EuroFlota
strona główna
o nas prenumerata szkolenia/konferencje 2019

szkolenia/archiwum
BEZPŁATNE
e-wydanie
dylematy
prawne
kontakt archiwum
 
 
      Numer 194/195/196, kwiecień/maj/czerwiec 2019
     
 
Używane z flot
SKUTECZNE PRAKTYKI FLOTOWE na FLEET MANAGEMENT FORUM
DKV z ofertą dla flot. Karta bez limitów
Flotowi Liderzy Innowacyjności
SUV dla blondynek
Van, jakich mało: Renault Espace
25 lat leasingu w Polsce
60 premier i ponad 146 tys. widzów na Poznań Motor Show
Awangardowy crossback: Citroen DS 3 Crossback
Blisko 5 tys. aut elektrycznych w Polsce
Cichy i oszczędny: Nissan Qashqai
Dobrze zarządzana flota
Elektryczna rzeczywistość
Elektryczne w leasingu
Firmowa flota nie dla samozatrudnionych
Łączenie i digitalizacja – trendy nr 1 w motoryzacji
Mocne wejście: Skoda Scala
Na minuty, godziny czy doby...
Na szutry i bezdroża: Kia Sportage
Nowe Volvo S60 – prosto z USA do Polski
Nowe zasady, a co ze „starymi” samochodami?
Radosław Kraciuk prezesem SKFS
Renault: z lidera regionalnego liderem światowym
Samochody idealne do pracy
Samochód mało pijący: VW Passat Variant
Te zasady trzeba znać
W nowym stylu: Peugeot 508 GT
Warto liczyć
Wielki powrót: BMW serii 8
Kamery wykryją fanów telefonowania w czasie jazdy
Nowi członkowie PZWLP
„Elektryki” w lotniskowych flotach
Rafał Krajewski dyrektorem w Hyundai Motor Poland
Hubert Niedzielski szefem PR Volkswagena w Polsce
FLOTOWE TRENDY 2019
Najtańsze w abonamencie
Wizja niedalekiej przyszłości: Opel GT X Experimental
Mocny zawodnik: Citroen C3 Aircross
Dobrze wyposażony kombivan: Citroen Berlingo
Do miasta i na leśne dukty: Fiat 500 X
Skazany na sukces: Volvo XC60
Do pracy i na wakacje: Peugeot Rifter
Zwinny crossover: Seat Arona
Czy pracownik może decydować o wyborze auta?
Surowe kary za „kręcenie liczników”
NIK przeciw „korkom” na drogach
Niebezpieczne floty
Toyoty sterowane głosowo
Nowości Opla do 2020 r.
„Latający samochód”
Przegląd prasy
Bezpieczne skrzyżowania
Bridgestone przejmuje TomTom Telematics
innogy go!
DKV laureatem Great Place to Work
Volkswagen cyfryzuje sprzedaż
Opel wraca do Rosji
Największy luksus to Audi A7 Sportback
Tipo dla młodszych klientów
Toyota najbardziej wartościową marką motoryzacyjną
Alfa Romeo Tonale – piękny hybrydowy SUV plug-in marki
Z rynku - Inwestycja w telematykę
Z rynku - Elektromobilna flota
Z rynku - Wsparcie w procesie likwidacji szkody
Z rynku - Skuteczne wsparcie dla flot
Z rynku - Kompleksowa oferta finansowania
Z rynku - Jak wybrać kartę paliwową dla flot osobowych
Z rynku - Daniel Mrozek
Z rynku - Innowacyjne rozwiązania COMPET w zakresie likwidacji szkód komunikacyjnych
   
  pokaż wszystkie numery
 
Najlepsze rozwiązanie dla flot
 
Rozmowa z Mariuszem Manowskim, Country Director Mitac Europe CEE oraz Łukaszem Tetkowskim, Marketing Managerem CEU odpowiedzialnymi za markę Mio.
   
Redakcja – W jakim zakresie urządzenia takie jak kamery czy wideorejestratory mogą wspomóc pracę administratorów flot samochodowych?

Mariusz Manowski: Kamery samochodowe zostały stworzone głównie po to, by służyły jako świadek. Rozwiązywanie spornych sytuacji w przypadku próby ustalenia sprawcy (lub kolizji, których nie możemy uniknąć) zdarzenia drogowego jest dużo szybsze dzięki takim „bezstronnym dowodom”, jakie oferuje dobrej jakości kamera. Nagranie pozwala wykazać naszą niewinność w przypadkach, gdy nie jest to jednoznaczne i łatwe do udowodnienia (np. gdy druga strona posiada świadków poświadczających nieprawdę, a nasz kierowca we flocie jest jedyny). W praktyce jesteśmy w stanie zmniejszyć liczbę zgłoszeń szkód do ubezpieczyciela, które zazwyczaj wiążą się z całym procesem.

Proszę przedstawić rozwiązania i produkty Mio, które powinny zainteresować flotowców.

Mariusz Manowski: W zależności od specyfiki floty warto pomyśleć o sprawdzonych rozwiązaniach masowych w przystępnej cenie (kamery MiVue z serii C – C320, C330), natomiast w samochodach kadry menedżerskiej o bardziej zaawansowanych modelach z trybem parkingowym i nagrywaniem typu DUAL (kamery z serii 7xx, Jxx). Atutami produktów MIO są: wysoka jakość nagrań w ciężkich warunkach oświetleniowych, wbudowany moduł GPS, niska awaryjność urządzeń oraz opieka serwisowa door-to-door, posiadanie certyfikatów bezpieczeństwa wymaganych do sprzedaży produktów jako opcjonalnych akcesoriów producenckich.

Wasze premierowe urządzenia J85 i J60 nie mają klasycznego wyświetlacza, komunikują się za to ze smartfonami?

Łukasz Tetkowski: Obsługa MiVue J85 i MiVue J60 możliwa jest z poziomu urządzeń mobilnych, z którymi kamera łączy się przez wbudowany moduł Wi-Fi. Posiadacz takiego wideorejestratora za pomocą aplikacji MiVue Pro może błyskawicznie wykonywać w smartfonie kopie zapasowe zarejestrowanego materiału wideo, dowolnie nimi zarządzać lub dzielić się nimi, np. w mediach społecznościowych. Moduł Wi-Fi gwarantuje także stałe aktualizacje oprogramowania OTA dla kamery. Nie trzeba podłączać jej do komputera ani przenosić plików na kartę pamięci.

Jeszcze dwie dekady temu drogę do celu wyznaczała kierowcom papierowa mapa. Dziś zastępują ją precyzyjne urządzenia nawigacyjne. W jakim kierunku podąża rozwój nawigacji samochodowej?

Mariusz Manowski: Tradycyjne nawigacje wciąż w niektórych aspektach są efektywniejsze od smartfonów. Takim kluczowym punktem, który daje nawigacji przewagę, jest chociażby tryb Truck, który doceniają kierowcy pojazdów ciężarowych, ze względu na specjalną funkcję wprowadzania na przykład rozmiaru pojazdu. Po nawigację sięgają cały czas kierowcy samochodów osobowych, ze względu na prostotę obsługi i możliwość korzystania z niej bez konieczności pobierania danych komórkowych. Należy również pamiętać, że w nasze nawigacje wgrane są mapy z możliwością dożywotniej aktualizacji, a szeroka gama akcesoriów montażowych zapewnia właściwy komfort.

Kolejnym kamieniem milowym było wyposażenie urządzeń samochodowych w rozwiązania nie tylko wyznaczające trasę, ale również rejestrujące jej przebieg kilometr po kilometrze – tak powstały wideorejestratory. Czy ich zakres, działania i możliwości wciąż się rozwijają?

Łukasz Tetkowski: Rynek wciąż rozwija się bardzo dynamicznie, a ilość obecnych w ruchu drogowym wzrasta. Z myślą o wszystkich uczestnikach ruchu drogowego staramy się udoskonalać nasze produkty. Najnowsze rozwiązania posiadają funkcję inteligentnego trybu parkingowego, dzięki której nasz pojazd chroniony jest również podczas postoju. Automatyczny tryb nocny, dzięki najwyższej klasy sensorom optycznym Sony Starvis, sprawia, że rejestrator sam dostosowuje się do warunków oświetlenia, dlatego jakość nagrań po zmroku jest doskonała. Dzięki stale aktualizowanej bazie fotoradarów posiadamy informacje o odpowiednim dostosowaniu prędkości. Moduł GPS umożliwia nam spectrum możliwości nie tylko związanych z rejestrem prędkości, zapisuje również czas i miejsce zdarzeń.

Dziękujemy za rozmowę.
(ww)
 
  powrót wersja do druku
   
    Zapisz się na NEWSLETTER

 EuroFlota PTL MEDIA © 1999-2019  •  Regulamin strony  •  Ochrona danych osobowych  •  designed by MOUTON interactive