EuroFlota
strona główna
o nas prenumerata szkolenia/konferencje 2020

szkolenia/archiwum
BEZPŁATNE
e-wydanie
dylematy
prawne
kontakt archiwum
 
 
      Numer 206/207/208, kwiecień/maj/czerwiec 2020
     
 
Leasing w trudnych czasach
Trendy w zapewnieniu pracownikom pełnej mobilności
Bestseller w każdym calu: Nissan Qashqai
Bezemisyjny dostawca: Opel Vivaro-e
Branża CFM w obliczu pandemii
Branża pod kreską
Dominują we flotach MŚP
Door to door
Dzielny jak samuraj: Toyota Yaris Cross
Elektromobilność udanie broni się przed koronawirusem
Jak jeździmy w czasie pandemii
Kia Telluride Światowym Samochodem Roku 2020
Koronawirus pokrzyżował plany
Na wszystkie szlaki: Peugeot 2008
Nowy horyzont mobilności: Hyundai Kona Hybrid
Oszczędny transport autonomiczny
Podróżowanie w czasie pandemii
Robert Antczak na czele PZWLP
Sportowa elegancja: Giulia i Stelvio Quadrifoglio MY2020
Trzy scenariusze dla rynku
W nowej odsłonie: Mitsubishi Outlander PHEV
Właściwy wybór: Opel Corsa
Zwinny i oszczędny: Renault Clio
Przegląd prasy
Złe nastroje w branży motoryzacyjnej
Dofinansują zakup pojazdów elektrycznych
VW Financial Services dla strażaków
Odpowiedzialność w czasie pandemii
Ładowarki dla Mazd
Polacy kupili blisko 40% mniej nowych aut
Traficar: 500 kolejnych aut we flocie
Santander Leasing godny zaufania
Mniejszy ruch, większa brawura
Dobra pogoda, więcej wypadków
System ratunkowy PZU GO
Pocztowe elektryki przejechały 150 tys. km
20 lat Starter24
Skoda Polska: zmiany personalne
Michael Gruen prezesem Hondy w Polsce
Jacek Górski dyrektorem marki Opel w Polsce
Mitsubishi L200 dla kolei
Dobre wieści dla e-mobility
Felga sama pompuje oponę
Dozwolona sezonowa wymiana opon
Łatwiej zarządzać flotą
MAN-y dla inspekcji drogowej
Audi łączy z sygnalizacją świetlną
125 lat Skody
Piątki i soboty najniebezpieczniejsze
Nie warto żałować na dobre żarówki
Znaczny wzrost sprzedaży aut Renault i Dacia
Volvo sprzedało w Polsce blisko 11 tys. aut
Windykacja w dobie kryzysu
W szponach COVID-19
Procedury i przepisy w przypadku awarii
Nowy wymiar mobilności: Kia Niro PHEV
Zwarty i gotowy do jazdy: SsangYong Tivoli
Przyjemność z jazdy: BMW serii 3
Kompaktowy Van: Mercedes klasy B
Uterenowione kombi: VW Passat Variant Alltrack
Duży w dobrej cenie: Fiat Tipo
Wiele możliwości: Citroën C5 Aircross
Podtrzymuje doskonałe tradycje marki: Hybrydowa Toyota Corolla
Mocny blask trójramiennej gwiazdy: Mercedes Vito
Szybki transport: VW Transporter
Mobilny warsztat: Renault Master
Jak zmniejszyć liczbę wypadków
Powracanie do normalności
OC komunikacyjne – jak to działa?
Audi przedłuża gwarancję
Toyota sprzedała ponad 15 milionów hybryd
Pierwsze na świecie wytatuowane auto
Nowe Audi w 4Mobility
Cyfrowe lusterka w luksusowym sedanie Lexusa
Opel Corsa najlepiej łączy
Czeska elektryczna nowość – SKODA Enyaq iV
Sportowa Toyota Yaris GR w Polsce
Elektryczna „pięćsetka”
Z rynku: Elektryczny furgon Nissana
   
  pokaż wszystkie numery
 
Nowe Volvo S60 – prosto z USA do Polski
 
Okazuje się, że chiński kapitał oraz doskonała szwedzka tradycja techniczna i technologiczna to znakomity mariaż, a słynna marka Volvo przeżywa prawdziwy rozkwit. Teraz mamy tego kolejny przykład – byliśmy w Warszawie na polskiej premierze prasowej nowego modelu S60 – pierwszego Volvo wyprodukowanego w Stanach Zjednoczonych i pierwszego od lat dostępnego wyłącznie z silnikami benzynowymi i napędami hybrydowymi.
   
To najbardziej sportowy model w ofercie Volvo, który z powodzeniem powinien walczyć w konkurencyjnym segmencie średniej wielkości sedanów premium.

Kolejną premierę zorganizowano w salonie Volvo Car Warszawa zlokalizowanym w samym centrum miasta. Ten obiekt łączy w sobie funkcje Downtown Store, kawiarni, a także centrum biznesowo-kulturalnego. Tam też podziwiano najnowszy model S60, który został umieszczony na pierwszym piętrze salonu za pomocą specjalnego podnośnika ustawionego na chodniku przed salonem. Samochód wjechał z podnośnika do salonu przez… okno. Droga do klientów ma być jednak dużo prostsza.

Model S60 będzie dostępny w wersji First Edition z bogatym wyposażeniem dodatkowym, niewymagającym dopłaty. W specjalnej edycji S60 bez dopłaty otrzymamy m.in. pakiet R-Design,
18-calowe koła, automatyczną skrzynię biegów, skórzaną tapicerkę, nawigację, nagłośnienie High Performance, czujniki parkowania, tempomat, dwustrefową klimatyzację, elektryczną regulację fotela kierowcy i elektrycznie składane lusterka, przygotowane pod system android Auto/Apple Car Play, Volvo On Call oraz bogaty pakiet systemów bezpieczeństwa.

Jak informuje producent, S60 to najbardziej sportowe Volvo w ofercie. Jego dynamiczny charakter podkreślają linia nadwozia, sportowy pakiet R-Design, charakterystyka zawieszenia i zastosowane jednostki napędowe. Już bazowy silnik T4 ma 190 KM, a mocniejszy T5 250 KM. Właśnie te dwie wersje trafią do Polski w pierwszej kolejności. Każda z nich jest dostępna wyłącznie z automatem, a mocniejszą z nich można doposażyć także w napęd na cztery koła. Pod koniec roku zadebiutują kolejne dwie wersje: T6 AWD 310 KM oraz hybryda typu plug-in T8 390 KM. W topowej wersji S60 będzie osiągał „setkę” w 4,7 s. Nowy sedan powstał z myślą o kierowcach, którzy chcą czerpać przyjemność z prowadzenia samochodu. Jednocześnie gama silnikowa tego samochodu świetnie wpisuje się w politykę flotową i preferencje zakupowe klientów biznesowych. Polscy przedsiębiorcy najczęściej wybierają właśnie samochody z silnikami dwulitrowymi, przednim napędem, automatyczną skrzynią biegów i coraz częściej z silnikami benzynowymi. Ich preferencje wyglądają dokładnie tak, jak specyfikacja S60. Model ma duże szanse trafić w ich potrzeby.

Pierwsze egzemplarze S60 docierają właśnie do polskich salonów. Klienci mogą wybierać spośród trzech wersji napędowych tego auta: T4 FWD 190 KM (od 165 000 zł), T5 FWD 250 KM (od 178 650 zł) i T5 AWD (od 188 650 zł). Mimo że te wersje S60 są dobrze wyposażone, lista dodatkowych opcji jest bardzo długa i można je dowolnie konfigurować. Pod koniec roku do oferty dołączą także modele T6 AWD 310 KM i T8 plug-in hybrid 390 KM. Ich cenniki zostaną podane później.

Jak podaje producent, podobnie skonfigurowane samochody konkurencji są droższe od 40 do 55 tys. zł.    (M. St.)

 
  powrót wersja do druku
   
    Zapisz się na NEWSLETTER

 EuroFlota PTL MEDIA © 1999-2020  •  Regulamin strony  •  Ochrona danych osobowych  •  designed by MOUTON interactive