EuroFlota
strona główna
o nas prenumerata szkolenia/konferencje 2020

szkolenia/archiwum
BEZPŁATNE
e-wydanie
dylematy
prawne
kontakt archiwum
 
 
      Numer 194/195/196, kwiecień/maj/czerwiec 2019
     
 
Używane z flot
SKUTECZNE PRAKTYKI FLOTOWE na FLEET MANAGEMENT FORUM
DKV z ofertą dla flot. Karta bez limitów
Flotowi Liderzy Innowacyjności
SUV dla blondynek
Van, jakich mało: Renault Espace
25 lat leasingu w Polsce
60 premier i ponad 146 tys. widzów na Poznań Motor Show
Awangardowy crossback: Citroen DS 3 Crossback
Blisko 5 tys. aut elektrycznych w Polsce
Cichy i oszczędny: Nissan Qashqai
Dobrze zarządzana flota
Elektryczna rzeczywistość
Elektryczne w leasingu
Firmowa flota nie dla samozatrudnionych
Łączenie i digitalizacja – trendy nr 1 w motoryzacji
Mocne wejście: Skoda Scala
Na minuty, godziny czy doby...
Na szutry i bezdroża: Kia Sportage
Nowe Volvo S60 – prosto z USA do Polski
Nowe zasady, a co ze „starymi” samochodami?
Radosław Kraciuk prezesem SKFS
Renault: z lidera regionalnego liderem światowym
Samochody idealne do pracy
Samochód mało pijący: VW Passat Variant
Te zasady trzeba znać
W nowym stylu: Peugeot 508 GT
Warto liczyć
Wielki powrót: BMW serii 8
Kamery wykryją fanów telefonowania w czasie jazdy
Nowi członkowie PZWLP
„Elektryki” w lotniskowych flotach
Rafał Krajewski dyrektorem w Hyundai Motor Poland
Hubert Niedzielski szefem PR Volkswagena w Polsce
FLOTOWE TRENDY 2019
Najtańsze w abonamencie
Wizja niedalekiej przyszłości: Opel GT X Experimental
Mocny zawodnik: Citroen C3 Aircross
Dobrze wyposażony kombivan: Citroen Berlingo
Do miasta i na leśne dukty: Fiat 500 X
Skazany na sukces: Volvo XC60
Do pracy i na wakacje: Peugeot Rifter
Zwinny crossover: Seat Arona
Czy pracownik może decydować o wyborze auta?
Surowe kary za „kręcenie liczników”
NIK przeciw „korkom” na drogach
Niebezpieczne floty
Toyoty sterowane głosowo
Nowości Opla do 2020 r.
„Latający samochód”
Przegląd prasy
Bezpieczne skrzyżowania
Bridgestone przejmuje TomTom Telematics
innogy go!
DKV laureatem Great Place to Work
Volkswagen cyfryzuje sprzedaż
Opel wraca do Rosji
Największy luksus to Audi A7 Sportback
Tipo dla młodszych klientów
Toyota najbardziej wartościową marką motoryzacyjną
Alfa Romeo Tonale – piękny hybrydowy SUV plug-in marki
Z rynku - Inwestycja w telematykę
Z rynku - Elektromobilna flota
Z rynku - Wsparcie w procesie likwidacji szkody
Z rynku - Skuteczne wsparcie dla flot
Z rynku - Kompleksowa oferta finansowania
Z rynku - Jak wybrać kartę paliwową dla flot osobowych
Z rynku - Daniel Mrozek
Z rynku - Innowacyjne rozwiązania COMPET w zakresie likwidacji szkód komunikacyjnych
   
  pokaż wszystkie numery
 
FLOTOWE TRENDY 2019
 
Innowacyjne rozwiązania w branży flotowej w zakresie finansowania flot, nowoczesnych systemów zarządzania, elektromobilności, a także zwiększającego się wpływu telematyki – to tylko niektóre z zagadnień poruszanych podczas konferencji FLOTOWE TRENDY 2019, którą w kwietniu tego roku zorganizowało w Warszawie wydawnictwo PTL Media, wydawca magazynu „EuroFlota”.
   
Autor: Władysław Wilkiel

Branża flotowa to niekwestionowany lider rynku motoryzacyjnego w Polsce. Jej rozwój jest imponujący – w szybkim tempie firmy zarówno kupują nowe modele samochodów, jak i wdrażają nowoczesne narzędzia ze sfery zarządzania czy finansowania flot. Nie zawsze są jednak możliwości, by za tymi zmianami nadążyć. Znakomitą okazją do tego była zorganizowana przez redakcję „EuroFloty” konferencja targowo-networkingowa FLOTOWE TRENDY 2019.

Podczas tegorocznego wydarzenia w salach konferencyjnych Sangate Hotel Airport w Warszawie na ponad 2 tysiącach metrów powierzchni wystawienniczej oraz w dwóch salach wykładowych prelegenci przedstawili najnowsze trendy i technologie obecne w branży flotowej, powiązane z przyszłością motoryzacji. Uczestnicy z zainteresowaniem wysłuchali jedenastu profesjonalnie przygotowanych wykładów, dwóch debat ekspertów i aktywnie zabierali głos na temat innowacyjnych kierunków rozwoju branży flotowej.

Konferencję zainaugurował wykład Jakuba Farysia, prezesa PZPM. Prelegent zwrócił uwagę na trendy w światowej i europejskiej motoryzacji oraz ich wpływ na ten rynek w naszym kraju. Z kolei Piotr Bryński poruszył temat efektywności ubezpieczeniowej we flotach samochodów osobowych i użytkowych. Następnie Małgorzata Mulak w prelekcji „Innowacyjne rozwiązania w zakresie zarządzania szkodowością – realizacja na miarę oczekiwań” omówiła zagadnienia dotyczące m.in. rynku serwisów blacharsko-lakierniczych w Polsce, dostępnych rozwiązań w zakresie obsługi likwidacji szkód (wady i zalety) oraz jakiego wsparcia przy współpracy z siecią serwisową może oczekiwać menedżer floty. Trendy we flotowej mobilności z perspektywy firmy leasingowej to temat prelekcji Bartłomieja Siuchnińskiego z VW Leasing Oddział w Polsce. Prelegent poruszył m.in. zagadnienia rewolucji przemysłowej 4.0 – z której wynika duże tempo naszych czasów i jaki ma to wpływ na mobilność i ewolucję samochodów od tradycyjnych w kierunku elektrycznych. Omówił sposoby wykorzystania danych we flocie oraz jakie korzyści można osiągnąć dzięki telematyce. Zajął się także wpływem elektromobilności na leasing oraz rolą firmy leasingowej na rynku.

Czy inwestycja w bezpieczeństwo floty się opłaca? – case study na ten temat zaprezentowali: Przemysław Auguścik, dyrektor ds. rozwoju, członek zarządu Flotman, oraz Tomasz Małaczek, dyrektor ds. sprzedaży, członek zarządu Flotman. W swojej prelekcji omówili następujące zagadnienia:
  •     Z jakimi problemami zmagają się opiekunowie flot
  •     Czy handlowiec może jeździć eco
  •     Bezpieczeństwo kierowców a telematyka
  •     Innowacyjny system lokalizacji kluczem do sukcesu?

Dobrze znany uczestnikom z wcześniejszych konferencji FMF Maciej Mazur, prezes PSPA, odniósł się w swojej prelekcji do rozwoju rynku paliw alternatywnych i przyszłości elektromobilności w naszym kraju. Z kolei Mariusz Derdziak, kierownik sprzedaży DKV Euro Service Polska, analizował możliwości dotyczące optymalizacji cen paliw. Odniósł się też do rozwoju rynku kart paliwowych oraz ich nowych funkcjonalności.

Bardzo interesująco przebiegała debata ekspertów „Elektromobilność – teraźniejszość i perspektywa w polskich flotach”. Eksperci wskazywali, że samochody elektryczne stanowią już nie tylko przyszłość, ale także teraźniejszość motoryzacji. Z każdym rokiem rośnie liczba modeli zasilanych energią elektryczną oraz ich zasięg pokonywany na pojedynczym ładowaniu. Intensywnie rozwija się również sieć ładowania tego typu pojazdów. Niestety, w Polsce elektromobilność znajduje się jeszcze we wczesnym stadium rozwoju, m.in. w związku z dość wysoką ceną zakupu samochodów na prąd.

Interesująca była prelekcja ekspertów Tom Tom Telematics „Święty spokój Managera Floty”. Głównym elementem prelekcji był punkt widzenia użytkowników systemów telematycznych na codzienną pracę w firmie transportowej. Prelegenci podzielili się swoimi doświadczeniami m.in. w zakresie ułatwień w komunikacji z kierowcami, rozliczania ich czasu pracy i efektywnego wykorzystania floty, a to wszystko przy mniejszym obciążeniu spedytora. Wątek finansowy pojawił się w prelekcji Artura Kozioła, dyrektora ds. rozwoju rynku w Santander Leasing. Prelegent odniósł się do ważnej dla flotowców kwestii: jak sfinansować „ekoflotę”? Ponadto, w konwencji trendy wskazał, w którą stronę będzie podążała oferta finansowania samochodów elektrycznych w wymiarze flotowym.

W debacie ekspertów „Nowoczesne i praktyczne formy wsparcia efektywności firmowej floty oraz procesów zarządczych – możliwości i perspektywy” paneliści zwracali uwagę, iż branża flotowa staje w obliczu poważnych zmian, konkurencją dla dotychczasowych form działania staje się np. carsharing – czy firmy będą w ten sposób zabezpieczały swoje potrzeby flotowe? A może skorzystają z własnego carsharingu, opartego na samochodach pulowych. Postawiono też pytanie: co już dzisiaj jest, a co jutro będzie realnym wsparciem dla zarządzających flotami?

W ostatnim bloku prelekcji omówiono kolejne zagadnienia. Zarządzanie podatkowe flotą samochodów osobowych w 2019 roku to temat przewodni Marty Szafarowskiej z GEKKO Taxens, która w bardzo przystępny sposób wyjaśniła kwestie rozliczeń korzystania z floty samochodowej. Bardzo interesująco wypadł wykład Ryszarda Windygi, niezależnego eksperta i współzałożyciela SKFS. Prelegent, także wykładowca studiów podyplomowych na Politechnice Warszawskiej z zakresu zarządzania flotą samochodową, wskazał na nowe trendy w zarządzaniu flotami, a także omówił zmiany w obszarze funkcji i zadań fleet managera w firmie.

Już teraz zapraszamy naszych czytelników do udziału w czerwcowej konferencji FLEET MANAGEMENT FORUM (5 czerwca 2019 r.). Więcej szczegółów nt. konferencji FMF 2019 oraz możliwość zgłoszenia uczestnictwa na stronie: www.euroflota.pl

 
  powrót wersja do druku
   
    Zapisz się na NEWSLETTER

 EuroFlota PTL MEDIA © 1999-2019  •  Regulamin strony  •  Ochrona danych osobowych  •  designed by MOUTON interactive