EuroFlota
strona główna
o nas prenumerata szkolenia/konferencje 2018

szkolenia/archiwum
BEZPŁATNE
e-wydanie
dylematy
prawne
kontakt archiwum
 
 
      Numer 184/185, czerwiec/lipiec 2018
     
 
Elektromobilna rewolucja
Poznaj SKUTECZNE PRAKTYKI FLOTOWE
Aplikacja pomoże w zarządzaniu flotą
Auto Katalog SAMAR – pożyteczne narzędzie
Blaski i cienie elektromobilności
BZ WBK Leasing: karta paliwowa bez numeru rejestracyjnego i wyższe limity
Czysta energia: Nissan Leaf
DKV Euro Service i innogy wspólnie w elektromobilności
Dosłupkowanie Warszawy
Dostawcze Fordy – różnorodne, komfortowe i bezpieczne
Dzielny gracz: Kia Stonic
Komfortowy kompakt: Citroën C4 Cactus
Kuszące kombi: Seat Leon ST
Nie boimy się wyzwań
Poczta Polska testuje samochody elektryczne
Potencjał kart paliwowych
Powiew luksusu: Alfa Romeo Stelvio
SEAT dla przedsiębiorców
Sportowy, elegancki i obszerny: Opel Grandland X
Telemityka, czyli o mitach telematyki
W teren i do miasta: Fiat 500X
Drogowa dżungla
Lasy Państwowe stawiają na elektromobilność
Bosch inwestuje w rozwój w Polsce
Cyfrowa rewolucja
Przegląd prasy
Gdy kierowca patrzy, a nie widzi
Olejowa waga ciężka
Firmowy samochód może mniej kosztować
Dobra passa CFM
Skuteczna polisa
Wschodząca gwiazda: Mercedes kl. A
Mustangi opanowały Warszawę
Zielona fala: Renault Zoe
Trzy cylindry na dopalaczach: Skoda Karoq
Miejski wojownik: Hyundai Kona
Nowe otwarcie: DS7 Crossback
W dobrej cenie: Dacia Duster
Oszczędna jazda: Peugeot 308
Król polskich dróg: VW Golf
Pikap w klasie premium: Mercedes kl. X
Mistrz jest jeden: Renault Master
Ford Tourneo Custom: w celach firmowych lub do odpoczynku
Ford Transit Custom: wygoda w pracy
Na wiele okazji: Fiat Ducato
Przebieg kontrolowany
Auto z odzysku
RV i TCO, czyli czas na ważne decyzje
Problemy prawne kierowców zawodowych
Atrakcyjny segment pikapów
Przesiądziemy się do aut elektrycznych?
Przełomowy rok dla rozwoju ekotransportu
innogy e-Car Sharing
Syntetyki królują
Z rynku - Elektryfikacja motoryzacji
Z rynku - Rynek leasingu z solidną dynamiką wzrostu
Z rynku - Czyste paliwo
Z rynku - Udogodnienia dla samochodów elektrycznych w praktyce
Z rynku - Agnieszka Himel
Dwumilionowy Fiat 500 wyjechał z zakładu FCA w Tychach
50 wodorowych Toyot Mirai trafi na ulice Londynu
Sportowe Mégane R.S. już w salonach
Fiesta Active – nowy crossover Forda
800 tys. ekologicznych Audi
Opel wyprzedza czas
Jeep Grand Cherokee Trackhawk w Polsce
   
  pokaż wszystkie numery
 
Przegląd prasy
 
   
Fiat Panda wróci do Tychów?

Koncern Fiat Chrysler zamierza znowu produkować w Tychach miejskie auto Panda, którego produkcję na początku dekady przeniesiono z Polski pod Neapol – donosi agencja Bloomberg, powołując się na pragnące zachować anonimowość źródła w koncernie, a za nią „Gazeta Wyborcza”.

Według agencji za dwa tygodnie decyzje te ma ogłosić dyrektor generalny koncernu Sergio Marchionne.

Opłaty za prąd do e-samochodów

Greenway, jako pierwsza w Polsce sieć stacji do ładowania elektrycznych aut, wprowadził opłaty za ładowanie samochodów – informuje „Rzeczpospolita”.

Spółka tłumaczy, że koszt stacji sięgający 150 tys. zł, jak też utrzymanie sieciowego przyłącza o wysokiej mocy (dla szybkich ładowarek to ok. 2 tys. zł miesięcznie), mogą być pokryte tylko przez użytkowników.

Za kilowatogodzinę pobraną w szybkiej ładowarce prądu stałego stały klient zapłaci 1,89 zł oraz 0,40 zł za każdą minutę w przypadku ładowania trwającego ponad 45 min. Dla powolnej ładowarki (prądu zmiennego, o mocy poniżej 22 kW) cena wynosi 1,19 zł oraz 0,40 zł za minutę dla ponad 180-minutowego postoju. Kierowcy, którzy zechcą skorzystać ze stacji jednorazowo, będą musieli sięgnąć głębiej do kieszeni – zapłacą odpowiednio 2,29 i 1,49 zł za kWh. Opłaty za minuty są takie same dla obu grup.

Diesle z Tychów dla PSA

Zamiast silników Diesla fabryka Opla w Tychach będzie produkować małolitrażowe silniki benzynowe koncernu Peugeot-CitroĎn – swojego nowego właściciela – informuje „Gazeta Wyborcza”.

Od 2019 r. fabryka silników Opla w Tychach zacznie produkować 3-cylindrowe silniki benzynowe Pure Tech, konstrukcji koncernu PSA (Peugeot-CitroĎn). Zapowiedział to koncern PSA, który w zeszłym roku przejął od amerykańskiego koncernu General Motors niemiecką firmę Opel i jej siostrzaną brytyjską spółkę Vauxhall. Po tej transakcji PSA przejął tuzin zakładów Opla, w tym fabrykę aut w Gliwicach oraz silników w Tychach.

Więcej obowiązkowych zabezpieczeń

Komisja Europejska chce, by asystent pasa ruchu, system wykrywania wypadku czy ułatwienie podłączenia do instalacji auta blokady alkoholowej stały się obowiązkowym wyposażeniem wszystkich nowych samochodów – informuje „Dziennik Gazeta Prawna”.

Fabryczne ułatwienie podłączenia blokady alkoholowej (wzorem aut produkowanych na rynek skandynawski), zaawansowany system hamowania awaryjnego, kamera cofania lub czujniki, asystent pasa ruchu czy system wykrywania wypadku – to niektóre z rozwiązań przewidzianych przez Komisję Europejską jako obowiązkowe wyposażenia wszystkich nowych samochodów.

W ciągu trzech lat wszystkie nowe modele wprowadzane na rynek powinny mieć 11 nowych, zaawansowanych systemów bezpieczeństwa.

Piraci z immunitetem

Czterech posłów i dwóch senatorów z klubu parlamentarnego PiS, w tym wicemarszałek Sejmu Ryszard Terlecki, oraz trzech przedstawicieli PO – to parlamentarzyści, których dotyczyły wnioski do Prokuratury Generalnej o uchylenie immunitetu w związku z popełnionymi wykroczeniami drogowymi – dowiedział się dziennik.pl. Najwięcej polityków na bakier z przepisami drogowymi jest w klubie parlamentarnym PiS.

Poza przedstawicielami kierownictwa klubu PiS prokuratura wystąpiła też z wnioskami GITD do marszałków o uchylenie immunitetu: ministra rolnictwa Krzysztofa Jurgiela, posła Jacka Świata oraz senatorów Zbigniewa Cichonia (dwa wnioski z GITD) i Jerzego Czerwińskiego (w tym przypadku o uchylenie immunitetu dopominała się policja). Każdy zrezygnował z parasola immunitetu.

Przedstawiciele Platformy Obywatelskiej także zostali złapani na wykroczeniach drogowych. Tutaj najdłuższa lista przewinień dotyczyła Jana Rulewskiego.

Drogie samochody najbogatszych piłkarzy

Najbogatsi piłkarze mają najbogatsze auta, o czym informuje „Rzeczpospolita” za gazetą RBK.

I tak np. szwedzki snajper Zlatan Ibrahimovic jeździ po Sztokholmie najnowszym żółtym LaFerrari. Tę markę upodobał sobie też Leo Messi. Za 32 mln euro kupił Ferrari 335 S Spider Scaglietti rocznik 1957 – jeden z najdroższych samochodów świata.

Z kolei Portugalczyk Cristiano Ronaldo ma w swoich garażach 19 aut. Dumą Ronaldo jest Koenigsegg CCX 11 rozpędzający się do 100 km w 3 sekundy. Kosztował 400 tys. euro.

Brazylijczyk Neymar jeździ m.in. Audi R8 GT (silnik 553 KM), a Kameruńczyk Samuel Eto’o kupił Astona Martina z serii liczącej zaledwie 77 aut. Pod maską samochód ma 760 KM i 7,3-litrowy silnik.
 
  powrót wersja do druku
   
    Zapisz się na NEWSLETTER

 EuroFlota PTL MEDIA © 1999-2018  •  Regulamin strony  •  Ochrona danych osobowych  •  designed by MOUTON interactive