EuroFlota
strona główna
o nas prenumerata szkolenia/konferencje 2018

szkolenia/archiwum
BEZPŁATNE
e-wydanie
dylematy
prawne
kontakt archiwum
 
 
      Numer 184/185, czerwiec/lipiec 2018
     
 
Elektromobilna rewolucja
Poznaj SKUTECZNE PRAKTYKI FLOTOWE
Aplikacja pomoże w zarządzaniu flotą
Auto Katalog SAMAR – pożyteczne narzędzie
Blaski i cienie elektromobilności
BZ WBK Leasing: karta paliwowa bez numeru rejestracyjnego i wyższe limity
Czysta energia: Nissan Leaf
DKV Euro Service i innogy wspólnie w elektromobilności
Dosłupkowanie Warszawy
Dostawcze Fordy – różnorodne, komfortowe i bezpieczne
Dzielny gracz: Kia Stonic
Komfortowy kompakt: Citroën C4 Cactus
Kuszące kombi: Seat Leon ST
Nie boimy się wyzwań
Poczta Polska testuje samochody elektryczne
Potencjał kart paliwowych
Powiew luksusu: Alfa Romeo Stelvio
SEAT dla przedsiębiorców
Sportowy, elegancki i obszerny: Opel Grandland X
Telemityka, czyli o mitach telematyki
W teren i do miasta: Fiat 500X
Drogowa dżungla
Lasy Państwowe stawiają na elektromobilność
Bosch inwestuje w rozwój w Polsce
Cyfrowa rewolucja
Przegląd prasy
Gdy kierowca patrzy, a nie widzi
Olejowa waga ciężka
Firmowy samochód może mniej kosztować
Dobra passa CFM
Skuteczna polisa
Wschodząca gwiazda: Mercedes kl. A
Mustangi opanowały Warszawę
Zielona fala: Renault Zoe
Trzy cylindry na dopalaczach: Skoda Karoq
Miejski wojownik: Hyundai Kona
Nowe otwarcie: DS7 Crossback
W dobrej cenie: Dacia Duster
Oszczędna jazda: Peugeot 308
Król polskich dróg: VW Golf
Pikap w klasie premium: Mercedes kl. X
Mistrz jest jeden: Renault Master
Ford Tourneo Custom: w celach firmowych lub do odpoczynku
Ford Transit Custom: wygoda w pracy
Na wiele okazji: Fiat Ducato
Przebieg kontrolowany
Auto z odzysku
RV i TCO, czyli czas na ważne decyzje
Problemy prawne kierowców zawodowych
Atrakcyjny segment pikapów
Przesiądziemy się do aut elektrycznych?
Przełomowy rok dla rozwoju ekotransportu
innogy e-Car Sharing
Syntetyki królują
Z rynku - Elektryfikacja motoryzacji
Z rynku - Rynek leasingu z solidną dynamiką wzrostu
Z rynku - Czyste paliwo
Z rynku - Udogodnienia dla samochodów elektrycznych w praktyce
Z rynku - Agnieszka Himel
Dwumilionowy Fiat 500 wyjechał z zakładu FCA w Tychach
50 wodorowych Toyot Mirai trafi na ulice Londynu
Sportowe Mégane R.S. już w salonach
Fiesta Active – nowy crossover Forda
800 tys. ekologicznych Audi
Opel wyprzedza czas
Jeep Grand Cherokee Trackhawk w Polsce
   
  pokaż wszystkie numery
 
Z rynku - Czyste paliwo
 
Bartosz Czubała
(dyrektor handlowy PRINS AUTOGAZ)
   
Z przyjemnością przedstawiłem uczestnikom konferencji Flotowe Trendy EKOMOBILNOŚĆ trendy na rynku autogazu. W salonach z nowymi samochodami pojawiają się kolejne modele zasilane LPG. Obecnie alternatywą dla diesla jest gaz, a nie prąd. Powodów takiej sytuacji jest kilka. Pierwszym i podstawowym jest cena samochodów elektrycznych, która jest dużo wyższa niż odpowiednika z konwencjonalnym napędem. Kolejnym jest bardzo słabo rozwinięta sieć stacji ładowania. Nie jesteśmy w stanie sprawnie poruszać się po Polsce, ponieważ nie mamy możliwości szybko naładować baterii, aby kontynuować dalszą jazdę. Także liczba oferowanych modeli elektrycznych jest ograniczona.

Coraz częściej pojawiają się opinie, że samochody elektryczne nie są takie „zielone”, jak próbuje się to nam przedstawiać. Polski prąd jest produkowany głównie z węgla, a to przy stosowanej technologii wyklucza jego niską emisję. Sama technologia produkcji akumulatorów i ich późniejszej utylizacji jest dużym obciążeniem dla środowiska.

Największy wybór modeli zasilanych LPG znajdziemy w segmentach B i C. Są jednak marki, które oferują nam coraz więcej. Ford jest marką, która postawiła na najnowszą technologię LPG, przeznaczoną do coraz popularniejszych silników z wtryskiem bezpośrednim. Prawie wszystkie modele z silnikiem EcoBoost są dostępne z instalacją gazową. Tym, co odróżnia ofertę Forda od innych producentów, jest to, że ich samochody odpalają od razu na gazie, co czyni ich eksploatację jeszcze tańszą. Jak wiadomo, jazda na gazie pozwala znacznie ograniczyć emisję CO2 oraz cząstek stałych, które są częścią smogu. Czyli jeżdżąc na gazie, mamy realny wpływ na poprawę jakości powietrza.

Na pewno kolejne lata będą dalszym rozwojem branży autogazu. Jeżeli rozwinie się sieć stacji CNG, taka oferta pojawi się w salonach z samochodami. Jednak obecnie jest ich mniej niż 30, co praktycznie uniemożliwia bezproblemowe tankowanie takich samochodów. Spodziewamy się dalszego poszerzania oferty na nowe samochody z LPG oraz coraz większego zainteresowania firm, które coraz częściej wybierają LPG jako źródło napędu ich flot. Pamiętajmy, że wybierając gaz, oszczędzamy pieniądze i dbamy o otaczające nas środowisko.
 
  powrót wersja do druku
   
    Zapisz się na NEWSLETTER

 EuroFlota PTL MEDIA © 1999-2018  •  Regulamin strony  •  Ochrona danych osobowych  •  designed by MOUTON interactive