EuroFlota
strona główna
o nas prenumerata szkolenia/konferencje 2018

szkolenia/archiwum
BEZPŁATNE
e-wydanie
dylematy
prawne
kontakt archiwum
 
 
      Numer 184/185, czerwiec/lipiec 2018
     
 
Elektromobilna rewolucja
Aplikacja pomoże w zarządzaniu flotą
Auto Katalog SAMAR – pożyteczne narzędzie
Blaski i cienie elektromobilności
BZ WBK Leasing: karta paliwowa bez numeru rejestracyjnego i wyższe limity
Czysta energia: Nissan Leaf
DKV Euro Service i innogy wspólnie w elektromobilności
Dosłupkowanie Warszawy
Dostawcze Fordy – różnorodne, komfortowe i bezpieczne
Dzielny gracz: Kia Stonic
Komfortowy kompakt: Citroën C4 Cactus
Kuszące kombi: Seat Leon ST
Nie boimy się wyzwań
Poczta Polska testuje samochody elektryczne
Potencjał kart paliwowych
Powiew luksusu: Alfa Romeo Stelvio
SEAT dla przedsiębiorców
Sportowy, elegancki i obszerny: Opel Grandland X
Telemityka, czyli o mitach telematyki
W teren i do miasta: Fiat 500X
Drogowa dżungla
Lasy Państwowe stawiają na elektromobilność
Bosch inwestuje w rozwój w Polsce
Cyfrowa rewolucja
Przegląd prasy
Gdy kierowca patrzy, a nie widzi
Olejowa waga ciężka
Firmowy samochód może mniej kosztować
Dobra passa CFM
Skuteczna polisa
Wschodząca gwiazda: Mercedes kl. A
Mustangi opanowały Warszawę
Zielona fala: Renault Zoe
Trzy cylindry na dopalaczach: Skoda Karoq
Miejski wojownik: Hyundai Kona
Nowe otwarcie: DS7 Crossback
W dobrej cenie: Dacia Duster
Oszczędna jazda: Peugeot 308
Król polskich dróg: VW Golf
Pikap w klasie premium: Mercedes kl. X
Mistrz jest jeden: Renault Master
Ford Tourneo Custom: w celach firmowych lub do odpoczynku
Ford Transit Custom: wygoda w pracy
Na wiele okazji: Fiat Ducato
Przebieg kontrolowany
Auto z odzysku
RV i TCO, czyli czas na ważne decyzje
Problemy prawne kierowców zawodowych
Atrakcyjny segment pikapów
Przesiądziemy się do aut elektrycznych?
Przełomowy rok dla rozwoju ekotransportu
innogy e-Car Sharing
Syntetyki królują
Z rynku - Elektryfikacja motoryzacji
Z rynku - Rynek leasingu z solidną dynamiką wzrostu
Z rynku - Czyste paliwo
Z rynku - Udogodnienia dla samochodów elektrycznych w praktyce
Z rynku - Agnieszka Himel
Dwumilionowy Fiat 500 wyjechał z zakładu FCA w Tychach
50 wodorowych Toyot Mirai trafi na ulice Londynu
Sportowe Mégane R.S. już w salonach
Fiesta Active – nowy crossover Forda
800 tys. ekologicznych Audi
Opel wyprzedza czas
Jeep Grand Cherokee Trackhawk w Polsce
   
  pokaż wszystkie numery
 
UBEZPIECZENIE FLOTY SAMOCHODOWEJ: PRAKTYCZNE ASPEKTY OPTYMALIZACJI KOSZTÓW cz.1
 
Przyszłość polskich ubezpieczeń flotowych w kontekście rozwiązań prawnych i telematycznych była tematem 10. edycji szkolenia Fleet Management Forum, które zorganizowało wydawnictwo PTL Media, wydawca magazynu „EuroFlota”. Partnerem głównym szkolenia była Compensa TU SA Vienna Insurance Group.
   
Po raz kolejny spotkanie szkoleniowo-networkingowe z cyklu FLEET MANAGEMENT FORUM stało się miejscem twórczej dyskusji i wymiany doświadczeń między uczestnikami, tak w trakcie poszczególnych wykładów, jak i warsztatów networkingowych w przerwach między prelekcjami. W spotkaniu i wykładach merytorycznych w sali konferencyjnej hotelu Air Port Warszawa uczestniczyło blisko 100 przedstawicieli firm, które na co dzień użytkują floty samochodów firmowych.

– Staraliśmy się tak zorganizować szkolenie, aby każdy z uczestników mógł znaleźć interesujące elementy z zakresu problematyki ubezpieczeń flotowych, które ostatecznie usprawnią proces administrowania parkiem aut służbowych – podsumował Paweł Baran, redaktor naczelny magazynu „EuroFlota”.

Intensywny program szkolenia zainaugurował panel dyskusyjny (minidebata) poświęcony przyszłości polskich ubezpieczeń flotowych. Zaproszeni eksperci rynku: Bernadeta Stożek, Head of Business Development w firmie NaviExpert, Piotr Bryński, dyrektor Departamentu Ubezpieczeń Komunikacyjnych Klienta Kluczowego Compensa TU SA Vienna Insurance Group, Grzegorz Czarnecki, dyrektor zarządzający w firmie Flex Rent/Global Rent a Car, oraz Piotr Gortatowicz, broker ubezpieczeniowy i szkoleniowiec, właściciel firmy Gort Business Service, odnieśli się do zagadnień nurtujących wielu uczestników rynku flotowego. Uwagę zwróciły takie zagadnienia, jak: ubezpieczyciel i flotowy decydent – czy możliwa jest współpraca „win-win”; telematyka w służbie obniżania składek – czy to się opłaca i czy inwestycja w telematykę może być zbilansowana niższymi składkami.

Jako pierwszy wystąpił Piotr Gortatowicz, który odniósł się do drażliwego tematu wysokich cen ubezpieczeń. W przystępny sposób wyjaśnił działania Komisji Nadzoru Finansowego (KNF), regulatora rynku ubezpieczeń, oraz wskazał, co robić, aby nie być skazanym na drogie polisy. Z dużym zainteresowaniem przyjęto wątek wykładu poświęcony kwestii wyliczenia szkodowości w praktyce.
Tzw. case study, czyli praktyczne studium przypadku w zakresie optymalizacji kosztów, zaprezentował Tomasz Rudyk, członek i założyciel SKFS, wykładowca na Politechnice Warszawskiej. W trakcie wykładu nie zabrakło interesujących wątków dotyczących wykorzystania i wpływu systemów telematycznych na ograniczenie kosztu ubezpieczeń.

Z dużym zainteresowaniem został przyjęty wykład dr Anny Kwiecień z Fundacji ZENDRIVING, który w całości poświęcony był analizie zachowań kierowcy z perspektywy psychologii. Obok analizy zachowań kierowców prelegentka zwróciła uwagę na rolę telematyki w uwidacznianiu standardów bezpieczeństwa. Wśród komponentów ryzyka wypadku wymieniła: styl jazdy, typ drogi oraz warunki otoczenia. Jako nieodzowny warunek bezpiecznej jazdy wskazała na trening samokontroli emocjonalnej.

Z pasją i zaangażowaniem swój wykład poprowadził Mariusz Stasiński, wielokrotny prelegent na konferencjach flotowych, szkoleniowiec w zakresie zarządzania flotą, wykładowca na Politechnice Warszawskiej. W przystępny sposób wyjaśnił, w jaki sposób instalacja systemu telematycznego może wpłynąć na zmniejszenie częstości szkód we flotach czy też jak powinien wyglądać idealny system telematyczny. Prelegent odniósł się również do sposobu prowadzenia negocjacji z firmą ubezpieczeniową, czyli po prostu wskazał, jak rozmawiać z tym sektorem rynku.

Podobnie jak w poprzednich edycjach szkoleń, również tym razem 10. edycję szkolenia Fleet Management Forum zakończył konkurs wizytówkowy z atrakcyjnymi nagrodami.

Kolejna, druga część szkoleniowo-networkingowa odbędzie się 14 listopada 2017 roku i również poświęcona będzie problematyce ubezpieczeń flotowych. Wykład partnera głównego poprowadzi Piotr Bryński, dyrektor Departamentu Ubezpieczeń Komunikacyjnych Klienta Kluczowego w Compensa TU SA Vienna Insurance Group. Tematem będzie zagadnienie ubezpieczenia floty w leasingu i wynajmie w kontekście obszarów negocjacyjnych. Dowiemy się m.in., co w praktyce jest możliwe do wynegocjowania przy ubezpieczeniu floty leasingowanej/wynajmowanej i jaką argumentację uwzględni leasingodawca/ubezpieczyciel. Wykład uzupełni praktyczny przegląd zapisów, na które warto zwrócić uwagę. Z kolei wpływ sposobu likwidacji szkód na wartość rezydualną pojazdu omówi w ramach wykładu szkoleniowego i panelu problemowo-dyskusyjnego Adam Markiewicz, konsultant w firmie Autovista Polska. Poruszy on drażliwy temat, czy stosowanie do naprawy pojazdu „zamienników” może wpłynąć na wartość rezydualną pojazdu i czy jest możliwe zabezpieczenie się przed tymi, negatywnymi ekonomicznie, skutkami stosowania tańszych części.    (ww)
 
  powrót wersja do druku
   
    Zapisz się na NEWSLETTER

 EuroFlota PTL MEDIA © 1999-2018  •  Regulamin strony  •  Ochrona danych osobowych  •  designed by MOUTON interactive