EuroFlota
strona główna
o nas prenumerata szkolenia/konferencje 2019

szkolenia/archiwum
BEZPŁATNE
e-wydanie
dylematy
prawne
kontakt archiwum
 
 
      Numer 194/195/196, kwiecień/maj/czerwiec 2019
     
 
Używane z flot
Flotowi Liderzy Innowacyjności
SUV dla blondynek
Van, jakich mało: Renault Espace
25 lat leasingu w Polsce
60 premier i ponad 146 tys. widzów na Poznań Motor Show
Awangardowy crossback: Citroen DS 3 Crossback
Blisko 5 tys. aut elektrycznych w Polsce
Cichy i oszczędny: Nissan Qashqai
Dobrze zarządzana flota
Elektryczna rzeczywistość
Elektryczne w leasingu
Firmowa flota nie dla samozatrudnionych
Łączenie i digitalizacja – trendy nr 1 w motoryzacji
Mocne wejście: Skoda Scala
Na minuty, godziny czy doby...
Na szutry i bezdroża: Kia Sportage
Nowe Volvo S60 – prosto z USA do Polski
Nowe zasady, a co ze „starymi” samochodami?
Radosław Kraciuk prezesem SKFS
Renault: z lidera regionalnego liderem światowym
Samochody idealne do pracy
Samochód mało pijący: VW Passat Variant
Te zasady trzeba znać
W nowym stylu: Peugeot 508 GT
Warto liczyć
Wielki powrót: BMW serii 8
Kamery wykryją fanów telefonowania w czasie jazdy
Nowi członkowie PZWLP
„Elektryki” w lotniskowych flotach
Rafał Krajewski dyrektorem w Hyundai Motor Poland
Hubert Niedzielski szefem PR Volkswagena w Polsce
FLOTOWE TRENDY 2019
Najtańsze w abonamencie
Wizja niedalekiej przyszłości: Opel GT X Experimental
Mocny zawodnik: Citroen C3 Aircross
Dobrze wyposażony kombivan: Citroen Berlingo
Do miasta i na leśne dukty: Fiat 500 X
Skazany na sukces: Volvo XC60
Do pracy i na wakacje: Peugeot Rifter
Zwinny crossover: Seat Arona
Czy pracownik może decydować o wyborze auta?
Surowe kary za „kręcenie liczników”
NIK przeciw „korkom” na drogach
Niebezpieczne floty
Toyoty sterowane głosowo
Nowości Opla do 2020 r.
„Latający samochód”
Przegląd prasy
Bezpieczne skrzyżowania
Bridgestone przejmuje TomTom Telematics
innogy go!
DKV laureatem Great Place to Work
Volkswagen cyfryzuje sprzedaż
Opel wraca do Rosji
Największy luksus to Audi A7 Sportback
Tipo dla młodszych klientów
Toyota najbardziej wartościową marką motoryzacyjną
Alfa Romeo Tonale – piękny hybrydowy SUV plug-in marki
Z rynku - Inwestycja w telematykę
Z rynku - Elektromobilna flota
Z rynku - Wsparcie w procesie likwidacji szkody
Z rynku - Skuteczne wsparcie dla flot
Z rynku - Kompleksowa oferta finansowania
Z rynku - Jak wybrać kartę paliwową dla flot osobowych
Z rynku - Daniel Mrozek
Z rynku - Innowacyjne rozwiązania COMPET w zakresie likwidacji szkód komunikacyjnych
   
  pokaż wszystkie numery
 
Z rynku - Agnieszka Himel
 
Agnieszka Himel
(Head of B2B Product Development
& Partner Channel w Telematics Technologies, dostawcy rozwiązania dla flot: NaviExpert Telematics)
   
Kolejny event „EuroFloty” oraz kolejne miesiące pracy nad rozwojem naszego rozwiązania za nami. W ostatnich miesiącach w NaviExpert Telematics pojawiło się wiele nowości, o których mieliśmy okazję rozmawiać z fleet managerami, którzy pojawili się na konferencji Ekomobilność. Do najważniejszych możemy zaliczyć podsumowanie tras, które przebył dany kierowca. O co dokładnie chodzi? Mowa o dwóch różnych funkcjach. Jedna z nich jest skierowana do Fleet Managera i jest dostępna z poziomu panelu flotowego, a druga do kierowcy korzystającego z aplikacji mobilnej.

W przypadku rozwiązania dedykowanego Fleet Managerowi wystarczy jeden rzut oka na mapę z przejechanymi trasami i wybranie jednej z nich, by zobaczyć, jak – pod kątem stylu jazdy – poradził sobie z nią kierowca. Cała trasa podzielona jest na różnokolorowe segmenty. Kolor zielony oznacza jazdę zgodną z przepisami, a pozostałe: żółty, pomarańczowy lub czerwony – coraz bardziej odbiegającą od obowiązujących ograniczeń prędkości. Wyróżnia nas baza danych, która pozwala nam na rzeczywiste dopasowywanie przejazdów do dróg, a co najważniejsze, rzeczywiste uwzględnianie aktualnych ograniczeń prędkości. Na mapie zaznaczone są także miejsca, w których nastąpiły gwałtowne hamowania lub przyśpieszenia. Podsumowując, pokazywany przez nas styl jazdy uwzględnia przekroczenia prędkości, a nie odgórnie ustalone limity, i opiera się na dwóch kryteriach: bezpieczeństwa jazdy i płynności, czyli przyspieszeniach i hamowaniach. Jeśli Fleet Managera interesują bardziej szczegółowo jakieś konkretne kwestie – może przejść także do szczegółowych statystyk.

Drugą z nowości, którą mieliśmy okazję prezentować na naszym stoisku, był nowy ekran w aplikacji, pokazujący kierowcom ostatnie przejechane przez nich trasy, mające wpływ na styl jazdy. Z poziomu aplikacji kierowca otrzymuje informację o swoim stylu jazdy na bieżąco, po każdym wykonanym manewrze. Jest to poniekąd uzupełnienie funkcji, która pojawiła się wcześniej, czyli rankingu stylu jazdy kierowców, wykorzystywanego do grywalizacji przy organizowaniu firmowych konkursów. Wychodzimy bowiem z założenia, że aby móc wymagać od kogoś poprawy w jakimś zakresie – tutaj nawyków za kierownicą – najpierw trzeba mu pokazać, co robi źle lub co może poprawić. Nieekonomiczna jazda kierowców często wynika z nieświadomości. Nowy moduł z trasami jest z naszego punktu widzenia niezbędny, by zachęcać i motywować kierowców do tego, aby doskonalili swój styl jazdy, ograniczając przy tym koszty floty. To gorący temat nie tylko w kontekście ostatniego eventu dotyczącego ekomobilności, ale również, a może przede wszystkim, podwyżek cen paliwa.
 
  powrót wersja do druku
   
    Zapisz się na NEWSLETTER

 EuroFlota PTL MEDIA © 1999-2019  •  Regulamin strony  •  Ochrona danych osobowych  •  designed by MOUTON interactive