Nowy model Mitsubishi to jedyny pojazd PHEV w klasie SUV, który może być ładowany ze stacji szybkiego ładowania. W najświeższym wcieleniu światowego bestsellera PHEV znajdziemy zmodernizowany układ napędowy, system operacyjny OS, udoskonalony układ jezdny, bogatsze wyposażenie oraz zmiany stylistyczne, m.in. przeprojektowano grill i zderzak, a ramki świateł przeciwmgielnych i światła drogowe LED nabrały „technicznego” stylu. Z tyłu przedłużono tylny zderzak i powiększono spojler dachowy. Kolejne zmiany to nowe 18-calowe felgi w kontrastowym wzorze w dwóch odcieniach, nowe przednie fotele, 8-calowy ekran SDA, nowy panel centralny ekranu i nawiewów, przełącznik trybu Sport, przeniesiony przełącznik trybów (tryb EV, tryb Charge, tryb Save), lepsza ergonomia zegarów i wskaźników, bardziej dogodna lokalizacja gniazd USB i nowe materiały wykończeniowe.
W przeciwieństwie do rozwiązań typowych w branży, Mitsubishi Motors zrezygnowało z prostego montażu napędów elektrycznych w tradycyjnych modelach spalinowych i zdecydowało się na opracowanie własnych pojazdów hybrydowych typu plug-in. Mitsubishi Outlander PHEV, będąc konstrukcyjnie samochodem elektrycznym, poruszany jest głównie przez dwa silniki elektryczne pracujące w układzie stałego napędu 4WD. Silnik spalinowy pełni rolę wspomagającą, albo napędzając generator zasilający akumulator trakcyjny, albo też napędzając bezpośrednio przednie koła samochodu, ale zawsze przy pracujących silnikach elektrycznych z przodu i z tyłu. Załączanie szeregowego oraz równoległego trybu napędu hybrydowego odbywa się tylko na możliwie krótki czas, by dostosować układ napędowy samochodu do specyficznych warunków drogowych, z układami sterowania dążącymi do przywrócenia napędu całkowicie elektrycznego tak szybko i tak często, jak to będzie możliwe. Dzięki typowej dla silników elektrycznych zdolności dostarczania maksymalnego momentu obrotowego już przy ruszaniu z miejsca, zastosowana konfiguracja układu napędowego pozwala uzyskać lepsze czasy przyspieszania niż w analogicznym samochodzie z silnikiem benzynowym, jednocześnie zachowując wyjątkowo korzystne parametry środowiskowe nowego układu. Innowacyjne rozmieszczenie komponentów układu napędowego pozwoliło zrezygnować z konwencjonalnej skrzyni biegów i wału napędowego, a całość jest sterowana elektronicznie przez system operacyjny PHEV (PHEV OS).
Cały zespół napędowy PHEV w modelu roku 2020 przeszedł kompleksową aktualizację. Teraz jest bardziej dynamiczny, oszczędny, przyjazny środowisku i cichszy – jego łączna moc wynosi 224 KM. Outlander PHEV oferuje trzy tryby jazdy, wszystkie automatycznie aktywowane przez system operacyjny PHEV i wszystkie oferujące stały elektryczny napęd na 4 koła: EV – tryb całkowicie elektryczny (do 135 km/h) – samochód jest wtedy napędzany przednim i tylnym silnikiem elektrycznym, a energia pozyskiwana z akumulatora napędowego. Szeregowy tryb hybrydowy – samochód napędzany nadal przednim i tylnym silnikiem elektrycznym, silnik spalinowy napędza generator, aby ładować akumulator napędowy podczas jazdy. To tryb aktywowany automatycznie – podczas nagłego przyspieszenia lub jazdy pod górę. Również, gdy zbyt niski jest stan naładowania akumulatora.
Ceny nowego modelu zaczynają się od 175 990 zł. (ww) |