EuroFlota
strona główna
o nas prenumerata szkolenia/konferencje 2020

szkolenia/archiwum
BEZPŁATNE
e-wydanie
dylematy
prawne
kontakt archiwum
 
 
      Numer 206/207/208, kwiecień/maj/czerwiec 2020
     
 
Leasing w trudnych czasach
Trendy w zapewnieniu pracownikom pełnej mobilności
Bestseller w każdym calu: Nissan Qashqai
Bezemisyjny dostawca: Opel Vivaro-e
Branża CFM w obliczu pandemii
Branża pod kreską
Dominują we flotach MŚP
Door to door
Dzielny jak samuraj: Toyota Yaris Cross
Elektromobilność udanie broni się przed koronawirusem
Jak jeździmy w czasie pandemii
Kia Telluride Światowym Samochodem Roku 2020
Koronawirus pokrzyżował plany
Na wszystkie szlaki: Peugeot 2008
Nowy horyzont mobilności: Hyundai Kona Hybrid
Oszczędny transport autonomiczny
Podróżowanie w czasie pandemii
Robert Antczak na czele PZWLP
Sportowa elegancja: Giulia i Stelvio Quadrifoglio MY2020
Trzy scenariusze dla rynku
W nowej odsłonie: Mitsubishi Outlander PHEV
Właściwy wybór: Opel Corsa
Zwinny i oszczędny: Renault Clio
Przegląd prasy
Złe nastroje w branży motoryzacyjnej
Dofinansują zakup pojazdów elektrycznych
VW Financial Services dla strażaków
Odpowiedzialność w czasie pandemii
Ładowarki dla Mazd
Polacy kupili blisko 40% mniej nowych aut
Traficar: 500 kolejnych aut we flocie
Santander Leasing godny zaufania
Mniejszy ruch, większa brawura
Dobra pogoda, więcej wypadków
System ratunkowy PZU GO
Pocztowe elektryki przejechały 150 tys. km
20 lat Starter24
Skoda Polska: zmiany personalne
Michael Gruen prezesem Hondy w Polsce
Jacek Górski dyrektorem marki Opel w Polsce
Mitsubishi L200 dla kolei
Dobre wieści dla e-mobility
Felga sama pompuje oponę
Dozwolona sezonowa wymiana opon
Łatwiej zarządzać flotą
MAN-y dla inspekcji drogowej
Audi łączy z sygnalizacją świetlną
125 lat Skody
Piątki i soboty najniebezpieczniejsze
Nie warto żałować na dobre żarówki
Znaczny wzrost sprzedaży aut Renault i Dacia
Volvo sprzedało w Polsce blisko 11 tys. aut
Windykacja w dobie kryzysu
W szponach COVID-19
Procedury i przepisy w przypadku awarii
Nowy wymiar mobilności: Kia Niro PHEV
Zwarty i gotowy do jazdy: SsangYong Tivoli
Przyjemność z jazdy: BMW serii 3
Kompaktowy Van: Mercedes klasy B
Uterenowione kombi: VW Passat Variant Alltrack
Duży w dobrej cenie: Fiat Tipo
Wiele możliwości: Citroën C5 Aircross
Podtrzymuje doskonałe tradycje marki: Hybrydowa Toyota Corolla
Mocny blask trójramiennej gwiazdy: Mercedes Vito
Szybki transport: VW Transporter
Mobilny warsztat: Renault Master
Jak zmniejszyć liczbę wypadków
Powracanie do normalności
OC komunikacyjne – jak to działa?
Audi przedłuża gwarancję
Toyota sprzedała ponad 15 milionów hybryd
Pierwsze na świecie wytatuowane auto
Nowe Audi w 4Mobility
Cyfrowe lusterka w luksusowym sedanie Lexusa
Opel Corsa najlepiej łączy
Czeska elektryczna nowość – SKODA Enyaq iV
Sportowa Toyota Yaris GR w Polsce
Elektryczna „pięćsetka”
Z rynku: Elektryczny furgon Nissana
   
  pokaż wszystkie numery
 
Zwinny i oszczędny: Renault Clio
 
Renault Clio V generacji jest modelem nowym od tablicy rejestracyjnej po dach. Ma nową płytę podłogową, zupełnie zmienione wnętrze i co ważne dla flotowców, wyjątkowo oszczędną jednostkę wysokoprężną.
   
Ten sprawdzony przedstawiciel segmentu B wciąż zyskuje na popularności. Kolejna, piąta generacja odcisnęła piętno na konstrukcji modelu koncernu Renault. Dynamiczny profil, zgrabna linia nadwozia, wyprofilowane linie boczne oraz oświetlenie Full LED to tylko niektóre z nowych elementów. Przy konstrukcji auta zastosowano zupełnie nową platformę o nazwie CMF-B, przeprojektowano zawieszenie i zoptymalizowano jego pracę pod kątem stabilności, pewności jazdy, jak również kultury pracy. To wszystko sprawiło, że z jeszcze większym zainteresowaniem zasiedliśmy za kierownicą testowanego egzemplarza w wersji 1,5 dCi 115 KM.

Nowa platforma pozwoliła wygospodarować we wnętrzu i w bagażniku o wiele więcej miejsca, mimo że auto jest nieco mniejsze od poprzednika. Jest krótsze o 14 mm (4048 mm długości) i niższe o 30 mm (1440 mm). Bagażnik ma teraz 391 litrów pojemności i według Renault jest największy w tym segmencie.

Wnętrze nowego Clio jest w miarę przestronne, jak na segment B. Materiały użyte do wykończenia przyjemne w dotyku, całość dobrze spasowana. Nikt nie może narzekać, że coś stuka bądź skrzypi. Kokpit czytelny z rzucającym się w oczy dużym ekranem – tabletem. Jego obsługa jest intuicyjna, precyzyjna, a całość wygląda bardzo zgrabnie. Bez wątpienia atutem testowanego Clio był wysokoprężny motor 1,5 dCi generujący 115 KM. Przy prędkości 90 km/godz. bez problemu można zejść do poziomu 3,5 l/100 km. W sytuacji gdy w firmie liczą się koszty, jest to niewątpliwie ważny atut.

Clio piątej generacji dostępny jest w czterech wersjach Life, Zen, Intens oraz R.S. Line. Już w podstawowej wersji Life nie skąpiono wyposażenia, głównie z zakresu bezpieczeństwa – samochód rozpoznaje znaki drogowe i sam może utrzymać się na pasie ruchu oraz zahamować przed pieszym albo rowerzystą.

Wersja Life 1.0 SCe o mocy 65 KM kosztuje od 48 400 zł, a diesel Blue dCi 115 KM od 70 900 zł.
(ww)
 
  powrót wersja do druku
   
    Zapisz się na NEWSLETTER

 EuroFlota PTL MEDIA © 1999-2020  •  Regulamin strony  •  Ochrona danych osobowych  •  designed by MOUTON interactive