EuroFlota
strona główna
o nas prenumerata szkolenia/konferencje 2020

szkolenia/archiwum
BEZPŁATNE
e-wydanie
dylematy
prawne
kontakt archiwum
 
 
      Numer 206/207/208, kwiecień/maj/czerwiec 2020
     
 
Leasing w trudnych czasach
Trendy w zapewnieniu pracownikom pełnej mobilności
Bestseller w każdym calu: Nissan Qashqai
Bezemisyjny dostawca: Opel Vivaro-e
Branża CFM w obliczu pandemii
Branża pod kreską
Dominują we flotach MŚP
Door to door
Dzielny jak samuraj: Toyota Yaris Cross
Elektromobilność udanie broni się przed koronawirusem
Jak jeździmy w czasie pandemii
Kia Telluride Światowym Samochodem Roku 2020
Koronawirus pokrzyżował plany
Na wszystkie szlaki: Peugeot 2008
Nowy horyzont mobilności: Hyundai Kona Hybrid
Oszczędny transport autonomiczny
Podróżowanie w czasie pandemii
Robert Antczak na czele PZWLP
Sportowa elegancja: Giulia i Stelvio Quadrifoglio MY2020
Trzy scenariusze dla rynku
W nowej odsłonie: Mitsubishi Outlander PHEV
Właściwy wybór: Opel Corsa
Zwinny i oszczędny: Renault Clio
Przegląd prasy
Złe nastroje w branży motoryzacyjnej
Dofinansują zakup pojazdów elektrycznych
VW Financial Services dla strażaków
Odpowiedzialność w czasie pandemii
Ładowarki dla Mazd
Polacy kupili blisko 40% mniej nowych aut
Traficar: 500 kolejnych aut we flocie
Santander Leasing godny zaufania
Mniejszy ruch, większa brawura
Dobra pogoda, więcej wypadków
System ratunkowy PZU GO
Pocztowe elektryki przejechały 150 tys. km
20 lat Starter24
Skoda Polska: zmiany personalne
Michael Gruen prezesem Hondy w Polsce
Jacek Górski dyrektorem marki Opel w Polsce
Mitsubishi L200 dla kolei
Dobre wieści dla e-mobility
Felga sama pompuje oponę
Dozwolona sezonowa wymiana opon
Łatwiej zarządzać flotą
MAN-y dla inspekcji drogowej
Audi łączy z sygnalizacją świetlną
125 lat Skody
Piątki i soboty najniebezpieczniejsze
Nie warto żałować na dobre żarówki
Znaczny wzrost sprzedaży aut Renault i Dacia
Volvo sprzedało w Polsce blisko 11 tys. aut
Windykacja w dobie kryzysu
W szponach COVID-19
Procedury i przepisy w przypadku awarii
Nowy wymiar mobilności: Kia Niro PHEV
Zwarty i gotowy do jazdy: SsangYong Tivoli
Przyjemność z jazdy: BMW serii 3
Kompaktowy Van: Mercedes klasy B
Uterenowione kombi: VW Passat Variant Alltrack
Duży w dobrej cenie: Fiat Tipo
Wiele możliwości: Citroën C5 Aircross
Podtrzymuje doskonałe tradycje marki: Hybrydowa Toyota Corolla
Mocny blask trójramiennej gwiazdy: Mercedes Vito
Szybki transport: VW Transporter
Mobilny warsztat: Renault Master
Jak zmniejszyć liczbę wypadków
Powracanie do normalności
OC komunikacyjne – jak to działa?
Audi przedłuża gwarancję
Toyota sprzedała ponad 15 milionów hybryd
Pierwsze na świecie wytatuowane auto
Nowe Audi w 4Mobility
Cyfrowe lusterka w luksusowym sedanie Lexusa
Opel Corsa najlepiej łączy
Czeska elektryczna nowość – SKODA Enyaq iV
Sportowa Toyota Yaris GR w Polsce
Elektryczna „pięćsetka”
Z rynku: Elektryczny furgon Nissana
   
  pokaż wszystkie numery
 
Na wszystkie szlaki: Peugeot 2008
 
Nowy kompaktowy SUV Peugeot 2008 dołączył do gamy modelowej francuskiego koncernu. Nowatorska konstrukcja auta łączy w sobie wyrazistą stylistykę oraz innowacyjność, a także zaawansowane technologicznie rozwiązania.
   
W nowym Peugeocie 2008 wyważone linie i ogólne proporcje nadwozia są typowe dla SUV-a, z cofniętą przednią szybą i poziomą maską. Muskularne nadwozie z mocno zarysowanymi nadkolami budzi poczucie stabilności i bezpieczeństwa. Stylistyka przodu nawiązująca do modelu 3008 przyciąga uwagę ostrymi, „trójkątnymi” przetłoczeniami. Linie przetłoczeń biegną aż do klapy bagażnika, zapewniając spójność stylistyczną całości. Także duże koła o średnicy 690 mm wypełniają całe nadkola i podkreślają solidność samochodu. 18-calowe obręcze kół mają nakładane wstawki, które zapewniają podwójną korzyść – ułatwiają personalizację i znacznie zmniejszają masę (o 4 kg łącznie dla wszystkich kół). Z kolei tylne światła wbudowane w atletyczne nadwozie łączy czarny pas, a w wersjach z silnikami PureTech 130 KM oraz 155 KM i BlueHDi 130 KM uwagę zwraca podwójna końcówka wydechu. Długość nadwozia 4,30 m i rozstaw osi 2,60 m umożliwiły również wygospodarowanie bagażnika o komfortowej pojemności 434 l (zgodnie z normą VDA 210), i to niezależnie od silnika, nawet w wersji z napędem w 100% elektrycznym! Podłoga bagażnika, którą można ustawić w dwóch położeniach (w zależności od wersji), po złożeniu tylnej kanapy tworzy niemal całkowicie płaską powierzchnię i zwiększa możliwości konfiguracji wnętrza. Do wykończenia kabiny pasażerskiej użyto wysokiej jakości materiałów. Deska rozdzielcza jest pokryta miękką pianką, a w wielu miejscach pojawiły się przyjemne w dotyku materiały, jak Alcantara czy skóra Nappa.

Dzięki funkcji MirrorScreen, wykorzystującej protokoły MirrorLink, Apple CarPlay i Android Auto, informacje ze smartfona są wyświetlane na ekranie. Oprócz ładowarki indukcyjnej, w zależności od wersji, we wnętrzu znajdziemy cztery gniazda USB (dwa z przodu, w tym jedno USB-C i dwa z tyłu). Wybór trasy zapewnia nawigacja 3D online TomTom Traffic, która informuje w czasie rzeczywistym o ruchu drogowym i automatycznie wytycza nową trasę. Kierowca jest również informowany o strefach niebezpiecznych, punktach POI i może korzystać z systemu poleceń głosowych.

Nowy SUV Peugeot 2008 został wyposażony w szereg systemów wspomagania prowadzenia, które zostały przejęte z samochodów wyższej klasy, m.in.: system Drive Assist, który otwiera drogę do jazdy półautonomicznej (adaptacyjny tempomat, system Park Assist).

Do napędu nowego Peugeota 2008 służyć będą zarówno silniki spalinowe – benzynowe i wysokoprężne – jak i motor elektryczny o mocy 136 KM i momencie obrotowym 260 Nm. Jeśli chodzi o tradycyjne, spalinowe napędy, do wyboru są tu trzycylindrowe silniki PureTech o pojemności 1,2 litra i mocy 100, 130 lub 155 KM. Z kolei diesle to czterocylindrowe BlueHDi o pojemności 1,5 litra, w wariantach mocy 100 lub 130 KM. Gama 2008 obejmuje 4 poziomy wyposażenia: Active, Allure, GT Line i GT.

Ceny modeli z silnikiem benzynowym zaczynają się od 79 900 zł, zaś diesla od 88 400 zł. Wersja z napędem elektrycznym kosztuje od 145 200 zł. (ww)
 
  powrót wersja do druku
   
    Zapisz się na NEWSLETTER

 EuroFlota PTL MEDIA © 1999-2020  •  Regulamin strony  •  Ochrona danych osobowych  •  designed by MOUTON interactive