EuroFlota
strona główna
o nas prenumerata szkolenia/konferencje 2018

szkolenia/archiwum
BEZPŁATNE
e-wydanie
dylematy
prawne
kontakt archiwum
 
 
      Numer 184/185, czerwiec/lipiec 2018
     
 
Elektromobilna rewolucja
Poznaj SKUTECZNE PRAKTYKI FLOTOWE
Aplikacja pomoże w zarządzaniu flotą
Auto Katalog SAMAR – pożyteczne narzędzie
Blaski i cienie elektromobilności
BZ WBK Leasing: karta paliwowa bez numeru rejestracyjnego i wyższe limity
Czysta energia: Nissan Leaf
DKV Euro Service i innogy wspólnie w elektromobilności
Dosłupkowanie Warszawy
Dostawcze Fordy – różnorodne, komfortowe i bezpieczne
Dzielny gracz: Kia Stonic
Komfortowy kompakt: Citroën C4 Cactus
Kuszące kombi: Seat Leon ST
Nie boimy się wyzwań
Poczta Polska testuje samochody elektryczne
Potencjał kart paliwowych
Powiew luksusu: Alfa Romeo Stelvio
SEAT dla przedsiębiorców
Sportowy, elegancki i obszerny: Opel Grandland X
Telemityka, czyli o mitach telematyki
W teren i do miasta: Fiat 500X
Drogowa dżungla
Lasy Państwowe stawiają na elektromobilność
Bosch inwestuje w rozwój w Polsce
Cyfrowa rewolucja
Przegląd prasy
Gdy kierowca patrzy, a nie widzi
Olejowa waga ciężka
Firmowy samochód może mniej kosztować
Dobra passa CFM
Skuteczna polisa
Wschodząca gwiazda: Mercedes kl. A
Mustangi opanowały Warszawę
Zielona fala: Renault Zoe
Trzy cylindry na dopalaczach: Skoda Karoq
Miejski wojownik: Hyundai Kona
Nowe otwarcie: DS7 Crossback
W dobrej cenie: Dacia Duster
Oszczędna jazda: Peugeot 308
Król polskich dróg: VW Golf
Pikap w klasie premium: Mercedes kl. X
Mistrz jest jeden: Renault Master
Ford Tourneo Custom: w celach firmowych lub do odpoczynku
Ford Transit Custom: wygoda w pracy
Na wiele okazji: Fiat Ducato
Przebieg kontrolowany
Auto z odzysku
RV i TCO, czyli czas na ważne decyzje
Problemy prawne kierowców zawodowych
Atrakcyjny segment pikapów
Przesiądziemy się do aut elektrycznych?
Przełomowy rok dla rozwoju ekotransportu
innogy e-Car Sharing
Syntetyki królują
Z rynku - Elektryfikacja motoryzacji
Z rynku - Rynek leasingu z solidną dynamiką wzrostu
Z rynku - Czyste paliwo
Z rynku - Udogodnienia dla samochodów elektrycznych w praktyce
Z rynku - Agnieszka Himel
Dwumilionowy Fiat 500 wyjechał z zakładu FCA w Tychach
50 wodorowych Toyot Mirai trafi na ulice Londynu
Sportowe Mégane R.S. już w salonach
Fiesta Active – nowy crossover Forda
800 tys. ekologicznych Audi
Opel wyprzedza czas
Jeep Grand Cherokee Trackhawk w Polsce
   
  pokaż wszystkie numery
 
Dzielny gracz: Kia Stonic
 
Kia Stonic – typowo miejski, a przy tym dzielny samochód, z impetem wdziera się do jakże ciasnego segmentu małych crossoverów.
   
Kia Stonic to już trzeci crossover w palecie koreańskiego producenta. Celem stylistów było stworzenie miejskiego crossovera o bardzo kompaktowych rozmiarach. Krótkie zwisy nadwozia w połączeniu z długą pokrywą silnika i nisko przebiegającą linią dachu sprawiają, że Stonic ma bardzo dynamiczne proporcje, dzięki którym na drodze wygląda bardzo podobnie jak samochody o charakterze sportowym. Jednocześnie oferuje wysoką pozycję za kierownicą, której kierowcy oczekują od miejskich SUV-ów. Czarne elementy na zewnątrz auta oraz osłony silnika i tylnej części podwozia wkomponowane w zderzaki podkreślają charakter Stonica jako crossovera gotowego do jazdy w każdym terenie i sprawiają, że wygląda jak większe SUV-y marki Kia.

W Polsce zdecydowani na zakup Stonica mogą wybierać w jednym z trzech kolorów dachu w połączeniu z dedykowanym kolorem nadwozia. Do wyboru są również 15- lub 17-calowe obręcze kół z lekkich stopów. Samochód seryjnie jest wyposażany w system stabilizacji toru jazdy (ESC) i w system zarządzania stabilnością pojazdu (VSM). Dzięki temu napędzana na przednie koła Kia Stonic gwarantuje dużą dawkę przyjemności z jazdy i zapewnia dobrą trakcję we wszystkich warunkach.

W teście redakcyjnym sprawdzaliśmy walory modelu z wysokoprężnym silnikiem 1.6 CRDi o mocy 110 KM, który współpracował z ręczną skrzynią o 6 przełożeniach.Stonic z tym silnikiem rozpędza się do 100 km/h w 11,3 s i osiąga maksymalnie ok. 180 km/h. Atutem diesla jest niskie zużycie paliwa. W teście średnie spalanie utrzymywało się na poziomie 6 l/100 km.

Ceny zaczynają się od 54 990 zł za samochód z 84-konnym silnikiem i bogatym wyposażeniem seryjnym, w skład którego wchodzą między innymi: 6 poduszek powietrznych, klimatyzacja manualna, 7-calowy ekran dotykowy z interfejsami – Android Auto i Apple CarPlay, łączność Bluetooth z zestawem głośno mówiącym do podłączenia telefonu, pakiet systemów bezpieczeństwa z ESC oraz systemami – kontroli hamowania w zakrętach i stabilizacji toru jazdy podczas hamowania, oraz elektrycznie sterowane szyby i lusterka. (ww)
 
  powrót wersja do druku
   
    Zapisz się na NEWSLETTER

 EuroFlota PTL MEDIA © 1999-2018  •  Regulamin strony  •  Ochrona danych osobowych  •  designed by MOUTON interactive