EuroFlota
strona główna
o nas prenumerata szkolenia/konferencje 2018

szkolenia/archiwum
BEZPŁATNE
e-wydanie
dylematy
prawne
kontakt archiwum
 
 
      Numer 184/185, czerwiec/lipiec 2018
     
 
Elektromobilna rewolucja
Poznaj SKUTECZNE PRAKTYKI FLOTOWE
Aplikacja pomoże w zarządzaniu flotą
Auto Katalog SAMAR – pożyteczne narzędzie
Blaski i cienie elektromobilności
BZ WBK Leasing: karta paliwowa bez numeru rejestracyjnego i wyższe limity
Czysta energia: Nissan Leaf
DKV Euro Service i innogy wspólnie w elektromobilności
Dosłupkowanie Warszawy
Dostawcze Fordy – różnorodne, komfortowe i bezpieczne
Dzielny gracz: Kia Stonic
Komfortowy kompakt: Citroën C4 Cactus
Kuszące kombi: Seat Leon ST
Nie boimy się wyzwań
Poczta Polska testuje samochody elektryczne
Potencjał kart paliwowych
Powiew luksusu: Alfa Romeo Stelvio
SEAT dla przedsiębiorców
Sportowy, elegancki i obszerny: Opel Grandland X
Telemityka, czyli o mitach telematyki
W teren i do miasta: Fiat 500X
Drogowa dżungla
Lasy Państwowe stawiają na elektromobilność
Bosch inwestuje w rozwój w Polsce
Cyfrowa rewolucja
Przegląd prasy
Gdy kierowca patrzy, a nie widzi
Olejowa waga ciężka
Firmowy samochód może mniej kosztować
Dobra passa CFM
Skuteczna polisa
Wschodząca gwiazda: Mercedes kl. A
Mustangi opanowały Warszawę
Zielona fala: Renault Zoe
Trzy cylindry na dopalaczach: Skoda Karoq
Miejski wojownik: Hyundai Kona
Nowe otwarcie: DS7 Crossback
W dobrej cenie: Dacia Duster
Oszczędna jazda: Peugeot 308
Król polskich dróg: VW Golf
Pikap w klasie premium: Mercedes kl. X
Mistrz jest jeden: Renault Master
Ford Tourneo Custom: w celach firmowych lub do odpoczynku
Ford Transit Custom: wygoda w pracy
Na wiele okazji: Fiat Ducato
Przebieg kontrolowany
Auto z odzysku
RV i TCO, czyli czas na ważne decyzje
Problemy prawne kierowców zawodowych
Atrakcyjny segment pikapów
Przesiądziemy się do aut elektrycznych?
Przełomowy rok dla rozwoju ekotransportu
innogy e-Car Sharing
Syntetyki królują
Z rynku - Elektryfikacja motoryzacji
Z rynku - Rynek leasingu z solidną dynamiką wzrostu
Z rynku - Czyste paliwo
Z rynku - Udogodnienia dla samochodów elektrycznych w praktyce
Z rynku - Agnieszka Himel
Dwumilionowy Fiat 500 wyjechał z zakładu FCA w Tychach
50 wodorowych Toyot Mirai trafi na ulice Londynu
Sportowe Mégane R.S. już w salonach
Fiesta Active – nowy crossover Forda
800 tys. ekologicznych Audi
Opel wyprzedza czas
Jeep Grand Cherokee Trackhawk w Polsce
   
  pokaż wszystkie numery
 
Sportowy, elegancki i obszerny: Opel Grandland X
 
Ostatnio Opel opanował rynek trzema nowymi i bardzo udanymi crossoverami z symbolem X. Obok Crosslanda X i bestsellerowego Opla Mokki X powodzeniem cieszy się dłuższy od tych modeli o 20 cm Grandland X.
Mieliśmy przyjemność testować ten samochód.
   
Zacznijmy od sylwetki. Grandland X to elegancki, przestronny, kompaktowy SUV. Uroku dodaje mu terenowa sylwetka, która zwraca uwagę na drogach i ulicach. Wysoką jakością charakteryzuje się wnętrze tego auta. I tak np. panel wskaźników i środkowa konsola z ekranem dotykowym są uporządkowane tak, by dopasować się do poziomej linii wzroku kierowcy. Przyciski w środkowej części deski rozdzielczej zostały pogrupowane w trzech rzędach, zapewniając szybki i intuicyjny dostęp do sterowania systemem multimedialnym, klimatyzacją i funkcjami podwozia.

Samochód wyróżnia się bogatym wyposażeniem standardowym. Obejmuje ono m.in. światła do jazdy dziennej LED, diodowe światła tylne, oparty na kamerach system ostrzegania przed niesygnalizowanym opuszczeniem pasa ruchu, rozpoznawanie znaków drogowych, inteligentny tempomat, system wspomagający ruszanie pod górę, radioodtwarzacz R4.0 IntelliLink z modułem Bluetooth umożliwiającym korzystanie z telefonu w trybie głośno mówiącym, klimatyzację z filtrem przeciwpyłkowym i przeciwzapachowym, system Opel OnStar.

Opcjonalny elektroniczny system IntelliGrip gwarantuje maksymalną przyczepność w różnych sytuacjach. Kierowca ma do wyboru pięć trybów jazdy. System dostosowuje rozkład momentu obrotowego na przednie koła.

My testowaliśmy samochód wyposażony w wykonany w całości z aluminium silnik benzynowy 1.2 Turbo z bezpośrednim wtryskiem paliwa, rozwijający moc 96 kW/130 KM i maksymalny moment obrotowy 230 Nm od 1750 obr./min. W jeździe miejskiej spalił 8,7 l benzyny na 100 km.

Dzięki długiemu rozstawowi osi wynoszącemu 2675 milimetrów, nawet pięć osób podróżujących tym kompaktowym SUV-em nie może narzekać na brak przestrzeni. Pod względem pojemności bagażnika (514 litrów z możliwością powiększenia do 1652 litrów) nowy SUV Opla dorównuje najprzestronniejszym kompaktowym kombi.

W sumie Opel Grandland X to samochód o eleganckiej sylwetce, wygodny i dobrze spisujący się nawet na gorszych nawierzchniach.

Ceny samochodu zaczynają się od 94 900 zł, ale możliwe są rozmaite bonusy. (ms)
 
  powrót wersja do druku
   
    Zapisz się na NEWSLETTER

 EuroFlota PTL MEDIA © 1999-2018  •  Regulamin strony  •  Ochrona danych osobowych  •  designed by MOUTON interactive