EuroFlota
strona główna
o nas prenumerata szkolenia/konferencje 2018

szkolenia/archiwum
BEZPŁATNE
e-wydanie
dylematy
prawne
kontakt archiwum
 
 
      Numer 184/185, czerwiec/lipiec 2018
     
 
Elektromobilna rewolucja
Poznaj SKUTECZNE PRAKTYKI FLOTOWE
Aplikacja pomoże w zarządzaniu flotą
Auto Katalog SAMAR – pożyteczne narzędzie
Blaski i cienie elektromobilności
BZ WBK Leasing: karta paliwowa bez numeru rejestracyjnego i wyższe limity
Czysta energia: Nissan Leaf
DKV Euro Service i innogy wspólnie w elektromobilności
Dosłupkowanie Warszawy
Dostawcze Fordy – różnorodne, komfortowe i bezpieczne
Dzielny gracz: Kia Stonic
Komfortowy kompakt: Citroën C4 Cactus
Kuszące kombi: Seat Leon ST
Nie boimy się wyzwań
Poczta Polska testuje samochody elektryczne
Potencjał kart paliwowych
Powiew luksusu: Alfa Romeo Stelvio
SEAT dla przedsiębiorców
Sportowy, elegancki i obszerny: Opel Grandland X
Telemityka, czyli o mitach telematyki
W teren i do miasta: Fiat 500X
Drogowa dżungla
Lasy Państwowe stawiają na elektromobilność
Bosch inwestuje w rozwój w Polsce
Cyfrowa rewolucja
Przegląd prasy
Gdy kierowca patrzy, a nie widzi
Olejowa waga ciężka
Firmowy samochód może mniej kosztować
Dobra passa CFM
Skuteczna polisa
Wschodząca gwiazda: Mercedes kl. A
Mustangi opanowały Warszawę
Zielona fala: Renault Zoe
Trzy cylindry na dopalaczach: Skoda Karoq
Miejski wojownik: Hyundai Kona
Nowe otwarcie: DS7 Crossback
W dobrej cenie: Dacia Duster
Oszczędna jazda: Peugeot 308
Król polskich dróg: VW Golf
Pikap w klasie premium: Mercedes kl. X
Mistrz jest jeden: Renault Master
Ford Tourneo Custom: w celach firmowych lub do odpoczynku
Ford Transit Custom: wygoda w pracy
Na wiele okazji: Fiat Ducato
Przebieg kontrolowany
Auto z odzysku
RV i TCO, czyli czas na ważne decyzje
Problemy prawne kierowców zawodowych
Atrakcyjny segment pikapów
Przesiądziemy się do aut elektrycznych?
Przełomowy rok dla rozwoju ekotransportu
innogy e-Car Sharing
Syntetyki królują
Z rynku - Elektryfikacja motoryzacji
Z rynku - Rynek leasingu z solidną dynamiką wzrostu
Z rynku - Czyste paliwo
Z rynku - Udogodnienia dla samochodów elektrycznych w praktyce
Z rynku - Agnieszka Himel
Dwumilionowy Fiat 500 wyjechał z zakładu FCA w Tychach
50 wodorowych Toyot Mirai trafi na ulice Londynu
Sportowe Mégane R.S. już w salonach
Fiesta Active – nowy crossover Forda
800 tys. ekologicznych Audi
Opel wyprzedza czas
Jeep Grand Cherokee Trackhawk w Polsce
   
  pokaż wszystkie numery
 
Potencjał kart paliwowych
 
Rozmowa z Mariuszem Derdziakiem, kierownikiem sprzedaży w DKV Euro Service Polska
   
Redakcja: Czy w dobie dokonującej się rewolucji w zakresie elektromobilności karty paliwowe będą jeszcze potrzebne?

Mariusz Derdziak: Jestem przekonany, że karty paliwowe nadal będą używane we flotach, jednak w większości przypadków już w wersji elektronicznej. Stopniowo odchodzić się będzie od formy plastikowej. Wyzwaniem jest dziś kompatybilność systemów IT operatorów niezależnych kart z oprogramowaniem koncernów paliwowych w całej Europie. W DKV prace nad uniwersalną „kartą elektroniczną” są już bardzo zaawansowane.

Na rynku przybywa aut elektrycznych i hybrydowych typu plug-in. Czy kartą paliwową będzie też można kupować paliwa alternatywne?


Tak, to już się dzieje. Na początku roku DKV Euro Service i innogy podpisały międzynarodową umowę o współpracy. Nowa spółka joint-venture zaproponuje kompleksową usługę dla flot komercyjnych w całej Europie. Jej działalność obejmie także rozbudowę sieci punktów ładowania pojazdów energią elektryczną. Rozwiązanie to przyniesie korzyści zarówno klientom detalicznym, jak i korporacyjnym, a w szczególności – operatorom flot pojazdów elektrycznych i hybrydowych. Kierowcy będą mogli doładować auta korzystając z karty DKV. Koszty wszelkich typów tankowań będą rozliczane w jednej fakturze. Z rozwiązania takiego mogą już korzystać firmy w Niemczech.

Także stacje paliw zmieniają swój charakter…

Już teraz można zauważyć, że stacje niejako przebranżawiają się, na przykład w kierunku gastronomicznym, handlowym czy rozrywkowym. Powstają restauracje i bary, aby w czasie podróży kierowca mógł odpocząć. Powoli będzie przybywać miejsc, gdzie kierowca będzie mógł jednocześnie doładować samochód elektryczny.

Jakie nowinki rynkowe szykuje DKV w zakresie funkcjonalności kart paliwowych?

Cały czas badamy potrzeby rynku w tym względzie. Jeżeli chodzi o rozwój, to mamy tak szeroki wachlarz usług, że pozostaje nam doskonalenie oferty. Obecnie wprowadzamy jedno, spójne na całą Europę, urządzenie przystosowane do pobierania opłat drogowych w systemie EETS. Wszystkie transakcje związane z opłatami drogowymi są wyszczególnione w jednolitym rozliczeniu DKV. To ogromne uproszczenie dla przewoźnika i oszczędność kosztów operacyjnych. Widzimy też potrzebę budowania szerszego pola do zarządzania własnym kontem klienta, czyli samodzielne sterowanie parametrami dostępnych usług.

Jak w strukturze klientów plasują się floty dostawcze?

Działamy we wszystkich sektorach transportu. Nie segregujemy klientów i staramy się podchodzić do nich po partnersku – odpowiadać na ich potrzeby. Coraz silniej dostrzegamy wśród firm flotowych tendencję budowania swojego pozytywnego wizerunku jako pracodawcy. Firmy chcą pokazać swoim pracownikom, że starają się ich zabezpieczyć, zapewnić komfort. To jest zupełnie nowy trend na rynku polskim, który wcześniej występował na Zachodzie. Tam od lat mamy do czynienia bardziej z rynkiem pracownika niż pracodawcy, w Polsce dopiero się tego uczymy. Karta paliwowa jest właśnie tym elementem wspomagającym proces zarządzania flotą pojazdów.

Dyscyplinuje ona również wydatki paliwowe...

Udostępniamy menedżerom flot kilka możliwości, które pozwalają zarządzać usługami oraz limitami na kartach. Limity to bardzo ważny element. Oddajemy w ręce klienta możliwości regulowania wszystkich parametrów kart, a więc transakcji dziennych, wysokości wydatków, limitów. Proponujemy dwa rodzaje regulacji: zastrzeżenie twarde i miękkie. Miękkie występuje wtedy, kiedy użytkownik może dokonać transakcji ponad limit, ale menedżer floty jest o tym natychmiast powiadamiany. Zastrzeżenie twarde to sztywna blokada, która nie dopuszcza do transakcji poza wyznaczonymi regułami.

Mówiliśmy o atrakcyjności pracodawcy. W jaki sposób karta może zabezpieczać pracownika i stanowić dla niego wartość dodaną?

Oprócz produktów paliwowych jesteśmy w stanie zapewnić serwis dla pojazdu w trasie, na przykład pomoc drogową 24h lub serwis oponiarski. W ostatnich latach dostrzegamy wzrost zatrudnienia kobiet na stanowiskach wcześniej zajmowanych przez mężczyzn (transport busami). W przypadku nawet drobnej awarii na trasie, wymiany opony karta DKV obejmuje wsparcie serwisowe, włącznie z dojazdem pomocy na miejsce zdarzenia. Inny przykład to praca handlowców, którzy często na czas muszą dostarczać dokumenty przetargowe. Awaria w trasie i długie czekanie na Assistance mogą przynieść bolesne konsekwencje.

Szybka pomoc drogowa to ciekawe zabezpieczenie w kontekście kontraktów just-in-time.


Dokładnie tak. Metoda just-in-time to najbardziej wrażliwa strategia zaopatrywania w produkty. Aby nie powodować sytuacji kryzysowych, wymaga absolutnej terminowości i niezawodności dostaw. W przeciwnym wypadku przewoźnik musi się liczyć z wysokimi karami finansowymi. Karta paliwowa, której Assistance dojeżdża często szybciej niż serwis ubezpieczyciela, a do tego ma wjazd na autostrady w całej Europie, to duże wsparcie. Mamy także atrakcyjnie zrabatowane oferty na zakup części i akcesoriów, np. upusty na opony w niektórych sieciach w Niemczech dochodzą nawet do 40%. Dużym plusem jest też możliwość opłacenia kartą mandatu…

…i fakt, że nie ma potrzeby organizować przejazdów pod konkretne miejsca tankowań, bo sieć stacji DKV jest bardzo gęsta.

Dostępność stacji to nasza najsilniejsza strona. Dziś mamy ich w Polsce ok. 4000, a na świecie ponad
43 000. Firmy często nie kalkulują sobie, że zjazd z trasy na stację współpracującą z flotą, która ma o kilka groszy tańsze paliwo, generuje także koszt samego dojazdu. Dla pojazdów osobowych wynosi on ok. 2 zł za kilometr. Jeśli tankujemy średnio 40 litrów, to różnica w cenie paliwa na poziomie 10 groszy zmniejsza rachunek tylko o 4 zł. Oznacza to, że już po przejechaniu 2 km cały zysk z takiej operacji jest anulowany, a powyżej 2 km dojazdu taka procedura przynosi straty. Straty nie tylko finansowe, bo dochodzi jeszcze czas pracy kierowcy oraz późniejsze dotarcie do celu.

Karta paliwowa to również optymalizacja czasu pracy osób wspierających działanie floty, jak księgowi i działy administracyjne...

Posiadamy bardzo rozwinięte systemy informatyczne, które służą na potrzeby działów księgowych, pomagające rozliczać VAT z UE czy opłaty drogowe. Cały pakiet usług dostarcza oszczędności pracy podległych pracowników w przedsiębiorstwie. Nasi klienci mogą pobierać faktury w różnych formatach, m.in. CSV, który pozwala importować dane do wszystkich programów rozliczeniowych firmy.

Jestem przekonany, że oferowany przez DKV wachlarz usług wpływa na poprawę efektywności firmy flotowej.

Dziękujemy za rozmowę.
(ww)
 
  powrót wersja do druku
   
    Zapisz się na NEWSLETTER

 EuroFlota PTL MEDIA © 1999-2018  •  Regulamin strony  •  Ochrona danych osobowych  •  designed by MOUTON interactive