EuroFlota
strona główna
o nas prenumerata szkolenia/konferencje 2019

szkolenia/archiwum
BEZPŁATNE
e-wydanie
dylematy
prawne
kontakt archiwum
 
 
      Numer 194/195/196, kwiecień/maj/czerwiec 2019
     
 
Używane z flot
Flotowi Liderzy Innowacyjności
SUV dla blondynek
Van, jakich mało: Renault Espace
25 lat leasingu w Polsce
60 premier i ponad 146 tys. widzów na Poznań Motor Show
Awangardowy crossback: Citroen DS 3 Crossback
Blisko 5 tys. aut elektrycznych w Polsce
Cichy i oszczędny: Nissan Qashqai
Dobrze zarządzana flota
Elektryczna rzeczywistość
Elektryczne w leasingu
Firmowa flota nie dla samozatrudnionych
Łączenie i digitalizacja – trendy nr 1 w motoryzacji
Mocne wejście: Skoda Scala
Na minuty, godziny czy doby...
Na szutry i bezdroża: Kia Sportage
Nowe Volvo S60 – prosto z USA do Polski
Nowe zasady, a co ze „starymi” samochodami?
Radosław Kraciuk prezesem SKFS
Renault: z lidera regionalnego liderem światowym
Samochody idealne do pracy
Samochód mało pijący: VW Passat Variant
Te zasady trzeba znać
W nowym stylu: Peugeot 508 GT
Warto liczyć
Wielki powrót: BMW serii 8
Kamery wykryją fanów telefonowania w czasie jazdy
Nowi członkowie PZWLP
„Elektryki” w lotniskowych flotach
Rafał Krajewski dyrektorem w Hyundai Motor Poland
Hubert Niedzielski szefem PR Volkswagena w Polsce
FLOTOWE TRENDY 2019
Najtańsze w abonamencie
Wizja niedalekiej przyszłości: Opel GT X Experimental
Mocny zawodnik: Citroen C3 Aircross
Dobrze wyposażony kombivan: Citroen Berlingo
Do miasta i na leśne dukty: Fiat 500 X
Skazany na sukces: Volvo XC60
Do pracy i na wakacje: Peugeot Rifter
Zwinny crossover: Seat Arona
Czy pracownik może decydować o wyborze auta?
Surowe kary za „kręcenie liczników”
NIK przeciw „korkom” na drogach
Niebezpieczne floty
Toyoty sterowane głosowo
Nowości Opla do 2020 r.
„Latający samochód”
Przegląd prasy
Bezpieczne skrzyżowania
Bridgestone przejmuje TomTom Telematics
innogy go!
DKV laureatem Great Place to Work
Volkswagen cyfryzuje sprzedaż
Opel wraca do Rosji
Największy luksus to Audi A7 Sportback
Tipo dla młodszych klientów
Toyota najbardziej wartościową marką motoryzacyjną
Alfa Romeo Tonale – piękny hybrydowy SUV plug-in marki
Z rynku - Inwestycja w telematykę
Z rynku - Elektromobilna flota
Z rynku - Wsparcie w procesie likwidacji szkody
Z rynku - Skuteczne wsparcie dla flot
Z rynku - Kompleksowa oferta finansowania
Z rynku - Jak wybrać kartę paliwową dla flot osobowych
Z rynku - Daniel Mrozek
Z rynku - Innowacyjne rozwiązania COMPET w zakresie likwidacji szkód komunikacyjnych
   
  pokaż wszystkie numery
 
Przegląd prasy
 
   
Fiat Panda wróci do Tychów?

Koncern Fiat Chrysler zamierza znowu produkować w Tychach miejskie auto Panda, którego produkcję na początku dekady przeniesiono z Polski pod Neapol – donosi agencja Bloomberg, powołując się na pragnące zachować anonimowość źródła w koncernie, a za nią „Gazeta Wyborcza”.

Według agencji za dwa tygodnie decyzje te ma ogłosić dyrektor generalny koncernu Sergio Marchionne.

Opłaty za prąd do e-samochodów

Greenway, jako pierwsza w Polsce sieć stacji do ładowania elektrycznych aut, wprowadził opłaty za ładowanie samochodów – informuje „Rzeczpospolita”.

Spółka tłumaczy, że koszt stacji sięgający 150 tys. zł, jak też utrzymanie sieciowego przyłącza o wysokiej mocy (dla szybkich ładowarek to ok. 2 tys. zł miesięcznie), mogą być pokryte tylko przez użytkowników.

Za kilowatogodzinę pobraną w szybkiej ładowarce prądu stałego stały klient zapłaci 1,89 zł oraz 0,40 zł za każdą minutę w przypadku ładowania trwającego ponad 45 min. Dla powolnej ładowarki (prądu zmiennego, o mocy poniżej 22 kW) cena wynosi 1,19 zł oraz 0,40 zł za minutę dla ponad 180-minutowego postoju. Kierowcy, którzy zechcą skorzystać ze stacji jednorazowo, będą musieli sięgnąć głębiej do kieszeni – zapłacą odpowiednio 2,29 i 1,49 zł za kWh. Opłaty za minuty są takie same dla obu grup.

Diesle z Tychów dla PSA

Zamiast silników Diesla fabryka Opla w Tychach będzie produkować małolitrażowe silniki benzynowe koncernu Peugeot-CitroĎn – swojego nowego właściciela – informuje „Gazeta Wyborcza”.

Od 2019 r. fabryka silników Opla w Tychach zacznie produkować 3-cylindrowe silniki benzynowe Pure Tech, konstrukcji koncernu PSA (Peugeot-CitroĎn). Zapowiedział to koncern PSA, który w zeszłym roku przejął od amerykańskiego koncernu General Motors niemiecką firmę Opel i jej siostrzaną brytyjską spółkę Vauxhall. Po tej transakcji PSA przejął tuzin zakładów Opla, w tym fabrykę aut w Gliwicach oraz silników w Tychach.

Więcej obowiązkowych zabezpieczeń

Komisja Europejska chce, by asystent pasa ruchu, system wykrywania wypadku czy ułatwienie podłączenia do instalacji auta blokady alkoholowej stały się obowiązkowym wyposażeniem wszystkich nowych samochodów – informuje „Dziennik Gazeta Prawna”.

Fabryczne ułatwienie podłączenia blokady alkoholowej (wzorem aut produkowanych na rynek skandynawski), zaawansowany system hamowania awaryjnego, kamera cofania lub czujniki, asystent pasa ruchu czy system wykrywania wypadku – to niektóre z rozwiązań przewidzianych przez Komisję Europejską jako obowiązkowe wyposażenia wszystkich nowych samochodów.

W ciągu trzech lat wszystkie nowe modele wprowadzane na rynek powinny mieć 11 nowych, zaawansowanych systemów bezpieczeństwa.

Piraci z immunitetem

Czterech posłów i dwóch senatorów z klubu parlamentarnego PiS, w tym wicemarszałek Sejmu Ryszard Terlecki, oraz trzech przedstawicieli PO – to parlamentarzyści, których dotyczyły wnioski do Prokuratury Generalnej o uchylenie immunitetu w związku z popełnionymi wykroczeniami drogowymi – dowiedział się dziennik.pl. Najwięcej polityków na bakier z przepisami drogowymi jest w klubie parlamentarnym PiS.

Poza przedstawicielami kierownictwa klubu PiS prokuratura wystąpiła też z wnioskami GITD do marszałków o uchylenie immunitetu: ministra rolnictwa Krzysztofa Jurgiela, posła Jacka Świata oraz senatorów Zbigniewa Cichonia (dwa wnioski z GITD) i Jerzego Czerwińskiego (w tym przypadku o uchylenie immunitetu dopominała się policja). Każdy zrezygnował z parasola immunitetu.

Przedstawiciele Platformy Obywatelskiej także zostali złapani na wykroczeniach drogowych. Tutaj najdłuższa lista przewinień dotyczyła Jana Rulewskiego.

Drogie samochody najbogatszych piłkarzy

Najbogatsi piłkarze mają najbogatsze auta, o czym informuje „Rzeczpospolita” za gazetą RBK.

I tak np. szwedzki snajper Zlatan Ibrahimovic jeździ po Sztokholmie najnowszym żółtym LaFerrari. Tę markę upodobał sobie też Leo Messi. Za 32 mln euro kupił Ferrari 335 S Spider Scaglietti rocznik 1957 – jeden z najdroższych samochodów świata.

Z kolei Portugalczyk Cristiano Ronaldo ma w swoich garażach 19 aut. Dumą Ronaldo jest Koenigsegg CCX 11 rozpędzający się do 100 km w 3 sekundy. Kosztował 400 tys. euro.

Brazylijczyk Neymar jeździ m.in. Audi R8 GT (silnik 553 KM), a Kameruńczyk Samuel Eto’o kupił Astona Martina z serii liczącej zaledwie 77 aut. Pod maską samochód ma 760 KM i 7,3-litrowy silnik.
 
  powrót wersja do druku
   
    Zapisz się na NEWSLETTER

 EuroFlota PTL MEDIA © 1999-2019  •  Regulamin strony  •  Ochrona danych osobowych  •  designed by MOUTON interactive