EuroFlota
strona główna
o nas prenumerata szkolenia/konferencje 2019

szkolenia/archiwum
BEZPŁATNE
e-wydanie
dylematy
prawne
kontakt archiwum
 
 
      Numer 194/195/196, kwiecień/maj/czerwiec 2019
     
 
Używane z flot
Flotowi Liderzy Innowacyjności
SUV dla blondynek
Van, jakich mało: Renault Espace
25 lat leasingu w Polsce
60 premier i ponad 146 tys. widzów na Poznań Motor Show
Awangardowy crossback: Citroen DS 3 Crossback
Blisko 5 tys. aut elektrycznych w Polsce
Cichy i oszczędny: Nissan Qashqai
Dobrze zarządzana flota
Elektryczna rzeczywistość
Elektryczne w leasingu
Firmowa flota nie dla samozatrudnionych
Łączenie i digitalizacja – trendy nr 1 w motoryzacji
Mocne wejście: Skoda Scala
Na minuty, godziny czy doby...
Na szutry i bezdroża: Kia Sportage
Nowe Volvo S60 – prosto z USA do Polski
Nowe zasady, a co ze „starymi” samochodami?
Radosław Kraciuk prezesem SKFS
Renault: z lidera regionalnego liderem światowym
Samochody idealne do pracy
Samochód mało pijący: VW Passat Variant
Te zasady trzeba znać
W nowym stylu: Peugeot 508 GT
Warto liczyć
Wielki powrót: BMW serii 8
Kamery wykryją fanów telefonowania w czasie jazdy
Nowi członkowie PZWLP
„Elektryki” w lotniskowych flotach
Rafał Krajewski dyrektorem w Hyundai Motor Poland
Hubert Niedzielski szefem PR Volkswagena w Polsce
FLOTOWE TRENDY 2019
Najtańsze w abonamencie
Wizja niedalekiej przyszłości: Opel GT X Experimental
Mocny zawodnik: Citroen C3 Aircross
Dobrze wyposażony kombivan: Citroen Berlingo
Do miasta i na leśne dukty: Fiat 500 X
Skazany na sukces: Volvo XC60
Do pracy i na wakacje: Peugeot Rifter
Zwinny crossover: Seat Arona
Czy pracownik może decydować o wyborze auta?
Surowe kary za „kręcenie liczników”
NIK przeciw „korkom” na drogach
Niebezpieczne floty
Toyoty sterowane głosowo
Nowości Opla do 2020 r.
„Latający samochód”
Przegląd prasy
Bezpieczne skrzyżowania
Bridgestone przejmuje TomTom Telematics
innogy go!
DKV laureatem Great Place to Work
Volkswagen cyfryzuje sprzedaż
Opel wraca do Rosji
Największy luksus to Audi A7 Sportback
Tipo dla młodszych klientów
Toyota najbardziej wartościową marką motoryzacyjną
Alfa Romeo Tonale – piękny hybrydowy SUV plug-in marki
Z rynku - Inwestycja w telematykę
Z rynku - Elektromobilna flota
Z rynku - Wsparcie w procesie likwidacji szkody
Z rynku - Skuteczne wsparcie dla flot
Z rynku - Kompleksowa oferta finansowania
Z rynku - Jak wybrać kartę paliwową dla flot osobowych
Z rynku - Daniel Mrozek
Z rynku - Innowacyjne rozwiązania COMPET w zakresie likwidacji szkód komunikacyjnych
   
  pokaż wszystkie numery
 
Sportowy, elegancki i obszerny: Opel Grandland X
 
Ostatnio Opel opanował rynek trzema nowymi i bardzo udanymi crossoverami z symbolem X. Obok Crosslanda X i bestsellerowego Opla Mokki X powodzeniem cieszy się dłuższy od tych modeli o 20 cm Grandland X.
Mieliśmy przyjemność testować ten samochód.
   
Zacznijmy od sylwetki. Grandland X to elegancki, przestronny, kompaktowy SUV. Uroku dodaje mu terenowa sylwetka, która zwraca uwagę na drogach i ulicach. Wysoką jakością charakteryzuje się wnętrze tego auta. I tak np. panel wskaźników i środkowa konsola z ekranem dotykowym są uporządkowane tak, by dopasować się do poziomej linii wzroku kierowcy. Przyciski w środkowej części deski rozdzielczej zostały pogrupowane w trzech rzędach, zapewniając szybki i intuicyjny dostęp do sterowania systemem multimedialnym, klimatyzacją i funkcjami podwozia.

Samochód wyróżnia się bogatym wyposażeniem standardowym. Obejmuje ono m.in. światła do jazdy dziennej LED, diodowe światła tylne, oparty na kamerach system ostrzegania przed niesygnalizowanym opuszczeniem pasa ruchu, rozpoznawanie znaków drogowych, inteligentny tempomat, system wspomagający ruszanie pod górę, radioodtwarzacz R4.0 IntelliLink z modułem Bluetooth umożliwiającym korzystanie z telefonu w trybie głośno mówiącym, klimatyzację z filtrem przeciwpyłkowym i przeciwzapachowym, system Opel OnStar.

Opcjonalny elektroniczny system IntelliGrip gwarantuje maksymalną przyczepność w różnych sytuacjach. Kierowca ma do wyboru pięć trybów jazdy. System dostosowuje rozkład momentu obrotowego na przednie koła.

My testowaliśmy samochód wyposażony w wykonany w całości z aluminium silnik benzynowy 1.2 Turbo z bezpośrednim wtryskiem paliwa, rozwijający moc 96 kW/130 KM i maksymalny moment obrotowy 230 Nm od 1750 obr./min. W jeździe miejskiej spalił 8,7 l benzyny na 100 km.

Dzięki długiemu rozstawowi osi wynoszącemu 2675 milimetrów, nawet pięć osób podróżujących tym kompaktowym SUV-em nie może narzekać na brak przestrzeni. Pod względem pojemności bagażnika (514 litrów z możliwością powiększenia do 1652 litrów) nowy SUV Opla dorównuje najprzestronniejszym kompaktowym kombi.

W sumie Opel Grandland X to samochód o eleganckiej sylwetce, wygodny i dobrze spisujący się nawet na gorszych nawierzchniach.

Ceny samochodu zaczynają się od 94 900 zł, ale możliwe są rozmaite bonusy. (ms)
 
  powrót wersja do druku
   
    Zapisz się na NEWSLETTER

 EuroFlota PTL MEDIA © 1999-2019  •  Regulamin strony  •  Ochrona danych osobowych  •  designed by MOUTON interactive