EuroFlota
strona główna
o nas prenumerata szkolenia/konferencje 2018

szkolenia/archiwum
BEZPŁATNE
e-wydanie
dylematy
prawne
kontakt archiwum
 
 
      Numer 184/185, czerwiec/lipiec 2018
     
 
Elektromobilna rewolucja
Poznaj SKUTECZNE PRAKTYKI FLOTOWE
Aplikacja pomoże w zarządzaniu flotą
Auto Katalog SAMAR – pożyteczne narzędzie
Blaski i cienie elektromobilności
BZ WBK Leasing: karta paliwowa bez numeru rejestracyjnego i wyższe limity
Czysta energia: Nissan Leaf
DKV Euro Service i innogy wspólnie w elektromobilności
Dosłupkowanie Warszawy
Dostawcze Fordy – różnorodne, komfortowe i bezpieczne
Dzielny gracz: Kia Stonic
Komfortowy kompakt: Citroën C4 Cactus
Kuszące kombi: Seat Leon ST
Nie boimy się wyzwań
Poczta Polska testuje samochody elektryczne
Potencjał kart paliwowych
Powiew luksusu: Alfa Romeo Stelvio
SEAT dla przedsiębiorców
Sportowy, elegancki i obszerny: Opel Grandland X
Telemityka, czyli o mitach telematyki
W teren i do miasta: Fiat 500X
Drogowa dżungla
Lasy Państwowe stawiają na elektromobilność
Bosch inwestuje w rozwój w Polsce
Cyfrowa rewolucja
Przegląd prasy
Gdy kierowca patrzy, a nie widzi
Olejowa waga ciężka
Firmowy samochód może mniej kosztować
Dobra passa CFM
Skuteczna polisa
Wschodząca gwiazda: Mercedes kl. A
Mustangi opanowały Warszawę
Zielona fala: Renault Zoe
Trzy cylindry na dopalaczach: Skoda Karoq
Miejski wojownik: Hyundai Kona
Nowe otwarcie: DS7 Crossback
W dobrej cenie: Dacia Duster
Oszczędna jazda: Peugeot 308
Król polskich dróg: VW Golf
Pikap w klasie premium: Mercedes kl. X
Mistrz jest jeden: Renault Master
Ford Tourneo Custom: w celach firmowych lub do odpoczynku
Ford Transit Custom: wygoda w pracy
Na wiele okazji: Fiat Ducato
Przebieg kontrolowany
Auto z odzysku
RV i TCO, czyli czas na ważne decyzje
Problemy prawne kierowców zawodowych
Atrakcyjny segment pikapów
Przesiądziemy się do aut elektrycznych?
Przełomowy rok dla rozwoju ekotransportu
innogy e-Car Sharing
Syntetyki królują
Z rynku - Elektryfikacja motoryzacji
Z rynku - Rynek leasingu z solidną dynamiką wzrostu
Z rynku - Czyste paliwo
Z rynku - Udogodnienia dla samochodów elektrycznych w praktyce
Z rynku - Agnieszka Himel
Dwumilionowy Fiat 500 wyjechał z zakładu FCA w Tychach
50 wodorowych Toyot Mirai trafi na ulice Londynu
Sportowe Mégane R.S. już w salonach
Fiesta Active – nowy crossover Forda
800 tys. ekologicznych Audi
Opel wyprzedza czas
Jeep Grand Cherokee Trackhawk w Polsce
   
  pokaż wszystkie numery
 
Nie boimy się wyzwań
 
Rozmowa z Karolem Kobyłeckim, project managerem w firmie Tekom Technologia Sp. z o.o.
   
Redakcja: W jakim stopniu profesjonalne oprogramowanie do zarządzania flotami pojazdów jest narzędziem wspomagającym pracę administratora floty?

Karol Kobyłecki: Obecnie menedżer floty obsługującej więcej niż kilkanaście pojazdów bez takiego oprogramowania musiałby pracować na dwa etaty. W ciągu ostatnich kilku lat systemy GPS bardzo ewoluowały i stały się rozbudowanym oprogramowaniem, dopasowanym do indywidualnych potrzeb firmy. Nasi klienci coraz częściej zamawiają ich rozszerzenia, dostosowane do wewnętrznych procesów i realizowanych projektów.

Ważnym elementem jest także monitoring pojazdów.

Monitoring jest dużym uzupełnieniem takich systemów, ponieważ to właśnie z urządzeń GPS zamontowanych w pojazdach otrzymujemy surowe dane do szeroko rozumianej analityki. System MyCar za pomocą API przesyła dane i wykorzystuje je do rozliczania kosztów pojazdów, kart drogowych, planowanych prac itp.

Stworzyli Państwo autorski system GPS do monitorowania flot My Car Business. Jakie korzyści wynikają z jego zastosowania we flocie aut firmowych?

Wachlarz korzyści jest bardzo szeroki, ale najważniejsze z nich to redukcja kosztów flotowych nawet o 30% oraz mniej czasu poświęcanego na zarządzanie. To, co jeszcze niedawno było realizowane przez cały zespół ludzi i trwało długie miesiące, dziś jest dostępne za jednym kliknięciem myszki. Pozwala to przyspieszyć czas reakcji na wszelkie nieprawidłowości związane z flotą.

Pozostałe uzależnione są od specyfiki branży, w której urządzenia GPS są zamontowane. Począwszy od pojazdów osobowych, są to elementy związane z rozliczeniem EPP (ewidencji przebiegu pojazdu) na potrzeby podatku VAT, integracje z systemami do zarządzania flotą, automatyczne integracje z kartami flotowymi Orlen oraz Lotos. Umożliwia to rozliczenie flotowej gospodarki paliwowej w bardzo szybki i, co ważne, efektywny sposób. Kolejnym elementem jest zmniejszenie kosztów szkód i ubezpieczenia pojazdów poprzez wykorzystanie modułu ECO SAFE Drivingu.

W zakresie transportu przygotowaliśmy wiele elementów związanych z rozliczeniem czasu pracy kierowcy. Znajdziemy tu m.in. raporty przekroczenia granic z importem do zewnętrznych systemów, w których to delegacje są rozliczane automatycznie lub przy użyciu tachografu. W tym przypadku dane z kart kierowcy i pamięci urządzenia są odczytywane automatycznie. Dzięki temu spedytorzy znajdą w systemie MyCar dane o czasie pracy kierowcy online, umożliwiające im planowanie pracy.

Jakie są najnowsze trendy w zakresie profesjonalnego oprogramowania flotowego?

Ostatnio dużo mówi się o RODO, dlatego też przygotowaliśmy odpowiednie raporty, a także zmodyfikowaliśmy urządzenia iTEK. Dzięki modułowi jazd prywatnych i służbowych otrzymujemy narzędzie, które nie ingerując w prywatność pracowników, może w pełni kontrolować samo wykorzystanie pojazdu. Obecnie w realizacji jest także aplikacja mobilna dla kierowców.

Realia branży IT to już nie tylko podążanie za trendami, ale również ich kreowanie czy wyprzedzanie. Staramy się bywać na największych targach IT na świecie i czerpać z nich inspiracje do rozbudowy naszego systemu. Na co dzień dużą wagę przykładamy do bezpieczeństwa jazdy oraz rozpoczęliśmy rozbudowę ECO SAFE Drivingu, tak aby system komunikował się z kierowcą i informował go o popełnianych błędach.

Również jeśli chodzi o transport, planujemy wdrożenie aplikacji mobilnej, służącej do komunikacji ze spedytorem i pozwalającej w dużej mierze usprawnić jego pracę. Aplikacja rozszerzona zostanie o szereg innych elementów, takich jak przesyłanie zadań, nawigacja czy obieg dokumentów.

Tekom Technologia od ponad 30 lat jest obecny na rynku usług IT. W jakim kierunku zmierza rozwój firmy?

Naszym flagowym produktem jest system MyCar, który jest rozwijany zgodnie z najnowszymi trendami. Dążymy do tego, by system MyCar sam tworzył gotowe zestawienia analityczne i współpracował z kierowcą, w tym kierunku podąża też rozwój podobnych systemów na świecie. Wkrótce zostanie wydana nowa aplikacja, a nasza firma z sukcesami stara się pozyskiwać nowe rynki zbytu.

Dziękujemy za rozmowę.
(ww)
 
  powrót wersja do druku
   
    Zapisz się na NEWSLETTER

 EuroFlota PTL MEDIA © 1999-2018  •  Regulamin strony  •  Ochrona danych osobowych  •  designed by MOUTON interactive