EuroFlota
strona główna
o nas prenumerata szkolenia/konferencje 2018

szkolenia/archiwum
BEZPŁATNE
e-wydanie
dylematy
prawne
kontakt archiwum
 
 
      Numer 184/185, czerwiec/lipiec 2018
     
 
Elektromobilna rewolucja
Poznaj SKUTECZNE PRAKTYKI FLOTOWE
Aplikacja pomoże w zarządzaniu flotą
Auto Katalog SAMAR – pożyteczne narzędzie
Blaski i cienie elektromobilności
BZ WBK Leasing: karta paliwowa bez numeru rejestracyjnego i wyższe limity
Czysta energia: Nissan Leaf
DKV Euro Service i innogy wspólnie w elektromobilności
Dosłupkowanie Warszawy
Dostawcze Fordy – różnorodne, komfortowe i bezpieczne
Dzielny gracz: Kia Stonic
Komfortowy kompakt: Citroën C4 Cactus
Kuszące kombi: Seat Leon ST
Nie boimy się wyzwań
Poczta Polska testuje samochody elektryczne
Potencjał kart paliwowych
Powiew luksusu: Alfa Romeo Stelvio
SEAT dla przedsiębiorców
Sportowy, elegancki i obszerny: Opel Grandland X
Telemityka, czyli o mitach telematyki
W teren i do miasta: Fiat 500X
Drogowa dżungla
Lasy Państwowe stawiają na elektromobilność
Bosch inwestuje w rozwój w Polsce
Cyfrowa rewolucja
Przegląd prasy
Gdy kierowca patrzy, a nie widzi
Olejowa waga ciężka
Firmowy samochód może mniej kosztować
Dobra passa CFM
Skuteczna polisa
Wschodząca gwiazda: Mercedes kl. A
Mustangi opanowały Warszawę
Zielona fala: Renault Zoe
Trzy cylindry na dopalaczach: Skoda Karoq
Miejski wojownik: Hyundai Kona
Nowe otwarcie: DS7 Crossback
W dobrej cenie: Dacia Duster
Oszczędna jazda: Peugeot 308
Król polskich dróg: VW Golf
Pikap w klasie premium: Mercedes kl. X
Mistrz jest jeden: Renault Master
Ford Tourneo Custom: w celach firmowych lub do odpoczynku
Ford Transit Custom: wygoda w pracy
Na wiele okazji: Fiat Ducato
Przebieg kontrolowany
Auto z odzysku
RV i TCO, czyli czas na ważne decyzje
Problemy prawne kierowców zawodowych
Atrakcyjny segment pikapów
Przesiądziemy się do aut elektrycznych?
Przełomowy rok dla rozwoju ekotransportu
innogy e-Car Sharing
Syntetyki królują
Z rynku - Elektryfikacja motoryzacji
Z rynku - Rynek leasingu z solidną dynamiką wzrostu
Z rynku - Czyste paliwo
Z rynku - Udogodnienia dla samochodów elektrycznych w praktyce
Z rynku - Agnieszka Himel
Dwumilionowy Fiat 500 wyjechał z zakładu FCA w Tychach
50 wodorowych Toyot Mirai trafi na ulice Londynu
Sportowe Mégane R.S. już w salonach
Fiesta Active – nowy crossover Forda
800 tys. ekologicznych Audi
Opel wyprzedza czas
Jeep Grand Cherokee Trackhawk w Polsce
   
  pokaż wszystkie numery
 
Kuszące kombi: Seat Leon ST
 
Komfort i przestronność to standard w Leonie ST – wraz z dynamicznym designem i doskonałymi proporcjami to najbardziej kuszące kombi w klasie. Przy złożonej kanapie auto pomieści aż 1470 l bagażu.
   
Seat Leon wpisuje się w kanon przestronnych kombi, opartych na modułowej platformie MQB Grupy Volkswagena. Jednocześnie ma mocną wewnętrzną konkurencję w postaci Skody Octavii i VW Golfa. Różni się od swych braci ciekawą sylwetką i w nieco innym duchu zaprojektowanym wnętrzem. Jak się okazuje to wystarcza, by hiszpańskie kombi stało się motorem napędowym Seata. Do napędu testowanego egzemplarza służył znany i sprawdzony turbodiesel 2.0 TDI o mocy 150 KM, który połączony był z 6-stopniową manualną skrzynią biegów. Zestaw ten wydaje się optymalny pod względem osiągów i zużycia paliwa, bo jest zarówno dynamiczny jak i oszczędny. W mieście Leon ST zużywał około 7 l/100 km, zaś na trasie potrafił zejść w okolice 5 l/100 km. Przy masie własnej pojazdu na poziomie 1350 kilogramów, to bardzo przyzwoite wyniki. Wysokoprężna jednostka jest do tego nieźle wyciszona. Do kabiny przenoszą się minimalne drgania. Co ważne, Leon okazuje się też elastyczny. Nie brakuje mu tchu aż do 160–170 km/h. Setkę osiąga w 8,6 sekundy i rozpędza hiszpańskie kombi do 213 km/h.

Wnętrze auta jest niemal identyczne jak w zwykłym Leonie. Dotyczy to m.in. deski rozdzielczej czy rozmieszczenia foteli. Jednak trudno odmówić funkcjonalności. Wskaźniki są czytelne, a elementy sterowania systemem audio i klimatyzacji na konsoli centralnej obsługuje się w sposób intuicyjny.

Zawieszenie Leona osadzone na 17-calowych kołach skutecznie radzi sobie z nierównościami. Harmonijnie tłumi ubytki w asfalcie i gwarantuje pewność nie tylko na prostej, lecz również w szybko pokonywanych łukach. Nadwozie nie wykazuje tendencji do wychylania, a samochód na granicy przyczepności zachowuje się neutralnie. Dobrze należy też ocenić układ kierowniczy.

Ceny Seata Leona ST w podstawowej wersji wyposażenia Reference startują dla modelu z silnikiem benzynowym z poziomu 64 200 zł, zaś diesla od 76 200 zł. (ww)
 
  powrót wersja do druku
   
    Zapisz się na NEWSLETTER

 EuroFlota PTL MEDIA © 1999-2018  •  Regulamin strony  •  Ochrona danych osobowych  •  designed by MOUTON interactive