EuroFlota
strona główna
o nas prenumerata szkolenia/konferencje 2018

szkolenia/archiwum
BEZPŁATNE
e-wydanie
dylematy
prawne
kontakt archiwum
 
 
      Numer 184/185, czerwiec/lipiec 2018
     
 
Elektromobilna rewolucja
Poznaj SKUTECZNE PRAKTYKI FLOTOWE
Aplikacja pomoże w zarządzaniu flotą
Auto Katalog SAMAR – pożyteczne narzędzie
Blaski i cienie elektromobilności
BZ WBK Leasing: karta paliwowa bez numeru rejestracyjnego i wyższe limity
Czysta energia: Nissan Leaf
DKV Euro Service i innogy wspólnie w elektromobilności
Dosłupkowanie Warszawy
Dostawcze Fordy – różnorodne, komfortowe i bezpieczne
Dzielny gracz: Kia Stonic
Komfortowy kompakt: Citroën C4 Cactus
Kuszące kombi: Seat Leon ST
Nie boimy się wyzwań
Poczta Polska testuje samochody elektryczne
Potencjał kart paliwowych
Powiew luksusu: Alfa Romeo Stelvio
SEAT dla przedsiębiorców
Sportowy, elegancki i obszerny: Opel Grandland X
Telemityka, czyli o mitach telematyki
W teren i do miasta: Fiat 500X
Drogowa dżungla
Lasy Państwowe stawiają na elektromobilność
Bosch inwestuje w rozwój w Polsce
Cyfrowa rewolucja
Przegląd prasy
Gdy kierowca patrzy, a nie widzi
Olejowa waga ciężka
Firmowy samochód może mniej kosztować
Dobra passa CFM
Skuteczna polisa
Wschodząca gwiazda: Mercedes kl. A
Mustangi opanowały Warszawę
Zielona fala: Renault Zoe
Trzy cylindry na dopalaczach: Skoda Karoq
Miejski wojownik: Hyundai Kona
Nowe otwarcie: DS7 Crossback
W dobrej cenie: Dacia Duster
Oszczędna jazda: Peugeot 308
Król polskich dróg: VW Golf
Pikap w klasie premium: Mercedes kl. X
Mistrz jest jeden: Renault Master
Ford Tourneo Custom: w celach firmowych lub do odpoczynku
Ford Transit Custom: wygoda w pracy
Na wiele okazji: Fiat Ducato
Przebieg kontrolowany
Auto z odzysku
RV i TCO, czyli czas na ważne decyzje
Problemy prawne kierowców zawodowych
Atrakcyjny segment pikapów
Przesiądziemy się do aut elektrycznych?
Przełomowy rok dla rozwoju ekotransportu
innogy e-Car Sharing
Syntetyki królują
Z rynku - Elektryfikacja motoryzacji
Z rynku - Rynek leasingu z solidną dynamiką wzrostu
Z rynku - Czyste paliwo
Z rynku - Udogodnienia dla samochodów elektrycznych w praktyce
Z rynku - Agnieszka Himel
Dwumilionowy Fiat 500 wyjechał z zakładu FCA w Tychach
50 wodorowych Toyot Mirai trafi na ulice Londynu
Sportowe Mégane R.S. już w salonach
Fiesta Active – nowy crossover Forda
800 tys. ekologicznych Audi
Opel wyprzedza czas
Jeep Grand Cherokee Trackhawk w Polsce
   
  pokaż wszystkie numery
 
Przygoda z Infiniti
 
Polskie firmy swoje floty budują z różnych modeli i różnych marek.
Jak wybrać te, które najlepiej będą spełniały stawiane oczekiwania? W tym trudnym procesie postanowiliśmy pomóc menedżerom w podjęciu decyzji, organizując specjalny, dwudniowy, redakcyjny test samochodów INFINITI – marki operującej w segmencie premium. W pierwszych dniach października magazyn „EuroFlota” zorganizował spotkanie menedżerów reprezentujących wyższą kadrę kierowniczą firm, w której są wykorzystywane samochody zaliczane do tego segmentu.
   
Podczas kolejnej edycji programu „Flotowa Gama Premium – test jednej marki” poddaliśmy ocenie samochody marki Infiniti. Mimo początkowo niesprzyjającej, deszczowej aury, na spotkanie z tą marką przybyło 15 przedstawicieli wyższej kadry zarządzającej firm działających na polskim rynku. Mieli poczuć moc koni mechanicznych i sprawdzić w praktyce walory samochodów japońskiego producenta.

– Event „Flotowa Gama Premium – test jednej marki” jest jednym z ważniejszych wydarzeń na mapie organizowanych przez „EuroFlotę” imprez edukacyjno-szkoleniowych dla branży. Nasz projekt zakłada, by kompleksowo zaprezentować grupie menedżerów, piastujących stanowiska kierownicze i zarządcze w firmach, gamę modelową testowanej marki oraz umożliwić kontakt z przedstawicielami działu flotowego importera. Doświadczenie zdobyte w trakcie organizowanych wcześniej tego typu imprez potwierdza, że bezpośredni kontakt osób decydujących o firmowych flotach z konkretnymi autami i wiedzą o nich, którą posiadają przedstawiciele prezentowanej marki, to wyjątkowo efektywna metoda na doskonałe zapoznanie się z zaprezentowaną gamą – powiedział Paweł Baran, redaktor naczelny magazynu „EuroFlota”.

Test Infiniti odbył się na trasie Warszawa – Łochów – Suchożebry – Janów Podlaski i z powrotem przez Drohiczyn, Węgrów do Warszawy (łącznie ponad 426 km). Wraz z działem flotowym importera stworzyliśmy uczestnikom możliwość jazdy najnowszymi modelami tej marki, dysponującymi dużym potencjałem, jeżeli chodzi o ich wykorzystywanie przez kadrę zarządzającą firm.

Ruszamy w trasę...

Przygoda z Infiniti, bo tak można śmiało określić zrealizowany projekt, polegała na ocenie poszczególnych modeli i ich przydatności w parku aut firmowych. Uczestnicy skrzętnie notowali swoje spostrzeżenia dotyczące przebiegu testu. Zasadniczo, większość spośród nich nie miała wcześniej kontaktu z tą marką. Taki też był zamysł, aby zaprosić do uczestnictwa w teście reprezentantów firm, które użytkują samochody klasy premium, ale nie są to auta japońskiej marki.

– Jazda autami Infiniti przyniosła nowe doświadczenie, ponieważ nigdy wcześniej nie miałem możliwości podróżowania samochodami tej marki. Cechą najbardziej ze wszystkich przypadającą mi do gustu jest niepoddawanie się europejskim trendom – mam tutaj na myśli „downsizing”. Infiniti jako prawdziwy „amerykaniec” pozostał jeszcze przy wolnossących solidnych jednostkach. Jednakże dla ludzi z myśleniem europejskim ma do zaoferowania auta z turbodoładowanymi silnikami. Pomruk silnika V6 zdecydowanie ma duży plus. Przy tym w połączeniu z silnikiem elektrycznym można byłoby uzyskać pożądane nieduże spalanie – powiedział Jakub Kirzyński z firmy JARS Sp. z o.o.

Do testu firma Infiniti CEE udostępniła najnowsze modele, które wzbudziły duże zainteresowanie już na parkingu przed salonem marki przy ul. Krasnobrodzkiej 5 w Warszawie. Do dyspozycji uczestników testu oddano następujące modele: kompakt klasy premium Q30, sportowy sedan Q50, sportowe coupé klasy premium Q60, luksusową limuzynę Q70 oraz crossovery klasy premium QX30 i QX70.

Wszystkie testowane samochody miały ponadstandardowe, bogate wyposażenie (rozbudowane systemy bezpieczeństwa, nawigacja, skórzana tapicerka itp.), co wywarło na testujących pozytywne wrażenie. Zaraz po inauguracji testu dobrały się dwuosobowe zespoły, które później na trasie dokonywały zmian samochodów testowych. Przyjazna atmosfera zachęcała do rozpoczęcia przygody z Infiniti. Krzysztof Żak z firmy Abplanalp Sp. z o.o, który podróżował z Janem Bieleckim z firmy Ever Cleaning, podkreślił, że na trasie udało się sprawdzić walory czterech samochodów marki, zmieniając się za kierownicą na wyznaczonych odcinkach testu.

– Marka Infiniti prezentuje się ciekawie w porównaniu ze swoimi konkurentami (BMW, Lexus, Audi itp.). Mam nadzieję, że konkurowanie nie będzie polegało wyłącznie na płaszczyźnie doskonałej jakości, ale i niższej cenie swoich modeli. Doceniam wartość tego typu spotkań w gronie flotowców, którzy mogli wymienić między sobą swoje doświadczenie na polu samochodów firmowych, a także przysłowiowe „wizytówki” – podsumował Krzysztof Żak.

Krajobraz łąk, pól i lasów, poprzetykany nitkami rzek, oczkami jezior i stawów, wywarł ogromne wrażenie na wszystkich uczestnikach testu. Podlasie z leniwie płynącym nurtem Bugu to superkierunek na taki wypad. Do tego doskonale przygotowane do testu samochody Infiniti.

– Dzięki możliwości testowania samochodów osobowych i crossoverów takich jak modele (zgodnie z kolejnością zmian samochodów) – QX70 3.7 z silnikiem benzynowym, Q60 3.0 również z silnikiem benzynowym, Q30 2.2 z silnikiem wysokoprężnym, Q50 3.5 (hybryda/benzyna) – mogłem zasmakować uroków marki premium. Na temat każdego z tych samochodów można mówić dużo i pozytywnie – jednakże zwrócę uwagę na kilka istotnych aspektów. Bardzo wysoko oceniam komfort jazdy, działanie zainstalowanych systemów wspomagających jazdę (miło zaskoczyło mnie działanie tarczy ochronnej) poprzez jakość wykończenia i prezencję samochodów. Nie oceniam po teście zużycia paliwa, gdyż nie był to czynnik brany przez mnie wówczas pod uwagę. Nie miałem także okazji zaznajomić się ze szczegółowymi kosztami serwisowymi dla konkretnych modeli, co było sygnalizowane w czasie prezentacji Infiniti na spotkaniu wieczornym podczas testu. Dla każdego flotowca ważna jest także wartość rezydualna, której wysokość nie jest jeszcze stabilna, ale widocznie rośnie zgodnie z zapewnieniami przedstawicieli Infiniti – ocenił Krzysztof Żak z firmy Abplanalp Sp. z o.o.

Na trasie przejazdom poszczególnymi modelami towarzyszyli przedstawiciele Infiniti: Zuzanna Kot, Bartosz Toruń, Grzegorz Rolnik, Tomasz Kozłowski oraz Robert Wiciński, którzy z zaangażowaniem prezentowali uczestnikom zaawansowane rozwiązania technologiczne wprowadzone przez producenta. Pełny przegląd nowinek technologicznych, jak również główne założenia polityki producenta zostały przedstawione podczas popołudniowej konferencji, połączonej z prezentacją produktową.

Jeszcze przed wykładem i prezentacją modelową, gdy tylko zameldowaliśmy się w hotelu w Centrum Konferencyjnym na Zamku Biskupim w Janowie, w kolumnie aut odwiedziliśmy stadninę w Janowie Podlaskim, a dokładnie w Wygodzie, która istnieje od 1817 roku. Jest to najstarsza państwowa stadnina koni w Polsce. Malowniczo położona wśród bujnych nadbużańskich łąk, jest prawdziwym „końskim rajem”. Stadnina słynie głównie z hodowli koni czystej krwi arabskiej oraz koni angloarabskich. Imponująco prezentują się również zabudowania zespołu stajni projektu Henryka Marconiego oraz brama wjazdowa z ok. 1840 roku. Dojazd do stadniny, jak też powrót do bazy noclegowej, stał się okazją do odcinkowych jazd testowych po okolicznych szlakach. Pokonywanie szutrów i leśnych duktów było doskonałą okazją do sprawdzenia systemów 4x4. Warto też wspomnieć o usytuowanej w centrum Janowa Podlaskiego jednej z najstarszych w Polsce stacji benzynowych z 1928 roku. Do dzisiaj można na jej terenie obejrzeć ręczne dystrybutory paliw Temper Exakt z 1928 roku.

Nadbużańskim szlakiem do Warszawy

Droga powrotna przebiegała malowniczym szlakiem w bliskiej granicy rzeki Bug w kierunku Drohiczyna i dalej na Wyszków i do Warszawy. Moc wrażeń dostarczyła jazda sportowym coupé Q60 S. Podstawiony do testu najmocniejszy model V6 3.0 Twin Turbo skrywał pod maską potężny 405-konny motor, który rozpędzał auto do „setki” w 5 sekund.

Daniel Wiśniewski z firmy Linetech pokusił się o ciekawą charakterystykę testowanych modeli:
Infiniti Q30 1.6T
– Sporym zaskoczeniem było dla mnie na początku, że Q30 jest technicznym bliźniakiem dla Mercedesa klasy A, co widać po elementach wnętrza. Może być to powodem do dumy dla inżynierów Infiniti. Wnętrze obszerne jak na swoją klasę. Materiały użyte w środku sprawiają wrażenie solidnych i dobrze spasowanych. Silnik wraz z siedmiobiegową automatyczną skrzynią biegów nie robi wrażenia ospałego. Samochód dobry dla menedżerów średniego szczebla – wyróżniający się spośród flotowych Toyot i Skód.
Infiniti Q50 2.0T
– Ładne auto z dynamiczną linią nadwozia. Duża ilość miejsca w stosunku do niektórych konkurentów z segmentu D. Duża możliwość własnych ustawień, dotyczących czułości układu kierowniczego, zawieszenia. Tylnonapędowe Q50 jest świetną alternatywą dla BMW serii 3.
Infiniti Q70 3.5 Hybryda
– Tylnonapędowa limuzyna klasy E z napędem hybrydowym. Dużym i niewątpliwym plusem jest zastosowanie siedmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów, która wydaje mi się o niebo lepsza od bezstopniowych automatów montowanych w Lexusie. Komfortowe wnętrze z ładnie grającym zestawem audio. Do uszów pasażerów docierają tylko przyjemne dźwięki z głośników marki Bose. Auto jest bardzo dobrze wytłumione. Bardzo szybkie i niepozorne auto wyróżniające się dynamiczną stylistyką.

W podsumowaniu uczestnicy tego spotkania nie ukrywali zadowolenia i satysfakcji z udziału w teście. Magdalena Wypych z firmy Mondelez Polska SA doceniła jakość wykończenia prezentowanych aut oraz funkcjonalność systemów wspierających bezpieczeństwo.

– Intrygująca linia nadwozia, wysoka jakość i komfort to ważne atuty Infiniti – podsumowała Magdalena Wypych.

W podobnym tonie wypowiadali się pozostali uczestnicy. Wielu przyznawało, że do tej pory nie mieli wiele do czynienia z Infiniti i mieli mgliste wyobrażenie jako o marce, której samochody są bezpieczne, o ciekawym designie i bardzo dobrej jakości wykończenia.

Jako organizatorzy programu Flotowa Gama Premium z marką Infiniti możemy wyrazić satysfakcję z dobrze przeprowadzonego testu oraz nadzieję, że importerowi udało się skutecznie przybliżyć uczestnikom tego wydarzenia walory samochodów dostępnych w aktualnej ofercie handlowej.    (ww)

 
  powrót wersja do druku
   
    Zapisz się na NEWSLETTER

 EuroFlota PTL MEDIA © 1999-2018  •  Regulamin strony  •  Ochrona danych osobowych  •  designed by MOUTON interactive