EuroFlota
strona główna
o nas prenumerata szkolenia/konferencje 2018

szkolenia/archiwum
BEZPŁATNE
e-wydanie
dylematy
prawne
kontakt archiwum
 
 
      Numer 184/185, czerwiec/lipiec 2018
     
 
Elektromobilna rewolucja
Aplikacja pomoże w zarządzaniu flotą
Auto Katalog SAMAR – pożyteczne narzędzie
Blaski i cienie elektromobilności
BZ WBK Leasing: karta paliwowa bez numeru rejestracyjnego i wyższe limity
Czysta energia: Nissan Leaf
DKV Euro Service i innogy wspólnie w elektromobilności
Dosłupkowanie Warszawy
Dostawcze Fordy – różnorodne, komfortowe i bezpieczne
Dzielny gracz: Kia Stonic
Komfortowy kompakt: Citroën C4 Cactus
Kuszące kombi: Seat Leon ST
Nie boimy się wyzwań
Poczta Polska testuje samochody elektryczne
Potencjał kart paliwowych
Powiew luksusu: Alfa Romeo Stelvio
SEAT dla przedsiębiorców
Sportowy, elegancki i obszerny: Opel Grandland X
Telemityka, czyli o mitach telematyki
W teren i do miasta: Fiat 500X
Drogowa dżungla
Lasy Państwowe stawiają na elektromobilność
Bosch inwestuje w rozwój w Polsce
Cyfrowa rewolucja
Przegląd prasy
Gdy kierowca patrzy, a nie widzi
Olejowa waga ciężka
Firmowy samochód może mniej kosztować
Dobra passa CFM
Skuteczna polisa
Wschodząca gwiazda: Mercedes kl. A
Mustangi opanowały Warszawę
Zielona fala: Renault Zoe
Trzy cylindry na dopalaczach: Skoda Karoq
Miejski wojownik: Hyundai Kona
Nowe otwarcie: DS7 Crossback
W dobrej cenie: Dacia Duster
Oszczędna jazda: Peugeot 308
Król polskich dróg: VW Golf
Pikap w klasie premium: Mercedes kl. X
Mistrz jest jeden: Renault Master
Ford Tourneo Custom: w celach firmowych lub do odpoczynku
Ford Transit Custom: wygoda w pracy
Na wiele okazji: Fiat Ducato
Przebieg kontrolowany
Auto z odzysku
RV i TCO, czyli czas na ważne decyzje
Problemy prawne kierowców zawodowych
Atrakcyjny segment pikapów
Przesiądziemy się do aut elektrycznych?
Przełomowy rok dla rozwoju ekotransportu
innogy e-Car Sharing
Syntetyki królują
Z rynku - Elektryfikacja motoryzacji
Z rynku - Rynek leasingu z solidną dynamiką wzrostu
Z rynku - Czyste paliwo
Z rynku - Udogodnienia dla samochodów elektrycznych w praktyce
Z rynku - Agnieszka Himel
Dwumilionowy Fiat 500 wyjechał z zakładu FCA w Tychach
50 wodorowych Toyot Mirai trafi na ulice Londynu
Sportowe Mégane R.S. już w salonach
Fiesta Active – nowy crossover Forda
800 tys. ekologicznych Audi
Opel wyprzedza czas
Jeep Grand Cherokee Trackhawk w Polsce
   
  pokaż wszystkie numery
 
Q60 – klasyka coupé
 
O urodzie sportowego coupé klasy premium Q60 nie ma co pisać, wszystko bowiem widać, warto jednak zauważyć, że linia nadwozia jest wyjątkowo ściśle podporządkowana aerodynamice. Osiągnięcie w Q60 współczynnika oporu o wartości 0,28 było możliwe między innymi dzięki opracowaniu nowej (w stosunku do modelu G coupé) sylwetki, której zadaniem było zapewnienie stabilności samochodu podczas jazdy z dużą prędkością i przy silnym wietrze bocznym.
   
Q60 w wersji podstawowej napędza czterocylindrowy, turbodoładowany, dwulitrowy silnik benzynowy z wtryskiem, zapewniający efektywną pracę w każdych warunkach. Moc tego silnika wynosi 211 KM przy 5500 obr./min, zaś maksymalny moment obrotowy – 350 Nm przy 1500 obr./min. Zastosowany w nim wysokociśnieniowy wtrysk bezpośredni z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi dostarcza do silnika paliwo w precyzyjnych dawkach, poprawiając ekonomikę spalania. Pasjonatów sportowej jazdy na pewno jednak bardziej ucieszy wersja z całkiem nowym trzylitrowym silnikiem V6 z podwójnym turbodoładowaniem, generującym moc 405 KM. Nowa jednostka VR30 została opracowana z myślą oddania do dyspozycji kierowcy czystej mocy i jednego z najlepszych w klasie sportowych coupé premium stosunków mocy do wydajności. Q60 z tą jednostką napędową wyposażony jest w inteligentny system napędu na wszystkie koła z przewagą transferu na tylną oś (rear-biased), dzięki czemu zapewniając stabilność na drodze i lepsze trzymanie się nawierzchni w warunkach słabej przyczepności, daje radość sportowej jazdy.

Q60 jest wyposażony w siedmiobiegową przekładnię automatyczną, z krótkimi przełożeniami. System adaptacyjnej kontroli przełożeń (ASC – Adaptive Shift Control) za pomocą czujnika przyspieszenia poprzecznego usprawnia wybór biegu, aby dostosować go do zmian na drodze, takich jak podjazdy czy zakręty. System ASC monitoruje zachowania kierowcy i dostosowuje zmiany biegów do jego preferencji zawartych w informacji zwrotnej.

Standardowym wyposażeniem Q60 jest najnowszy, zaawansowany system informacji i rozrywki INFINITI o nazwie InTuition. Pozwala on podróżnym błyskawicznie personalizować elementy wnętrza Q60 zgodnie z ich preferencjami.    (ww)
 
  powrót wersja do druku
   
    Zapisz się na NEWSLETTER

 EuroFlota PTL MEDIA © 1999-2018  •  Regulamin strony  •  Ochrona danych osobowych  •  designed by MOUTON interactive