV i TCO, czyli czas na ważne decyzje
Problemy prawne kierowców zawodowych
Atrakcyjny segment pikapów
Przesiądziemy się do aut elektrycznych?
Przełomowy rok dla rozwoju ekotransportu
innogy e-Car Sharing
Syntetyki królują
Z rynku - Elektryfikacja motoryzacji
Z rynku - Rynek leasingu z solidną dynamiką wzrostu
Z rynku - Czyste paliwo
Z rynku - Udogodnienia dla samochodów elektrycznych w praktyce
Z rynku - Agnieszka Himel
Dwumilionowy Fiat 500 wyjechał z zakładu FCA w Tychach
50 wodorowych Toyot Mirai trafi na ulice Londynu
Sportowe Mégane R.S. już w salonach
Fiesta Active – nowy crossover Forda
800 tys. ekologicznych Audi
Opel wyprzedza czas
Jeep Grand Cherokee Trackhawk w Polsce
   
  pokaż wszystkie numery
 
Nasze auta są nadal najbezpieczniejsze na świecie
 
Rozmowa z Ryszardem Zdanowskim, Fleet Sales Manager Volvo Car Poland
   
Redakcja: W 2017 roku Volvo świętuje jubileusz 90-lecia działalności. Wiele w tym czasie zmieniło się na rynku motoryzacyjnym przy znacznym udziale szwedzkiej marki?

Ryszard Zdanowski: Świat motoryzacji zmienia się bardzo szybko. Jeszcze nigdy nie było w tej branży tak wielkiej dynamiki zmian, która okazała się zabójcza dla wielu marek. Co ciekawe, Volvo doskonale odnalazło się w nowej rzeczywistości. Nasze samochody nadal są najbezpieczniejsze na świecie, ale osiągamy ten cel sięgając po nowe technologie. Już nie wystarczy gruba, szwedzka stal, której nam nigdy nie brakowało. Teraz samochody muszą rozpoznawać przeszkody i hamować przed nimi, omijać je, a w przyszłości coraz częściej wyręczać kierowcę w prowadzeniu pojazdu. Zmienia się także myślenie o funkcjach pokładowych samochodu. Dzisiaj w segmencie premium klienci wymagają od samochodu podobnych funkcji, jakie mamy w smartfonach.

Volvo jako pierwszy duży producent postawił na centralny ekran dotykowy, pozostawiając na desce rozdzielczej jedynie kilka przycisków. Byliśmy też pionierami systemu Volvo On Call, który debiutował wiele lat zanim w Europie wprowadzono system e-call. Nasz system jest połączony z aplikacją w telefonie i pozwala zdalnie kontrolować wybrane funkcje samochodu, a nawet włączyć silnik. To rozwiązanie sprawi, że w przyszłości będzie można używać telefonu komórkowego zamiast kluczyka. Jesteśmy także pierwszym producentem segmentu premium, który uznał, że era wielocylindrowych silników dobiega końca. Nasza konkurencja już zaczęła dostrzegać, że był to właściwy ruch, i widzimy, jak podąża naszym śladem. I takie właśnie jest Volvo – zawsze znajduje własną drogę.

Trwa hossa na rynku sprzedaży samochodów klasy premium. Także klienci instytucjonalni zabiegają o dobre kontrakty zakupowe z marką Volvo. Jakimi wynikami może pochwalić się Volvo Car Poland?

Volvo w ciągu kilku lat całkowicie wymieniło niemal wszystkie modele w swojej ofercie. Mamy obecnie bardzo mocne modele w tych segmentach, w których byliśmy dotąd słabo obecni. Nowe Volvo XC90, S90, V90, V90 Cross Country czy XC60 to auta, które debiutowały w ciągu ostatnich 2 lat. Stąd też bijemy swoje rekordy sprzedaży kolejny rok z rzędu. W ubiegłym roku sprzedaliśmy niemal 8000 aut w Polsce. W tym roku znów poprawimy ten wynik. Hossa trwa także na innych rynkach. W ubiegłym roku Volvo Car Group sprzedało ponad
530 000 aut. To również historyczny rekord. I to zapewne nie jest nasze ostatnie słowo.

W jaki sposób wyniki sprzedaży przekładają się na udział marki Volvo na rynku flotowym?

Od lat mamy mocno ugruntowaną pozycję na rynku flotowym i z roku na rok odnotowujemy wzrost wolumenu sprzedanych samochodów dla klientów flotowych. Szczególnie teraz, kiedy zmienia się cała nasza gama samochodów i rośnie sprzedaż, otwierają się przed nami nowe możliwości dotarcia z naszą ofertą do kolejnych grup klientów. Jest to duże wyzwanie, zdecydowaliśmy zatem o przebudowie modelu sprzedaży flotowej, tworząc w naszej sieci autoryzowanych dilerów stanowiska sprzedawców wyłącznie aut dla flot. Jesteśmy już na półmetku szkoleń i certyfikacji zatrudnionych osób i po ocenie wstępnych wyników dokonanej przez nich sprzedaży uważamy, że jest to właściwy kierunek. Będziemy go nadal rozwijali, podnosząc w ten sposób poziom naszych usług. Takie są po prostu wymagania rynku.

Wyzwania przed marką Volvo w Polsce?

Konkurencja w segmencie premium jest bardzo duża, ale my z optymizmem patrzymy w przyszłość. Naszym celem jest dalsze zwiększanie sprzedaży, rozwój sieci oraz wprowadzanie kolejnych, nowych modeli. Jako jedyna marka w branży zadeklarowaliśmy, że w ciągu czterech lat wymienimy wszystkie modele w ofercie. Właśnie przekroczyliśmy półmetek, ale przed nami jeszcze premiery w serii 40 i 60. Te samochody trzeba odpowiednio umiejętnie wprowadzić na rynek. Dużym wyzwaniem będzie także przystosowanie się do nowych realiów w naszej branży. W najbliższych latach zyskają na znaczeniu hybrydy i samochody elektryczne. Klienci będą coraz większą wagę przykładać do elektronicznych funkcji pojazdu. Konkurencja na rynku będzie coraz większa, a my musimy być wciąż pół kroku z przodu. Od 90 lat idziemy własną drogą i zachowujemy swój odrębny, skandynawski charakter. I tą drogą będziemy podążać.

Dziękujemy za rozmowę.
(ww)
 
  powrót wersja do druku
   
    Zapisz się na NEWSLETTER

 EuroFlota PTL MEDIA © 1999-2018  •  Regulamin strony  •  Ochrona danych osobowych  •  designed by MOUTON interactive