EuroFlota
strona główna
o nas prenumerata szkolenia/konferencje 2018

szkolenia/archiwum
BEZPŁATNE
e-wydanie
dylematy
prawne
kontakt archiwum
 
 
      Numer 184/185, czerwiec/lipiec 2018
     
 
Elektromobilna rewolucja
Poznaj SKUTECZNE PRAKTYKI FLOTOWE
Aplikacja pomoże w zarządzaniu flotą
Auto Katalog SAMAR – pożyteczne narzędzie
Blaski i cienie elektromobilności
BZ WBK Leasing: karta paliwowa bez numeru rejestracyjnego i wyższe limity
Czysta energia: Nissan Leaf
DKV Euro Service i innogy wspólnie w elektromobilności
Dosłupkowanie Warszawy
Dostawcze Fordy – różnorodne, komfortowe i bezpieczne
Dzielny gracz: Kia Stonic
Komfortowy kompakt: Citroën C4 Cactus
Kuszące kombi: Seat Leon ST
Nie boimy się wyzwań
Poczta Polska testuje samochody elektryczne
Potencjał kart paliwowych
Powiew luksusu: Alfa Romeo Stelvio
SEAT dla przedsiębiorców
Sportowy, elegancki i obszerny: Opel Grandland X
Telemityka, czyli o mitach telematyki
W teren i do miasta: Fiat 500X
Drogowa dżungla
Lasy Państwowe stawiają na elektromobilność
Bosch inwestuje w rozwój w Polsce
Cyfrowa rewolucja
Przegląd prasy
Gdy kierowca patrzy, a nie widzi
Olejowa waga ciężka
Firmowy samochód może mniej kosztować
Dobra passa CFM
Skuteczna polisa
Wschodząca gwiazda: Mercedes kl. A
Mustangi opanowały Warszawę
Zielona fala: Renault Zoe
Trzy cylindry na dopalaczach: Skoda Karoq
Miejski wojownik: Hyundai Kona
Nowe otwarcie: DS7 Crossback
W dobrej cenie: Dacia Duster
Oszczędna jazda: Peugeot 308
Król polskich dróg: VW Golf
Pikap w klasie premium: Mercedes kl. X
Mistrz jest jeden: Renault Master
Ford Tourneo Custom: w celach firmowych lub do odpoczynku
Ford Transit Custom: wygoda w pracy
Na wiele okazji: Fiat Ducato
Przebieg kontrolowany
Auto z odzysku
RV i TCO, czyli czas na ważne decyzje
Problemy prawne kierowców zawodowych
Atrakcyjny segment pikapów
Przesiądziemy się do aut elektrycznych?
Przełomowy rok dla rozwoju ekotransportu
innogy e-Car Sharing
Syntetyki królują
Z rynku - Elektryfikacja motoryzacji
Z rynku - Rynek leasingu z solidną dynamiką wzrostu
Z rynku - Czyste paliwo
Z rynku - Udogodnienia dla samochodów elektrycznych w praktyce
Z rynku - Agnieszka Himel
Dwumilionowy Fiat 500 wyjechał z zakładu FCA w Tychach
50 wodorowych Toyot Mirai trafi na ulice Londynu
Sportowe Mégane R.S. już w salonach
Fiesta Active – nowy crossover Forda
800 tys. ekologicznych Audi
Opel wyprzedza czas
Jeep Grand Cherokee Trackhawk w Polsce
   
  pokaż wszystkie numery
 
Wolność i pasja: Jeep
 
Camp Jeep PL, spotkanie pasjonatów marki Jeep, które w dniach 8–11 czerwca odbyło się w malowniczych Karkonoszach, niedaleko Łomnicy, zgromadziło 150 załóg, które w trudnym terenie sprawdzały dzielność specjalnie przygotowanych aut. Stan techniczny prezentowanych pojazdów oraz zaangażowanie uczestników zlotu potwierdziły jedynie, że Jeep to nie tylko marka samochodu do specjalnych zadań, ale również wolność i pasja na każdym odcinku przebytej drogi. Atrakcją tegorocznego spotkania była premierowa prezentacja nowego modelu Jeep Compass.
   
Autor: Władysław Wilkiel

Podobnie jak w poprzednich edycjach Camp Jeep PL, ważnym celem trzeciego już spotkania była wspaniała zabawa i rywalizacja w duchu fair play w trakcie pokonywania malowniczych i trudnych technicznie tras terenowych. To właśnie z myślą o uczestnikach, którzy zasiedli za kierownicą zarówno cywilnej wersji Grand Cherokee jak i profesjonalnie zrobionego Wranglera, organizatorzy zlotu przygotowali pięć tras: Jeep Compass, Jeep Trial, Jeep Adventure, Jeep Castle i Jeep River.

Do najtrudniejszych aktywności należał Jeep Trial, podczas którego auta musiały zmierzyć się z bardzo wymagającą trasą, usytuowaną na rozległych terenach byłego poligonu wojsk rakietowych. Przeprawa obfitowała w wodne i błotne przeszkody oraz strome podjazdy i zjazdy. Organizatorzy zadbali również o kilka wariantów przejazdu prób terenowych, w zależności od ambicji kierowców i przygotowania technicznego ich samochodów.

Najbardziej malowniczą była trasa Jeep Castle, na której uczestnicy zaliczyli kilkudziesięciokilometrową pętlę wokół Kotliny Jeleniogórskiej, przejeżdżając obok zamków oraz przez miejscową żwirownię i nieczynny tunel kolejowy pod Przełączą Kowarską. Równie atrakcyjnie było na trasie prowadzącej do Huty Julia – tam uczestnicy mogli poczuć żar hutniczego pieca i zobaczyć, jak przebiega produkcja kryształu.

Kolejna trasa – Jeep River – to tradycyjny element zlotu, czyli przesiadka z Jeepów na pojazdy wodne. Tym razem otaczającą przyrodę można było podziwiać z pontonu.

Ostatnia z aktywności nosiła nazwę Jeep Compass i odbywała się na bazie Jeep Village w pobliżu kompleksu wypoczynkowego Osada Śnieżka, gdzie zakwaterowano uczestników zlotu. Na terenie bazy Jeep Village znajdował się m.in. tor off-roadowy, kącik wystawców, duży namiot kateringowy, który swobodnie pomieścił blisko 500 uczestników zlotu. W Jeep Village wytyczono również strefę militarną z Willysem, dziadkiem dzisiejszych modeli na czele, a także strefę z nowymi, testowymi pojazdami, za sterami których uczestnicy mogli sprawdzić się na torze off-roadowym. Do dyspozycji oddano modele Renegade, Wrangler i Cherokee. Podczas gdy samochody „odpoczywały”, można było sprawdzić swoje możliwości na różnorodnych próbach, wymagających zarówno sprawności fizycznej, zręczności, pracy zespołowej, jak i wiedzy technicznej. Zainteresowani historią marki Jeep mogli zasiąść za kierownicą doskonale utrzymanego Jeep Grand Wagoneer 5,9 l V8 o mocy 129 KM. W prostej linii jego następcą został Jeep Grand Cherokee.

Z dużym zainteresowaniem przyjęto prezentację całkowicie nowego Jeepa Compass. To jakby zderzenie tradycji z innowacyjnością. Pod maską tego auta do wyboru jest jeden z czterech silników. Motor benzynowy o pojemności 1,4 litra dysponuje mocami 140 KM lub 170 KM. Dwie jednostki wysokoprężne – pierwsza 1.6 MJD ma 120 KM, a druga 2.0 MJD, dostarczają odpowiednio 140 KM lub 170 KM. Do wyboru są też manualne skrzynie 6-biegowe (przekazujące moc na 2 lub 4 koła) oraz automatyczne 9-biegowe, łączone wyłącznie z napędem na cztery koła. W topowej odmianie ze 170-konnym dieslem dostępna jest offroadowa wersja wyposażenia Trailhawk.

Karkonoskie spotkanie potwierdziło wysoką jakość aut marki
Jeep oraz ich przydatność do firm realizujących zadania w trudnych warunkach terenowych.
 
  powrót wersja do druku
   
    Zapisz się na NEWSLETTER

 EuroFlota PTL MEDIA © 1999-2018  •  Regulamin strony  •  Ochrona danych osobowych  •  designed by MOUTON interactive