EuroFlota
strona główna
o nas prenumerata szkolenia/konferencje 2020

szkolenia/archiwum
BEZPŁATNE
e-wydanie
dylematy
prawne
kontakt archiwum
 
 
      Numer 206/207/208, kwiecień/maj/czerwiec 2020
     
 
Leasing w trudnych czasach
Trendy w zapewnieniu pracownikom pełnej mobilności
Bestseller w każdym calu: Nissan Qashqai
Bezemisyjny dostawca: Opel Vivaro-e
Branża CFM w obliczu pandemii
Branża pod kreską
Dominują we flotach MŚP
Door to door
Dzielny jak samuraj: Toyota Yaris Cross
Elektromobilność udanie broni się przed koronawirusem
Jak jeździmy w czasie pandemii
Kia Telluride Światowym Samochodem Roku 2020
Koronawirus pokrzyżował plany
Na wszystkie szlaki: Peugeot 2008
Nowy horyzont mobilności: Hyundai Kona Hybrid
Oszczędny transport autonomiczny
Podróżowanie w czasie pandemii
Robert Antczak na czele PZWLP
Sportowa elegancja: Giulia i Stelvio Quadrifoglio MY2020
Trzy scenariusze dla rynku
W nowej odsłonie: Mitsubishi Outlander PHEV
Właściwy wybór: Opel Corsa
Zwinny i oszczędny: Renault Clio
Przegląd prasy
Złe nastroje w branży motoryzacyjnej
Dofinansują zakup pojazdów elektrycznych
VW Financial Services dla strażaków
Odpowiedzialność w czasie pandemii
Ładowarki dla Mazd
Polacy kupili blisko 40% mniej nowych aut
Traficar: 500 kolejnych aut we flocie
Santander Leasing godny zaufania
Mniejszy ruch, większa brawura
Dobra pogoda, więcej wypadków
System ratunkowy PZU GO
Pocztowe elektryki przejechały 150 tys. km
20 lat Starter24
Skoda Polska: zmiany personalne
Michael Gruen prezesem Hondy w Polsce
Jacek Górski dyrektorem marki Opel w Polsce
Mitsubishi L200 dla kolei
Dobre wieści dla e-mobility
Felga sama pompuje oponę
Dozwolona sezonowa wymiana opon
Łatwiej zarządzać flotą
MAN-y dla inspekcji drogowej
Audi łączy z sygnalizacją świetlną
125 lat Skody
Piątki i soboty najniebezpieczniejsze
Nie warto żałować na dobre żarówki
Znaczny wzrost sprzedaży aut Renault i Dacia
Volvo sprzedało w Polsce blisko 11 tys. aut
Windykacja w dobie kryzysu
W szponach COVID-19
Procedury i przepisy w przypadku awarii
Nowy wymiar mobilności: Kia Niro PHEV
Zwarty i gotowy do jazdy: SsangYong Tivoli
Przyjemność z jazdy: BMW serii 3
Kompaktowy Van: Mercedes klasy B
Uterenowione kombi: VW Passat Variant Alltrack
Duży w dobrej cenie: Fiat Tipo
Wiele możliwości: Citroën C5 Aircross
Podtrzymuje doskonałe tradycje marki: Hybrydowa Toyota Corolla
Mocny blask trójramiennej gwiazdy: Mercedes Vito
Szybki transport: VW Transporter
Mobilny warsztat: Renault Master
Jak zmniejszyć liczbę wypadków
Powracanie do normalności
OC komunikacyjne – jak to działa?
Audi przedłuża gwarancję
Toyota sprzedała ponad 15 milionów hybryd
Pierwsze na świecie wytatuowane auto
Nowe Audi w 4Mobility
Cyfrowe lusterka w luksusowym sedanie Lexusa
Opel Corsa najlepiej łączy
Czeska elektryczna nowość – SKODA Enyaq iV
Sportowa Toyota Yaris GR w Polsce
Elektryczna „pięćsetka”
Z rynku: Elektryczny furgon Nissana
   
  pokaż wszystkie numery
 
Sportowa elegancja: Giulia i Stelvio Quadrifoglio MY2020
 
Elegancja i sportowe zalety to cechy, które są najwyżej cenione przez setki tysięcy fanów marki Alfa Romeo. Jej konstruktorzy nie ustają w doskonaleniu i tak już doskonałych modeli, czego efektem jest wprowadzanie właśnie na rynek aut Giulia i Stelvio Quadrifoglio MY2020. Modele zaktualizowano m.in. o nowy system informacyjno-rozrywkowy z wyświetlaczem dotykowym i nowym interfejsem użytkownika. Zmiany są również widoczne w przeprojektowanej konsoli środkowej i zewnętrznych elementach nadwozia.
   
Plasujące się u szczytu swojej kategorii osiągi zapewnione są przez potężny silnik 2,9 V6 Bi-Turbo, wykonany w całości z aluminium i mogący uwolnić aż 510 KM z maksymalnym momentem obrotowym 600 Nm przy 2500 obr./min. Za przekazanie go na koła odpowiada system Alfa Active Torque Vectoring, wspomagany w Stelvio Quadrifoglio przez innowacyjny napęd Q4. 8-biegowa, automatyczna skrzynia biegów jest skalibrowana pod kątem zoptymalizowania płynności, komfortu i łatwości prowadzenia we wszystkich warunkach eksploatacji, ale to w trybie RACE samochody pokazują swój cały potencjał, dzięki błyskawicznej zmianie biegów w zaledwie 150 milisekund. Każda Quadrifoglio jest wyposażona w szereg systemów zaprojektowanych w celu zwiększenia przyjemności z jazdy i zapewnienia kierowcy najprawdziwszych i ekscytujących wrażeń za kierownicą: aktywne zawieszenie Alfa Active Suspension, selektor Alfa DNA Pro z trybem RACE, aerodynamiczny wysuwany spoiler Alfa Active Aero splitter w Giulii. Wszystkie te systemy są koordynowane i dostosowywane w rzeczywistym czasie przez „mózg” samochodu Alfa Chassis Domain Control, który stale monitoruje samochód. Jest też możliwość doposażenia swojej Giulii i Stelvio Quadrifoglio w nowy układ wydechowy Akrapovič, wykonany z tytanu i charakteryzujący się jeszcze bardziej wyrafinowanym brzmieniem.

Wnętrze z przeprojektowaną konsolą środkową robi wrażenie zarówno pod względem wizualnym, jak i dotykowym, oferując nowe dodatkowe schowki na przedmioty. Nowością są też nowe wykończenie kierownicy i dźwigni zmiany biegów obszyte skórą oraz nowa kolorystyka pasów bezpieczeństwa teraz dostępnych nie tylko w kolorze czarnym, ale do wyboru również w kolorze czerwonym lub zielonym.

Wkrótce sportowe fotele elektrycznie regulowane będą dostępne z nową tapicerką z perforowanej skóry, co daje nową możliwość personalizacji Giulii i Stelvio Quadrifoglio.

Nowa technologia pokładowa zastosowana w Quadrifoglio MY20 obejmuje całkowicie nowy system informacyjno-rozrywkowy z 8,8-calowym centralnym wyświetlaczem dotykowym, z zestawem połączonych usług i przeprojektowanym interfejsem. Wśród ekskluzywnych, nowych funkcji Quadrifoglio znajdują się Performance Pages, czyli ekrany, które pozwalają sprawdzić w rzeczywistym czasie status samochodu: temperaturę głównych urządzeń mechanicznych, rozkład momentu obrotowego, ciśnienie turbo i moc wykorzystywaną w czasie rzeczywistym, a także chronometry cyfrowe do pomiaru przyspieszenia i maksymalnej prędkości.

Jeśli chodzi o nowości stylistyczne nadwozia, w Giulii i Stelvio Quadrifoglio wprowadzono nowe tylne przyciemniane światła LED oraz nowe, błyszczące, czarne wykończenie przedniego scudetto i logotypów w kolorze Dark Miron. W Stelvio debiutują również nowe 21-calowe felgi w wersji Quadrifoglio.

Wraz z Giulią i Stelvio MY20 debiutuje pełny zestaw nowych zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy ADAS 2, zapewniając bardziej autonomiczną jazdę samochodem. Z definicji jest on osiągany, kiedy samochód potrafi samodzielnie kontrolować w określonych warunkach przyspieszenie, system hamulcowy i układ kierowniczy, wykorzystując w tym celu układy elektroniczne wymagające ciągłego monitorowania przez kierowcę, które jednakże wspierają go, by zapewnić mu większy komfort w podróży. We wszystkich przypadkach kierowca powinien być oczywiście czujny i zawsze trzymać ręce na kierownicy.

Główne nowoczesne systemy bezpieczeństwa zastosowane w modelach Quadrifoglio MY20 to: Lane Keeping Assist (aktywny system utrzymywania pasa ruchu); active Blind Spot Assist (aktywny asystent martwego pola); Active Cruise Control (aktywny tempomat, automatycznie dostosowuje prędkość pojazdu, aby zachować bezpieczną odległość od jadących przed nim innych samochodów; Traffic Sign Recognition and Intelligent Speed Control (system rozpoznawania znaków drogowych i kontroli prędkości); Traffic Jam Assist and Highway Assist (system wspomagający jazdę w korku i na autostradzie); Driver Attention Assist (asystent wspomagania koncentracji). (opr. ms)
 
  powrót wersja do druku
   
    Zapisz się na NEWSLETTER

 EuroFlota PTL MEDIA © 1999-2020  •  Regulamin strony  •  Ochrona danych osobowych  •  designed by MOUTON interactive