EuroFlota
strona główna
o nas prenumerata szkolenia/konferencje 2019

szkolenia/archiwum
BEZPŁATNE
e-wydanie
dylematy
prawne
kontakt archiwum
 
 
      Numer 194/195/196, kwiecień/maj/czerwiec 2019
     
 
Używane z flot
Flotowi Liderzy Innowacyjności
SUV dla blondynek
Van, jakich mało: Renault Espace
25 lat leasingu w Polsce
60 premier i ponad 146 tys. widzów na Poznań Motor Show
Awangardowy crossback: Citroen DS 3 Crossback
Blisko 5 tys. aut elektrycznych w Polsce
Cichy i oszczędny: Nissan Qashqai
Dobrze zarządzana flota
Elektryczna rzeczywistość
Elektryczne w leasingu
Firmowa flota nie dla samozatrudnionych
Łączenie i digitalizacja – trendy nr 1 w motoryzacji
Mocne wejście: Skoda Scala
Na minuty, godziny czy doby...
Na szutry i bezdroża: Kia Sportage
Nowe Volvo S60 – prosto z USA do Polski
Nowe zasady, a co ze „starymi” samochodami?
Radosław Kraciuk prezesem SKFS
Renault: z lidera regionalnego liderem światowym
Samochody idealne do pracy
Samochód mało pijący: VW Passat Variant
Te zasady trzeba znać
W nowym stylu: Peugeot 508 GT
Warto liczyć
Wielki powrót: BMW serii 8
Kamery wykryją fanów telefonowania w czasie jazdy
Nowi członkowie PZWLP
„Elektryki” w lotniskowych flotach
Rafał Krajewski dyrektorem w Hyundai Motor Poland
Hubert Niedzielski szefem PR Volkswagena w Polsce
FLOTOWE TRENDY 2019
Najtańsze w abonamencie
Wizja niedalekiej przyszłości: Opel GT X Experimental
Mocny zawodnik: Citroen C3 Aircross
Dobrze wyposażony kombivan: Citroen Berlingo
Do miasta i na leśne dukty: Fiat 500 X
Skazany na sukces: Volvo XC60
Do pracy i na wakacje: Peugeot Rifter
Zwinny crossover: Seat Arona
Czy pracownik może decydować o wyborze auta?
Surowe kary za „kręcenie liczników”
NIK przeciw „korkom” na drogach
Niebezpieczne floty
Toyoty sterowane głosowo
Nowości Opla do 2020 r.
„Latający samochód”
Przegląd prasy
Bezpieczne skrzyżowania
Bridgestone przejmuje TomTom Telematics
innogy go!
DKV laureatem Great Place to Work
Volkswagen cyfryzuje sprzedaż
Opel wraca do Rosji
Największy luksus to Audi A7 Sportback
Tipo dla młodszych klientów
Toyota najbardziej wartościową marką motoryzacyjną
Alfa Romeo Tonale – piękny hybrydowy SUV plug-in marki
Z rynku - Inwestycja w telematykę
Z rynku - Elektromobilna flota
Z rynku - Wsparcie w procesie likwidacji szkody
Z rynku - Skuteczne wsparcie dla flot
Z rynku - Kompleksowa oferta finansowania
Z rynku - Jak wybrać kartę paliwową dla flot osobowych
Z rynku - Daniel Mrozek
Z rynku - Innowacyjne rozwiązania COMPET w zakresie likwidacji szkód komunikacyjnych
   
  pokaż wszystkie numery
 
Nie boimy się wyzwań
 
Rozmowa z Karolem Kobyłeckim, project managerem w firmie Tekom Technologia Sp. z o.o.
   
Redakcja: W jakim stopniu profesjonalne oprogramowanie do zarządzania flotami pojazdów jest narzędziem wspomagającym pracę administratora floty?

Karol Kobyłecki: Obecnie menedżer floty obsługującej więcej niż kilkanaście pojazdów bez takiego oprogramowania musiałby pracować na dwa etaty. W ciągu ostatnich kilku lat systemy GPS bardzo ewoluowały i stały się rozbudowanym oprogramowaniem, dopasowanym do indywidualnych potrzeb firmy. Nasi klienci coraz częściej zamawiają ich rozszerzenia, dostosowane do wewnętrznych procesów i realizowanych projektów.

Ważnym elementem jest także monitoring pojazdów.

Monitoring jest dużym uzupełnieniem takich systemów, ponieważ to właśnie z urządzeń GPS zamontowanych w pojazdach otrzymujemy surowe dane do szeroko rozumianej analityki. System MyCar za pomocą API przesyła dane i wykorzystuje je do rozliczania kosztów pojazdów, kart drogowych, planowanych prac itp.

Stworzyli Państwo autorski system GPS do monitorowania flot My Car Business. Jakie korzyści wynikają z jego zastosowania we flocie aut firmowych?

Wachlarz korzyści jest bardzo szeroki, ale najważniejsze z nich to redukcja kosztów flotowych nawet o 30% oraz mniej czasu poświęcanego na zarządzanie. To, co jeszcze niedawno było realizowane przez cały zespół ludzi i trwało długie miesiące, dziś jest dostępne za jednym kliknięciem myszki. Pozwala to przyspieszyć czas reakcji na wszelkie nieprawidłowości związane z flotą.

Pozostałe uzależnione są od specyfiki branży, w której urządzenia GPS są zamontowane. Począwszy od pojazdów osobowych, są to elementy związane z rozliczeniem EPP (ewidencji przebiegu pojazdu) na potrzeby podatku VAT, integracje z systemami do zarządzania flotą, automatyczne integracje z kartami flotowymi Orlen oraz Lotos. Umożliwia to rozliczenie flotowej gospodarki paliwowej w bardzo szybki i, co ważne, efektywny sposób. Kolejnym elementem jest zmniejszenie kosztów szkód i ubezpieczenia pojazdów poprzez wykorzystanie modułu ECO SAFE Drivingu.

W zakresie transportu przygotowaliśmy wiele elementów związanych z rozliczeniem czasu pracy kierowcy. Znajdziemy tu m.in. raporty przekroczenia granic z importem do zewnętrznych systemów, w których to delegacje są rozliczane automatycznie lub przy użyciu tachografu. W tym przypadku dane z kart kierowcy i pamięci urządzenia są odczytywane automatycznie. Dzięki temu spedytorzy znajdą w systemie MyCar dane o czasie pracy kierowcy online, umożliwiające im planowanie pracy.

Jakie są najnowsze trendy w zakresie profesjonalnego oprogramowania flotowego?

Ostatnio dużo mówi się o RODO, dlatego też przygotowaliśmy odpowiednie raporty, a także zmodyfikowaliśmy urządzenia iTEK. Dzięki modułowi jazd prywatnych i służbowych otrzymujemy narzędzie, które nie ingerując w prywatność pracowników, może w pełni kontrolować samo wykorzystanie pojazdu. Obecnie w realizacji jest także aplikacja mobilna dla kierowców.

Realia branży IT to już nie tylko podążanie za trendami, ale również ich kreowanie czy wyprzedzanie. Staramy się bywać na największych targach IT na świecie i czerpać z nich inspiracje do rozbudowy naszego systemu. Na co dzień dużą wagę przykładamy do bezpieczeństwa jazdy oraz rozpoczęliśmy rozbudowę ECO SAFE Drivingu, tak aby system komunikował się z kierowcą i informował go o popełnianych błędach.

Również jeśli chodzi o transport, planujemy wdrożenie aplikacji mobilnej, służącej do komunikacji ze spedytorem i pozwalającej w dużej mierze usprawnić jego pracę. Aplikacja rozszerzona zostanie o szereg innych elementów, takich jak przesyłanie zadań, nawigacja czy obieg dokumentów.

Tekom Technologia od ponad 30 lat jest obecny na rynku usług IT. W jakim kierunku zmierza rozwój firmy?

Naszym flagowym produktem jest system MyCar, który jest rozwijany zgodnie z najnowszymi trendami. Dążymy do tego, by system MyCar sam tworzył gotowe zestawienia analityczne i współpracował z kierowcą, w tym kierunku podąża też rozwój podobnych systemów na świecie. Wkrótce zostanie wydana nowa aplikacja, a nasza firma z sukcesami stara się pozyskiwać nowe rynki zbytu.

Dziękujemy za rozmowę.
(ww)
 
  powrót wersja do druku
   
    Zapisz się na NEWSLETTER

 EuroFlota PTL MEDIA © 1999-2019  •  Regulamin strony  •  Ochrona danych osobowych  •  designed by MOUTON interactive