EuroFlota
strona główna
o nas prenumerata szkolenia/konferencje 2019

szkolenia/archiwum
BEZPŁATNE
e-wydanie
dylematy
prawne
kontakt archiwum
 
 
      Numer 194/195/196, kwiecień/maj/czerwiec 2019
     
 
Używane z flot
Flotowi Liderzy Innowacyjności
SUV dla blondynek
Van, jakich mało: Renault Espace
25 lat leasingu w Polsce
60 premier i ponad 146 tys. widzów na Poznań Motor Show
Awangardowy crossback: Citroen DS 3 Crossback
Blisko 5 tys. aut elektrycznych w Polsce
Cichy i oszczędny: Nissan Qashqai
Dobrze zarządzana flota
Elektryczna rzeczywistość
Elektryczne w leasingu
Firmowa flota nie dla samozatrudnionych
Łączenie i digitalizacja – trendy nr 1 w motoryzacji
Mocne wejście: Skoda Scala
Na minuty, godziny czy doby...
Na szutry i bezdroża: Kia Sportage
Nowe Volvo S60 – prosto z USA do Polski
Nowe zasady, a co ze „starymi” samochodami?
Radosław Kraciuk prezesem SKFS
Renault: z lidera regionalnego liderem światowym
Samochody idealne do pracy
Samochód mało pijący: VW Passat Variant
Te zasady trzeba znać
W nowym stylu: Peugeot 508 GT
Warto liczyć
Wielki powrót: BMW serii 8
Kamery wykryją fanów telefonowania w czasie jazdy
Nowi członkowie PZWLP
„Elektryki” w lotniskowych flotach
Rafał Krajewski dyrektorem w Hyundai Motor Poland
Hubert Niedzielski szefem PR Volkswagena w Polsce
FLOTOWE TRENDY 2019
Najtańsze w abonamencie
Wizja niedalekiej przyszłości: Opel GT X Experimental
Mocny zawodnik: Citroen C3 Aircross
Dobrze wyposażony kombivan: Citroen Berlingo
Do miasta i na leśne dukty: Fiat 500 X
Skazany na sukces: Volvo XC60
Do pracy i na wakacje: Peugeot Rifter
Zwinny crossover: Seat Arona
Czy pracownik może decydować o wyborze auta?
Surowe kary za „kręcenie liczników”
NIK przeciw „korkom” na drogach
Niebezpieczne floty
Toyoty sterowane głosowo
Nowości Opla do 2020 r.
„Latający samochód”
Przegląd prasy
Bezpieczne skrzyżowania
Bridgestone przejmuje TomTom Telematics
innogy go!
DKV laureatem Great Place to Work
Volkswagen cyfryzuje sprzedaż
Opel wraca do Rosji
Największy luksus to Audi A7 Sportback
Tipo dla młodszych klientów
Toyota najbardziej wartościową marką motoryzacyjną
Alfa Romeo Tonale – piękny hybrydowy SUV plug-in marki
Z rynku - Inwestycja w telematykę
Z rynku - Elektromobilna flota
Z rynku - Wsparcie w procesie likwidacji szkody
Z rynku - Skuteczne wsparcie dla flot
Z rynku - Kompleksowa oferta finansowania
Z rynku - Jak wybrać kartę paliwową dla flot osobowych
Z rynku - Daniel Mrozek
Z rynku - Innowacyjne rozwiązania COMPET w zakresie likwidacji szkód komunikacyjnych
   
  pokaż wszystkie numery
 
Poczta Polska testuje samochody elektryczne
 
Poczta Polska rozpoczyna największe testy dostawczych samochodów elektrycznych w Polsce. Testy mają na celu sprawdzenie w praktyce parametrów dostępnych obecnie na rynku pojazdów zasilanych prądem elektrycznym i wybranie docelowych najbardziej korzystnych rozwiązań techniczno-użytkowych.
   
W ciągu najbliższych lat Poczta Polska chce stopniowo wymieniać swoją flotę na auta elektryczne. Kluczowe w zakresie wprowadzania elektrycznych samochodów są ekologia oraz koszt eksploatacji, który powinien być niższy niż samochodów tradycyjnych. Pierwsze w Polsce na taką skalę testy dostawczych pojazdów elektrycznych mają odpowiedzieć na szereg pytań odnośnie pojazdów zasilanych prądem elektrycznym, a także wskazać, jakie rozwiązania byłyby najlepsze dla spółki. Poczta Polska chce nie tylko dostarczać przesyłki, ale także dbać o środowisko.

Do współpracy zostali zaproszeni producenci obecni na polskim rynku, którzy w swojej ofercie mają obecnie auta o ładowności do 800 kg z homologacją do poruszania się po drogach. Po raz pierwszy na tak dużą skalę zostanie sprawdzonych w praktyce tak wiele różnych modeli aut dostawczych siedmiu producentów dostępnych na polskim rynku. W pierwszym etapie testów uczestniczy dwadzieścia egzemplarzy ośmiu różnych modeli. W 2018 roku w planach jest przetestowanie około 50 pojazdów elektrycznych.

– Chcemy w ruchu ulicznym sprawdzić, czy elektryczne samochody dostawcze spełnią oczekiwania Poczty Polskiej. Będą je testowali listonosze, kurierzy i kierowcy rozwożący materiał do placówek. Zatrudniamy ok. 80 tysięcy pracowników w całym kraju, około 25 tysięcy to listonosze. Daje to duże możliwości zastosowania pojazdów elektrycznych – powiedział Przemysław Sypniewski, prezes zarządu Poczty Polskiej.

W teście elektrycznych samochodów dostawczych zorganizowanym przez Pocztę Polską biorą udział następujące marki: Renault, Nissan, Zeppelin Goupil, Melex, CitroĎn, Peugeot, KOMEL (konwertyk Instytutu Napędów i Maszyn Elektrycznych). Kierowcy Poczty Polskiej do końca czerwca będą sprawdzać m.in. ładowność, sposób ładowania akumulatorów oraz możliwą do przejechania liczbę kilometrów. Wyliczone zostaną również potencjalne oszczędności finansowe, wynikające z wymiany floty na samochody zasilane alternatywnymi źródłami energii. Testowane samochody będzie można zobaczyć na ulicach Poznania, Warszawy, Rzeszowa, Białegostoku, Krakowa, Lublina, Łodzi, Gdańska, Wrocławia oraz Katowic. Oprócz aut przetestowane również będą różne rodzaje ładowarek i stacji ładowania. (ww)
 
  powrót wersja do druku
   
    Zapisz się na NEWSLETTER

 EuroFlota PTL MEDIA © 1999-2019  •  Regulamin strony  •  Ochrona danych osobowych  •  designed by MOUTON interactive