EuroFlota
strona główna
o nas prenumerata szkolenia/konferencje 2020

szkolenia/archiwum
BEZPŁATNE
e-wydanie
dylematy
prawne
kontakt archiwum
 
 
      Numer 206/207/208, kwiecień/maj/czerwiec 2020
     
 
Leasing w trudnych czasach
Trendy w zapewnieniu pracownikom pełnej mobilności
Bestseller w każdym calu: Nissan Qashqai
Bezemisyjny dostawca: Opel Vivaro-e
Branża CFM w obliczu pandemii
Branża pod kreską
Dominują we flotach MŚP
Door to door
Dzielny jak samuraj: Toyota Yaris Cross
Elektromobilność udanie broni się przed koronawirusem
Jak jeździmy w czasie pandemii
Kia Telluride Światowym Samochodem Roku 2020
Koronawirus pokrzyżował plany
Na wszystkie szlaki: Peugeot 2008
Nowy horyzont mobilności: Hyundai Kona Hybrid
Oszczędny transport autonomiczny
Podróżowanie w czasie pandemii
Robert Antczak na czele PZWLP
Sportowa elegancja: Giulia i Stelvio Quadrifoglio MY2020
Trzy scenariusze dla rynku
W nowej odsłonie: Mitsubishi Outlander PHEV
Właściwy wybór: Opel Corsa
Zwinny i oszczędny: Renault Clio
Przegląd prasy
Złe nastroje w branży motoryzacyjnej
Dofinansują zakup pojazdów elektrycznych
VW Financial Services dla strażaków
Odpowiedzialność w czasie pandemii
Ładowarki dla Mazd
Polacy kupili blisko 40% mniej nowych aut
Traficar: 500 kolejnych aut we flocie
Santander Leasing godny zaufania
Mniejszy ruch, większa brawura
Dobra pogoda, więcej wypadków
System ratunkowy PZU GO
Pocztowe elektryki przejechały 150 tys. km
20 lat Starter24
Skoda Polska: zmiany personalne
Michael Gruen prezesem Hondy w Polsce
Jacek Górski dyrektorem marki Opel w Polsce
Mitsubishi L200 dla kolei
Dobre wieści dla e-mobility
Felga sama pompuje oponę
Dozwolona sezonowa wymiana opon
Łatwiej zarządzać flotą
MAN-y dla inspekcji drogowej
Audi łączy z sygnalizacją świetlną
125 lat Skody
Piątki i soboty najniebezpieczniejsze
Nie warto żałować na dobre żarówki
Znaczny wzrost sprzedaży aut Renault i Dacia
Volvo sprzedało w Polsce blisko 11 tys. aut
Windykacja w dobie kryzysu
W szponach COVID-19
Procedury i przepisy w przypadku awarii
Nowy wymiar mobilności: Kia Niro PHEV
Zwarty i gotowy do jazdy: SsangYong Tivoli
Przyjemność z jazdy: BMW serii 3
Kompaktowy Van: Mercedes klasy B
Uterenowione kombi: VW Passat Variant Alltrack
Duży w dobrej cenie: Fiat Tipo
Wiele możliwości: Citroën C5 Aircross
Podtrzymuje doskonałe tradycje marki: Hybrydowa Toyota Corolla
Mocny blask trójramiennej gwiazdy: Mercedes Vito
Szybki transport: VW Transporter
Mobilny warsztat: Renault Master
Jak zmniejszyć liczbę wypadków
Powracanie do normalności
OC komunikacyjne – jak to działa?
Audi przedłuża gwarancję
Toyota sprzedała ponad 15 milionów hybryd
Pierwsze na świecie wytatuowane auto
Nowe Audi w 4Mobility
Cyfrowe lusterka w luksusowym sedanie Lexusa
Opel Corsa najlepiej łączy
Czeska elektryczna nowość – SKODA Enyaq iV
Sportowa Toyota Yaris GR w Polsce
Elektryczna „pięćsetka”
Z rynku: Elektryczny furgon Nissana
   
  pokaż wszystkie numery
 
Samochody idealne do pracy
 
Poznań Motor Show 2019 dobiegło końca. Czterodniowa impreza przyciągnęła do Poznania 146 718 osób, które zobaczyły ekspozycję przygotowaną przez 170 wystawców. Składało się na nią 5 salonów (samochodowy, motocyklowy, kamperowy, truck oraz detailingu). W 15 pawilonach zaprezentowano ponad 1000 pojazdów.
   
W segmencie samochodów użytkowych gwiazdą tegorocznych targów Motor Show 2019 był pokazany po raz pierwszy w Polsce model ID. BUZZ Cargo, który rozpoczyna nową erę w historii samochodów dostawczych. Na stoisku zaprezentowana została, także w strefie PRACA, gama modelowa samochodów elektrycznych, a w strefie PASJA gama samochodów z opcją spania.

Elektryczne Volkswageny

Przedstawicielem aut elektrycznych nowej generacji jest ID. BUZZ Cargo – pierwszy dostawczy model, w którego konstrukcji wykorzystano modułową platformę Volkswagena do budowy samochodów elektrycznych (MEB). Model ten wyróżnia się nowoczesną stylistyką i niezwykle przestronnym wnętrzem oraz cyfrowym systemem Cargo. Dzięki zastosowaniu platformy MEB – zależnie od wielkości akumulatora – zasięg ID. BUZZ CARGO może wynosić od około 330 km do ponad 550 km (wg WLTP).

Na targach w Poznaniu marka Volkswagen Samochody Użytkowe zaprezentowała całą elektryczną gamę modelową. Na stoisku zobaczyć można było elektrycznego Craftera, Caddy i Transportera. Wszystkie modele nadają się do użytku w centrach miast i strefach ekologicznych. Dostępne będą w ofercie marki już w tym roku.

Gama zapewnia klientom zasięgi w granicach od 170 do 400 km. Są to wartości, które pokrywają potrzeby większości przedsiębiorców świadczących usługi w obrębie miasta. Samochody te idealnie nadają się do realizacji dostaw do klienta finalnego, przewozu osób czy realizacji zadań w firmach energetycznych. Uwagę zwracały również modele Caddy Beach, Amarok, California i Grand California. Już najmniejszy z oferowanych kamperów – Caddy Beach – w standardzie oferuje duże i komfortowe łóżko oraz wiele praktycznych schowków. Do jego wyposażenia seryjnego należą zasłona kryjąca przedniej szyby oraz magnetyczne zasłony okien bocznych. Caddy Beach, w połączeniu z opcjonalnym pakietem „Camping”, można łatwo powiększyć do rozmiarów małego domku wakacyjnego za sprawą namiotu o wymiarach 2,3 x 2,9 m rozkładanego za tylną klapą.

Opcję spania dla dwóch osób, w namiocie rozkładanym na dachu, oferuje również Amarok California oraz Grand California, pierwszy pełnowymiarowy camper w ofercie marki. California debiutowała w 1988 roku, opracowano ją w oparciu o Transportera trzeciej generacji. Dzisiejsza California jest konstruowana na bazie modelu szóstej generacji. W ubiegłym roku najbardziej popularne rekreacyjne auto na świecie obchodziło jubileusz 30-lecia powstania i świętowano wyprodukowanie stutysięcznego egzemplarza jego obecnej generacji. W sumie, podczas 30 lat istnienia tego modelu, Californię wyprodukowano w 160 000 egzemplarzach. Większa Grand California została zbudowana na bazie Craftera z wysokim dachem i jest wyposażona nie tylko w przestrzeń sypialną i kabinę sanitarną, w której znajdują się prysznic i toaleta, ale również w przestrzeń kuchenną. Model ten oferowany jest w dwóch wersjach 600 i 680. Wersja 600 w odróżnieniu od wersji 680 wyposażona jest dodatkowo w panoramiczny dach, pod którym znajduje się drugie łóżko. Przestronne wnętrze Grand Californii i wbudowane ogrzewanie postojowe pozwalają na komfortową podróż bez względu na pogodę.

Elektryczna ofensywa Mercedesa

W trakcie salonu samochodowego w Poznaniu goście mogli szczegółowo zapoznać się z innowacjami, jakie oferuje Mercedes-Benz Vans. Na stoisku uwagę zwracał znany już przedsiębiorcom nowej generacji Sprinter, który jest dostępny w opcji Furgon, Tourer, podwozie, autobus lub pojazd do zabudowy, do tego trzy konfiguracje napędu: na tylne, przednie oraz wszystkie koła, różne rodzaje kabiny, długości nadwozia, tonaż, wysokość przestrzeni ładunkowej i cechy. Obecnie można skonfigurować ponad 1700 różnych wersji Sprintera. W zakresie elektromobilności Mercedes pochwalił się elektrycznym Vito. eVito wyposażony w akumulator o pojemności 41,4 kWh ma zasięg około 150 kilometrów. Akumulator można w pełni naładować w ciągu około 6 godzin, a moc 84 kW (114KM) i maksymalny moment obrotowy wynoszący 300 Nm, dostępny od pierwszego wciśnięcia pedału przyspieszenia, zapewniają dynamiczną jazdę. Maksymalna prędkość, dostępna opcjonalnie, to 120 km/h, co pozwala na swobodne użytkowanie zarówno w obszarze miasta, jak i poza nim. Długoterminowym celem strategii eDrive@VANs koncernu Daimler jest wyposażenie w napędy elektryczne pełnej gamy pojazdów dostawczych Mercedes-Benz. Oprócz eVito, w tym roku dołączy do niego eSprinter, a w dalszej kolejności eCitan.    (ww)

 
  powrót wersja do druku
   
    Zapisz się na NEWSLETTER

 EuroFlota PTL MEDIA © 1999-2020  •  Regulamin strony  •  Ochrona danych osobowych  •  designed by MOUTON interactive