EuroFlota
strona główna
o nas prenumerata szkolenia/konferencje 2018

szkolenia/archiwum
BEZPŁATNE
e-wydanie
dylematy
prawne
kontakt archiwum
 
 
      Numer 184/185, czerwiec/lipiec 2018
     
 
Elektromobilna rewolucja
Poznaj SKUTECZNE PRAKTYKI FLOTOWE
Aplikacja pomoże w zarządzaniu flotą
Auto Katalog SAMAR – pożyteczne narzędzie
Blaski i cienie elektromobilności
BZ WBK Leasing: karta paliwowa bez numeru rejestracyjnego i wyższe limity
Czysta energia: Nissan Leaf
DKV Euro Service i innogy wspólnie w elektromobilności
Dosłupkowanie Warszawy
Dostawcze Fordy – różnorodne, komfortowe i bezpieczne
Dzielny gracz: Kia Stonic
Komfortowy kompakt: Citroën C4 Cactus
Kuszące kombi: Seat Leon ST
Nie boimy się wyzwań
Poczta Polska testuje samochody elektryczne
Potencjał kart paliwowych
Powiew luksusu: Alfa Romeo Stelvio
SEAT dla przedsiębiorców
Sportowy, elegancki i obszerny: Opel Grandland X
Telemityka, czyli o mitach telematyki
W teren i do miasta: Fiat 500X
Drogowa dżungla
Lasy Państwowe stawiają na elektromobilność
Bosch inwestuje w rozwój w Polsce
Cyfrowa rewolucja
Przegląd prasy
Gdy kierowca patrzy, a nie widzi
Olejowa waga ciężka
Firmowy samochód może mniej kosztować
Dobra passa CFM
Skuteczna polisa
Wschodząca gwiazda: Mercedes kl. A
Mustangi opanowały Warszawę
Zielona fala: Renault Zoe
Trzy cylindry na dopalaczach: Skoda Karoq
Miejski wojownik: Hyundai Kona
Nowe otwarcie: DS7 Crossback
W dobrej cenie: Dacia Duster
Oszczędna jazda: Peugeot 308
Król polskich dróg: VW Golf
Pikap w klasie premium: Mercedes kl. X
Mistrz jest jeden: Renault Master
Ford Tourneo Custom: w celach firmowych lub do odpoczynku
Ford Transit Custom: wygoda w pracy
Na wiele okazji: Fiat Ducato
Przebieg kontrolowany
Auto z odzysku
RV i TCO, czyli czas na ważne decyzje
Problemy prawne kierowców zawodowych
Atrakcyjny segment pikapów
Przesiądziemy się do aut elektrycznych?
Przełomowy rok dla rozwoju ekotransportu
innogy e-Car Sharing
Syntetyki królują
Z rynku - Elektryfikacja motoryzacji
Z rynku - Rynek leasingu z solidną dynamiką wzrostu
Z rynku - Czyste paliwo
Z rynku - Udogodnienia dla samochodów elektrycznych w praktyce
Z rynku - Agnieszka Himel
Dwumilionowy Fiat 500 wyjechał z zakładu FCA w Tychach
50 wodorowych Toyot Mirai trafi na ulice Londynu
Sportowe Mégane R.S. już w salonach
Fiesta Active – nowy crossover Forda
800 tys. ekologicznych Audi
Opel wyprzedza czas
Jeep Grand Cherokee Trackhawk w Polsce
   
  pokaż wszystkie numery
 
Dostawcze Fordy – różnorodne, komfortowe i bezpieczne
 
Rozmowa z Piotrem Koniecznym, szefem sprzedaży samochodów użytkowych Ford Polska
   
Redakcja: Co skłania nabywców dostawczych Fordów do kupowania aut właśnie tej marki?

Piotr Konieczny – Przede wszystkim znajdują u nas tak szeroki wybór aut, że właściwie jesteśmy w stanie zaspokoić każde żądanie klienta. Mamy różnorodność modeli, parę lat temu odnowiliśmy całą naszą gamę. Między innymi pojawił się w segmencie małych aut dostawczych nowy pojazd – Transit Courier. Dużą wagę przywiązujemy też do zapewnienia użytkownikom maksymalnego bezpieczeństwa. Oferujemy całą gamę systemów wspierających kierowcę zarówno w aspekcie bezpieczeństwa, jak i pomocy w różnych sytuacjach drogowych. Na przykład są to systemy utrzymujące pojazd w pasie ruchu, adaptacyjne tempomaty, systemy wykrywające pieszych i inne przeszkody. Moim zdaniem w tej chwili w niektórych modelach aut dostawczych mamy więcej takich systemów niż w samochodach osobowych. Na przykład w najbliższych dwóch, trzech miesiącach pojawi się nowy Connect, wyposażony we wszelkie nowinki techniczne i technologiczne oraz z dziedziny IT.

Nabywcy dostawczych Fordów mają więc do wyboru...

Sporo, od najmniejszego Transita Couriera van, Transita Connecta występującego w dwóch wersjach wielkości – krótkiej i długiej. Potem w segmencie samochodów średnich dostawczych Transita Custom oraz największego w rodzinie, Transita, występującego jako podwozia, kombi, miniautobusy, vany i wreszcie w segmencie pikapów Rangera. Podkreślić należy, że jesteśmy jednym z niewielu producentów, który oferuje tylko własne konstrukcje.

Ponadto wprowadzacie nowe modele...

W latach 2012–2014 Ford wymienił całą swoją gamę pojazdów dostawczych. Pojawiły się wtedy zupełnie nowe modele: cała rodzina Forda Transit, obejmująca 4 różne pojazdy, oraz nowy Ranger. W tej chwili jesteśmy na etapie znacznego odświeżenia całej gamy – pojawiają się nowe wersje tych modeli. Mamy już Customa, zaraz pojawi się nowy Connect i Courier. W przyszłym roku na rynek trafią nowy Transit i Ranger. Tak więc w latach 2018–2019 nastąpi modernizacja całej naszej gamy aut dostawczych.

W autach użytkowych niepodzielnie panują silniki Diesla. Niemniej cała motoryzacja przestawia się na napędy bądź hybrydowe, bądź elektryczne. W jakim kierunku zmierza w tym względzie Ford?

Wymuszają takie działanie coraz bardziej wyśrubowane normy emisji spalin. Ford też pracuje nad tym. Na przykład w tej chwili w Londynie kilkunastu użytkowników testuje ok. 20 Customów hybrydowych, wyposażonych w silnik elektryczny oraz benzynowy. Planujemy wprowadzenie takiego samochodu do produkcji seryjnej pod koniec 2019 roku. Są też inne inicjatywy – we współpracy z firmą Street Scooter pojawiły się na rynku niemieckim zbudowane na bazie Transita elektryczne pojazdy przeznaczone dla firm kurierskich, dostarczających swoje przesyłki w aglomeracjach miejskich. Pracujemy też nad innymi rozwiązaniami z dziedziny samochodów elektrycznych, ale to jest kwestia przyszłości.

Wielu ekspertów jednak twierdzi, że w segmencie samochodów dostawczych trudno będzie zrezygnować z silników wysokoprężnych...

Nie sposób nie zgodzić się z takimi ocenami. W tym segmencie silniki elektryczne nie spełniają jeszcze wszystkich oczekiwań klientów. Inne są potrzeby klienta, który codziennie przejeżdża kilkadziesiąt kilometrów po mieście, a inne tego, który dodatkowo raz w tygodniu musi udać się w dalszą podróż. Upłynie sporo czasu, zanim pojazd z napędem alternatywnym stanie się tak uniwersalny, jak przy napędzie tradycyjnym. Niemniej zaostrzone normy emisji powodują, że producenci rozwijają nowe technologie napędowe, aby te wymogi spełnić.

Jakie modele samochodów dostawczych Forda cieszą się największym powodzeniem?

Około 25% ogółu sprzedawanych Fordów stanowią auta dostawcze. Zainteresowanie nimi rozkłada się równomiernie. W ubiegłym roku po raz pierwszy sprzedaliśmy ponad 10 tys. takich aut – średnio od 2 do 3 tys. egzemplarzy każdego modelu. Na przykład sprzedaliśmy 2300 Transitów Courier, Connectów – 2100, Transitów – 2800.

Czego szukają klienci – nabywcy aut dostawczych?

Przede wszystkim biorą pod uwagę walory użytkowe kupowanego modelu, niezawodność oraz zabezpieczenie pod kątem serwisu i mobilności. Dalej oczekują wysokiego poziomu komfortu i bezpieczeństwa. Dowodem tego jest fakt, że sprzedajemy nasze auta głównie w bogatych wersjach wyposażenia. Jako ciekawostkę podam, że patrząc na statystyki sprzedaży aut dostawczych na zachodzie Europy, tam częściej kupowane są te w najprostszej wersji wyposażenia. U nas sprzedaż tych prostych wersji jest bliska zeru. To charakterystyczne dla polskiego rynku nowych aut dostawczych.

Dziękujemy za rozmowę.
(M. St.)
 
  powrót wersja do druku
   
    Zapisz się na NEWSLETTER

 EuroFlota PTL MEDIA © 1999-2018  •  Regulamin strony  •  Ochrona danych osobowych  •  designed by MOUTON interactive