EuroFlota
strona główna
o nas prenumerata szkolenia/konferencje 2019

szkolenia/archiwum
BEZPŁATNE
e-wydanie
dylematy
prawne
kontakt archiwum
 
 
      Numer 194/195/196, kwiecień/maj/czerwiec 2019
     
 
Używane z flot
Flotowi Liderzy Innowacyjności
SUV dla blondynek
Van, jakich mało: Renault Espace
25 lat leasingu w Polsce
60 premier i ponad 146 tys. widzów na Poznań Motor Show
Awangardowy crossback: Citroen DS 3 Crossback
Blisko 5 tys. aut elektrycznych w Polsce
Cichy i oszczędny: Nissan Qashqai
Dobrze zarządzana flota
Elektryczna rzeczywistość
Elektryczne w leasingu
Firmowa flota nie dla samozatrudnionych
Łączenie i digitalizacja – trendy nr 1 w motoryzacji
Mocne wejście: Skoda Scala
Na minuty, godziny czy doby...
Na szutry i bezdroża: Kia Sportage
Nowe Volvo S60 – prosto z USA do Polski
Nowe zasady, a co ze „starymi” samochodami?
Radosław Kraciuk prezesem SKFS
Renault: z lidera regionalnego liderem światowym
Samochody idealne do pracy
Samochód mało pijący: VW Passat Variant
Te zasady trzeba znać
W nowym stylu: Peugeot 508 GT
Warto liczyć
Wielki powrót: BMW serii 8
Kamery wykryją fanów telefonowania w czasie jazdy
Nowi członkowie PZWLP
„Elektryki” w lotniskowych flotach
Rafał Krajewski dyrektorem w Hyundai Motor Poland
Hubert Niedzielski szefem PR Volkswagena w Polsce
FLOTOWE TRENDY 2019
Najtańsze w abonamencie
Wizja niedalekiej przyszłości: Opel GT X Experimental
Mocny zawodnik: Citroen C3 Aircross
Dobrze wyposażony kombivan: Citroen Berlingo
Do miasta i na leśne dukty: Fiat 500 X
Skazany na sukces: Volvo XC60
Do pracy i na wakacje: Peugeot Rifter
Zwinny crossover: Seat Arona
Czy pracownik może decydować o wyborze auta?
Surowe kary za „kręcenie liczników”
NIK przeciw „korkom” na drogach
Niebezpieczne floty
Toyoty sterowane głosowo
Nowości Opla do 2020 r.
„Latający samochód”
Przegląd prasy
Bezpieczne skrzyżowania
Bridgestone przejmuje TomTom Telematics
innogy go!
DKV laureatem Great Place to Work
Volkswagen cyfryzuje sprzedaż
Opel wraca do Rosji
Największy luksus to Audi A7 Sportback
Tipo dla młodszych klientów
Toyota najbardziej wartościową marką motoryzacyjną
Alfa Romeo Tonale – piękny hybrydowy SUV plug-in marki
Z rynku - Inwestycja w telematykę
Z rynku - Elektromobilna flota
Z rynku - Wsparcie w procesie likwidacji szkody
Z rynku - Skuteczne wsparcie dla flot
Z rynku - Kompleksowa oferta finansowania
Z rynku - Jak wybrać kartę paliwową dla flot osobowych
Z rynku - Daniel Mrozek
Z rynku - Innowacyjne rozwiązania COMPET w zakresie likwidacji szkód komunikacyjnych
   
  pokaż wszystkie numery
 
Z rynku - Czyste paliwo
 
Bartosz Czubała
(dyrektor handlowy PRINS AUTOGAZ)
   
Z przyjemnością przedstawiłem uczestnikom konferencji Flotowe Trendy EKOMOBILNOŚĆ trendy na rynku autogazu. W salonach z nowymi samochodami pojawiają się kolejne modele zasilane LPG. Obecnie alternatywą dla diesla jest gaz, a nie prąd. Powodów takiej sytuacji jest kilka. Pierwszym i podstawowym jest cena samochodów elektrycznych, która jest dużo wyższa niż odpowiednika z konwencjonalnym napędem. Kolejnym jest bardzo słabo rozwinięta sieć stacji ładowania. Nie jesteśmy w stanie sprawnie poruszać się po Polsce, ponieważ nie mamy możliwości szybko naładować baterii, aby kontynuować dalszą jazdę. Także liczba oferowanych modeli elektrycznych jest ograniczona.

Coraz częściej pojawiają się opinie, że samochody elektryczne nie są takie „zielone”, jak próbuje się to nam przedstawiać. Polski prąd jest produkowany głównie z węgla, a to przy stosowanej technologii wyklucza jego niską emisję. Sama technologia produkcji akumulatorów i ich późniejszej utylizacji jest dużym obciążeniem dla środowiska.

Największy wybór modeli zasilanych LPG znajdziemy w segmentach B i C. Są jednak marki, które oferują nam coraz więcej. Ford jest marką, która postawiła na najnowszą technologię LPG, przeznaczoną do coraz popularniejszych silników z wtryskiem bezpośrednim. Prawie wszystkie modele z silnikiem EcoBoost są dostępne z instalacją gazową. Tym, co odróżnia ofertę Forda od innych producentów, jest to, że ich samochody odpalają od razu na gazie, co czyni ich eksploatację jeszcze tańszą. Jak wiadomo, jazda na gazie pozwala znacznie ograniczyć emisję CO2 oraz cząstek stałych, które są częścią smogu. Czyli jeżdżąc na gazie, mamy realny wpływ na poprawę jakości powietrza.

Na pewno kolejne lata będą dalszym rozwojem branży autogazu. Jeżeli rozwinie się sieć stacji CNG, taka oferta pojawi się w salonach z samochodami. Jednak obecnie jest ich mniej niż 30, co praktycznie uniemożliwia bezproblemowe tankowanie takich samochodów. Spodziewamy się dalszego poszerzania oferty na nowe samochody z LPG oraz coraz większego zainteresowania firm, które coraz częściej wybierają LPG jako źródło napędu ich flot. Pamiętajmy, że wybierając gaz, oszczędzamy pieniądze i dbamy o otaczające nas środowisko.
 
  powrót wersja do druku
   
    Zapisz się na NEWSLETTER

 EuroFlota PTL MEDIA © 1999-2019  •  Regulamin strony  •  Ochrona danych osobowych  •  designed by MOUTON interactive