EuroFlota
strona główna
o nas prenumerata szkolenia/konferencje 2020

szkolenia/archiwum
BEZPŁATNE
e-wydanie
dylematy
prawne
kontakt archiwum
 
 
      Numer 206/207/208, kwiecień/maj/czerwiec 2020
     
 
Leasing w trudnych czasach
Trendy w zapewnieniu pracownikom pełnej mobilności
Bestseller w każdym calu: Nissan Qashqai
Bezemisyjny dostawca: Opel Vivaro-e
Branża CFM w obliczu pandemii
Branża pod kreską
Dominują we flotach MŚP
Door to door
Dzielny jak samuraj: Toyota Yaris Cross
Elektromobilność udanie broni się przed koronawirusem
Jak jeździmy w czasie pandemii
Kia Telluride Światowym Samochodem Roku 2020
Koronawirus pokrzyżował plany
Na wszystkie szlaki: Peugeot 2008
Nowy horyzont mobilności: Hyundai Kona Hybrid
Oszczędny transport autonomiczny
Podróżowanie w czasie pandemii
Robert Antczak na czele PZWLP
Sportowa elegancja: Giulia i Stelvio Quadrifoglio MY2020
Trzy scenariusze dla rynku
W nowej odsłonie: Mitsubishi Outlander PHEV
Właściwy wybór: Opel Corsa
Zwinny i oszczędny: Renault Clio
Przegląd prasy
Złe nastroje w branży motoryzacyjnej
Dofinansują zakup pojazdów elektrycznych
VW Financial Services dla strażaków
Odpowiedzialność w czasie pandemii
Ładowarki dla Mazd
Polacy kupili blisko 40% mniej nowych aut
Traficar: 500 kolejnych aut we flocie
Santander Leasing godny zaufania
Mniejszy ruch, większa brawura
Dobra pogoda, więcej wypadków
System ratunkowy PZU GO
Pocztowe elektryki przejechały 150 tys. km
20 lat Starter24
Skoda Polska: zmiany personalne
Michael Gruen prezesem Hondy w Polsce
Jacek Górski dyrektorem marki Opel w Polsce
Mitsubishi L200 dla kolei
Dobre wieści dla e-mobility
Felga sama pompuje oponę
Dozwolona sezonowa wymiana opon
Łatwiej zarządzać flotą
MAN-y dla inspekcji drogowej
Audi łączy z sygnalizacją świetlną
125 lat Skody
Piątki i soboty najniebezpieczniejsze
Nie warto żałować na dobre żarówki
Znaczny wzrost sprzedaży aut Renault i Dacia
Volvo sprzedało w Polsce blisko 11 tys. aut
Windykacja w dobie kryzysu
W szponach COVID-19
Procedury i przepisy w przypadku awarii
Nowy wymiar mobilności: Kia Niro PHEV
Zwarty i gotowy do jazdy: SsangYong Tivoli
Przyjemność z jazdy: BMW serii 3
Kompaktowy Van: Mercedes klasy B
Uterenowione kombi: VW Passat Variant Alltrack
Duży w dobrej cenie: Fiat Tipo
Wiele możliwości: Citroën C5 Aircross
Podtrzymuje doskonałe tradycje marki: Hybrydowa Toyota Corolla
Mocny blask trójramiennej gwiazdy: Mercedes Vito
Szybki transport: VW Transporter
Mobilny warsztat: Renault Master
Jak zmniejszyć liczbę wypadków
Powracanie do normalności
OC komunikacyjne – jak to działa?
Audi przedłuża gwarancję
Toyota sprzedała ponad 15 milionów hybryd
Pierwsze na świecie wytatuowane auto
Nowe Audi w 4Mobility
Cyfrowe lusterka w luksusowym sedanie Lexusa
Opel Corsa najlepiej łączy
Czeska elektryczna nowość – SKODA Enyaq iV
Sportowa Toyota Yaris GR w Polsce
Elektryczna „pięćsetka”
Z rynku: Elektryczny furgon Nissana
   
  pokaż wszystkie numery
 
Z rynku - Wsparcie w procesie likwidacji szkody
 
Piotr Bryński (Dyrektor Departamentu Ubezpieczeń Komunikacyjnych Klienta Kluczowego Compensa TU SA Vienna Insurance Group)

   
W likwidacji szkód najwięcej problemów zakłady ubezpieczeń mają z ustaleniem odpowiedzialności. Aby przyśpieszyć proces likwidacji szkody, niezbędny jest dobry materiał z miejsca zdarzenia, w tym dokumentacja fotograficzna. Na dziś niemalże każdy użytkownik pojazdu dysponuje telefonem komórkowym z aparatem fotograficznym. Jeżeli jest to możliwe, dokumentację fotograficzną powinniśmy sporządzić bezpośrednio po zdarzeniu, kiedy pojazdy jeszcze znajdują się na miejscu zderzenia. Wskazane jest, aby wykonać zdjęcie samochodów na tle otoczenia, co pozwoli w sposób jednoznaczny ustalić lub potwierdzić miejsce zdarzenia. Dokumentacja fotograficzna powinna również zawierać szczegóły uszkodzeń pojazdów. Dobrze jest także ustalić, czy w pobliżu miejsca kolizji znajduje się monitoring – co może być kluczowe w przypadku rozbieżnych wersji zdarzenia podawanych przez jego uczestników. Jeżeli do zderzenia pojazdów doszło na skrzyżowaniu kierowanym sygnalizacją świetlną i nie mamy innych świadków zdarzenia, monitoring uliczny może być jedynym źródłem ustalenia, kto z uczestników zdarzenia był sprawcą zaistniałej kolizji.

W Compensie staramy się szybko reagować na potrzeby klientów flotowych i dostosowujemy swoje produkty do potrzeb rynku. Obserwujemy trend wskazujący na to, że klient flotowy coraz częściej szuka kompleksowego ubezpieczenia. Dotyczy to w szczególności klienta leasingowego. Myślę tu o asyście prawnej, ochronie prawnej, niestandardowym NNW i assistance. W przypadku pakietowania wymienionych ubezpieczeń i szerszego na nie zapotrzebowania, cena pakietu może być bardzo atrakcyjna w porównaniu z łączną sumą za pojedyncze ryzyka. Odrębną sprawą jest zróżnicowanie klientów o działalności jednoosobowej i dużych firm. W przypadku klienta o działalności jednoosobowej u jednego z naszych partnerów leasingowych wprowadziliśmy rozwiązanie web serwisowe, pozwalające na ustalanie ceny z uwzględnieniem jego historii szkodowej.

 
  powrót wersja do druku
   
    Zapisz się na NEWSLETTER

 EuroFlota PTL MEDIA © 1999-2020  •  Regulamin strony  •  Ochrona danych osobowych  •  designed by MOUTON interactive