EuroFlota
strona główna
o nas prenumerata szkolenia/konferencje 2018

szkolenia/archiwum
BEZPŁATNE
e-wydanie
dylematy
prawne
kontakt archiwum
 
 
      Numer 184/185, czerwiec/lipiec 2018
     
 
Elektromobilna rewolucja
Poznaj SKUTECZNE PRAKTYKI FLOTOWE
Aplikacja pomoże w zarządzaniu flotą
Auto Katalog SAMAR – pożyteczne narzędzie
Blaski i cienie elektromobilności
BZ WBK Leasing: karta paliwowa bez numeru rejestracyjnego i wyższe limity
Czysta energia: Nissan Leaf
DKV Euro Service i innogy wspólnie w elektromobilności
Dosłupkowanie Warszawy
Dostawcze Fordy – różnorodne, komfortowe i bezpieczne
Dzielny gracz: Kia Stonic
Komfortowy kompakt: Citroën C4 Cactus
Kuszące kombi: Seat Leon ST
Nie boimy się wyzwań
Poczta Polska testuje samochody elektryczne
Potencjał kart paliwowych
Powiew luksusu: Alfa Romeo Stelvio
SEAT dla przedsiębiorców
Sportowy, elegancki i obszerny: Opel Grandland X
Telemityka, czyli o mitach telematyki
W teren i do miasta: Fiat 500X
Drogowa dżungla
Lasy Państwowe stawiają na elektromobilność
Bosch inwestuje w rozwój w Polsce
Cyfrowa rewolucja
Przegląd prasy
Gdy kierowca patrzy, a nie widzi
Olejowa waga ciężka
Firmowy samochód może mniej kosztować
Dobra passa CFM
Skuteczna polisa
Wschodząca gwiazda: Mercedes kl. A
Mustangi opanowały Warszawę
Zielona fala: Renault Zoe
Trzy cylindry na dopalaczach: Skoda Karoq
Miejski wojownik: Hyundai Kona
Nowe otwarcie: DS7 Crossback
W dobrej cenie: Dacia Duster
Oszczędna jazda: Peugeot 308
Król polskich dróg: VW Golf
Pikap w klasie premium: Mercedes kl. X
Mistrz jest jeden: Renault Master
Ford Tourneo Custom: w celach firmowych lub do odpoczynku
Ford Transit Custom: wygoda w pracy
Na wiele okazji: Fiat Ducato
Przebieg kontrolowany
Auto z odzysku
RV i TCO, czyli czas na ważne decyzje
Problemy prawne kierowców zawodowych
Atrakcyjny segment pikapów
Przesiądziemy się do aut elektrycznych?
Przełomowy rok dla rozwoju ekotransportu
innogy e-Car Sharing
Syntetyki królują
Z rynku - Elektryfikacja motoryzacji
Z rynku - Rynek leasingu z solidną dynamiką wzrostu
Z rynku - Czyste paliwo
Z rynku - Udogodnienia dla samochodów elektrycznych w praktyce
Z rynku - Agnieszka Himel
Dwumilionowy Fiat 500 wyjechał z zakładu FCA w Tychach
50 wodorowych Toyot Mirai trafi na ulice Londynu
Sportowe Mégane R.S. już w salonach
Fiesta Active – nowy crossover Forda
800 tys. ekologicznych Audi
Opel wyprzedza czas
Jeep Grand Cherokee Trackhawk w Polsce
   
  pokaż wszystkie numery
 
Postępująca cyfryzacja wyzwaniem dla rynku
 
Rozmowa z Piotrem Bryńskim, dyrektorem Departamentu Ubezpieczeń Komunikacyjnych Klienta Kluczowego Compensa TU S.A. Vienna Insurance Group
   
Redakcja: Jak kształtuje się rynek ubezpieczeń w Polsce AD 2017?

Piotr Bryński: W porównaniu z rokiem 2016 znacząco zmienił się rynek ubezpieczeń flotowych w Polsce. Stawki ubezpieczeniowe i składki zwiększyły się średnio o 30%, a w niektórych segmentach pojazdów w OC komunikacyjnym podwyżki zbliżyły się nawet do 100%. Największe z nich dotyczą w szczególności samochodów dostawczych, ponieważ cały rynek ma wielki problem z rentownością w tym segmencie. Wynika to szczególnie ze zwiększonej liczby szkód zagranicznych, gdyż coraz częściej duże samochody dostawcze są używane w transporcie międzynarodowym. Dla uzupełnienia należy przypomnieć, że średnia szkoda zagraniczna jest około czterech razy wyższa niż szkoda krajowa. Zmiany te spowodowały, że rynek ubezpieczeń komunikacyjnych powraca do rentowności.

Jak skutecznie ubezpieczyć pojazd, by uniknąć zbędnych trudności podczas likwidacji szkody?

Najważniejszym zadaniem osoby zarządzającej ubezpieczeniami dla floty jest wnikliwe zapoznanie się z OWU potencjalnego ubezpieczyciela, a w szczególności z wyłączeniami, jakie są w nich zawarte. Aby dobrze wykonać to zadanie, taka osoba musi mieć odpowiednio wysokie kwalifikacje. Tylko odpowiednia wiedza pozwoli uniknąć trudności podczas likwidacji szkód. Jeżeli klient nie zatrudnia osoby o odpowiednich kwalifikacjach, to powinien skorzystać z usług renomowanego brokera ubezpieczeniowego. Ponadto ubezpieczenia flotowe najczęściej finalizowane są w formie umowy generalnej i należy w ramach tej umowy negocjować z zakładem ubezpieczeń zmianę zapisów w OWU, które są niewygodne dla ubezpieczonego i mogą prowadzić do ewentualnych problemów przy likwidacji szkód. Konieczne jest także rzetelne rozeznanie, czy dany ubezpieczyciel ma dobry serwis w zakresie likwidacji szkód.

Jakie są najczęstsze błędy popełniane przez klientów firm ubezpieczeniowych?

Podstawowym błędem jest mało wnikliwe zapoznanie się z OWU i wszelkiego rodzaju wyłączeniami. Brak rzetelnej wiedzy o zakresie ochrony powoduje, że pojawiają się problemy podczas likwidacji szkód. Ponadto klienci firm ubezpieczeniowych często nie zwracają uwagi na udziały własne i franszyzy integralne, które coraz częściej mają zastosowanie w ubezpieczeniach flotowych. Dlatego klienci powinni pamiętać tym, że bardzo ważna jest współpraca z zakładem ubezpieczeń – rzetelne opisanie przebiegu zdarzenia, przekazanie posiadanych materiałów, w tym zdjęć z miejsca zdarzenia.

Jak kształtują się perspektywy rozwoju rynku ubezpieczeń?


Wyzwaniem dla rynku jest postępująca cyfryzacja. W przypadku ubezpieczeń komunikacyjnych w dobie cyfryzacji rozwiązaniem, które prędzej czy później będzie implementowane i wykorzystywane u wszystkich ubezpieczycieli na rynku, jest telematyka. Istniejące na świecie rozwiązania telematyczne pozwalają na wykorzystanie oceny stylu jazdy kierowcy w taryfikacji ubezpieczeń komunikacyjnych.

Aplikacje telematyczne można instalować na urządzeniach mobilnych (smartphone, tablet itp.), a ocena stylu jazdy kierowcy jest możliwa dzięki lokalizacji użytkowników przez aplikację. W większości przypadków współpracują one z komputerem samochodu, dzięki czemu można uzyskać dodatkowe informacje o pojeździe, które w połączeniu z oceną stylu jazdy dają całkiem nowy obraz ryzyka ubezpieczeniowego. W przypadku flot podejście do telematyki musi być trochę inne niż w odniesieniu do klienta indywidualnego. Z drugiej strony jej zastosowanie zmusi kierowców do ekonomicznej i spokojnej jazdy, co w konsekwencji będzie miało przełożenie na liczbę i rozmiar szkód w ramach całej floty. Będzie miało także przełożenie na niższą szkodowość, a co za tym idzie na niższą składkę.

Jak prezentuje się oferta Compensy dla klientów flotowych – nowe rozwiązania?

Compensa się zmienia wraz z postępującą cyfryzacją. Jednym z jej elementów jest wdrożenie rozwiązania telematycznego. Obecnie badamy możliwości oferowanych na rynku rozwiązań i oceniamy możliwości ich wykorzystania w ubezpieczeniach flotowych.

Dziękujemy za rozmowę.
(WW)
 
  powrót wersja do druku
   
    Zapisz się na NEWSLETTER

 EuroFlota PTL MEDIA © 1999-2018  •  Regulamin strony  •  Ochrona danych osobowych  •  designed by MOUTON interactive