EuroFlota
strona główna
o nas prenumerata szkolenia/konferencje 2018

szkolenia/archiwum
BEZPŁATNE
e-wydanie
dylematy
prawne
kontakt archiwum
 
 
      Numer 184/185, czerwiec/lipiec 2018
     
 
Elektromobilna rewolucja
Poznaj SKUTECZNE PRAKTYKI FLOTOWE
Aplikacja pomoże w zarządzaniu flotą
Auto Katalog SAMAR – pożyteczne narzędzie
Blaski i cienie elektromobilności
BZ WBK Leasing: karta paliwowa bez numeru rejestracyjnego i wyższe limity
Czysta energia: Nissan Leaf
DKV Euro Service i innogy wspólnie w elektromobilności
Dosłupkowanie Warszawy
Dostawcze Fordy – różnorodne, komfortowe i bezpieczne
Dzielny gracz: Kia Stonic
Komfortowy kompakt: Citroën C4 Cactus
Kuszące kombi: Seat Leon ST
Nie boimy się wyzwań
Poczta Polska testuje samochody elektryczne
Potencjał kart paliwowych
Powiew luksusu: Alfa Romeo Stelvio
SEAT dla przedsiębiorców
Sportowy, elegancki i obszerny: Opel Grandland X
Telemityka, czyli o mitach telematyki
W teren i do miasta: Fiat 500X
Drogowa dżungla
Lasy Państwowe stawiają na elektromobilność
Bosch inwestuje w rozwój w Polsce
Cyfrowa rewolucja
Przegląd prasy
Gdy kierowca patrzy, a nie widzi
Olejowa waga ciężka
Firmowy samochód może mniej kosztować
Dobra passa CFM
Skuteczna polisa
Wschodząca gwiazda: Mercedes kl. A
Mustangi opanowały Warszawę
Zielona fala: Renault Zoe
Trzy cylindry na dopalaczach: Skoda Karoq
Miejski wojownik: Hyundai Kona
Nowe otwarcie: DS7 Crossback
W dobrej cenie: Dacia Duster
Oszczędna jazda: Peugeot 308
Król polskich dróg: VW Golf
Pikap w klasie premium: Mercedes kl. X
Mistrz jest jeden: Renault Master
Ford Tourneo Custom: w celach firmowych lub do odpoczynku
Ford Transit Custom: wygoda w pracy
Na wiele okazji: Fiat Ducato
Przebieg kontrolowany
Auto z odzysku
RV i TCO, czyli czas na ważne decyzje
Problemy prawne kierowców zawodowych
Atrakcyjny segment pikapów
Przesiądziemy się do aut elektrycznych?
Przełomowy rok dla rozwoju ekotransportu
innogy e-Car Sharing
Syntetyki królują
Z rynku - Elektryfikacja motoryzacji
Z rynku - Rynek leasingu z solidną dynamiką wzrostu
Z rynku - Czyste paliwo
Z rynku - Udogodnienia dla samochodów elektrycznych w praktyce
Z rynku - Agnieszka Himel
Dwumilionowy Fiat 500 wyjechał z zakładu FCA w Tychach
50 wodorowych Toyot Mirai trafi na ulice Londynu
Sportowe Mégane R.S. już w salonach
Fiesta Active – nowy crossover Forda
800 tys. ekologicznych Audi
Opel wyprzedza czas
Jeep Grand Cherokee Trackhawk w Polsce
   
  pokaż wszystkie numery
 
Infiniti: diametralna zmiana strategii
 
Rozmowa z Igorem Grzechowiakiem, Corporate Sales Manager Infiniti CEE
   
Redakcja: Samochody marki Infiniti coraz częściej trafiają także do klientów instytucjonalnych. Co decyduje o wyborze tej marki?

Igor Grzechowiak: Marka Infiniti od momentu pojawienia się na polskim rynku w 2008 roku zyskała grono wiernych i lojalnych klientów, którzy docenili wyjątkowość oferowanych przez nas samochodów oraz jakość świadczonych usług. Nigdy nie stawialiśmy ilości ponad jakość, co w mojej ocenie jest zawsze dobrą inwestycją. Fakt powołania z początkiem tego roku dyrekcji sprzedaży korporacyjnej na region Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) nie stoi w sprzeczności z tym założeniem. Analizując trendy rynkowe oraz dysponując taką gamą modelową, jaką mamy obecnie do zaoferowania, sądzę, że jesteśmy gotowi do podjęcia wyzwania, jakim jest trwałe wpisanie się w sprzedaż na rynku flotowym. Oczywiście będąc marką premium i chcąc zachować wśród klientów poczucie wyjątkowości, jakie niesie ze sobą posiadanie Infiniti, nie myślimy uciekać się do najprostszych metod wzmagania sprzedaży, ale budować przekonanie naszych przyszłych klientów do marki. Ułatwiają nam to niebanalna stylistyka naszych aut, ich wyjątkowe parametry techniczne i nowoczesne technologie oraz szeroko rozbudowany program obsługi posprzedażnej świadczonej na najwyższym poziomie. Bez wątpienia posiadanie Infiniti nobilituje i wyróżnia, a zatem chcielibyśmy, aby nasi przyszli klienci również tego doświadczyli.

Sieć Waszych salonów stale się rozwija. Jaki jest dostęp klientów do stacji ASO oraz pakietów serwisowych?


Marka Infiniti pojawiła się w Polsce w 2008 roku wraz z podpisaniem umowy dilerskiej ze spółką IP i powstaniem pierwszego salonu w Warszawie. Kolejnym etapem było powstanie Centrum Infiniti w Sosnowcu w 2010 roku. Od tego czasu zmieniło się bardzo wiele, a rok ubiegły był wręcz wyjątkowy, jeśli chodzi o inwestycje IP w budowie nowych obiektów. Tylko w 2016 roku powstały trzy kolejne centra Infiniti – w Krakowie, Poznaniu, Wrocławiu, a w październiku w Gdańsku. Zatem obecnie nasza sieć w Polsce liczy 6 placówek i od samego początku opiera się tylko i wyłącznie na współpracy z IP. W ślad za dynamicznie rozwijającą się siecią ASO powstał specjalny program serwisowy dla klientów korporacyjnych oparty na bardzo korzystnie pozycjonowanych pakietach serwisowych oraz dający dużą swobodę wyboru w programie przedłużonej gwarancji.

Ważnym czynnikiem jest także wartość rezydualna samochodu, za jaką pojazd sprzedajemy po okresie jego eksploatacji. Czy możemy powiedzieć, że Infiniti trzyma tu cenę?

Zdecydowanie tak. Jest to niewątpliwie jeden z argumentów przemawiających za wyborem naszej marki. Świadoma i niepodlegająca krótkoterminowym, koniunkturalnym wpływom polityka cenowa przynosi efekty i sprawia, że jesteśmy postrzegani jako przewidywalny i wiarygodny partner. Wszystkie modele Infiniti plasują się w czołówce zestawień w aspekcie wartości rezydualnych dla segmentu premium, co znajduje swoje odzwierciedlenie w naszej coraz bardziej znaczącej obecności w sprzedaży korporacyjnej.

Jakie więc rozwiązania oferuje Infiniti w ramach polityki remarketingu?


Przedstawiamy naszym klientom kilka rozwiązań, a decyzje pozostawiamy już naszym partnerom. Mając bardzo korzystne wartości rezydualne oraz profesjonalną kadrę po stronie naszej sieci dystrybucyjnej, jesteśmy gotowi do zagwarantowania RV oraz odkupu samochodu po jego okresie użytkowania lub też wykorzystania do tego celu naszego zaplecza w postaci Infiniti Europe i odkupu centralnego. Jednak pomimo oferowanych rozwiązań, klienci nie wyrażają zbyt chętnie woli pozostawienia tej kwestii nam, a decydują się na remarketing we własnym zakresie. Osobiście bardzo mnie to cieszy, gdyż świadczy o ich wierze w oferowany przez nas produkt, jak również dodatkowych korzyściach, jakie, głównie, firmy wynajmu długoterminowego mogą uzyskać sprzedając nasze samochody we własnym zakresie.

Jakie modele najchętniej wybierane są przez floty?


Marka Infiniti, jakkolwiek od lat na trwałe obecna w segmencie klienta indywidualnego, wolnych zawodów czy MSP, nigdy wcześniej w swojej strategii nie zakładała aktywnej sprzedaży w segmencie klienta korporacyjnego. Wynikało to poniekąd ze specyfiki gamy opartej jeszcze do niedawna jedynie na potężnych SUV-ach i limuzynach. Wraz z pojawieniem się modeli Q50, Q30 i QX30, także z mniejszymi silnikami, uległo to diametralnej zmianie. Mamy do zaoferowania naszym klientom dynamiczne i oszczędne silniki Diesla, jak też benzynowe oraz silniki w technologii hybrydowej.

Dziękujemy za rozmowę.
(ww)

 
  powrót wersja do druku
   
    Zapisz się na NEWSLETTER

 EuroFlota PTL MEDIA © 1999-2018  •  Regulamin strony  •  Ochrona danych osobowych  •  designed by MOUTON interactive