EuroFlota
strona główna
o nas prenumerata szkolenia/konferencje 2020

szkolenia/archiwum
BEZPŁATNE
e-wydanie
dylematy
prawne
kontakt archiwum
 
 
      Numer 206/207/208, kwiecień/maj/czerwiec 2020
     
 
Leasing w trudnych czasach
Trendy w zapewnieniu pracownikom pełnej mobilności
Ubezpieczeni mogą polegać na PZU w każdej sytuacji
Bestseller w każdym calu: Nissan Qashqai
Bezemisyjny dostawca: Opel Vivaro-e
Branża CFM w obliczu pandemii
Branża pod kreską
Dominują we flotach MŚP
Door to door
Dzielny jak samuraj: Toyota Yaris Cross
Elektromobilność udanie broni się przed koronawirusem
Jak jeździmy w czasie pandemii
Kia Telluride Światowym Samochodem Roku 2020
Koronawirus pokrzyżował plany
Na wszystkie szlaki: Peugeot 2008
Nowy horyzont mobilności: Hyundai Kona Hybrid
Oszczędny transport autonomiczny
Podróżowanie w czasie pandemii
Robert Antczak na czele PZWLP
Sportowa elegancja: Giulia i Stelvio Quadrifoglio MY2020
Trzy scenariusze dla rynku
W nowej odsłonie: Mitsubishi Outlander PHEV
Właściwy wybór: Opel Corsa
Zwinny i oszczędny: Renault Clio
Przegląd prasy
Złe nastroje w branży motoryzacyjnej
Dofinansują zakup pojazdów elektrycznych
VW Financial Services dla strażaków
Odpowiedzialność w czasie pandemii
Ładowarki dla Mazd
Polacy kupili blisko 40% mniej nowych aut
Traficar: 500 kolejnych aut we flocie
Santander Leasing godny zaufania
Mniejszy ruch, większa brawura
Dobra pogoda, więcej wypadków
System ratunkowy PZU GO
Pocztowe elektryki przejechały 150 tys. km
20 lat Starter24
Skoda Polska: zmiany personalne
Michael Gruen prezesem Hondy w Polsce
Jacek Górski dyrektorem marki Opel w Polsce
Mitsubishi L200 dla kolei
Dobre wieści dla e-mobility
Felga sama pompuje oponę
Dozwolona sezonowa wymiana opon
Łatwiej zarządzać flotą
MAN-y dla inspekcji drogowej
Audi łączy z sygnalizacją świetlną
125 lat Skody
Piątki i soboty najniebezpieczniejsze
Nie warto żałować na dobre żarówki
Znaczny wzrost sprzedaży aut Renault i Dacia
Volvo sprzedało w Polsce blisko 11 tys. aut
Windykacja w dobie kryzysu
W szponach COVID-19
Procedury i przepisy w przypadku awarii
Nowy wymiar mobilności: Kia Niro PHEV
Zwarty i gotowy do jazdy: SsangYong Tivoli
Przyjemność z jazdy: BMW serii 3
Kompaktowy Van: Mercedes klasy B
Uterenowione kombi: VW Passat Variant Alltrack
Duży w dobrej cenie: Fiat Tipo
Wiele możliwości: Citroën C5 Aircross
Podtrzymuje doskonałe tradycje marki: Hybrydowa Toyota Corolla
Mocny blask trójramiennej gwiazdy: Mercedes Vito
Szybki transport: VW Transporter
Mobilny warsztat: Renault Master
Jak zmniejszyć liczbę wypadków
Powracanie do normalności
OC komunikacyjne – jak to działa?
Audi przedłuża gwarancję
Toyota sprzedała ponad 15 milionów hybryd
Pierwsze na świecie wytatuowane auto
Nowe Audi w 4Mobility
Cyfrowe lusterka w luksusowym sedanie Lexusa
Opel Corsa najlepiej łączy
Czeska elektryczna nowość – SKODA Enyaq iV
Sportowa Toyota Yaris GR w Polsce
Elektryczna „pięćsetka”
Z rynku: Elektryczny furgon Nissana
   
  pokaż wszystkie numery
 
Ubezpieczeni mogą polegać na PZU w każdej sytuacji
 
1 Rozmowa z Konradem Owsińskim, dyrektorem ds. underwritingu ubezpieczeń komunikacyjnych w PZU.
   
PZU jest autorem wielu sprawdzonych i cenionych na rynku rozwiązań kierowanych do klientów flotowych. Ubezpieczyciel zapewnia dostęp do szerokiego katalogu działań wspierających w zarządzaniu flotą i ryzykiem, programów prewencyjnych oraz swojego know-how. Bez wahania można stwierdzić, że PZU wyznacza rynkowe trendy w zakresie współpracy z klientami flotowymi i fleet managerami.
O szczegółach oferty PZU dla flot mówi Konrad Owsiński, dyrektor ds. underwritingu ubezpieczeń komunikacyjnych w PZU.

Redakcja
W październiku wprowadziliście do oferty kilka nowych usług. Pierwsza z nich dotyczy zagadnień prawnych i pomocy telefonicznej.

Konrad Owsiński
Do znanych i cenionych przez rynek produktów kierowanych do klientów flotowych, dołączyliśmy kolejne praktyczne i bardzo pomocne rozwiązania. Pierwszym z nich jest PZU Auto Ochrona Prawna. Jest to produkt, który polega na udostępnieniu ubezpieczonemu szerokiej gamy usług prawnych w sprawach związanych z pojazdem, a także udzieleniu kierowcy - w razie wypadku, telefonicznej pomocy na miejscu zdarzenia. Zacznijmy od usług prawnych; mogą to być zarówno sprawy drobne, jak zakup czy sprzedaż pojazdu, jak i bardziej skomplikowane związane np. z kolizjami czy wypadkami, wymagające sporządzenia opinii prawnej, pokrycia kosztów sądowych, wynagrodzenia adwokata lub radcy prawnego w związku z dochodzeniem roszczeń odszkodowawczych. I znów roszczenia te możemy podzielić na drobniejsze – takie, jak uzyskanie odszkodowania po uszkodzeniu pojazdu na dziurawej jezdni – oraz na te bardziej poważne, zahaczające już o prawo karne, kiedy w grę wchodzą groźne wypadki na drodze. Oskarżenie kierowcy o spowodowanie karambolu z pewnością jest sprawą, w której trudno obejść się bez pomocy prawnej.

Bardzo ważnym elementem ubezpieczenia Auto Ochrona Prawna, który wyróżnia produkt PZU na rynku, jest całodobowa pomoc telefoniczna w języku polskim lub rosyjskim. Jest ona dostępna z każdego kraju Unii Europejskiej, siedem dni w tygodniu. Wystarczy, że kierowca zadzwoni pod numer alarmowy, a specjalista PZU udzieli mu niezbędnych informacji m.in. na temat przepisów regulujących odpowiedzialność karną kierowcy na terytorium państwa, w którym doszło do zdarzenia na drodze. Konsultant doradzi także jak poprawnie zabezpieczyć materiał dowodowy i będzie pośredniczył telefonicznie w rozmowach ze służbami ratunkowymi, policją i świadkami. W oparciu o informacje od kierowcy lub osoby trzeciej pomoże także w ustaleniu odpowiedzialności za powstałe zdarzenie.
PZU Auto Ochrona Prawna jest świetną propozycją dla małych i średnich przedsiębiorstw realizujących przejazdy na terenie Polski i Unii Europejskiej, które nie posiadają własnych departamentów prawnych czy współpracujących kancelarii. Produkt dostępny jest w dwóch wariantach: Komfort oraz Super, przy zakupie ubezpieczenia OC lub AC w PZU.

Kolejne rozwiązanie dotyczy udzielenia jak najszybszej pomocy w razie wypadku.
Tak, drugą nowością w naszej ofercie dla klientów flotowych jest PZU GO. Jest to niewielkie urządzenie instalowane na przedniej szybie, które we współpracy z aplikacją w telefonie kierowcy czuwa nad bezpieczeństwem prowadzącego pojazd i pasażerów. Po wykryciu przeciążenia, spowodowanego nagłym hamowaniem lub szarpnięciem, aplikacja powiadamia centralę PZU o zdarzeniu. Po otrzymaniu zgłoszenia konsultant infolinii natychmiast kontaktuje się z kierowcą i sprawdza czy nie jest potrzebna pomoc. Jeśli użytkownik aplikacji nie odbierze telefonu, alarmowane są służby ratunkowe. PZU GO to także pomoc w razie awarii auta w trasie lub nagłego pogorszenia stanu zdrowia kierowcy. Kilka sekund po wciśnięciu przycisku SOS otrzymamy telefon od konsultanta infolinii, który wezwie odpowiednią dla nas pomoc. PZU GO działa na terenie całej Polski.

Nową usługą jest również konsultacja lekarska po wypadku.
Trzecią nowością jest bezpłatna konsultacja lekarska po zdarzeniu drogowym. Wizyta jest organizowana przez PZU i realizowana w placówkach medycznych współpracujących z PZU. Może odbyć się w trybie stacjonarnym lub zdalnym – wszystko zależy od decyzji klienta. Ubezpieczonemu gwarantujemy, że stan jego zdrowia po zdarzeniu – choćby drobnej kolizji – zostanie sprawdzony przez lekarza podstawowej opieki zdrowotnej. Jeśli będzie wymagał dalszych konsultacji, otrzyma odpowiednie skierowania. Usługa świetnie koresponduje z PZU GO. Dostajemy informację, że naszemu klientowi coś się przydarzyło, sprawdziliśmy, że nie potrzebuje karetki, ale mimo wszystko proponujemy mu prywatną wizytę u lekarza, by mieć pewność, że nic nie zagraża jego zdrowiu.

Z jakich innych rozwiązań mogą skorzystać klienci PZU?
W ofercie PZU dla klientów flotowych, poza świetnymi produktami o których już wspomniałem, dostępne są również inne usługi i narzędzia, które od lat konsekwentnie rozwijamy. Mowa o wsparciu w zarządzaniu flotą i ryzykiem oraz o programach prewencyjnych.
W ramach doradztwa nasi specjaliści z Zespołu Zarządzania Ryzykiem we Flotach szczegółowo analizują przyczyny szkód we flocie i przygotowują raporty z diagnozą i rekomendacjami. Następnie, we współpracy z klientem, projektują program zarządzania ryzykiem w danej flocie i wdrażają odpowiednie rozwiązania technologiczne i programy prewencyjne. Wśród wielu korzyści, które będą następstwem poprawy wskaźników szkodowości i bezpieczeństwa jest zmniejszenie liczby wypadków drogowych, ograniczenie przestojów uszkodzonych pojazdów, większe bezpieczeństwo kierowców oraz stabilna i przewidywalna składka ubezpieczeniowa.

Od ponad dekady prowadzimy szereg aktywności w ramach programu prewencyjnego PZU Bezpieczna Flota, które mają bezpośredni wpływ na poprawę umiejętności prowadzenia pojazdów i poszerzenie wiedzy o bezpieczeństwie u kierowców flotowych. To w konsekwencji przekłada się na wyeliminowanie wielu różnych złych nawyków i przyzwyczajeń. Z kolei dzięki programowi o nazwie Audax, wspieramy klientów w obniżaniu liczby i wartości szkód we flotach. Jest to program prewencyjny nastawiony na wdrażanie nowoczesnych rozwiązań ograniczających ryzyko szkód z wykorzystaniem m. in. telemetrii i narzędzi takich jak: rejestratory trasy i zdarzeń drogowych, urządzenia monitorujące zaśnięcie kierowców w czasie jazdy, ultradźwięki odstraszające zwierzęta czy czujniki parkowania i kamery cofania.

Dlaczego warto ubezpieczyć flotę w PZU?
Wybierając PZU, klienci mają pewność stabilnego i solidnego ubezpieczyciela, dobrego produktu, sprawnego procesu obsługi szkód oraz otrzymują narzędzia wspierające w zarządzaniu flotą i ryzykiem. To wszystko powoduje, że klient ma zapewnioną kompleksową opiekę i cały pakiet wartości dodanych dla swojej firmy i kierowców. Wie, że może polegać na PZU w każdej sytuacji.

Dziękujemy za rozmowę
(ms)

 
  powrót wersja do druku
   
    Zapisz się na NEWSLETTER

 EuroFlota PTL MEDIA © 1999-2021  •  Regulamin strony  •  Ochrona danych osobowych  •  designed by MOUTON interactive