EuroFlota
strona główna
o nas prenumerata szkolenia/konferencje 2018

szkolenia/archiwum
BEZPŁATNE
e-wydanie
dylematy
prawne
kontakt archiwum
 
 
      Numer 184/185, czerwiec/lipiec 2018
     
 
Elektromobilna rewolucja
Poznaj SKUTECZNE PRAKTYKI FLOTOWE
Aplikacja pomoże w zarządzaniu flotą
Auto Katalog SAMAR – pożyteczne narzędzie
Blaski i cienie elektromobilności
BZ WBK Leasing: karta paliwowa bez numeru rejestracyjnego i wyższe limity
Czysta energia: Nissan Leaf
DKV Euro Service i innogy wspólnie w elektromobilności
Dosłupkowanie Warszawy
Dostawcze Fordy – różnorodne, komfortowe i bezpieczne
Dzielny gracz: Kia Stonic
Komfortowy kompakt: Citroën C4 Cactus
Kuszące kombi: Seat Leon ST
Nie boimy się wyzwań
Poczta Polska testuje samochody elektryczne
Potencjał kart paliwowych
Powiew luksusu: Alfa Romeo Stelvio
SEAT dla przedsiębiorców
Sportowy, elegancki i obszerny: Opel Grandland X
Telemityka, czyli o mitach telematyki
W teren i do miasta: Fiat 500X
Drogowa dżungla
Lasy Państwowe stawiają na elektromobilność
Bosch inwestuje w rozwój w Polsce
Cyfrowa rewolucja
Przegląd prasy
Gdy kierowca patrzy, a nie widzi
Olejowa waga ciężka
Firmowy samochód może mniej kosztować
Dobra passa CFM
Skuteczna polisa
Wschodząca gwiazda: Mercedes kl. A
Mustangi opanowały Warszawę
Zielona fala: Renault Zoe
Trzy cylindry na dopalaczach: Skoda Karoq
Miejski wojownik: Hyundai Kona
Nowe otwarcie: DS7 Crossback
W dobrej cenie: Dacia Duster
Oszczędna jazda: Peugeot 308
Król polskich dróg: VW Golf
Pikap w klasie premium: Mercedes kl. X
Mistrz jest jeden: Renault Master
Ford Tourneo Custom: w celach firmowych lub do odpoczynku
Ford Transit Custom: wygoda w pracy
Na wiele okazji: Fiat Ducato
Przebieg kontrolowany
Auto z odzysku
RV i TCO, czyli czas na ważne decyzje
Problemy prawne kierowców zawodowych
Atrakcyjny segment pikapów
Przesiądziemy się do aut elektrycznych?
Przełomowy rok dla rozwoju ekotransportu
innogy e-Car Sharing
Syntetyki królują
Z rynku - Elektryfikacja motoryzacji
Z rynku - Rynek leasingu z solidną dynamiką wzrostu
Z rynku - Czyste paliwo
Z rynku - Udogodnienia dla samochodów elektrycznych w praktyce
Z rynku - Agnieszka Himel
Dwumilionowy Fiat 500 wyjechał z zakładu FCA w Tychach
50 wodorowych Toyot Mirai trafi na ulice Londynu
Sportowe Mégane R.S. już w salonach
Fiesta Active – nowy crossover Forda
800 tys. ekologicznych Audi
Opel wyprzedza czas
Jeep Grand Cherokee Trackhawk w Polsce
   
  pokaż wszystkie numery
 
Stale doskonalimy jakość obsługi
 
Rozmowa z Piotrem Karaszewiczem,
dyrektorem ds. części zamiennych i serwisu Grupy PSA
   
Redakcja: Liczne nagrody i wyróżnienia przyznane markom Peugeot i Citroën potwierdzają, że dbałość o klienta podczas jego wizyty w ASO nie jest pustym sloganem. Mam na myśli nagrodę TNS Garage Quality Check 2017 po bardzo wymagającym badaniu satysfakcji klientów Grupy PSA...

Piotr Karaszewicz: Rzeczywiście, w trakcie uroczystości odebrania Statuetki Srebrnego Klucza Jakości 2017 dla marki Peugeot oraz Brązowego Klucza Jakości 2017 dla marki Citroën powiedziałem, że niezmiernie cieszymy się z obu nagród, na które zapracowały zarówno ekipy marek po stronie Peugeot Polska i Citroën Polska, jak i zespoły naszych koncesjonerów Peugeot oraz Citroëna. Liczymy, że przyjęte rozwiązania przyniosą w przyszłym roku jeszcze lepsze wyniki, a wygranymi będą zadowoleni klienci marek Peugeot i Citroën.

Jakie rozwiązania, elementy obsługi serwisowej docenili klienci?


Przede wszystkim w obsłudze serwisowej kładziemy nacisk na jakość napraw, co przekłada się również na wysoką ocenę ze strony audytorów. Praktycznym uznaniem jakości napraw było zdobycie pierwszego miejsca przez ekipę reprezentującą Polskę na mistrzostwach świata mechaników i ekspertów technicznych. Nasi klienci docenili również transparentność wykonanej usługi oraz jej cenę.

Dostarczenie na czas potrzebnej części do samochodu i prawidłowy montaż to połowa sukcesu. W jaki sposób Grupa PSA dba o rozwój kadry serwisowej stacji ASO?

Zdajemy sobie sprawę, że istotnym czynnikiem satysfakcji klienta jest element ludzki. To właśnie od doradców serwisowych klienta oraz mechaników zależy pozytywne postrzeganie firmy, dlatego poprzez stałe szkolenia i bodźce finansowe motywujemy pracowników do efektywnej pracy. Dodatkowo, pracownicy serwisów poprzez udział w szkoleniach uzyskują specjalne certyfikaty, które potwierdzają zakres ich wiedzy i umiejętności zawodowych. Wzorowa praca serwisantów przekłada się na opinie klientów. Zaobserwowaliśmy, że systematycznie wzrasta liczba pozytywnych rekomendacji naszych serwisów ze strony klientów.

Jakie miejsce w serwisie zajmują klienci flotowi? Czy mogą liczyć na dodatkowe wsparcie?

Zdajemy sobie sprawę, jak wygląda struktura sprzedaży samochodów i jaki udział mają klienci flotowi. Wymagania klienta flotowego w trakcie wizyty w serwisie to przede wszystkim szybka obsługa i zapewnienie kontynuacji wykonywania obowiązków zawodowych. Stąd, oczekiwanie na sprawną obsługę serwisową i dostęp do samochodu zastępczego. To oczywiście oferują nasze ASO. Proces zarządzania naprawą aut flotowych wspomagają specjalnie przygotowane programy serwisowe. Do Flotowego Programu Serwisowego mogą przystąpić firmy posiadające już 5 samochodów. Program obejmuje samochody będące w okresie gwarancji i po gwarancji. Klienci posiadają dostęp do aplikacji online „web analizator”, zawierającej bazy pojazdów flotowych wraz ze wszystkimi informacjami dotyczącymi autoryzacji napraw, przysługujących świadczeń itp. Klienci instytucjonalni uzyskują atrakcyjne rabaty na części oraz stawki serwisowe.

Od września funkcjonuje w Polsce projekt sieci Euro Repar Car Service, czyli wielomarkowej niezależnej sieci serwisów, która oferuje swoim klientom części z gamy Eurorepar – marki Grupy PSA. Proszę o przybliżenie tego projektu.


Euro Repar Car Service to międzynarodowa marka, która została powołana przez Grupę PSA. Każdy warsztat Euro Repar Car Service ma dostęp do wiedzy eksperckiej, logistyki i szerokiej gamy części zamiennych Eurorepar. W ofercie na polskim rynku jest już 10 000 referencji części zamiennych przeznaczonych do samochodów większości marek. Ofertę części Eurorepar tworzy zespół wykwalifikowanych inżynierów, specjalistów do spraw jakości, a także pracowników z Działu Zakupów Grupy PSA. Ich wiedza i wieloletnie doświadczenie w produkcji części do fabrycznego montażu samochodów gwarantuje, że dostawcy części Eurorepar zostali starannie wybrani i sprawdzeni. Są czołowymi producentami części do aut większości marek. W przypadku pojazdów Grupy PSA, części Eurorepar przeznaczone są przede wszystkim dla pojazdów w wieku powyżej 3 lat.

W jaki sposób klient Grupy PSA może odnaleźć warsztat należący do sieci Euro Repar Car Service i umówić wizytę?


Sieć warsztatów Euro Repar Car Service posiada stronę internetową wraz z lokalizacją warsztatów i znaną już z portali marek Grupy PSA opcją – online booking – czyli szybkiego umówienia wizyty przez internet.

Dziękujemy za rozmowę.

(ww)

 
  powrót wersja do druku
   
    Zapisz się na NEWSLETTER

 EuroFlota PTL MEDIA © 1999-2018  •  Regulamin strony  •  Ochrona danych osobowych  •  designed by MOUTON interactive