EuroFlota
strona główna
o nas prenumerata szkolenia/konferencje 2019

szkolenia/archiwum
BEZPŁATNE
e-wydanie
dylematy
prawne
kontakt archiwum
 
 
      Numer 184/185, czerwiec/lipiec 2018
     
 
Elektromobilna rewolucja
FLOTOWE TRENDY 2019
Najlepsze rozwiązanie dla flot
Aplikacja pomoże w zarządzaniu flotą
Auto Katalog SAMAR – pożyteczne narzędzie
Blaski i cienie elektromobilności
BZ WBK Leasing: karta paliwowa bez numeru rejestracyjnego i wyższe limity
Czysta energia: Nissan Leaf
DKV Euro Service i innogy wspólnie w elektromobilności
Dosłupkowanie Warszawy
Dostawcze Fordy – różnorodne, komfortowe i bezpieczne
Dzielny gracz: Kia Stonic
Komfortowy kompakt: Citroën C4 Cactus
Kuszące kombi: Seat Leon ST
Nie boimy się wyzwań
Plebiscyt Mobility Trends – trwa głosowanie na najlepsze produkty i usługi z branży IT i Telcom za 2018 roku
Poczta Polska testuje samochody elektryczne
Potencjał kart paliwowych
Powiew luksusu: Alfa Romeo Stelvio
SEAT dla przedsiębiorców
Sportowy, elegancki i obszerny: Opel Grandland X
Telemityka, czyli o mitach telematyki
W teren i do miasta: Fiat 500X
Drogowa dżungla
Lasy Państwowe stawiają na elektromobilność
Bosch inwestuje w rozwój w Polsce
Cyfrowa rewolucja
Przegląd prasy
Gdy kierowca patrzy, a nie widzi
Olejowa waga ciężka
Firmowy samochód może mniej kosztować
Dobra passa CFM
Skuteczna polisa
Wschodząca gwiazda: Mercedes kl. A
Mustangi opanowały Warszawę
Zielona fala: Renault Zoe
Trzy cylindry na dopalaczach: Skoda Karoq
Miejski wojownik: Hyundai Kona
Nowe otwarcie: DS7 Crossback
W dobrej cenie: Dacia Duster
Oszczędna jazda: Peugeot 308
Król polskich dróg: VW Golf
Pikap w klasie premium: Mercedes kl. X
Mistrz jest jeden: Renault Master
Ford Tourneo Custom: w celach firmowych lub do odpoczynku
Ford Transit Custom: wygoda w pracy
Na wiele okazji: Fiat Ducato
Przebieg kontrolowany
Auto z odzysku
RV i TCO, czyli czas na ważne decyzje
Problemy prawne kierowców zawodowych
Atrakcyjny segment pikapów
Przesiądziemy się do aut elektrycznych?
Przełomowy rok dla rozwoju ekotransportu
innogy e-Car Sharing
Syntetyki królują
Z rynku - Elektryfikacja motoryzacji
Z rynku - Rynek leasingu z solidną dynamiką wzrostu
Z rynku - Czyste paliwo
Z rynku - Udogodnienia dla samochodów elektrycznych w praktyce
Z rynku - Agnieszka Himel
Dwumilionowy Fiat 500 wyjechał z zakładu FCA w Tychach
50 wodorowych Toyot Mirai trafi na ulice Londynu
Sportowe Mégane R.S. już w salonach
Fiesta Active – nowy crossover Forda
800 tys. ekologicznych Audi
Opel wyprzedza czas
Jeep Grand Cherokee Trackhawk w Polsce
   
  pokaż wszystkie numery
 
Najlepsze rozwiązanie dla flot
 
Rozmowa z Mariuszem Manowskim, Country Director Mitac Europe CEE oraz Łukaszem Tetkowskim, Marketing Managerem CEU odpowiedzialnymi za markę Mio.
   
Redakcja – W jakim zakresie urządzenia takie jak kamery czy wideorejestratory mogą wspomóc pracę administratorów flot samochodowych?

Mariusz Manowski: Kamery samochodowe zostały stworzone głównie po to, by służyły jako świadek. Rozwiązywanie spornych sytuacji w przypadku próby ustalenia sprawcy (lub kolizji, których nie możemy uniknąć) zdarzenia drogowego jest dużo szybsze dzięki takim „bezstronnym dowodom”, jakie oferuje dobrej jakości kamera. Nagranie pozwala wykazać naszą niewinność w przypadkach, gdy nie jest to jednoznaczne i łatwe do udowodnienia (np. gdy druga strona posiada świadków poświadczających nieprawdę, a nasz kierowca we flocie jest jedyny). W praktyce jesteśmy w stanie zmniejszyć liczbę zgłoszeń szkód do ubezpieczyciela, które zazwyczaj wiążą się z całym procesem.

Proszę przedstawić rozwiązania i produkty Mio, które powinny zainteresować flotowców.

Mariusz Manowski: W zależności od specyfiki floty warto pomyśleć o sprawdzonych rozwiązaniach masowych w przystępnej cenie (kamery MiVue z serii C – C320, C330), natomiast w samochodach kadry menedżerskiej o bardziej zaawansowanych modelach z trybem parkingowym i nagrywaniem typu DUAL (kamery z serii 7xx, Jxx). Atutami produktów MIO są: wysoka jakość nagrań w ciężkich warunkach oświetleniowych, wbudowany moduł GPS, niska awaryjność urządzeń oraz opieka serwisowa door-to-door, posiadanie certyfikatów bezpieczeństwa wymaganych do sprzedaży produktów jako opcjonalnych akcesoriów producenckich.

Wasze premierowe urządzenia J85 i J60 nie mają klasycznego wyświetlacza, komunikują się za to ze smartfonami?

Łukasz Tetkowski: Obsługa MiVue J85 i MiVue J60 możliwa jest z poziomu urządzeń mobilnych, z którymi kamera łączy się przez wbudowany moduł Wi-Fi. Posiadacz takiego wideorejestratora za pomocą aplikacji MiVue Pro może błyskawicznie wykonywać w smartfonie kopie zapasowe zarejestrowanego materiału wideo, dowolnie nimi zarządzać lub dzielić się nimi, np. w mediach społecznościowych. Moduł Wi-Fi gwarantuje także stałe aktualizacje oprogramowania OTA dla kamery. Nie trzeba podłączać jej do komputera ani przenosić plików na kartę pamięci.

Jeszcze dwie dekady temu drogę do celu wyznaczała kierowcom papierowa mapa. Dziś zastępują ją precyzyjne urządzenia nawigacyjne. W jakim kierunku podąża rozwój nawigacji samochodowej?

Mariusz Manowski: Tradycyjne nawigacje wciąż w niektórych aspektach są efektywniejsze od smartfonów. Takim kluczowym punktem, który daje nawigacji przewagę, jest chociażby tryb Truck, który doceniają kierowcy pojazdów ciężarowych, ze względu na specjalną funkcję wprowadzania na przykład rozmiaru pojazdu. Po nawigację sięgają cały czas kierowcy samochodów osobowych, ze względu na prostotę obsługi i możliwość korzystania z niej bez konieczności pobierania danych komórkowych. Należy również pamiętać, że w nasze nawigacje wgrane są mapy z możliwością dożywotniej aktualizacji, a szeroka gama akcesoriów montażowych zapewnia właściwy komfort.

Kolejnym kamieniem milowym było wyposażenie urządzeń samochodowych w rozwiązania nie tylko wyznaczające trasę, ale również rejestrujące jej przebieg kilometr po kilometrze – tak powstały wideorejestratory. Czy ich zakres, działania i możliwości wciąż się rozwijają?

Łukasz Tetkowski: Rynek wciąż rozwija się bardzo dynamicznie, a ilość obecnych w ruchu drogowym wzrasta. Z myślą o wszystkich uczestnikach ruchu drogowego staramy się udoskonalać nasze produkty. Najnowsze rozwiązania posiadają funkcję inteligentnego trybu parkingowego, dzięki której nasz pojazd chroniony jest również podczas postoju. Automatyczny tryb nocny, dzięki najwyższej klasy sensorom optycznym Sony Starvis, sprawia, że rejestrator sam dostosowuje się do warunków oświetlenia, dlatego jakość nagrań po zmroku jest doskonała. Dzięki stale aktualizowanej bazie fotoradarów posiadamy informacje o odpowiednim dostosowaniu prędkości. Moduł GPS umożliwia nam spectrum możliwości nie tylko związanych z rejestrem prędkości, zapisuje również czas i miejsce zdarzeń.

Dziękujemy za rozmowę.
(ww)
 
  powrót wersja do druku
   
    Zapisz się na NEWSLETTER

 EuroFlota PTL MEDIA © 1999-2019  •  Regulamin strony  •  Ochrona danych osobowych  •  designed by MOUTON interactive