EuroFlota
strona główna
o nas prenumerata szkolenia/konferencje 2018

szkolenia/archiwum
BEZPŁATNE
e-wydanie
dylematy
prawne
kontakt archiwum
 
 
      Numer 184/185, czerwiec/lipiec 2018
     
 
Elektromobilna rewolucja
Poznaj SKUTECZNE PRAKTYKI FLOTOWE
Aplikacja pomoże w zarządzaniu flotą
Auto Katalog SAMAR – pożyteczne narzędzie
Blaski i cienie elektromobilności
BZ WBK Leasing: karta paliwowa bez numeru rejestracyjnego i wyższe limity
Czysta energia: Nissan Leaf
DKV Euro Service i innogy wspólnie w elektromobilności
Dosłupkowanie Warszawy
Dostawcze Fordy – różnorodne, komfortowe i bezpieczne
Dzielny gracz: Kia Stonic
Komfortowy kompakt: Citroën C4 Cactus
Kuszące kombi: Seat Leon ST
Nie boimy się wyzwań
Poczta Polska testuje samochody elektryczne
Potencjał kart paliwowych
Powiew luksusu: Alfa Romeo Stelvio
SEAT dla przedsiębiorców
Sportowy, elegancki i obszerny: Opel Grandland X
Telemityka, czyli o mitach telematyki
W teren i do miasta: Fiat 500X
Drogowa dżungla
Lasy Państwowe stawiają na elektromobilność
Bosch inwestuje w rozwój w Polsce
Cyfrowa rewolucja
Przegląd prasy
Gdy kierowca patrzy, a nie widzi
Olejowa waga ciężka
Firmowy samochód może mniej kosztować
Dobra passa CFM
Skuteczna polisa
Wschodząca gwiazda: Mercedes kl. A
Mustangi opanowały Warszawę
Zielona fala: Renault Zoe
Trzy cylindry na dopalaczach: Skoda Karoq
Miejski wojownik: Hyundai Kona
Nowe otwarcie: DS7 Crossback
W dobrej cenie: Dacia Duster
Oszczędna jazda: Peugeot 308
Król polskich dróg: VW Golf
Pikap w klasie premium: Mercedes kl. X
Mistrz jest jeden: Renault Master
Ford Tourneo Custom: w celach firmowych lub do odpoczynku
Ford Transit Custom: wygoda w pracy
Na wiele okazji: Fiat Ducato
Przebieg kontrolowany
Auto z odzysku
RV i TCO, czyli czas na ważne decyzje
Problemy prawne kierowców zawodowych
Atrakcyjny segment pikapów
Przesiądziemy się do aut elektrycznych?
Przełomowy rok dla rozwoju ekotransportu
innogy e-Car Sharing
Syntetyki królują
Z rynku - Elektryfikacja motoryzacji
Z rynku - Rynek leasingu z solidną dynamiką wzrostu
Z rynku - Czyste paliwo
Z rynku - Udogodnienia dla samochodów elektrycznych w praktyce
Z rynku - Agnieszka Himel
Dwumilionowy Fiat 500 wyjechał z zakładu FCA w Tychach
50 wodorowych Toyot Mirai trafi na ulice Londynu
Sportowe Mégane R.S. już w salonach
Fiesta Active – nowy crossover Forda
800 tys. ekologicznych Audi
Opel wyprzedza czas
Jeep Grand Cherokee Trackhawk w Polsce
   
  pokaż wszystkie numery
 
Przegląd prasy
 
   
Menedżer zapłaci kary za błędy kierowców

Nawet 5 tys. zł grzywny podczas jednej kontroli może zapłacić osoba zarządzająca w firmie transportowej również za przewinienia popełnione przez podległych pracowników – informuje „Dziennik Gazeta Prawna”.

Na etapie opiniowania jest projekt nowelizacji ustawy o transporcie drogowym przygotowywany przez Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa. Jego wdrożenie spowoduje duże zagrożenie dla osób zarządzających przedsiębiorstwem lub transportem w firmie. Zgodnie z proponowanym art. 92a menedżerom grozić będzie administracyjna kara pieniężna od 200 do 2000 zł za każde naruszenie przepisów ustawy o transporcie drogowym. I to nie tylko zawinione w sposób bezpośredni. Sankcji może podlegać samo dopuszczenie przez przełożonego do powstania naruszeń dokonanych przez kierowców. Przewidziano limit łącznych kar. Gdy podczas jednej kontroli stwierdzonych zostanie kilka naruszeń, kara będzie mogła wynieść maksymalnie 5000 zł.

Resort infrastruktury wyjaśnia, że zmiana art. 92a umotywowana jest chęcią osiągnięcia skuteczniejszego efektu prewencyjnego i zapobiegania naruszaniu przepisów prawa przez osoby zarządzające przedsiębiorstwem lub transportem w firmie. Jednocześnie prowadziłaby do równego potraktowania podmiotów krajowych i zagranicznych poprzez urealnienie możliwości prowadzenia kontroli i ściągania należności z podmiotów zagranicznych.

Bez wielu oczekiwanych ulg

Wszystko wskazuje na to, że w Polsce nie będzie zbyt wielu ułatwień przy zakupie pojazdów ekologicznych. Jak podaje „Gazeta Wyborcza”, cytując wiceministra energii Michała Kurtykę, rząd zmniejsza plan wsparcia dla aut na prąd oraz nie planuje ulg dla aut hybrydowych. Takie przynajmniej są rozwiązania zawarte w zmodyfikowanym projekcie ustawy o elektromobilności.

Zdaniem ministra Kurtyki, rząd generalnie idzie w kierunku urynkowienia, a mniej będzie się starał sterować administracyjnie rynkiem. Poinformował, że poprawki w projekcie są rezultatem uzgodnień międzyresortowych i konsultacji społecznych.

Nowe przepisy mają promować rozwój rynku pojazdów o napędzie elektrycznym, realizując także unijne cele.

Coraz więcej ekologicznych flot

Przybywa w Polsce przedsiębiorstw kupujących samochody ekologiczne hybrydowe oraz coraz częściej w pełni elektryczne. „Rzeczpospolita” podaje kilka przykładów takich działań.

I tak np. do spółki ABB Polska sprzedano trzy e-Golfy. Ta decyzja ma się wpisywać w charakterystykę działalności firmy, która jest liderem w produkcji stacji do szybkiego ładowania pojazdów elektrycznych prądem stałym. Auta dostarczyła spółka Alphabet Polska.

Zdecydowana większość zamówień dotyczy jednak samochodów hybrydowych. W maju tego roku firma Eurocash z branży handlu hurtowego zdecydowała się na długoterminowy wynajem 400 sztuk hybrydowego Yarisa.

Wymianę floty na hybrydową zapowiedziała firma ubezpieczeniowa Ergo Hestia, która zamówiła 181 sztuk hybrydowej Toyoty Auris. Hybrydowe Aurisy jeżdżą też w barwach Orange, Providenta, Panasonica i PZU.

Z góry płacimy za badania diagnostyczne


W efekcie zmodernizowanej rządowej ewidencji pojazdów od końca października kierowcy płacą z góry za badania w stacji kontroli pojazdów dopuszczające pojazd do ruchu – informuje „Gazeta Wyborcza”. Do tej pory kierowcy płacili dopiero po badaniu i po otrzymaniu pieczątki.

Dotychczas po wykryciu podczas kontroli defektów, które stwarzają zagrożenie dla bezpiecznej jazdy (np. zużycie hamulców i opon, korozja zawieszenia), kierowca mógł szukać diagnosty, który przymknie na nie oko. Nowe przepisy ograniczą to ryzyko, bo kierowca zapłaci za kontrolę auta, nie znając jej wyników. A dane z badania będą na bieżąco przekazywane elektronicznie do ewidencji i pozostanie w niej zapis o nieudanej próbie zdobycia stempla w dowodzie rejestracyjnym. Kolejny diagnosta będzie musiał więc potwierdzić, że defekt usunięto.    (oprac. ms)
 
  powrót wersja do druku
   
    Zapisz się na NEWSLETTER

 EuroFlota PTL MEDIA © 1999-2018  •  Regulamin strony  •  Ochrona danych osobowych  •  designed by MOUTON interactive