EuroFlota
strona główna
o nas prenumerata szkolenia/konferencje 2019

szkolenia/archiwum
BEZPŁATNE
e-wydanie
dylematy
prawne
kontakt archiwum
 
 
      Numer 194/195/196, kwiecień/maj/czerwiec 2019
     
 
Używane z flot
SKUTECZNE PRAKTYKI FLOTOWE na FLEET MANAGEMENT FORUM
DKV z ofertą dla flot. Karta bez limitów
Flotowi Liderzy Innowacyjności
SUV dla blondynek
Van, jakich mało: Renault Espace
25 lat leasingu w Polsce
60 premier i ponad 146 tys. widzów na Poznań Motor Show
Awangardowy crossback: Citroen DS 3 Crossback
Blisko 5 tys. aut elektrycznych w Polsce
Cichy i oszczędny: Nissan Qashqai
Dobrze zarządzana flota
Elektryczna rzeczywistość
Elektryczne w leasingu
Firmowa flota nie dla samozatrudnionych
Łączenie i digitalizacja – trendy nr 1 w motoryzacji
Mocne wejście: Skoda Scala
Na minuty, godziny czy doby...
Na szutry i bezdroża: Kia Sportage
Nowe Volvo S60 – prosto z USA do Polski
Nowe zasady, a co ze „starymi” samochodami?
Radosław Kraciuk prezesem SKFS
Renault: z lidera regionalnego liderem światowym
Samochody idealne do pracy
Samochód mało pijący: VW Passat Variant
Te zasady trzeba znać
W nowym stylu: Peugeot 508 GT
Warto liczyć
Wielki powrót: BMW serii 8
Kamery wykryją fanów telefonowania w czasie jazdy
Nowi członkowie PZWLP
„Elektryki” w lotniskowych flotach
Rafał Krajewski dyrektorem w Hyundai Motor Poland
Hubert Niedzielski szefem PR Volkswagena w Polsce
FLOTOWE TRENDY 2019
Najtańsze w abonamencie
Wizja niedalekiej przyszłości: Opel GT X Experimental
Mocny zawodnik: Citroen C3 Aircross
Dobrze wyposażony kombivan: Citroen Berlingo
Do miasta i na leśne dukty: Fiat 500 X
Skazany na sukces: Volvo XC60
Do pracy i na wakacje: Peugeot Rifter
Zwinny crossover: Seat Arona
Czy pracownik może decydować o wyborze auta?
Surowe kary za „kręcenie liczników”
NIK przeciw „korkom” na drogach
Niebezpieczne floty
Toyoty sterowane głosowo
Nowości Opla do 2020 r.
„Latający samochód”
Przegląd prasy
Bezpieczne skrzyżowania
Bridgestone przejmuje TomTom Telematics
innogy go!
DKV laureatem Great Place to Work
Volkswagen cyfryzuje sprzedaż
Opel wraca do Rosji
Największy luksus to Audi A7 Sportback
Tipo dla młodszych klientów
Toyota najbardziej wartościową marką motoryzacyjną
Alfa Romeo Tonale – piękny hybrydowy SUV plug-in marki
Z rynku - Inwestycja w telematykę
Z rynku - Elektromobilna flota
Z rynku - Wsparcie w procesie likwidacji szkody
Z rynku - Skuteczne wsparcie dla flot
Z rynku - Kompleksowa oferta finansowania
Z rynku - Jak wybrać kartę paliwową dla flot osobowych
Z rynku - Daniel Mrozek
Z rynku - Innowacyjne rozwiązania COMPET w zakresie likwidacji szkód komunikacyjnych
   
  pokaż wszystkie numery
 
Z rynku - Wsparcie w procesie likwidacji szkody
 
Piotr Bryński (Dyrektor Departamentu Ubezpieczeń Komunikacyjnych Klienta Kluczowego Compensa TU SA Vienna Insurance Group)

   
W likwidacji szkód najwięcej problemów zakłady ubezpieczeń mają z ustaleniem odpowiedzialności. Aby przyśpieszyć proces likwidacji szkody, niezbędny jest dobry materiał z miejsca zdarzenia, w tym dokumentacja fotograficzna. Na dziś niemalże każdy użytkownik pojazdu dysponuje telefonem komórkowym z aparatem fotograficznym. Jeżeli jest to możliwe, dokumentację fotograficzną powinniśmy sporządzić bezpośrednio po zdarzeniu, kiedy pojazdy jeszcze znajdują się na miejscu zderzenia. Wskazane jest, aby wykonać zdjęcie samochodów na tle otoczenia, co pozwoli w sposób jednoznaczny ustalić lub potwierdzić miejsce zdarzenia. Dokumentacja fotograficzna powinna również zawierać szczegóły uszkodzeń pojazdów. Dobrze jest także ustalić, czy w pobliżu miejsca kolizji znajduje się monitoring – co może być kluczowe w przypadku rozbieżnych wersji zdarzenia podawanych przez jego uczestników. Jeżeli do zderzenia pojazdów doszło na skrzyżowaniu kierowanym sygnalizacją świetlną i nie mamy innych świadków zdarzenia, monitoring uliczny może być jedynym źródłem ustalenia, kto z uczestników zdarzenia był sprawcą zaistniałej kolizji.

W Compensie staramy się szybko reagować na potrzeby klientów flotowych i dostosowujemy swoje produkty do potrzeb rynku. Obserwujemy trend wskazujący na to, że klient flotowy coraz częściej szuka kompleksowego ubezpieczenia. Dotyczy to w szczególności klienta leasingowego. Myślę tu o asyście prawnej, ochronie prawnej, niestandardowym NNW i assistance. W przypadku pakietowania wymienionych ubezpieczeń i szerszego na nie zapotrzebowania, cena pakietu może być bardzo atrakcyjna w porównaniu z łączną sumą za pojedyncze ryzyka. Odrębną sprawą jest zróżnicowanie klientów o działalności jednoosobowej i dużych firm. W przypadku klienta o działalności jednoosobowej u jednego z naszych partnerów leasingowych wprowadziliśmy rozwiązanie web serwisowe, pozwalające na ustalanie ceny z uwzględnieniem jego historii szkodowej.

 
  powrót wersja do druku
   
    Zapisz się na NEWSLETTER

 EuroFlota PTL MEDIA © 1999-2019  •  Regulamin strony  •  Ochrona danych osobowych  •  designed by MOUTON interactive