EuroFlota
strona główna
o nas prenumerata szkolenia/konferencje 2020

szkolenia/archiwum
BEZPŁATNE
e-wydanie
dylematy
prawne
kontakt archiwum
 
 
      Numer 206/207/208, kwiecień/maj/czerwiec 2020
     
 
Leasing w trudnych czasach
Trendy w zapewnieniu pracownikom pełnej mobilności
Bestseller w każdym calu: Nissan Qashqai
Bezemisyjny dostawca: Opel Vivaro-e
Branża CFM w obliczu pandemii
Branża pod kreską
Dominują we flotach MŚP
Door to door
Dzielny jak samuraj: Toyota Yaris Cross
Elektromobilność udanie broni się przed koronawirusem
Jak jeździmy w czasie pandemii
Kia Telluride Światowym Samochodem Roku 2020
Koronawirus pokrzyżował plany
Na wszystkie szlaki: Peugeot 2008
Nowy horyzont mobilności: Hyundai Kona Hybrid
Oszczędny transport autonomiczny
Podróżowanie w czasie pandemii
Robert Antczak na czele PZWLP
Sportowa elegancja: Giulia i Stelvio Quadrifoglio MY2020
Trzy scenariusze dla rynku
W nowej odsłonie: Mitsubishi Outlander PHEV
Właściwy wybór: Opel Corsa
Zwinny i oszczędny: Renault Clio
Przegląd prasy
Złe nastroje w branży motoryzacyjnej
Dofinansują zakup pojazdów elektrycznych
VW Financial Services dla strażaków
Odpowiedzialność w czasie pandemii
Ładowarki dla Mazd
Polacy kupili blisko 40% mniej nowych aut
Traficar: 500 kolejnych aut we flocie
Santander Leasing godny zaufania
Mniejszy ruch, większa brawura
Dobra pogoda, więcej wypadków
System ratunkowy PZU GO
Pocztowe elektryki przejechały 150 tys. km
20 lat Starter24
Skoda Polska: zmiany personalne
Michael Gruen prezesem Hondy w Polsce
Jacek Górski dyrektorem marki Opel w Polsce
Mitsubishi L200 dla kolei
Dobre wieści dla e-mobility
Felga sama pompuje oponę
Dozwolona sezonowa wymiana opon
Łatwiej zarządzać flotą
MAN-y dla inspekcji drogowej
Audi łączy z sygnalizacją świetlną
125 lat Skody
Piątki i soboty najniebezpieczniejsze
Nie warto żałować na dobre żarówki
Znaczny wzrost sprzedaży aut Renault i Dacia
Volvo sprzedało w Polsce blisko 11 tys. aut
Windykacja w dobie kryzysu
W szponach COVID-19
Procedury i przepisy w przypadku awarii
Nowy wymiar mobilności: Kia Niro PHEV
Zwarty i gotowy do jazdy: SsangYong Tivoli
Przyjemność z jazdy: BMW serii 3
Kompaktowy Van: Mercedes klasy B
Uterenowione kombi: VW Passat Variant Alltrack
Duży w dobrej cenie: Fiat Tipo
Wiele możliwości: Citroën C5 Aircross
Podtrzymuje doskonałe tradycje marki: Hybrydowa Toyota Corolla
Mocny blask trójramiennej gwiazdy: Mercedes Vito
Szybki transport: VW Transporter
Mobilny warsztat: Renault Master
Jak zmniejszyć liczbę wypadków
Powracanie do normalności
OC komunikacyjne – jak to działa?
Audi przedłuża gwarancję
Toyota sprzedała ponad 15 milionów hybryd
Pierwsze na świecie wytatuowane auto
Nowe Audi w 4Mobility
Cyfrowe lusterka w luksusowym sedanie Lexusa
Opel Corsa najlepiej łączy
Czeska elektryczna nowość – SKODA Enyaq iV
Sportowa Toyota Yaris GR w Polsce
Elektryczna „pięćsetka”
Z rynku: Elektryczny furgon Nissana
   
  pokaż wszystkie numery
 
Nowy horyzont mobilności: Hyundai Kona Hybrid
 
Hyundai Kona Hybrid to trzeci model w gamie tego wielokrotnie nagradzanego SUV-a. Rozszerzenie rodziny modeli Kona jest odpowiedzią na trendy rynku europejskiego, który oczekuje ekomobilności od samochodów typu SUV.
   
Nazwa modelu KONA pochodzi od miejscowości Kona na wyspie Hawaii, zwanej także Wielką Wyspą, należącej do archipelagu Hawajów. Od rynkowego debiutu w październiku 2017 roku model ten został sprzedany na rynku europejskim w liczbie blisko 120 000 sztuk. Zapotrzebowanie na model Kona Electric na całym świecie przekroczyło oczekiwania nawet firmy Hyundai. Elektryczna wersja modelu zawdzięcza swoją popularność jednemu z najlepszych w klasie zasięgów oraz napędowi o dużej mocy. Z kolei Kona Hybrid jest naturalnym rozszerzeniem zarówno rodziny SUV-ów o tej nazwie, jak i całej ekologicznej gamy modeli Hyundai.

W nowym modelu Kona Hybrid zastosowano czterocylindrowy silnik 1.6 GDI Kappa z bezpośrednim wtryskiem benzyny. Jednostka napędowa zapewnia maksymalną moc 105 KM i moment obrotowy 147 Nm. Silnik elektryczny z magnesami trwałymi dostarcza 43,5 KM oraz maksymalny moment obrotowy w wysokości 170 Nm. Polimerowa bateria litowo-jonowa o pojemności 1,56 kWh zapewnia wyjątkową wydajność ładowania i rozładowania, optymalizując moc wyjściową akumulatora wysokiego napięcia i umożliwiając szybką regenerację. W połączeniu z układem napędowym o mocy 141 KM i 265 Nm momentu obrotowego nowa Kona Hybrid zapewnia dynamiczne wrażenia z jazdy.

W nowej hybrydowej wersji modelu Kona zastosowano Blue Link, czyli system łączności z pojazdem, który wykorzystuje wbudowaną do samochodu telematykę. Dzięki niemu kierowca może m.in. zdalnie zamknąć lub otworzyć pojazd za pomocą aplikacji na smartfona. Opcjonalny system multimedialny z nawigacją wyświetla szeroki zakres przydatnych informacji na dzielonym ekranie dotykowym o przekątnej 10,25 cala oraz zapewnia obsługę głosową w sześciu językach przy wykorzystaniu technologii gromadzenia danych w chmurze. Wyświetlacz pozwala na dzielenie widoku na dwa ekrany oraz na edycję widżetów i ikon. Wybierając standardowy system łączności, kierowca korzystając z wyświetlacza radia może zobaczyć zawartość swojego smartfona na 7-calowym wyświetlaczu za pomocą funkcji Android Auto i Apple CarPlay.

Oprócz tego nowa Kona Hybrid została wyposażona w usługę Hyundai Live dostępną z nawigacją satelitarną. Użytkownik otrzymuje bezpłatną pięcioletnią subskrypcję na tę usługę, która dostarcza bieżące informacje o pogodzie, ruchu drogowym, wolnych miejscach parkingowych oraz stacjach ładowania, a także umożliwia w czasie rzeczywistym wyszukiwanie miejsc, którymi zainteresowany jest użytkownik pojazdu.

Duży kolorowy wyświetlacz komputera pokładowego posiada grafiki specjalnie przygotowane dla wersji hybrydowej. Dodatkowo opcjonalny wyświetlacz head-up dostarcza informacje istotne dla kierowcy na linii wzroku. Pozwala to na szybsze przetwarzanie informacji oraz ułatwia utrzymanie uwagi na drodze.

Aby upewnić się, że telefony użytkowników są zawsze naładowane, nowa Kona Hybrid została również opcjonalnie wyposażona w bezprzewodową indukcyjną podkładkę ładującą (standard Qi) do telefonów komórkowych.

Auto dostępne jest w trzech wersjach wyposażenia: Comfort, Style oraz Premium. Do wersji z napędem hybrydowym można zamówić pakiety znane już z wersji spalinowych. Ceny modelu w wersji bazowej Comfort od 92 900 zł. (ww)
 
  powrót wersja do druku
   
    Zapisz się na NEWSLETTER

 EuroFlota PTL MEDIA © 1999-2020  •  Regulamin strony  •  Ochrona danych osobowych  •  designed by MOUTON interactive