EuroFlota
strona główna
o nas prenumerata szkolenia/konferencje 2020

szkolenia/archiwum
BEZPŁATNE
e-wydanie
dylematy
prawne
kontakt archiwum
 
 
      Numer 206/207/208, kwiecień/maj/czerwiec 2020
     
 
Leasing w trudnych czasach
Trendy w zapewnieniu pracownikom pełnej mobilności
Bestseller w każdym calu: Nissan Qashqai
Bezemisyjny dostawca: Opel Vivaro-e
Branża CFM w obliczu pandemii
Branża pod kreską
Dominują we flotach MŚP
Door to door
Dzielny jak samuraj: Toyota Yaris Cross
Elektromobilność udanie broni się przed koronawirusem
Jak jeździmy w czasie pandemii
Kia Telluride Światowym Samochodem Roku 2020
Koronawirus pokrzyżował plany
Na wszystkie szlaki: Peugeot 2008
Nowy horyzont mobilności: Hyundai Kona Hybrid
Oszczędny transport autonomiczny
Podróżowanie w czasie pandemii
Robert Antczak na czele PZWLP
Sportowa elegancja: Giulia i Stelvio Quadrifoglio MY2020
Trzy scenariusze dla rynku
W nowej odsłonie: Mitsubishi Outlander PHEV
Właściwy wybór: Opel Corsa
Zwinny i oszczędny: Renault Clio
Przegląd prasy
Złe nastroje w branży motoryzacyjnej
Dofinansują zakup pojazdów elektrycznych
VW Financial Services dla strażaków
Odpowiedzialność w czasie pandemii
Ładowarki dla Mazd
Polacy kupili blisko 40% mniej nowych aut
Traficar: 500 kolejnych aut we flocie
Santander Leasing godny zaufania
Mniejszy ruch, większa brawura
Dobra pogoda, więcej wypadków
System ratunkowy PZU GO
Pocztowe elektryki przejechały 150 tys. km
20 lat Starter24
Skoda Polska: zmiany personalne
Michael Gruen prezesem Hondy w Polsce
Jacek Górski dyrektorem marki Opel w Polsce
Mitsubishi L200 dla kolei
Dobre wieści dla e-mobility
Felga sama pompuje oponę
Dozwolona sezonowa wymiana opon
Łatwiej zarządzać flotą
MAN-y dla inspekcji drogowej
Audi łączy z sygnalizacją świetlną
125 lat Skody
Piątki i soboty najniebezpieczniejsze
Nie warto żałować na dobre żarówki
Znaczny wzrost sprzedaży aut Renault i Dacia
Volvo sprzedało w Polsce blisko 11 tys. aut
Windykacja w dobie kryzysu
W szponach COVID-19
Procedury i przepisy w przypadku awarii
Nowy wymiar mobilności: Kia Niro PHEV
Zwarty i gotowy do jazdy: SsangYong Tivoli
Przyjemność z jazdy: BMW serii 3
Kompaktowy Van: Mercedes klasy B
Uterenowione kombi: VW Passat Variant Alltrack
Duży w dobrej cenie: Fiat Tipo
Wiele możliwości: Citroën C5 Aircross
Podtrzymuje doskonałe tradycje marki: Hybrydowa Toyota Corolla
Mocny blask trójramiennej gwiazdy: Mercedes Vito
Szybki transport: VW Transporter
Mobilny warsztat: Renault Master
Jak zmniejszyć liczbę wypadków
Powracanie do normalności
OC komunikacyjne – jak to działa?
Audi przedłuża gwarancję
Toyota sprzedała ponad 15 milionów hybryd
Pierwsze na świecie wytatuowane auto
Nowe Audi w 4Mobility
Cyfrowe lusterka w luksusowym sedanie Lexusa
Opel Corsa najlepiej łączy
Czeska elektryczna nowość – SKODA Enyaq iV
Sportowa Toyota Yaris GR w Polsce
Elektryczna „pięćsetka”
Z rynku: Elektryczny furgon Nissana
   
  pokaż wszystkie numery
 
Przegląd prasy
 

   
40 tys. kierowców może stracić prawo jazdy

Nawet 40 tysięcy kierowców rocznie może stracić prawo jazdy po wprowadzeniu nowych przepisów, które zaczną obowiązywać od wakacji – informuje „Gazeta Wyborcza”.

Utrata prawa jazdy grozić będzie za przekroczenie prędkości o 50 km/h także poza terenem zabudowanym. Ujednolicenie limitów prędkości bez względu na porę dnia oraz zwiększenie ochrony pieszego przy przejściu dla pieszych. To nowe przepisy, które wejdą w życie w tym roku. Sam przepis o odbieraniu prawa jazdy za prędkość także poza terenem zabudowanym ma sprawić, że policja zatrzyma 20 tysięcy uprawnień jeszcze w tym roku. Szacunki mówią, że w przyszłym będzie to aż 40 tysięcy.

Satelita pomoże w poborze opłat drogowych

Sejmowa Komisja Infrastruktury opowiedziała się za częścią poprawek do noweli ustawy o drogach publicznych, zakładającej oparcie poboru opłat na pozycjonowaniu satelitarnym. Jedna z poprawek przywraca dotychczasową wysokość kar za uchybienia przewoźników w związku z elektronicznym poborem opłat – informuje „Dziennik Gazeta Prawna”.

Poselski projekt zakłada, że system poboru będzie oparty na technologii pozycjonowania satelitarnego, a nie jak to jest obecnie, na systemie radiowym. Zmiany mają też umożliwić korzystającym z dróg publicznych możliwość wyboru urządzeń służących do przekazywania danych geolokalizacyjnych do systemu poboru opłat. Mogą to być smartfon, tablet czy urządzenia pokładowe zamontowane w pojeździe wykorzystujące technologię pozycjonowania satelitarnego i transmisji danych.

Jedna z poprawek zakłada przywrócenie dotychczasowej wysokości kar pieniężnych za uchybienia po stronie przewoźników.

Podwyżka opłat parkingowych w Warszawie

Wszystko wskazuje na to, że już niebawem nastąpi podwyżka opłat za parkowanie w Warszawie – informuje „Rzeczpospolita”.

Obecnie pozostawienie auta na godzinę w Strefie Płatnego Parkowania kosztuje w stolicy 3 zł. Po zmianach będzie to 3,9 zł za pierwszą godzinę. Z kolei druga godzina postoju będzie kosztować 4,60 zł (dziś 3,60 zł), a trzecia 5,50 zł (dziś 4,20). Poza tym 5-krotnie wzrośnie kara za nieuregulowanie opłaty, która obecnie wynosi 50 zł (wzrost do 250 zł). Wraz z nowelizacją rozporządzenia dotyczącego Strefy Płatnego Parkowania, ma ona zostać powiększona o Wolę i Pragę Północ, a w przyszłym roku o Żoliborz i Ochotę.

Nowe etykiety opon

Państwa członkowskie UE przyjęły propozycje nowych etykiet opon samochodowych. Będą one teraz bardziej rzucające się w oczy i przekazujące konsumentom więcej informacji.

Nowe regulacje o etykietowaniu opon dotyczą takich parametrów, jak efektywność paliwowa, przyczepność na mokrej powierzchni i hałas. Chodzi o to, by kupujący mogli wybrać opony, które będą bezpieczniejsze, bardziej paliwooszczędne i cichsze.

Etykiety staną się bardziej widoczne i bardziej przejrzyste dla konsumentów dzięki nowym wymogom dotyczącym sposobu ich umieszczania i usunięciu niewykorzystywanych klas właściwości użytkowych. Dodane zostaną ikony symbolizujące przyczepność na nawierzchni ośnieżonej i oblodzonej, a wzór etykiety zostanie zaktualizowany.

Rozporządzeniem, które musi jeszcze przyjąć Parlament Europejski, będą też objęte opony bieżnikowane. Wymogi dla nich będą miały jednak zastosowanie, gdy dostępna będzie odpowiednia metoda pomiaru ich właściwości użytkowych.

Pijany kierowca ugryzł motocyklistę

Do wzorowego zatrzymania obywatelskiego doszło w Wieruszowie w województwie łódzkim – informuje „Gazeta Wyborcza”.

Kierujący motocyklem zwrócił uwagę na sposób zachowania kierowcy audi A4 jadącego za nim. Nabrał podejrzeń, że kierowca samochodu może być pijany, więc postanowił go zatrzymać.

Gdy motocyklista spowodował zatrzymanie audi i wyjął kluczyki ze stacyjki, niezadowolony kierowca samochodu ugryzł go w rękę i próbował uciec z miejsca zatrzymania. Z pomocą wieruszewskiemu motocykliście przyszedł świadek kierujący oplem. Wspólnie zatrzymali nietrzeźwego kierowcę do przyjazdu policji.

Wodorowe pociągi drogowe

Ciężarówki z napędem wodorowym mają pojawić się na drogach już w niedalekiej przyszłości. Amerykański start-up Hyzon chce swoim pomysłem zainteresować przewoźników w Australii – informuje „Rzeczpospolita”.

Firma Hyzon pokazała projekt ciężarówki napędzanej ogniwami paliwowymi o długości 50 metrów. Jest to pociąg drogowy z kilkoma przyczepami o łącznej masie 140 ton. Protoplastą dla tego pomysłu są ekstremalnie długie zestawy drogowe poruszające się po pustkowiach Australii. Właśnie tam Hyzon chce początkowo oferować swoją wodorową ciężarówkę.

Poza gigantycznym pociągiem drogowym Hyzon planuje całą serię mniejszych ciężarówek napędzanych wodorem o masie od 15 do 40 ton, ale i również modeli dostawczych oraz autobusów. Zasięg w zależności od wersji ma wynosić od 200 do 500 km. Początkowo firma chce się skupić na rynku amerykańskim i australijskim, a w późniejszym czasie również na Europie. (opr. ms)
 
  powrót wersja do druku
   
    Zapisz się na NEWSLETTER

 EuroFlota PTL MEDIA © 1999-2020  •  Regulamin strony  •  Ochrona danych osobowych  •  designed by MOUTON interactive