EuroFlota
strona główna
o nas prenumerata szkolenia/konferencje 2019

szkolenia/archiwum
BEZPŁATNE
e-wydanie
dylematy
prawne
kontakt archiwum
 
 
      Numer 194/195/196, kwiecień/maj/czerwiec 2019
     
 
Używane z flot
SKUTECZNE PRAKTYKI FLOTOWE na FLEET MANAGEMENT FORUM
DKV z ofertą dla flot. Karta bez limitów
Flotowi Liderzy Innowacyjności
SUV dla blondynek
Van, jakich mało: Renault Espace
25 lat leasingu w Polsce
60 premier i ponad 146 tys. widzów na Poznań Motor Show
Awangardowy crossback: Citroen DS 3 Crossback
Blisko 5 tys. aut elektrycznych w Polsce
Cichy i oszczędny: Nissan Qashqai
Dobrze zarządzana flota
Elektryczna rzeczywistość
Elektryczne w leasingu
Firmowa flota nie dla samozatrudnionych
Łączenie i digitalizacja – trendy nr 1 w motoryzacji
Mocne wejście: Skoda Scala
Na minuty, godziny czy doby...
Na szutry i bezdroża: Kia Sportage
Nowe Volvo S60 – prosto z USA do Polski
Nowe zasady, a co ze „starymi” samochodami?
Radosław Kraciuk prezesem SKFS
Renault: z lidera regionalnego liderem światowym
Samochody idealne do pracy
Samochód mało pijący: VW Passat Variant
Te zasady trzeba znać
W nowym stylu: Peugeot 508 GT
Warto liczyć
Wielki powrót: BMW serii 8
Kamery wykryją fanów telefonowania w czasie jazdy
Nowi członkowie PZWLP
„Elektryki” w lotniskowych flotach
Rafał Krajewski dyrektorem w Hyundai Motor Poland
Hubert Niedzielski szefem PR Volkswagena w Polsce
FLOTOWE TRENDY 2019
Najtańsze w abonamencie
Wizja niedalekiej przyszłości: Opel GT X Experimental
Mocny zawodnik: Citroen C3 Aircross
Dobrze wyposażony kombivan: Citroen Berlingo
Do miasta i na leśne dukty: Fiat 500 X
Skazany na sukces: Volvo XC60
Do pracy i na wakacje: Peugeot Rifter
Zwinny crossover: Seat Arona
Czy pracownik może decydować o wyborze auta?
Surowe kary za „kręcenie liczników”
NIK przeciw „korkom” na drogach
Niebezpieczne floty
Toyoty sterowane głosowo
Nowości Opla do 2020 r.
„Latający samochód”
Przegląd prasy
Bezpieczne skrzyżowania
Bridgestone przejmuje TomTom Telematics
innogy go!
DKV laureatem Great Place to Work
Volkswagen cyfryzuje sprzedaż
Opel wraca do Rosji
Największy luksus to Audi A7 Sportback
Tipo dla młodszych klientów
Toyota najbardziej wartościową marką motoryzacyjną
Alfa Romeo Tonale – piękny hybrydowy SUV plug-in marki
Z rynku - Inwestycja w telematykę
Z rynku - Elektromobilna flota
Z rynku - Wsparcie w procesie likwidacji szkody
Z rynku - Skuteczne wsparcie dla flot
Z rynku - Kompleksowa oferta finansowania
Z rynku - Jak wybrać kartę paliwową dla flot osobowych
Z rynku - Daniel Mrozek
Z rynku - Innowacyjne rozwiązania COMPET w zakresie likwidacji szkód komunikacyjnych
   
  pokaż wszystkie numery
 
60 premier i ponad 146 tys. widzów na Poznań Motor Show
 
146 718 osób odwiedziło w końcu marca czterodniowy Poznań Motor Show 2019. 170 wystawców zaprezentowało ponad 1000 pojazdów, w tym 60 modeli premierowych. Tyle oficjalny komunikat, a jak wyglądała rzeczywistość?
   
Od kilku lat obserwujemy wysiłki Międzynarodowych Targów Poznańskich, zmierzające do powrotu sytuacji z przełomu wieków, kiedy to poznańska impreza miała niebywały rozmach, zgodny zresztą z ówczesną koniunkturą na rynku motoryzacyjnym. Bez mała każda licząca się firma branży musiała się w Poznaniu pokazać, a ton nadawał lider rynku Fiat. Później koniunktura się skończyła, by po kilku latach, głównie za sprawą sprzedaży dla firm, branża zaczęła stopniowo odnosić sukcesy. Wróciły też poznańskie targi motoryzacyjne, które od kilku lat próbują nawiązać do tradycji sprzed lat. Tym razem jednak już nie jest łatwo. Powstało kilka imprez konkurencyjnych, lokalizowanych w Warszawie czy na Śląsku, a ogólnoświatowy trend nie wskazuje na rosnącą popularność targów. Dlatego z uznaniem obserwujemy wysiłki MTP, mające na celu powrót do czasów świetności tej tradycyjnie osadzonej na rynku imprezy targowej.

Nie jest to łatwe, co wyraźnie było widać i w tym roku. Targi te, jak w ubiegłych latach, zdominowała Grupa Volkswagena, zajmując 7555 metrów kwadratowych powierzchni wystawowej, prezentując 7 marek i 67 samochodów. Na stoisku VW królował odświeżony Passat B8 oraz koncepcyjny elektryczny SUV – ID.CROZZ (ma kosztować ponizej 130 tys. zł), a ponadto 14 najnowszych modeli marki, wśród nich pełna gama SUV-ów – od T-Crossa, przez T-Roca, Tiguana, Tiguana Allspace, aż po luksusowego Touarega oraz sportowe modele z linii GTI.

Skoda, od 10 lat lider sprzedaży w Polsce, po raz pierwszy zaprezentowała w naszym kraju nowy, kompaktowy model Scala oraz najmniejszego członka rodziny SUV-ów marki, model Kamiq. Pokazano też modele koncepcyjne Vision X i Vision E. Na stoisku były też cieszące się popularnością SUV-y Kodiaq i Karoq. Ta budżetowa marka swoim designem nie rzuca na kolana, ale przyciąga klientów innymi walorami, jak chociażby ceną czy wieloma rozwiązaniami swego patrona VW.

Oprócz znanego już Audi e-tron, Audi zaprezentowało cztery różne, napędzane elektrycznie modele samochodów. Nie zabrakło oczywiście klasycznych modeli z silnikami spalinowymi, ukazującymi spektrum oferty Audi w różnych klasach modelowych: Audi TT RS, Audi RS 5 Sportback i limitowane Audi R8 Decennium, nowego SUV-a coupé Audi Q8 oraz Audi A1 Sportback, Audi Q3, Audi A6 Avant i Audi A7 Sportback.

Na stoisku Fiat Chrysler Automobiles (FCA) zainteresowanie wzbudzał pierwszy hybrydowy SUV marki Alfa Romeo, pierwszy hybrydowy samochód typu plug-in i jednocześnie pierwszy średniej wielkości SUV Alfy Romeo Tonale oraz bolid F1 ze stajni Alfa Romeo Racing. Można było też obejrzeć dwa bezkompromisowe auta Quadrifoglio: Giulię i Stelvio, najmocniejsze seryjne auta marki w historii.

Kolejną marką przedstawioną przez FCA publiczności poznańskiego Salonu Motoryzacyjnego był Jeep. Wystawiono m.in. najlepszy kompaktowy SUV 2018 roku Jeep Renegade Trailhawk, Grand Cherokee Summit oraz nowy Cherokee Limited czy czwartą generację ekstremalnego Jeepa Wranglera Rubicon, nawiązującego do kultowego Willisa.

Marka Mercedes-Benz zaprezentowała premierowo pierwszego Mercedesa wyłącznie na prąd, czyli model EQC, a obok niego elektryczne: eVito i prototyp samochodu bez kierowcy – autonomiczny smart vision EQ. Pokazano także po raz pierwszy w Polsce modele CLA Shooting Brake, AMG GLE 53 4Matic+, Marco Polo Horizon z odświeżonej rodziny klasy V oraz zaktualizowanego GLC.

Centralne miejsce stoiska Nissana zajmowała specjalna wersja najpopularniejszego samochodu elektrycznego na świecie – wyścigowego Nissana Leaf Nismo RC. Pokazano również nowego Nissana LEAF e+ o większej mocy i zasięgu, a także egzemplarz, którym słynny podróżnik, Marek Kamiński, przejechał do Japonii i z powrotem w ramach No Trace Expedition. Obejrzeć można było także modele Micra N-Sport i Qashqai N-Motion.

Polską premierę miał nowoczesny SUV Hyundai Nexo zasilany ogniwami wodorowymi oraz model Hyundai Tucson N Line w sportowej stylizacji, a także m.in. modele Kona Electric, Ioniq Hybrid i Electric, Santa FE, nowe Elantra, Kona.

Imponująco przedstawiał się program imprez towarzyszących, które co roku stały się dobrą tradycją Poznań Motor Show. Już po raz drugi odbył się tam dwudniowy Kongres Move, adresowany do administracji publicznej, samorządów, naukowców, branżystów zrzeszonych wokół idei paliw alternatywnych. Równolegle odbywały się targi paliw alternatywnych Alternative Fuels Technology, które adresowane są do producentów i dystrybutorów instalacji LPG, CNG, LNG, zbiorników paliwowych, rozwiązań technologicznych, wyposażenia stacji tankowania, a także profesjonalistów zajmujących się transportem paliw i wyposażeniem warsztatów.

Odbyły się także m.in. Międzynarodowe zawody Stunt Wars Poland, konkurs o Junaka Racer 125, dostępna Strefa Kobiet Motocyklistek „Speed Ladies”, konkurs w precyzyjnej jeździe kierowców autobusowych, BlackZone, czyli wystawa aut tuningowanych, Poznań Motorbike Show, czyli wystawa motocykli customowych, zlot caravaningowy, Ogólnopolskie Mistrzostwa Mechaników i Ogólnopolski Konkurs Wiedzy Samochodowej.

Wystawcy zaproponowali widzom przeróżne atrakcje, takie jak np. jazdy samochodem w wirtualnej rzeczywistości na urządzeniu VR oraz możliwość wzięcia udziału w wyścigach samochodów elektrycznych sterowanych na podstawie odczytywanych fal mózgowych. Nie zabrakło też symulatora dachowania czy jazd testowych.

Były to naprawdę udane targi.

Mieczysław Stolarski

 
  powrót wersja do druku
   
    Zapisz się na NEWSLETTER

 EuroFlota PTL MEDIA © 1999-2019  •  Regulamin strony  •  Ochrona danych osobowych  •  designed by MOUTON interactive