EuroFlota
strona główna
o nas prenumerata szkolenia/konferencje 2019

szkolenia/archiwum
BEZPŁATNE
e-wydanie
dylematy
prawne
kontakt archiwum
 
 
      Numer 194/195/196, kwiecień/maj/czerwiec 2019
     
 
Używane z flot
Flotowi Liderzy Innowacyjności
SUV dla blondynek
Van, jakich mało: Renault Espace
25 lat leasingu w Polsce
60 premier i ponad 146 tys. widzów na Poznań Motor Show
Awangardowy crossback: Citroen DS 3 Crossback
Blisko 5 tys. aut elektrycznych w Polsce
Cichy i oszczędny: Nissan Qashqai
Dobrze zarządzana flota
Elektryczna rzeczywistość
Elektryczne w leasingu
Firmowa flota nie dla samozatrudnionych
Łączenie i digitalizacja – trendy nr 1 w motoryzacji
Mocne wejście: Skoda Scala
Na minuty, godziny czy doby...
Na szutry i bezdroża: Kia Sportage
Nowe Volvo S60 – prosto z USA do Polski
Nowe zasady, a co ze „starymi” samochodami?
Radosław Kraciuk prezesem SKFS
Renault: z lidera regionalnego liderem światowym
Samochody idealne do pracy
Samochód mało pijący: VW Passat Variant
Te zasady trzeba znać
W nowym stylu: Peugeot 508 GT
Warto liczyć
Wielki powrót: BMW serii 8
Kamery wykryją fanów telefonowania w czasie jazdy
Nowi członkowie PZWLP
„Elektryki” w lotniskowych flotach
Rafał Krajewski dyrektorem w Hyundai Motor Poland
Hubert Niedzielski szefem PR Volkswagena w Polsce
FLOTOWE TRENDY 2019
Najtańsze w abonamencie
Wizja niedalekiej przyszłości: Opel GT X Experimental
Mocny zawodnik: Citroen C3 Aircross
Dobrze wyposażony kombivan: Citroen Berlingo
Do miasta i na leśne dukty: Fiat 500 X
Skazany na sukces: Volvo XC60
Do pracy i na wakacje: Peugeot Rifter
Zwinny crossover: Seat Arona
Czy pracownik może decydować o wyborze auta?
Surowe kary za „kręcenie liczników”
NIK przeciw „korkom” na drogach
Niebezpieczne floty
Toyoty sterowane głosowo
Nowości Opla do 2020 r.
„Latający samochód”
Przegląd prasy
Bezpieczne skrzyżowania
Bridgestone przejmuje TomTom Telematics
innogy go!
DKV laureatem Great Place to Work
Volkswagen cyfryzuje sprzedaż
Opel wraca do Rosji
Największy luksus to Audi A7 Sportback
Tipo dla młodszych klientów
Toyota najbardziej wartościową marką motoryzacyjną
Alfa Romeo Tonale – piękny hybrydowy SUV plug-in marki
Z rynku - Inwestycja w telematykę
Z rynku - Elektromobilna flota
Z rynku - Wsparcie w procesie likwidacji szkody
Z rynku - Skuteczne wsparcie dla flot
Z rynku - Kompleksowa oferta finansowania
Z rynku - Jak wybrać kartę paliwową dla flot osobowych
Z rynku - Daniel Mrozek
Z rynku - Innowacyjne rozwiązania COMPET w zakresie likwidacji szkód komunikacyjnych
   
  pokaż wszystkie numery
 
Kuszące kombi: Seat Leon ST
 
Komfort i przestronność to standard w Leonie ST – wraz z dynamicznym designem i doskonałymi proporcjami to najbardziej kuszące kombi w klasie. Przy złożonej kanapie auto pomieści aż 1470 l bagażu.
   
Seat Leon wpisuje się w kanon przestronnych kombi, opartych na modułowej platformie MQB Grupy Volkswagena. Jednocześnie ma mocną wewnętrzną konkurencję w postaci Skody Octavii i VW Golfa. Różni się od swych braci ciekawą sylwetką i w nieco innym duchu zaprojektowanym wnętrzem. Jak się okazuje to wystarcza, by hiszpańskie kombi stało się motorem napędowym Seata. Do napędu testowanego egzemplarza służył znany i sprawdzony turbodiesel 2.0 TDI o mocy 150 KM, który połączony był z 6-stopniową manualną skrzynią biegów. Zestaw ten wydaje się optymalny pod względem osiągów i zużycia paliwa, bo jest zarówno dynamiczny jak i oszczędny. W mieście Leon ST zużywał około 7 l/100 km, zaś na trasie potrafił zejść w okolice 5 l/100 km. Przy masie własnej pojazdu na poziomie 1350 kilogramów, to bardzo przyzwoite wyniki. Wysokoprężna jednostka jest do tego nieźle wyciszona. Do kabiny przenoszą się minimalne drgania. Co ważne, Leon okazuje się też elastyczny. Nie brakuje mu tchu aż do 160–170 km/h. Setkę osiąga w 8,6 sekundy i rozpędza hiszpańskie kombi do 213 km/h.

Wnętrze auta jest niemal identyczne jak w zwykłym Leonie. Dotyczy to m.in. deski rozdzielczej czy rozmieszczenia foteli. Jednak trudno odmówić funkcjonalności. Wskaźniki są czytelne, a elementy sterowania systemem audio i klimatyzacji na konsoli centralnej obsługuje się w sposób intuicyjny.

Zawieszenie Leona osadzone na 17-calowych kołach skutecznie radzi sobie z nierównościami. Harmonijnie tłumi ubytki w asfalcie i gwarantuje pewność nie tylko na prostej, lecz również w szybko pokonywanych łukach. Nadwozie nie wykazuje tendencji do wychylania, a samochód na granicy przyczepności zachowuje się neutralnie. Dobrze należy też ocenić układ kierowniczy.

Ceny Seata Leona ST w podstawowej wersji wyposażenia Reference startują dla modelu z silnikiem benzynowym z poziomu 64 200 zł, zaś diesla od 76 200 zł. (ww)
 
  powrót wersja do druku
   
    Zapisz się na NEWSLETTER

 EuroFlota PTL MEDIA © 1999-2019  •  Regulamin strony  •  Ochrona danych osobowych  •  designed by MOUTON interactive