EuroFlota
strona główna
o nas prenumerata szkolenia/konferencje 2019

szkolenia/archiwum
BEZPŁATNE
e-wydanie
dylematy
prawne
kontakt archiwum
 
 
      Numer 194/195/196, kwiecień/maj/czerwiec 2019
     
 
Używane z flot
Flotowi Liderzy Innowacyjności
SUV dla blondynek
Van, jakich mało: Renault Espace
25 lat leasingu w Polsce
60 premier i ponad 146 tys. widzów na Poznań Motor Show
Awangardowy crossback: Citroen DS 3 Crossback
Blisko 5 tys. aut elektrycznych w Polsce
Cichy i oszczędny: Nissan Qashqai
Dobrze zarządzana flota
Elektryczna rzeczywistość
Elektryczne w leasingu
Firmowa flota nie dla samozatrudnionych
Łączenie i digitalizacja – trendy nr 1 w motoryzacji
Mocne wejście: Skoda Scala
Na minuty, godziny czy doby...
Na szutry i bezdroża: Kia Sportage
Nowe Volvo S60 – prosto z USA do Polski
Nowe zasady, a co ze „starymi” samochodami?
Radosław Kraciuk prezesem SKFS
Renault: z lidera regionalnego liderem światowym
Samochody idealne do pracy
Samochód mało pijący: VW Passat Variant
Te zasady trzeba znać
W nowym stylu: Peugeot 508 GT
Warto liczyć
Wielki powrót: BMW serii 8
Kamery wykryją fanów telefonowania w czasie jazdy
Nowi członkowie PZWLP
„Elektryki” w lotniskowych flotach
Rafał Krajewski dyrektorem w Hyundai Motor Poland
Hubert Niedzielski szefem PR Volkswagena w Polsce
FLOTOWE TRENDY 2019
Najtańsze w abonamencie
Wizja niedalekiej przyszłości: Opel GT X Experimental
Mocny zawodnik: Citroen C3 Aircross
Dobrze wyposażony kombivan: Citroen Berlingo
Do miasta i na leśne dukty: Fiat 500 X
Skazany na sukces: Volvo XC60
Do pracy i na wakacje: Peugeot Rifter
Zwinny crossover: Seat Arona
Czy pracownik może decydować o wyborze auta?
Surowe kary za „kręcenie liczników”
NIK przeciw „korkom” na drogach
Niebezpieczne floty
Toyoty sterowane głosowo
Nowości Opla do 2020 r.
„Latający samochód”
Przegląd prasy
Bezpieczne skrzyżowania
Bridgestone przejmuje TomTom Telematics
innogy go!
DKV laureatem Great Place to Work
Volkswagen cyfryzuje sprzedaż
Opel wraca do Rosji
Największy luksus to Audi A7 Sportback
Tipo dla młodszych klientów
Toyota najbardziej wartościową marką motoryzacyjną
Alfa Romeo Tonale – piękny hybrydowy SUV plug-in marki
Z rynku - Inwestycja w telematykę
Z rynku - Elektromobilna flota
Z rynku - Wsparcie w procesie likwidacji szkody
Z rynku - Skuteczne wsparcie dla flot
Z rynku - Kompleksowa oferta finansowania
Z rynku - Jak wybrać kartę paliwową dla flot osobowych
Z rynku - Daniel Mrozek
Z rynku - Innowacyjne rozwiązania COMPET w zakresie likwidacji szkód komunikacyjnych
   
  pokaż wszystkie numery
 
Potencjał kart paliwowych
 
Rozmowa z Mariuszem Derdziakiem, kierownikiem sprzedaży w DKV Euro Service Polska
   
Redakcja: Czy w dobie dokonującej się rewolucji w zakresie elektromobilności karty paliwowe będą jeszcze potrzebne?

Mariusz Derdziak: Jestem przekonany, że karty paliwowe nadal będą używane we flotach, jednak w większości przypadków już w wersji elektronicznej. Stopniowo odchodzić się będzie od formy plastikowej. Wyzwaniem jest dziś kompatybilność systemów IT operatorów niezależnych kart z oprogramowaniem koncernów paliwowych w całej Europie. W DKV prace nad uniwersalną „kartą elektroniczną” są już bardzo zaawansowane.

Na rynku przybywa aut elektrycznych i hybrydowych typu plug-in. Czy kartą paliwową będzie też można kupować paliwa alternatywne?


Tak, to już się dzieje. Na początku roku DKV Euro Service i innogy podpisały międzynarodową umowę o współpracy. Nowa spółka joint-venture zaproponuje kompleksową usługę dla flot komercyjnych w całej Europie. Jej działalność obejmie także rozbudowę sieci punktów ładowania pojazdów energią elektryczną. Rozwiązanie to przyniesie korzyści zarówno klientom detalicznym, jak i korporacyjnym, a w szczególności – operatorom flot pojazdów elektrycznych i hybrydowych. Kierowcy będą mogli doładować auta korzystając z karty DKV. Koszty wszelkich typów tankowań będą rozliczane w jednej fakturze. Z rozwiązania takiego mogą już korzystać firmy w Niemczech.

Także stacje paliw zmieniają swój charakter…

Już teraz można zauważyć, że stacje niejako przebranżawiają się, na przykład w kierunku gastronomicznym, handlowym czy rozrywkowym. Powstają restauracje i bary, aby w czasie podróży kierowca mógł odpocząć. Powoli będzie przybywać miejsc, gdzie kierowca będzie mógł jednocześnie doładować samochód elektryczny.

Jakie nowinki rynkowe szykuje DKV w zakresie funkcjonalności kart paliwowych?

Cały czas badamy potrzeby rynku w tym względzie. Jeżeli chodzi o rozwój, to mamy tak szeroki wachlarz usług, że pozostaje nam doskonalenie oferty. Obecnie wprowadzamy jedno, spójne na całą Europę, urządzenie przystosowane do pobierania opłat drogowych w systemie EETS. Wszystkie transakcje związane z opłatami drogowymi są wyszczególnione w jednolitym rozliczeniu DKV. To ogromne uproszczenie dla przewoźnika i oszczędność kosztów operacyjnych. Widzimy też potrzebę budowania szerszego pola do zarządzania własnym kontem klienta, czyli samodzielne sterowanie parametrami dostępnych usług.

Jak w strukturze klientów plasują się floty dostawcze?

Działamy we wszystkich sektorach transportu. Nie segregujemy klientów i staramy się podchodzić do nich po partnersku – odpowiadać na ich potrzeby. Coraz silniej dostrzegamy wśród firm flotowych tendencję budowania swojego pozytywnego wizerunku jako pracodawcy. Firmy chcą pokazać swoim pracownikom, że starają się ich zabezpieczyć, zapewnić komfort. To jest zupełnie nowy trend na rynku polskim, który wcześniej występował na Zachodzie. Tam od lat mamy do czynienia bardziej z rynkiem pracownika niż pracodawcy, w Polsce dopiero się tego uczymy. Karta paliwowa jest właśnie tym elementem wspomagającym proces zarządzania flotą pojazdów.

Dyscyplinuje ona również wydatki paliwowe...

Udostępniamy menedżerom flot kilka możliwości, które pozwalają zarządzać usługami oraz limitami na kartach. Limity to bardzo ważny element. Oddajemy w ręce klienta możliwości regulowania wszystkich parametrów kart, a więc transakcji dziennych, wysokości wydatków, limitów. Proponujemy dwa rodzaje regulacji: zastrzeżenie twarde i miękkie. Miękkie występuje wtedy, kiedy użytkownik może dokonać transakcji ponad limit, ale menedżer floty jest o tym natychmiast powiadamiany. Zastrzeżenie twarde to sztywna blokada, która nie dopuszcza do transakcji poza wyznaczonymi regułami.

Mówiliśmy o atrakcyjności pracodawcy. W jaki sposób karta może zabezpieczać pracownika i stanowić dla niego wartość dodaną?

Oprócz produktów paliwowych jesteśmy w stanie zapewnić serwis dla pojazdu w trasie, na przykład pomoc drogową 24h lub serwis oponiarski. W ostatnich latach dostrzegamy wzrost zatrudnienia kobiet na stanowiskach wcześniej zajmowanych przez mężczyzn (transport busami). W przypadku nawet drobnej awarii na trasie, wymiany opony karta DKV obejmuje wsparcie serwisowe, włącznie z dojazdem pomocy na miejsce zdarzenia. Inny przykład to praca handlowców, którzy często na czas muszą dostarczać dokumenty przetargowe. Awaria w trasie i długie czekanie na Assistance mogą przynieść bolesne konsekwencje.

Szybka pomoc drogowa to ciekawe zabezpieczenie w kontekście kontraktów just-in-time.


Dokładnie tak. Metoda just-in-time to najbardziej wrażliwa strategia zaopatrywania w produkty. Aby nie powodować sytuacji kryzysowych, wymaga absolutnej terminowości i niezawodności dostaw. W przeciwnym wypadku przewoźnik musi się liczyć z wysokimi karami finansowymi. Karta paliwowa, której Assistance dojeżdża często szybciej niż serwis ubezpieczyciela, a do tego ma wjazd na autostrady w całej Europie, to duże wsparcie. Mamy także atrakcyjnie zrabatowane oferty na zakup części i akcesoriów, np. upusty na opony w niektórych sieciach w Niemczech dochodzą nawet do 40%. Dużym plusem jest też możliwość opłacenia kartą mandatu…

…i fakt, że nie ma potrzeby organizować przejazdów pod konkretne miejsca tankowań, bo sieć stacji DKV jest bardzo gęsta.

Dostępność stacji to nasza najsilniejsza strona. Dziś mamy ich w Polsce ok. 4000, a na świecie ponad
43 000. Firmy często nie kalkulują sobie, że zjazd z trasy na stację współpracującą z flotą, która ma o kilka groszy tańsze paliwo, generuje także koszt samego dojazdu. Dla pojazdów osobowych wynosi on ok. 2 zł za kilometr. Jeśli tankujemy średnio 40 litrów, to różnica w cenie paliwa na poziomie 10 groszy zmniejsza rachunek tylko o 4 zł. Oznacza to, że już po przejechaniu 2 km cały zysk z takiej operacji jest anulowany, a powyżej 2 km dojazdu taka procedura przynosi straty. Straty nie tylko finansowe, bo dochodzi jeszcze czas pracy kierowcy oraz późniejsze dotarcie do celu.

Karta paliwowa to również optymalizacja czasu pracy osób wspierających działanie floty, jak księgowi i działy administracyjne...

Posiadamy bardzo rozwinięte systemy informatyczne, które służą na potrzeby działów księgowych, pomagające rozliczać VAT z UE czy opłaty drogowe. Cały pakiet usług dostarcza oszczędności pracy podległych pracowników w przedsiębiorstwie. Nasi klienci mogą pobierać faktury w różnych formatach, m.in. CSV, który pozwala importować dane do wszystkich programów rozliczeniowych firmy.

Jestem przekonany, że oferowany przez DKV wachlarz usług wpływa na poprawę efektywności firmy flotowej.

Dziękujemy za rozmowę.
(ww)
 
  powrót wersja do druku
   
    Zapisz się na NEWSLETTER

 EuroFlota PTL MEDIA © 1999-2019  •  Regulamin strony  •  Ochrona danych osobowych  •  designed by MOUTON interactive