EuroFlota
strona główna
o nas prenumerata szkolenia/konferencje 2019

szkolenia/archiwum
BEZPŁATNE
e-wydanie
dylematy
prawne
kontakt archiwum
 
 
      Numer 194/195/196, kwiecień/maj/czerwiec 2019
     
 
Używane z flot
Flotowi Liderzy Innowacyjności
SUV dla blondynek
Van, jakich mało: Renault Espace
25 lat leasingu w Polsce
60 premier i ponad 146 tys. widzów na Poznań Motor Show
Awangardowy crossback: Citroen DS 3 Crossback
Blisko 5 tys. aut elektrycznych w Polsce
Cichy i oszczędny: Nissan Qashqai
Dobrze zarządzana flota
Elektryczna rzeczywistość
Elektryczne w leasingu
Firmowa flota nie dla samozatrudnionych
Łączenie i digitalizacja – trendy nr 1 w motoryzacji
Mocne wejście: Skoda Scala
Na minuty, godziny czy doby...
Na szutry i bezdroża: Kia Sportage
Nowe Volvo S60 – prosto z USA do Polski
Nowe zasady, a co ze „starymi” samochodami?
Radosław Kraciuk prezesem SKFS
Renault: z lidera regionalnego liderem światowym
Samochody idealne do pracy
Samochód mało pijący: VW Passat Variant
Te zasady trzeba znać
W nowym stylu: Peugeot 508 GT
Warto liczyć
Wielki powrót: BMW serii 8
Kamery wykryją fanów telefonowania w czasie jazdy
Nowi członkowie PZWLP
„Elektryki” w lotniskowych flotach
Rafał Krajewski dyrektorem w Hyundai Motor Poland
Hubert Niedzielski szefem PR Volkswagena w Polsce
FLOTOWE TRENDY 2019
Najtańsze w abonamencie
Wizja niedalekiej przyszłości: Opel GT X Experimental
Mocny zawodnik: Citroen C3 Aircross
Dobrze wyposażony kombivan: Citroen Berlingo
Do miasta i na leśne dukty: Fiat 500 X
Skazany na sukces: Volvo XC60
Do pracy i na wakacje: Peugeot Rifter
Zwinny crossover: Seat Arona
Czy pracownik może decydować o wyborze auta?
Surowe kary za „kręcenie liczników”
NIK przeciw „korkom” na drogach
Niebezpieczne floty
Toyoty sterowane głosowo
Nowości Opla do 2020 r.
„Latający samochód”
Przegląd prasy
Bezpieczne skrzyżowania
Bridgestone przejmuje TomTom Telematics
innogy go!
DKV laureatem Great Place to Work
Volkswagen cyfryzuje sprzedaż
Opel wraca do Rosji
Największy luksus to Audi A7 Sportback
Tipo dla młodszych klientów
Toyota najbardziej wartościową marką motoryzacyjną
Alfa Romeo Tonale – piękny hybrydowy SUV plug-in marki
Z rynku - Inwestycja w telematykę
Z rynku - Elektromobilna flota
Z rynku - Wsparcie w procesie likwidacji szkody
Z rynku - Skuteczne wsparcie dla flot
Z rynku - Kompleksowa oferta finansowania
Z rynku - Jak wybrać kartę paliwową dla flot osobowych
Z rynku - Daniel Mrozek
Z rynku - Innowacyjne rozwiązania COMPET w zakresie likwidacji szkód komunikacyjnych
   
  pokaż wszystkie numery
 
Samochody idealne do pracy
 
Poznań Motor Show 2019 dobiegło końca. Czterodniowa impreza przyciągnęła do Poznania 146 718 osób, które zobaczyły ekspozycję przygotowaną przez 170 wystawców. Składało się na nią 5 salonów (samochodowy, motocyklowy, kamperowy, truck oraz detailingu). W 15 pawilonach zaprezentowano ponad 1000 pojazdów.
   
W segmencie samochodów użytkowych gwiazdą tegorocznych targów Motor Show 2019 był pokazany po raz pierwszy w Polsce model ID. BUZZ Cargo, który rozpoczyna nową erę w historii samochodów dostawczych. Na stoisku zaprezentowana została, także w strefie PRACA, gama modelowa samochodów elektrycznych, a w strefie PASJA gama samochodów z opcją spania.

Elektryczne Volkswageny

Przedstawicielem aut elektrycznych nowej generacji jest ID. BUZZ Cargo – pierwszy dostawczy model, w którego konstrukcji wykorzystano modułową platformę Volkswagena do budowy samochodów elektrycznych (MEB). Model ten wyróżnia się nowoczesną stylistyką i niezwykle przestronnym wnętrzem oraz cyfrowym systemem Cargo. Dzięki zastosowaniu platformy MEB – zależnie od wielkości akumulatora – zasięg ID. BUZZ CARGO może wynosić od około 330 km do ponad 550 km (wg WLTP).

Na targach w Poznaniu marka Volkswagen Samochody Użytkowe zaprezentowała całą elektryczną gamę modelową. Na stoisku zobaczyć można było elektrycznego Craftera, Caddy i Transportera. Wszystkie modele nadają się do użytku w centrach miast i strefach ekologicznych. Dostępne będą w ofercie marki już w tym roku.

Gama zapewnia klientom zasięgi w granicach od 170 do 400 km. Są to wartości, które pokrywają potrzeby większości przedsiębiorców świadczących usługi w obrębie miasta. Samochody te idealnie nadają się do realizacji dostaw do klienta finalnego, przewozu osób czy realizacji zadań w firmach energetycznych. Uwagę zwracały również modele Caddy Beach, Amarok, California i Grand California. Już najmniejszy z oferowanych kamperów – Caddy Beach – w standardzie oferuje duże i komfortowe łóżko oraz wiele praktycznych schowków. Do jego wyposażenia seryjnego należą zasłona kryjąca przedniej szyby oraz magnetyczne zasłony okien bocznych. Caddy Beach, w połączeniu z opcjonalnym pakietem „Camping”, można łatwo powiększyć do rozmiarów małego domku wakacyjnego za sprawą namiotu o wymiarach 2,3 x 2,9 m rozkładanego za tylną klapą.

Opcję spania dla dwóch osób, w namiocie rozkładanym na dachu, oferuje również Amarok California oraz Grand California, pierwszy pełnowymiarowy camper w ofercie marki. California debiutowała w 1988 roku, opracowano ją w oparciu o Transportera trzeciej generacji. Dzisiejsza California jest konstruowana na bazie modelu szóstej generacji. W ubiegłym roku najbardziej popularne rekreacyjne auto na świecie obchodziło jubileusz 30-lecia powstania i świętowano wyprodukowanie stutysięcznego egzemplarza jego obecnej generacji. W sumie, podczas 30 lat istnienia tego modelu, Californię wyprodukowano w 160 000 egzemplarzach. Większa Grand California została zbudowana na bazie Craftera z wysokim dachem i jest wyposażona nie tylko w przestrzeń sypialną i kabinę sanitarną, w której znajdują się prysznic i toaleta, ale również w przestrzeń kuchenną. Model ten oferowany jest w dwóch wersjach 600 i 680. Wersja 600 w odróżnieniu od wersji 680 wyposażona jest dodatkowo w panoramiczny dach, pod którym znajduje się drugie łóżko. Przestronne wnętrze Grand Californii i wbudowane ogrzewanie postojowe pozwalają na komfortową podróż bez względu na pogodę.

Elektryczna ofensywa Mercedesa

W trakcie salonu samochodowego w Poznaniu goście mogli szczegółowo zapoznać się z innowacjami, jakie oferuje Mercedes-Benz Vans. Na stoisku uwagę zwracał znany już przedsiębiorcom nowej generacji Sprinter, który jest dostępny w opcji Furgon, Tourer, podwozie, autobus lub pojazd do zabudowy, do tego trzy konfiguracje napędu: na tylne, przednie oraz wszystkie koła, różne rodzaje kabiny, długości nadwozia, tonaż, wysokość przestrzeni ładunkowej i cechy. Obecnie można skonfigurować ponad 1700 różnych wersji Sprintera. W zakresie elektromobilności Mercedes pochwalił się elektrycznym Vito. eVito wyposażony w akumulator o pojemności 41,4 kWh ma zasięg około 150 kilometrów. Akumulator można w pełni naładować w ciągu około 6 godzin, a moc 84 kW (114KM) i maksymalny moment obrotowy wynoszący 300 Nm, dostępny od pierwszego wciśnięcia pedału przyspieszenia, zapewniają dynamiczną jazdę. Maksymalna prędkość, dostępna opcjonalnie, to 120 km/h, co pozwala na swobodne użytkowanie zarówno w obszarze miasta, jak i poza nim. Długoterminowym celem strategii eDrive@VANs koncernu Daimler jest wyposażenie w napędy elektryczne pełnej gamy pojazdów dostawczych Mercedes-Benz. Oprócz eVito, w tym roku dołączy do niego eSprinter, a w dalszej kolejności eCitan.    (ww)

 
  powrót wersja do druku
   
    Zapisz się na NEWSLETTER

 EuroFlota PTL MEDIA © 1999-2019  •  Regulamin strony  •  Ochrona danych osobowych  •  designed by MOUTON interactive